Aihe: Lemonator - Yesterday Was Good: Toimiiko?
1
C
14.09.2004 18:21:53
Ostin juuri tuon Lemonatorin uuden kokoelman ja täytyy todeta, että pirun hienoja biisejä siinä on. Aika tietysti näyttää, tuleeko siitä mun levyhyllyn klassikko vai ei, mutta nyt se ainakin kolahtaa.

Kuvittelin, että levy nousisi listoilla suht korkealle ilmestyttyään, mutta näin ei näköjään käynyt. Ehkei niillä sitten ole riittävän tunnettuja hittejä, ja toisaalta fanit eivät osta kokoelmaa kun jo omistavat muut levyt.

Jotenkin tulee sellainen fiilis, että bändi ansaitsisi enemmänkin menestystä. Mitäs muut mieltä?
jussiohman
14.09.2004 19:16:50
Joo Lemoilla on pirun kovia hittejä kyllä. Pitäs joskus kuunnella tuo kokoelma.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Edward
15.09.2004 08:23:10

Jotenkin tulee sellainen fiilis, että bändi ansaitsisi enemmänkin menestystä. Mitäs muut mieltä?

Todellakin. Tiedä sitten mistä menestyksen puute johtuu, herra Kurjen silmälaseista vai mistä?
I'm just asking - Olen vain persekuningas
Atommic
15.09.2004 10:30:04
Lemot ei tosiaan ole myyntimäärillä päässeet juhlimaan mikä on mun mielestä todella harmillista ja myöskin ihmeellistä. Biisit kuitenkin ovat pääsääntöisesti todella loistavia, bändin musaa on ollut kotimaisessa suht menestyneessä leffassa ja jopa mainoksien taustalla. Vaan ei taida kelvata suurelle yleisölle.

Lasse Kurki taisi uudessa Soundissa höpötellä jotain tyyliin "Kitarapop/rok-bändillä ei ole meille enään mitään annettavaa". Mitenhän tuon voisi tulkita? Seuraava levy on 80 minuuttinen proge-eepos tai countryä? :)

Niin ja otsikkoon vastaus on kyllä toimii.
Ambition makes you look pretty ugly
ANNII
15.09.2004 14:41:42
Tota kokoelmaa en vielä oo saanu ostettua, mut kyllä kai siihen pitäis pian tutustua..
On kuitenki tosi hyvä bändi toi lemonaattori.
sing with the tempest & rock like a hurricane
C
15.09.2004 16:37:21
Todellakin. Tiedä sitten mistä menestyksen puute johtuu, herra Kurjen silmälaseista vai mistä?

Niinpä, joku bradpitt-kopio laulajana tietysti voisi edesauttaa uraa.
Rattata
15.09.2004 16:55:31
Lemot ei tosiaan ole myyntimäärillä päässeet juhlimaan mikä on mun mielestä todella harmillista ja myöskin ihmeellistä.

Samaa minäkin olen ihmetellyt. On kyllä mainio bändi ja ansaitsisi ehdottomasti suuremman suosion.
"Take seven aspirins and call me in the morning"
kastei
16.09.2004 10:46:25
Samaa minäkin olen ihmetellyt. On kyllä mainio bändi ja ansaitsisi ehdottomasti suuremman suosion.

Niin no, onhan Lemonatorin suosio varsin suurta verrattuna muihin englanniksi laulaviin suomalaisiin kitarapopbändeihin, Crashia ehkä lukuunottamatta (eipä ne nyt enää mitään indiepoppia oo). Esim. Rollstons, Penniless ja vaikkapa Sister Flo voivat vain unelmoida listasijoituksista, vaikka samoissa musiikillisissa sfääreissä liikutaankin.
C
17.09.2004 14:20:23
Niin no, onhan Lemonatorin suosio varsin suurta verrattuna muihin englanniksi laulaviin suomalaisiin kitarapopbändeihin

Joo, eikä toi tänhetkinen listasijoitus 26 mikään toivottoman huono ole. Odotin vain vielä vähän parempaa. Saa nähdä, miten jatkossa sijoitus muuttuu.
Bee-äf
17.09.2004 14:45:21

Mulle ei oo ikinä ko. bändi tippunut, mutta en oo ikinä keksinyt syytä: Bändi on _periaatteessa_ hyvä, hyviä soittajia, tyylikkäitä biisejä jne, mutta... Joku epämääräinen särmän puute sitä poppoota vaivaa.
riimu
17.09.2004 20:47:34
Mulle ei oo ikinä ko. bändi tippunut, mutta en oo ikinä keksinyt syytä: Bändi on _periaatteessa_ hyvä, hyviä soittajia, tyylikkäitä biisejä jne, mutta... Joku epämääräinen särmän puute sitä poppoota vaivaa.

