Aihe: Lenny Kravitz - Baptism --->mallintamisen juhlaa ??
1
SokeaMeloni
16.05.2004 09:28:09
Jokos olette ehtineet levyyn tutustua ? Itsellä kuuluu taustalla ensimmäistä kertaa ja kyllähän Lenny tuon oman tonttinsa hoitaa todella tyylikkäästi. Ei mitään uutta, vaan varmaa rokettirollia.

Se, mikä hieman yllätti, oli kiitosteksteissä mainittu Line 6 . Olen pitänyt Lennya aina enemmän vanhan liiton miehenä, joka koettaa hoitaa soitto- ja nauhoitushommat suhteellisen traditionaalisesti, 60-70-luvun tyyliin, joten hieman hämmästelin, että Lennykin on astunut mallinnuksen maailmaan. Joten mallinnus on taitanut tulla jäädäkseen, enkä siinä kyllä mitään pahaa näe.

(Tai voihan olla, että Line 6 on maksanut vain mainospaikasta, ja Lenny vääntää edelleen niillä vanhoilla vehkeillään..;-))

M
---speeding like a space brain---
Uli Con Carne
16.05.2004 10:47:50

Toisaalta, olihan jo '5' -levyllä käsittääkseni aika paljon siirrytty retroilusta lähemmäs nykyhetkeä mitä kalustoon tulee. Ei siinä, uskomaton levy se on, pirun toimiva kokonaisuus ja soundimaailma kyllä miellyttää mun korvaa. Nuo sen jälkeiset tekeleet on kyllä jääneet aika vaisun oloisiksi, onkos se uus sitten hyväkin?
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
BORN TO SHRED
depe
16.05.2004 12:00:07
En minä ainakaan ole POD:istani saanut Lenny-soundia vielä taiottua. ;)

Hyvältähän se uusi sinkku kuulostaa. Perus rokkibiisi, hyviä riffejä.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Bee-äf
17.05.2004 11:17:58
Emmätiiä, yksittäisten instrumenttien äänentuottotapa kun ei hirveästi vaikuta kokonaissoundiin. Kyllä kai se vois vääntää kitarat vaikka lelukombolla nauhalle ja hyvä tuottaja saisi rakennettua kuitenkin siistisoundisen levyn.
HaloOfFlies
17.05.2004 13:30:04 (muokattu 26.05.2004 14:00:35)

Ite en 5- levystä enkä edellisestä oikein piitannut mutta nyt on Lenny mennyt parempaan, rokimpaan suuntaan. Hienoa tavaraa.

Nyt kun tuo sinkku on useampaan kertaan tullut kuultua niin eipä se niin hienoa olekaan. Vaan hirveetä paskaa. Itse levykin on saanut suhteellisen huonoja arvosteluita. Ei houkuttele ostamaan
"Viissataatonnia käteen ja keihäs lentää 100 metriä" - Seppo Räty
saturnzreturn
17.05.2004 13:42:41
juuh, lennyhän on aikaa sitten jo heittänyt katuojaan hienon asian nimeltään retroilu ja keskittynyt lähinnä siihen että näyttää valokuvissaan mahdollisimman hyvältä..
my wallet's fat and so is my head
Nuuskamuikkunen
17.05.2004 18:44:54
juuh, lennyhän on aikaa sitten jo heittänyt katuojaan hienon asian nimeltään retroilu ja keskittynyt lähinnä siihen että näyttää valokuvissaan mahdollisimman hyvältä..

Ainahan se on näyttänyt hyvältä, eikä hänen hirveästi ole tarvinnut yrittää. ;) Sinkun olen kuullut, mutta ei se minussa mitään suurempia fiiliksiä herättänyt. Pitäisi saada se koko levy joltain kaverilta lainaan, niin voisi sanoa, että onko se Lenny mennyt pilaamaan retromaineensa.
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
superfly
17.05.2004 18:55:48
Retroilu ja pelkkään poseeraamiseen keskittyminen ovat kaksi ihan yhtä naurettavan typerää asiaa. Minä vihaan kaikenlaista retroilua. Sitä tuuttaa liikaa joka tuutista, kaikilla päällimmäinen tarkoitus vain kuulostaa rupiselta, ruttuselta ja rumalta. Yak!
Harppu on alaston piano
Nuuskamuikkunen
17.05.2004 19:00:10
Retroilu ja pelkkään poseeraamiseen keskittyminen ovat kaksi ihan yhtä naurettavan typerää asiaa. Minä vihaan kaikenlaista retroilua. Sitä tuuttaa liikaa joka tuutista, kaikilla päällimmäinen tarkoitus vain kuulostaa rupiselta, ruttuselta ja rumalta. Yak!

