Aihe: Led Zeppelin
1 2
Nixzar
14.02.2004 12:43:57 (muokattu 14.02.2004 12:44:13)
Joo eli nyt ois vihdoinkin aika tutustua kyseiseen bändiin ja voisitte kertoo mulle parhaat biisit sitten..
*Keep on rocking in the free world*
Muhwi
14.02.2004 12:46:19
Hommaa How The West Was Won -levy. Siinä taitaa olla pitkälti kaikki imo parhaat biisit, vieläpä loistavina live-versioina.
It wasn't me, it was the Other Guy.
Iso D
14.02.2004 13:03:09
Kokoelmat (Remaster, Early & latte Days) on myös aika hyviä biisivalikoimaltaan. Mitään olennaista ei puutu. Niistä on hyvä aloittaa.
poppamies
14.02.2004 13:24:49

Joo eli nyt ois vihdoinkin aika tutustua kyseiseen bändiin ja voisitte kertoo mulle parhaat biisit sitten..
Aloitahan alusta. Se ensimmäinen missä on se zeppeliinin kuva...
"G-strings are for strippers"
Royal Banzai
14.02.2004 13:36:18
Itse aloitin kuuntelemalla Remastersia ja siitä aloin ostelemaan itse albumeita.. Kokoelmista saa hyvän pintaraapaisun yhtyeen tuotantoon, on helpompi sitten suhtautua albumeihin kun on jo jonkinnäköinen kuva yhtyeestä.
Huevos
14.02.2004 14:04:58

kato allmusic.comista levyt I-IV. kaikki biisit on ihan vitun kunuja.
Jake24-25
14.02.2004 14:12:18 (muokattu 14.02.2004 14:13:50)
Itse aloitin kuuntelemalla Remastersia ja siitä aloin ostelemaan itse albumeita.. Kokoelmista saa hyvän pintaraapaisun yhtyeen tuotantoon, on helpompi sitten suhtautua albumeihin kun on jo jonkinnäköinen kuva yhtyeestä.

Minäkin aloitin Zeppeliniin tutustumisen kuuntelemalla Remastersia. Sen jälkeen kuuntelin BBC-Sessionsin ja viimeistään tässä vaiheessa olin jo myyty. How the West Was Won-levy kannattaa tosiaan kuunnella. Siitä saa hyvän käsityksen kuinka kova livebändi Led Zeppelin oli sekä käsityksen miten monen tyylistä materiaalia bändi esitti. Minusta Led Zeppelin on parempi live-taltioinneilla kuin studioversioilla.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
paavi
14.02.2004 14:16:48
Minäkin aloitin Zeppeliniin tutustumisen kuuntelemalla Remastersia. Sen jälkeen kuuntelin BBC-Sessionsin ja viimeistään tässä vaiheessa olin jo myyty. How the West Was Won-levy kannattaa tosiaan kuunnella. Siitä saa hyvän käsityksen kuinka kova livebändi Led Zeppelin oli. Minusta Led Zeppelin on parempi live-taltioinneilla kuin studioversioilla.

Jeps. Itsellänikin on edellä mainitut (+muutama albumi). Siltä pohjalta ehdottaisin, että kannattaa aloittaa tutustuminen Remasters-levyltä (se, jossa on ympyröitä viljapellolla ja zeppelinin varjo). Siinä on ne "hitit" albumeilta. Livemateriaali saattaa olla aluksi hieman liian rönsyilevää. :)

Tietenkin, jos videokuvaa haluaa, niin 'How the West Was Won' on erinomainen!
I know the pieces fit
paavi
14.02.2004 14:17:55
Minusta Led Zeppelin on parempi live-taltioinneilla kuin studioversioilla.

Toisaalta tässä olen kyllä monen biisin kohdalla aivan samaa mieltä...
I know the pieces fit
Huevos
14.02.2004 14:18:55

helvetti, kun en oo ikinä mitään live materiaalia kuullu niiltä.
PJS
14.02.2004 14:25:45

HOe the west was won kannattaa ostaa myös dvd:nä

Liity sinäkin href="http://muusikoiden.net/dyn/members/275.jpg">TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Tarkastaja
14.02.2004 15:08:09

Eli aiot ladata ne jostain kazaalta ;). Näihin kannattaa tutusta: Stairway To Heaven, Rock´n´Roll, Black Dog, Since I´ve Been Loving You, Whole Lotta Love, I Cant Quit You Baby, Trampled Underfoot, Kashmir, In The Evening etc...

Kokoelmat (Remaster, Early & latter Days) on myös aika hyviä biisivalikoimaltaan.

Oikeassa olet. Näistä on varmasti hyvä aloittaa, jos ei iske niin turha alkaa varmaan ostelemaan enempää levyjä zeppeliniltä.
TiMiTheShiT
14.02.2004 15:49:02
mun ehdottomat suosikit:

Achilles last stand, No quarter (ja koko "Houses of the holy" levy), Stairway...
he he heeh heh heh uuh hah hah haa |"kuinka moni oikeesti on sitä mieltä, että ihmisyys ja luonto on luotu raivattavaks tieltä?" -Jukka Poika-|
reino
14.02.2004 16:34:01
No niin. Varmaan kannattaa joku kokoelma levy hommata. Tai sitten mikä tahansa kuudesta ekasta levystä. Kaikki on hyviä. On ne myöhemmätkin hyviä, mutta ei kuitenkaan ihan samaa tasoo.

Parhaita biisejä: No Quarter, Song Remains the Same, In my time of dying, Friends ja Battle of evermore
sterbo
14.02.2004 18:39:14
Aloitahan alusta. Se ensimmäinen missä on se zeppeliinin kuva

Asiaa, eli kannattaa aloittaa I:stä ja II:sta, jos pidät rokimmasta menosta.
"Siitä miten asiat ovat, ei voida päätellä sitä miten niiden pitäisi olla" - G.E. Moore
Sammakko
14.02.2004 19:26:17

M ostin ekana physical graffitin.
Trast miii. ai nou vat aim tuuuin....
Nulikka
15.02.2004 20:32:55
Ite kuuntelin I-levyltä ekana Communication Breakdownin mikä groovasi niin vastustamattomasti että tuli suurin piirtein uskoon.
Jauhelihapullat on aika hyviä
Nixzar
16.02.2004 08:36:26
Kiitoksia kaikille täydentävistä vastauksista.
*Keep on rocking in the free world*
Axes
16.02.2004 19:25:57
Mua häiritsee tossa Led Zeppelin DVD:ssä Jimmy Pagen kitaransaundi. Kaikki muu tuntuu saundaavan hyvin paitsi kitara. Jotenkin tuntuu, että on liikaa säröä. Varsinkin ensimmäisen dvd:n biisi White Summer särähtelee ikävästi korvaan. Sen sijaan How The West Won-cd:n saundit ovat mahtavat.

Kenelläkään muilla samanlaisia mielipiteitä?
Paperilyhty
17.02.2004 08:24:14
Itse aloitin kakkosesta ja vieläkin muistan, miten tajunnanräjäyttävä kokemus se oli, aikaisemmin kun en ollut kuullut mitään vastaavaa. Liveistä puhuttaessa ei pidä muuten unohtaa sitä aitoa ja alkuperäistä The Song Remains The Samea! Biiseistä lisättäköön aikaisempiin The Rover ja yleensäkin koko PG:n materiaali, mutta parhaiten laulut sopivat aina kuunneltavaksi osana sitä alkuperäistä kokonaisuutta, eli ei muuta kun tutustut suoraan levyihin. Niinhän se on tarkoitettu. I-Coda.
Nyt olen sankari vauhdin ja kohinan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)