Hieman samoilla linjoilla olen kyllä. Tajuttoman tarttuvia viisuja bändiltä löytyy vaikka kuinka, mutta levyt eivät ole kokonaisuutena ikinä uponneet kuitenkaan aivan täysin.
Let us go in; The fog is rising.
kastei
19.09.2004 16:09:00
Hieman samoilla linjoilla olen kyllä. Tajuttoman tarttuvia viisuja bändiltä löytyy vaikka kuinka, mutta levyt eivät ole kokonaisuutena ikinä uponneet kuitenkaan aivan täysin.

Mun mielestä niillä levyillä on jokseenkin tylsä soundimaailma ja sen takia ei mullekaan toimi kokonaisuuksina. Tai siis kun tietää Kurjen ja kumppaneiden diggailevan Posiesia ja Jellyfishia ym., niin odottais sellaista hienoa, isoa amerikansoundia ja enemmän stemmalaulua, mutta esim. ainakin The Waltzilla on enemmänkin brittiläis-, tai sanoisko peräti ruotsalaistyyppiset protools-peruspoppisoundit. Näin nyt hieman kärjistettynä :-)
C
19.09.2004 20:38:09
Mun mielestä niillä levyillä on jokseenkin tylsä soundimaailma ja sen takia ei mullekaan toimi kokonaisuuksina.

Mä en edes ole kuunnellut yhtään Lemonatorin levyä kokonaan Yellow'ta lukuunottamatta, joten en osaa ottaa kantaa niihin kokonaisuuksina. Uusi kokoelma vain teki positiivisen vaikutuksen nimenomaan siinä, että se toimii mielestäni kokonaisuutena. Oiva paketti hienoja biisejä.

Levy on muuten nyt sijalla 25., nousi siis yhden pykälän. Jeah! :)
Kapane
20.09.2004 16:08:26

Yellow oli aikoinaa kova paketti nuorelle kaverille, kun sällit vieressä kuunteli joko prodigyä tai scooteria. Sitten Lemonaattorin särmä vähän hävis. Yellow pyörii kyllä munkin soittimessa silloin tällöin.
zernobyl
21.09.2004 13:29:53

Lemonator on kyllä mukavaa musiikkia. Tosi mukavaa. Ja livenäkin saa fiiliksen ihan kattoon.

Toi pitää kyllä hommia toi levy. Varmaan pirun kova.
It's just a Ride -Bill Hicks
HaloOfFlies
21.09.2004 13:42:10

Kyllähän Lemonator on aina osannut loistavia biisejä tehdä. Is It You?-han pääsi siihen yhteen mainokseenkin, en nyt muista että minkä firman mainos oli kyseessä. Hieno kappale kuitenkin ja niitä Lemonatorin varastosta löytyy paljon. Ja mitä tulee levyihin niin kyllä minulle ainakin toimivat kaikki levyt ihan kympillä, kyllä niistä särmää löytyy.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
King of Mars
22.09.2004 17:30:29
Loisto lätty. Lasselle pisteet.
Elämä ilman musiikka olisi kuin paskalla käynti ilman paperia.
Tellervo
22.09.2004 18:07:38 (muokattu 22.09.2004 18:08:29)
Joku viimeisen päälle viilattuus ja sitä myötä laskelmoivuuden tuntu ehkä vaivaa? Liian täydellistä, toisin sanoen? Tykkään kyllä esim. häpeämättömän pateettisesta You stole my heartista.

Mulla on vanha pilke silmässä -katkeruus Lemonatoria kohtaan: ne voitti meidät yhdessä kisassa. Niillä oli viimeisen päälle hiotut koreografiat ja yhteneväiset asut. Me mullisteltiin juroina nurkassa moiselle teekeilylle ja kosiskelulle :)
Voi helekkyvä helevetin hellurei! (Jani The Rock)
riimu
22.09.2004 19:05:39
Joku viimeisen päälle viilattuus ja sitä myötä laskelmoivuuden tuntu ehkä vaivaa? Liian täydellistä, toisin sanoen? Tykkään kyllä esim. häpeämättömän pateettisesta You stole my heartista.

Mulla on vanha pilke silmässä -katkeruus Lemonatoria kohtaan: ne voitti meidät yhdessä kisassa. Niillä oli viimeisen päälle hiotut koreografiat ja yhteneväiset asut. Me mullisteltiin juroina nurkassa moiselle teekeilylle ja kosiskelulle :)

Pikkutarkka laskelmointi tms. jotenkin vaivaa bändin musassa korviani myös kokonaisuudessaan. Tuo liian täydellistä on tavallaan aika hyvin sanottu. :) Niin ja osanotot katkerasta tappiosta. ;P
Let us go in; The fog is rising.
Atommic
23.09.2004 10:47:17
eh, Laskelmointi? Jos näin on niin ei ole kovin hyvin toiminut. Levymyynti on käsittääkseni kuitenkin sen verran vaatimatonta ollut. Ei listasijoitus muutamalta viikolta vielä kovin suurta myyntiä tee. :)
Ambition makes you look pretty ugly
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)