Listen 12.08.2004 12:26:31 | |
---|
Taivas ja helvetti saattavat yhä olla olemassa. ... Taivaassa on tarjolla harppumusiikkia, mutta jos tyydyt pelkkiin harppuihin, niin niitä löytyy varmasti alakerrasta enemmän. - Seppo Hyrkäs |
Feggy 12.08.2004 13:07:49 | |
---|
Niin, minkäslaisia tyylejä nuo emocore ja crust oikein ovatkaan? Suositeltavimmat bändit ja levyt, mitä suomalaisia alan yhtyeitä on? Löytyykö ääninäytteitä netistä? Tällainen suomenkielinen sivu tuli aiheesta, asiallisen tuntuisia määritelmiä paitsi emosta: http://www.nominaali.net/modules.ph … me=News&file=article&sid=37 Kuten nimikin sanoo, emopunk on emotionaalista punkkia. Tunteita saa näyttää ja tarkoitus kai olisi, että se kuuluisi musiikissakin. Omaan korvaani emopunkit eroavat muusta amerikanmallisesta uuspunkista lähinnä sanoituksiltaan, vaikka kai laulajatkin huutavat vähemmän. Less is more. |
The Duke 12.08.2004 13:12:05 | |
---|
Tällainen turkulainen poppoo on ainakin saanut hyviä arvoteluja: http://www.mikseri.net/artistit/?id=25689Emoa tää sit kai on...(?) Turussa vaikuttaa myös emocore (?) poppoo nimeltä R.O.T.Y. En tiedä että onko mitään julkaistuna tältä bändiltä... Kumpikaan musiikkilaji ei oo mun alaani. Mut toivottavasti tästä nyt oli jotain apua... It's not another state of mind..It's another mind of state... |
riimu 12.08.2004 22:02:05 | |
---|
Hyvä saada tietoa tosta emosta. Pitkään oon miettiny, että mitä sillä tarkoitetaan, mutta ikinä en ole muistanut täälläkään ottaa asiaa puheeksi. Let us go in; The fog is rising. |
D-Kay 13.08.2004 06:39:47 | |
---|
Suositeltavimmat bändit ja levyt, mitä suomalaisia alan yhtyeitä on? Löytyykö ääninäytteitä netistä? Glassjaw, At the drive in. Suomalaisista paras ehdottomasti Disco Ensemble. |
Kre-per 13.08.2004 12:51:20 | |
---|
Further Seems Forever on emon ehdoton ykkönen. |
donc 13.08.2004 13:00:01 (muokattu 13.08.2004 13:17:50) | |
---|
http://www.fourfa.com/ hyvät nettisivut, selventää emolajien eroja (emocore, hc-emo jne.). tuolla on lueteltuna myös paljon ulkolaisia emobändejä, joihin kannattaa tutustua: at the drive-in, still life, fugazi, heroin suomalaisista emobändeistä en tiedä kuin disco ensemblen (hc-emoa!), mikä sekin on loistava tuttavuus. emon idea kiteytettynä on raskaat punkvivahteiset soundit yhdistettynä emo(tionaaliseen) lauluun ja sanoituksiin. Soittovirheet korjataan voluumilla. |
Henko 13.08.2004 14:32:34 | |
---|
Crust taas on sitä kun pelataan Doomia kuolemattomilla Doom-lippis päässä. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
SiwamieS 13.08.2004 14:46:45 | |
---|
Crust taas on sitä kun pelataan Doomia kuolemattomilla Doom-lippis päässä. Näin on! There's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life.. |
Lähikauppias 17.08.2004 02:29:17 (muokattu 17.08.2004 02:53:38) | |
---|