Eh? Lennyn kohdalla nuo rupinen, ruttuinen ja ruma adjektiivit eivät taida oikein toimia? Kun vaikka kuuntelee Mama Said albumia, niin kyllä sieltä aika heleätä soundia löytyy. Ne on vain nauhoitettu "vanhalla" tekniikalla. Analogia kunniaan!
superfly
17.05.2004 19:18:21
Eh? Lennyn kohdalla nuo rupinen, ruttuinen ja ruma adjektiivit eivät taida oikein toimia? Kun vaikka kuuntelee Mama Said albumia, niin kyllä sieltä aika heleätä soundia löytyy. Ne on vain nauhoitettu "vanhalla" tekniikalla. Analogia kunniaan!

Tuo oli kommenttia pariin ylempänä olevaan kirjoitukseen.
Harppu on alaston piano
muuntaja
25.05.2004 12:08:35
Lenny Kravitz on ollut kaikilla mahdollisilla osa-alueilla aina aivan totaalista skeidaa.
Epämuusikko
25.05.2004 12:51:54
Lenny Kravitz on ollut kaikilla mahdollisilla osa-alueilla aina aivan totaalista skeidaa.

Tuonkin olisit voinut pitää omana tietonasi.
Svengi on vain tehokeino
Bee-äf
25.05.2004 14:21:54

Minä taas saan ihottumaa kaikesta 70-luvun jälkeen tuotetusta kamasta, nykysoundit ovat kuin keinokuitupaita kesähelteellä: kirkas,kiiltävä ja makee, mutta pitemmän päälle hiostava ja tulee epämukava olo.

Kuunnelkaa Guitar Wolfia niin tiedätte mitä rupinen ja ruttuinen on... :D
aivokuolio
25.05.2004 15:57:38
lennystä on tullut parin viime vuoden aikan H&M-kelpoinen. pelottavaa.
hemmo
26.05.2004 12:14:07

Tästä tuli off-topicia, niinko useimmista ketjuista. Juuri kukaan ei puhu itse asiasta. Mitän vi*un väliä sillä on jos Lenny haluaa näyttää hyvältä? Eivätkö kaikki vai tuhkaako sitä pitää päälleen joka aamu ripotella? Hä?

Asiaan: Uusi "Baptism"-platta on Lenny-asteikolla sangen keskiverto tekele. Muutama loistokipale, kuten aloitusviisu "Minister on Roch'n'roll" sekä kaikki slovarit, mutta hieman tylsiä on pelottavan monta.

Mutta onko Lenny oikeasti kääntynyt baptistiksi, kuten virkaveljensä Prince jehovaksi? Toivon ettei.
Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S.
Risto Mustalisä
26.05.2004 12:35:24 (muokattu 26.05.2004 12:35:37)
Se, mikä hieman yllätti, oli kiitosteksteissä mainittu Line 6

Minulla on semmoinen - täysin amatööripohjainen ;-) - kutina ,että Line6 on käytössä laajemmin kuin tiedetäänkään.Ja miksei olisi? Moniko oikeasti kuulee levyltä onko kyseessä mallinnos vai ei?

Liekö aiheen tiimoilta järjestetty ns.sokkokuunteluita?
Born to be wild! - paitsi kotona..
Nuuskamuikkunen
26.05.2004 12:56:53
Minulla on semmoinen - - kutina ,että Line6 on käytössä laajemmin kuin tiedetäänkään.Ja miksei olisi? Moniko kuulee levyltä onko kyseessä mallinnos vai ei?

Liekö aiheen tiimoilta järjestetty ns.sokkokuunteluita?

Nyt onkin kyse periaatteesta, eikä siitä kuuleko sitä eroa vai ei. ;-)
Mohla
28.05.2004 21:02:39

Off-topic, mutta menköön.
Tuo LINE6 homma ja Autotune on nykyään lähtenyt käsistä.
Nykyään saattaa kuunnella jotain kitarasoundia, ja sanoa, että "joo, ehkä vähän liian pod-soundi" ja sitten kuuleekin, ettei kysiessessä äänitteessä ole edes podia käytetty.
Sama pätee autotune-hommaan, laulu saattaa kuulostaa ärsyttävän autotunetetulta, mutta sitten selviää, että itseasiassa kyseessa onkin vain hyvä laulaja. Eihän tämmösessä ole mitään järkeä!

No, joo. Takaisin aiheeseen.
Tuota uutta en ole ehtinyt vielä käsiini saada, mutta pitää perehtyä. Ulkonäkö seikkaan pakka sanoa, että tykkäsin enemmän kun Lennyllä oli pitempi letti.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)