kingdom 18.03.2004 13:42:31 | |
---|
Vertailkaapa Offspringin Why Don't You Get A Job-biisiä ja Beatlesin Ob-La-Di Ob-La-Da:ta. Havaitsin lievää samankaltaisuutta noissa biiseissä.. Ihan vaan mielenkiinnosta ilmoitin, mitä muita tommosia suurempia samankaltaisuuksia olette havainneet kappaleiden välillä? You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution |
Larry 18.03.2004 13:47:57 | |
---|
Vertailkaapa Offspringin Why Don't You Get A Job-biisiä ja Beatlesin Ob-La-Di Ob-La-Da:ta. Havaitsin lievää samankaltaisuutta noissa biiseissä.. Ihan vaan mielenkiinnosta ilmoitin, mitä muita tommosia suurempia samankaltaisuuksia olette havainneet kappaleiden välillä? AC/DC:n biisit kopioi toisiaan ärsyttävän paljon. Kaikki alkaa kitarariffillä. (sit basso ja laulu ja rummut normaalisti....TÄ? ..... rummut normaalisti) Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |
kingdom 18.03.2004 13:49:26 | |
---|
AC/DC:n biisit kopioi toisiaan ärsyttävän paljon. Kaikki alkaa kitarariffillä. (sit basso ja laulu ja rummut normaalisti....TÄ? ..... rummut normaalisti) Heh. Mutta tarkotin enemmänkin kahden eri bändin välillä. Siis sitä plagiontia... You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution |
depe 18.03.2004 14:04:35 | |
---|
Vertailkaapa Offspringin Why Don't You Get A Job-biisiä ja Beatlesin Ob-La-Di Ob-La-Da:ta. Havaitsin lievää samankaltaisuutta noissa biiseissä.. Ihan vaan mielenkiinnosta ilmoitin, mitä muita tommosia suurempia samankaltaisuuksia olette havainneet kappaleiden välillä? WANHA! Itsekin kiinnitin tuohon huomiota silloin kun tuo Offspringin biisi pyöri musiikkikanavilla. Heh, tuo AC/DC juttu oli aika hauska, oliko vitsiksi tarkoitettu? Apulannallakin kaikki biisit toistaa itseään. Ensin A-osa on rauhallinen ja sitten kertosäkeessä räjähtää särövalli ja tarttuvat sointukulut... "To survive a war, you gotta become war" - John Rambo |
Stain 18.03.2004 15:14:57 (muokattu 18.03.2004 15:15:31) | |
---|
Joku "hitti-purkka-poppi-biisi" joka soi radiossa tällä hetkellä on suora kopio Offspringin Self-Esteem biisistä. Tajusin tässä vähän aikaa sitten.. en vaan muista sen esittäjän nimeä. Lisäksi Oasiksen She's Electric -biisin kertosäe on The Beatlesin While My Guitar Gently Weepsistä. Voi olla tarkoituksellista, koska Beatles on Gallagherin ehkä suurin innoittaja. Nirvanan Come As You Are-riffi on plagioitu Killing Joke -yhtyeen 80's-biisistä. Teen Spiritin riffi on taas plagioitu Blue Oyster Cultin Godzilla -biisistä. Tai Bostonin More Than A Feeling -biisistä. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
Danny s 18.03.2004 15:43:01 | |
---|
Kukas kirjoitti toiseen aiheeseen tänne, että ELO:n menestys loppui koska "they ran out of Beatles riffs" Onhan näitä |
Stain 18.03.2004 15:44:15 | |
---|
Kukas kirjoitti toiseen aiheeseen tänne, että ELO:n menestys loppui koska "they ran out of Beatles riffs" Onhan näitä ELO:n? Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
Dunga 18.03.2004 16:30:57 | |
---|
Electric Light Orchestra When I get to the bottom I go back to the top of the slide |
Danny s 18.03.2004 16:44:33 | |
---|
Kiitos |
rooster 18.03.2004 16:53:26 | |
---|
Ensin A-osa on rauhallinen ja sitten kertosäkeessä räjähtää särövalli ja tarttuvat sointukulut... Katsoin tuossa taannoin HIM:n keikan televisiosta ja havaitsin samaa. Ensin ihan iisisti ja sitten kertsikka täysii.. |
Brian May jr. 18.03.2004 17:20:30 | |
---|
Katsoin tuossa taannoin HIM:n keikan televisiosta ja havaitsin samaa. Ensin ihan iisisti ja sitten kertsikka täysii.. No HIM jos mikä toistaa itseään... Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! |
Stain 18.03.2004 18:18:16 | |
---|
Ensin A-osa on rauhallinen ja sitten kertosäkeessä räjähtää särövalli ja tarttuvat sointukulut... No monikohan rockbändi nyt ei käyttäisi tuota kaavaa.. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
juici 18.03.2004 18:19:38 | |
---|
Kyllähän Offspringkin toistaa itseään. Come Out And Playn ja Pretty Fly (For A White Guy):n riffit kuullostavat erittäin paljon samoilta. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
Viceroy 18.03.2004 18:48:04 (muokattu 18.03.2004 18:52:36) | |
---|
Vertailkaapa Offspringin Why Don't You Get A Job-biisiä ja Beatlesin Ob-La-Di Ob-La-Da:ta. Havaitsin lievää samankaltaisuutta noissa biiseissä.. Ihan vaan mielenkiinnosta ilmoitin, mitä muita tommosia suurempia samankaltaisuuksia olette havainneet kappaleiden välillä? Tuo oli kai ihan oikeudessakin asti. Tiedä sitten, miten kävi. Nykyään on muuten ruvennut huomaamaan älyttömiä määriä näitä "plagioimisia". Muutama: 51 Koodia: Kauas (Anastacian Paid My Dues) 4 Ruusua: Popstars (Offspring: Original Prankster) Uniklubi: Rakkautta ja piikkilankaa (Louie Armstrong: Falling in Love with You) Tai sitten olen vain vainoharhainen. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
depe 18.03.2004 18:54:40 | |
---|
No monikohan rockbändi nyt ei käyttäisi tuota kaavaa.. Ironiaa oli tarkoitus viestini sisältää... "To survive a war, you gotta become war" - John Rambo |
Prowleri 19.03.2004 23:29:03 | |
---|
No HIM jos mikä toistaa itseään... Varsinkin se joka biisissä ennen kertosäettä tuleva plektralla-kieltä-ylös-hankaus :) Eläkeläiset Euroviisuihin! |
Uli Con Carne 20.03.2004 00:35:30 | |
---|
Shakiran "Underneath Your Clothes" vs. Banglesin "Eternal Flame"? |
Zerzy 20.03.2004 00:49:20 | |
---|
Oasiksen Supersonic ja Protonin Petollinen. Kertosäkeet on aivan samat. Mua hävettää Protonin puolesta... Fuck it all and no regrets |
kingdom 20.03.2004 12:12:56 | |
---|
Mua hävettää Protonin puolesta... Mua hävettää Suomen puolesta... You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution |
anttipoeka 20.03.2004 15:42:17 | |
---|
Vertailkaapa Offspringin Why Don't You Get A Job-biisiä ja Beatlesin Ob-La-Di Ob-La-Da:ta. Havaitsin lievää samankaltaisuutta noissa biiseissä. Olen luullut, että kyseessä on ihan suora coveri? Ei tässä sen kummempaa. |