http://www.mikseri.net/artistit/?id=25689 Joo, Myne on loistobändi. Itse olen vähän pihalla koko emo-käsitteestä, kun se tuntuu pitävän sisällään NIIN erilaisia bändejä. Esim. At The Drive In, Sunny Day Real Estate, Cursive, Death Cab For Cutie, jopa Weezer. Kaikki loistavia bändejä ja ymmärtääkseni emoksi ainakin joskus kutsuttuja kaikki. Eivätkä mielestäni sisällä mitenkään erityisen paljon mitään yhteistä. |
Kre-per 17.08.2004 18:59:14 | |
---|
Weezer?!?! Eihän niillä ole edes sanoitukset lähellä emon "ideaa"? Puhumattakaan musiikista. Noh, Sunny Day Real Estate ja Death Cab for cutie ovat ainakin varmoja emo-bändejä. |
Lähikauppias 17.08.2004 19:39:09 | |
---|
Weezer?!?! Eihän niillä ole edes sanoitukset lähellä emon "ideaa"? Puhumattakaan musiikista. Noh, Sunny Day Real Estate ja Death Cab for cutie ovat ainakin varmoja emo-bändejä. No siksipä juuri koko emon ideaa en ymmärräkään. Ja olen ihan varma että olen nähnyt Weezeriä sanottavan emoksi. Oma reaktioni tuolloin oli että "mitä vittuu on emo?". Enkä oikein tiedä vieläkään. |
wil-le 18.08.2004 13:19:07 | |
---|
weezer on nörttirokkia :) punkrock is for the people who can't skateboard |
waldemarx 18.08.2004 13:27:10 | |
---|
Sit on kaikkee oldskool hardcorepunkkia kuten Black Flag, Dead Kennedys jne... Skate and destroy!! |
gnar138 18.08.2004 16:40:57 | |
---|
crustia... hmm. crusti on räkästä, synkkää ja vihasta. suomesta ainakin sellanen bändi ku Unkind vetää perkeleen tiukkaa crustia. fuck you heros, i'm about to have a nervous breakdown. |
leather rebel 18.08.2004 16:55:42 | |
---|
crustia... hmm. crusti on räkästä, synkkää ja vihasta... Juu. Eikös Crust ole melkein sama asia kuin Grindcore? Enemmän punkkia ja vähemmän metallia, tai jotain? "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Henko 18.08.2004 17:12:45 | |
---|
Nykyään on vähän liikaa noita alalajeja... Tai ei niissä alalajeissa mitn vaan siinä että kaikille pitää joku lokero keksiä. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
waldemarx 19.08.2004 12:24:36 | |
---|
Disrupt, siinä on tiukkaa crustia. Skate and destroy!! |
Hassusatan 19.08.2004 13:33:56 | |
---|
Jos vähä musiikillisesti laadukkaampi crusti kiinnostaa niin kannattaa tän suomen UNkindin lisäks tsekkaa ainaski Portlandin Tragedy ja From ashes Rise Ja FAR:n biisei löytyy ainaski http://www.jadetree.com/ |
Exhausted 19.08.2004 15:46:04 | |
---|
Itse olen vähän pihalla koko emo-käsitteestä, kun se tuntuu pitävän sisällään NIIN erilaisia bändejä. Esim. At The Drive In, Sunny Day Real Estate, Cursive, Death Cab For Cutie, jopa Weezer. Kaikki loistavia bändejä ja ymmärtääkseni emoksi ainakin joskus kutsuttuja kaikki. Eivätkä mielestäni sisällä mitenkään erityisen paljon mitään yhteistä. mulla oli aikanaan vähän sama, etenkin kun jotkut tahot pitivät Blink 182:ta emobändinä. Kuitenkin on pidettävä mielessä että oli pieni skene joka teki alkuperäistä emomusiikkia, ja emosta tuli lopulta yläkäsite monenlaiselle musiikille. esim ATDI ilmeisesti Screamoa, tai emocorea, samoin kuin Disco Ensemble. kuitenkin, kuunnelkaa jermainea: www.mikseri.net/jermaine käsittääkseni soitetaan jotain post-emo indierockia :) |