Emit 16.11.2005 09:22:48 | |
---|
Voisiko joku suositella jotakin Velvet Undergroundin levyä? Ostin kokoelman, mutta sen perusteella saa ihan väärän kuvan koko bändistä. Surkea levy. Mikä siis olisi hyvä? Entäs mikä olisi Lou Reediltä paras levy? |
ydinaukio 16.11.2005 09:26:07 | |
---|
Velvet underground & Nico on mielestäni toiseksi paras 60-luvulla julkaistu levy. Aloita siitä. |
Emit 16.11.2005 09:30:57 | |
---|
Sitä voisin kokeilla. Siitä kokoelmasta saa todella väärän kuvan. Jotkut kappaleet joita olen kuullut ja joitakin joita äitini on "mainostanut" minulle ovat jollakin tavalla "maagisia". Juuri sellaisista pidän ja Nicon ja Lou Reedin äänestä ja siitä tavasta jolla he laulavat, vähän "puhe-tyylillä". Ja pidän myös omituisista äänistä. Mutta nämä greatest hitsin.. Olin ihan, että tämäkö muka on Velvet underground? Äitikin sanoi, että ei olisi tunnistanut koko bändiä. Ja joillakin jotka hoilasivat siinä olin niin korvia raastava ääni. Hyh hyh.. |
aksiom 16.11.2005 09:43:15 | |
---|
Velvet underground & Nico on mielestäni toiseksi paras 60-luvulla julkaistu levy. Aloita siitä. Tämä tietenkin ja Lou Reedin soolotuotannosta Berlin ja Transformer ovat varmoja valintoja. Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08) |
Richey 16.11.2005 09:46:47 | |
---|
oon tutustunu vain VU&Nico albumiin. Voisko joku valaista mulle kuka laulaa kappaleen Sunday Morning?! Kuulostaa sekä mieheltä että naiselta, Lou Reediltä se ei ainakaan kuulosta. Eikä se kuulosta Nicolta kovinkaan paljon. Hmm.. |
FlatOutFucked 16.11.2005 09:48:19 | |
---|
Joo, Velvet Underground & Nico on loistavuutta alusta loppuun. Omaa saamattomuuttani en ole vielä saanut hankittua White Light/White Heatia, joka monen mielestä on vielä parempi. Bändin kolmas levy, velvet underground, on aika rauhallista, balladityyppistä meininkiä. Tosin sielläkin omat kakofoniansa. Lou Reediltä en omista kuin Transformerin, joka ei minua niin paljon miellyttänyt, koska siinä ei tunnu olevan sitä samaa hulluutta joka VU:sta teki niin loistavan. Tosin onhan Reed julkaissut myös Metal Machine Musicin, jota ilmeisesti joko vihataan tai rakastetaan. Berliniä tunnutaan kehuvan myös aika paljon. It´s making me sick, I want no part of it. Stop waving that flag. |
aksiom 16.11.2005 09:49:51 | |
---|
oon tutustunu vain VU&Nico albumiin. Voisko joku valaista mulle kuka laulaa kappaleen Sunday Morning?! Kuulostaa sekä mieheltä että naiselta, Lou Reediltä se ei ainakaan kuulosta. Eikä se kuulosta Nicolta kovinkaan paljon. Hmm.. Hmmm... mä olen aina ollut siinä uskossa että Lou Reed siinä laulaa. Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08) |
shagriml 16.11.2005 10:42:08 | |
---|
Lou Reediltä ittellä on Transformer, The Blue Mask ja Sally Can't Dance. Kaikki omalla laillaan hyviä, viimeksi mainittu ehkä heikoin... |
Minstrel 16.11.2005 10:44:21 | |
---|
Berliniä tunnutaan kehuvan myös aika paljon. Juu, asia nyt on vaan niin, että jokaisen itseään kunnioittavan ihmisen täytyy omistaa Berlin. Mielestäni Berlin painii ihan eri sarjassa ihan kivan Transformerin kanssa. Ehkä maailman surullisin ja kaunein levy. "Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you." |
ydinaukio 16.11.2005 11:40:15 | |
---|
oon tutustunu vain VU&Nico albumiin. Voisko joku valaista mulle kuka laulaa kappaleen Sunday Morning?! Kuulostaa sekä mieheltä että naiselta, Lou Reediltä se ei ainakaan kuulosta. Eikä se kuulosta Nicolta kovinkaan paljon. Hmm.. Lou Reed sen laulaa. Mahtava biisi. |
salmivaara 16.11.2005 11:43:28 | |
---|
Velvet underground & Nico on mielestäni toiseksi paras 60-luvulla julkaistu levy. Aloita siitä. Sori off-topic, mut mikä on se paras? Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
ydinaukio 16.11.2005 12:19:51 | |
---|
Sori off-topic, mut mikä on se paras? King crimson - In the court of the crimson king Ainakin pop/rock-puolelta... Jazz onkin sitten asia erikseen. :) |
1960-1980 16.11.2005 12:42:45 (muokattu 16.11.2005 13:00:15) | |
---|
Sori off-topic, mut mikä on se paras? Trout Mask Replica tietysti. Velvetsien kolme ekaa on kyllä hämmästyttävän tasavertasia levyjä. Jokaisella on kuultavissa vähän eri puoli bändistä. Jos pitäisi yksi sanoa, niin sanoisin White Light/White Heat. Puhdasta neroutta kaikki kuitenkin. Loaded onkin sitten enää 'vain hyvä rock-levy'. Noista Reedin sooloista Berlin hakkaa ihan selkeästi Transformerin. Transformer on 'vain' kokoelma kappaleita kun taas Berlin selkeä kokonaisuus. Myöhemmistä levyistä Blue Mask ja New York ainakin ovat hyviä? Kannattaa hankkia tuo taannoin julkaistu kokoelma NYC Man. Tuolla levyllä on sekä hittejä että harvinaisempia versioita, mm. aivan loistava akustinen versio I'll Be Your Mirrorista. Täytyy tässä yhteydessä kehaista myös Nicon soolotuotantoa. Ainakin Chelsea Girls on loistava levy. Erityisesti It Was A Pleasure Then -kappale, jolla vierailevat John Cale ja Reed. Tuo biisi voisi hyvin olla VU & Nicolta, sen verran mallikkaasti feedback ujeltaa. |
aksiom 16.11.2005 13:54:42 | |
---|
Juu, asia nyt on vaan niin, että jokaisen itseään kunnioittavan ihmisen täytyy omistaa Berlin. Mielestäni Berlin painii ihan eri sarjassa ihan kivan Transformerin kanssa. Ehkä maailman surullisin ja kaunein levy. Allekirjoitan tämän. Listaisin Berlinin ehkä hopa parhaaksi Lou Reedin tuotokseksi, yli Velvet Undergroundinkin. Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08) |
Nita Nitro 16.11.2005 13:58:02 | |
---|
Jokaisella on kuultavissa vähän eri puoli bändistä. Jos pitäisi yksi sanoa, niin sanoisin White Light/White Heat. Puhdasta neroutta kaikki kuitenkin. Loaded onkin sitten enää 'vain hyvä rock-levy'. No jaa, onhan tuolla Loadedillakin aikamoisia helmiä... Vaikka se on ehkä tavanomaisempi kuin bändin aiemmat tuotokset, niin parempi tuotanto toisaalta tuo kuunneltavuutta. Mäkin ehkä sanoisin että paras on WL/WH, mutta toisaalta ekana kannattaa siinä mielessä hommata tuo debyytti, että se esittelee bändin eri puolia tasaisemmin ja sisältää enemmän varsinaisia kappaleita kuin kakkoslevy. mystische! |
1960-1980 16.11.2005 15:46:29 | |
---|
No jaa, onhan tuolla Loadedillakin aikamoisia helmiä... Vaikka se on ehkä tavanomaisempi kuin bändin aiemmat tuotokset, niin parempi tuotanto toisaalta tuo kuunneltavuutta. Mäkin ehkä sanoisin että paras on WL/WH, mutta toisaalta ekana kannattaa siinä mielessä hommata tuo debyytti, että se esittelee bändin eri puolia tasaisemmin ja sisältää enemmän varsinaisia kappaleita kuin kakkoslevy. Toki Loadedilla on helmiä tai hittejä: Rock 'n' Roll, Who Loves The Sun ja Sweet Jane etunenässä. Levyn loppupuolella kyllä vähän lässähtää. Hyvä levy, mutta ei yhtä legendaarinen kuin kolme ensimmäistä. |
Antsa 16.11.2005 16:38:44 | |
---|
Loaded on loistava kesälevy. |
Kusse 16.11.2005 16:48:15 (muokattu 16.11.2005 16:51:41) | |
---|
Jos meinaa hommata Loadedin cd:nä, kannattaa ehdottomasti hommata "Fully loaded edition". Siinä on alkuperäsen albumin lisäksi "alternate album" mukana, joka on omasta mielestä ehkä parempikin kuin alkuperäinen. Siis eri versiot kaikista biiseistä, jos joku ei tajunnut. E: Niin, itekkin suosittelisin ostaa ton VU&Nico:n ekaks levyks, aivan saatanan kova! I've sold my soul, so when my body goes cold, I'll go straight to hell. |
1960-1980 16.11.2005 19:00:32 | |
---|
Loaded on loistava kesälevy. On. Tosin luulisin että tämä johtuu siitä että Who Loves The Sun on ensimmäinen kappale. |
Terry Pantheras 16.11.2005 19:59:26 | |
---|
Tosiaankin Vu & Nico toimi itselläni hyvänä porttina Velvetin maailmaan. Loistavuutta! "If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance |