Aihe: Ismo Alanko Säätiö: Minä ja pojat
1 2
Mohla
19.08.2004 00:01:38

No, niin. Onko kukaan muu ehtinyt vielä hankkia kyseistä julkaisua?
itse ostin juuri, ja taas kerran herra(t) yllätti. Ja vieläpä ihan positiivisesti. Mukavan helppoa ja suoraviivaista meininkiä pitkästkä aikaa Alangon suunnalta.
Ruuvvaa, väännä, säädä, hinkkaa -biisissä on aivan loistava kitarariffi.
Ainoa biisi, joka ei täysin pureskelematta ole mennyt alas on tuo viimeinen raita "Kaikki raitistuu".. Pitänee vielä kuunnella pariin otteeseen.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
JKH
19.08.2004 07:58:02
Tänään lähtee tilaukseen. Yksikään Ismon levy ei ole vielä tuottanut pettymystä, joten toivottavasti ei tämäkään.
"Miksi pitää aina mainita, jos joku on maailmankuulu, jos hän kerran on maailmankuulu?" -Markus Kajo
balzary
19.08.2004 08:19:29

vaimon kanssa ollaan kovia ismo-faneja, mutta tämä levy ei toimi hirveen hyvin... jotenkin pettynyt fiilis 5 kuuntelukerran jälkeen. tietyt biisit toimii hyvin, mutta välillä on sitten tosi heikkoja vetoja. ihan eri sarjaa verrattuna esim hallanvaaraan tai sisäiseen solariumiin. ehkä ne keikalla toimii sitten paremmin.
Mr. Mustard
19.08.2004 10:25:49
Hankkimisen arvoinen levy, vaikka ei kuitenkaan niin paluuta juurille kun on rocklehdistössä annettu ymmärtää. Paras biisi tällä hetkellä on Silloin kun taivas vielä auttoi meitä. Isä ja Lapsi on karulla tavalla hyvä. Kaikki raitistuu on ainoa selvästi heikompi veto.

Ismolle silloin tällöin tapahtuvat ylilyönnit eli teennäisen tekotaiteelliset, mukamas rajut pläjäykset (tyyliin Häpeä ja kateus) loistavat onneksi poissaolollaan. Levyllä on aika rento ja vapautunut meininki. Ismon "rima nilkkoihin" sävellystyyli on tuottanut rennon ja onnistuneen yleisfiilingin.

Ei ole Säätiön paras mutta ei huonoinkaan levy. Omasta mielestä paras on Pulu ja Sisäinen solarium heikoin vaikka sekään ei huono levy ole.
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Mohla
19.08.2004 10:42:21 (muokattu 19.08.2004 10:44:00)

Hmm. Minusta kyllä tuo Sisäinen Solarium on loistava levy.
Voi tietty olla, että tämä uusin on vähän liiankin "helppo" levy, ja ei sen takia vakuuta niin paljon.

EDIT: Eikös tuon "Elävää musiikkia" liven ounastellutkin jotain tällaista? Se on nimittäin ainoa levy "Luonnossa" levyn lisäksi, jota ei löydy hyllystä. Miltäs se kuulostaa?
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
balzary
19.08.2004 10:54:59

Hmm. Minusta kyllä tuo Sisäinen Solarium on loistava levy.
Voi tietty olla, että tämä uusin on vähän liiankin "helppo" levy, ja ei sen takia vakuuta niin paljon.

EDIT: Eikös tuon "Elävää musiikkia" liven ounastellutkin jotain tällaista? Se on nimittäin ainoa levy "Luonnossa" levyn lisäksi, jota ei löydy hyllystä. Miltäs se kuulostaa?

kyllä ne helpotkin biisit olis hyviä, mutta mun mielestä monet näistä ei vaan toimi niin hyvin kun "normaalit" ismobiisit.

elävää musiikkia on ihan kelpo lätty sekin, en nyt mitenkään älyttömästi ole kuunnellut, mutta ostamisen arvonen, muistaakseni :)
SURf
20.08.2004 01:59:28 (muokattu 23.08.2004 17:49:19)
Just täs "ruuvataan, väännetään" ja niin edelleen...
Aika rapsakka on fiilis tällä levyllä. Isä ja lapsi on LOISTAVA!!!

Muita esille nostettavia ovat Pakko tehdä duunii sekä nimibiisi Minä ja pojat!

Ismo Ismo! Sieltähän se tuli mitä on odoteltu...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... MYYTÄVÄNÄ JIM REED SEMI-HOLLOW, KYSY
Jere_H
23.08.2004 14:01:29

Täytyypä kysyä.. Minkälaista kitarointia levyltä löytyy? Timo Kämäräisen vaiheita on tullut seurattua ja kun miehen soittoa on levymuodossa verrattain hankala löytää niin kai lätyn voisi ihan senkin johdosta ostaa.
Myydään 7-kielinen Ibanez Prestige -keppi, pistäös pikaviestiä jos kiinnostaa..
balzary
23.08.2004 15:57:26

onko kenenkään muun mielestä melkein kaikissa biiseissä basso liian hiljasella?
VVT-I
24.08.2004 13:19:57
Täytyy sanoa, että aivan loistava levy! Menee kyllä omassa arvoasteikossa ihan kärkipäähän Alangon tuotannossa. Ehkä "kaikki raitistuu" on vähän turhan oloinen kappale, mutta muuten levy on pelkkiä huippubiisejä täynnä.
Jaa
25.08.2004 12:12:41
Täytyypä kysyä.. Minkälaista kitarointia levyltä löytyy? Timo Kämäräisen vaiheita on tullut seurattua ja kun miehen soittoa on levymuodossa verrattain hankala löytää niin kai lätyn voisi ihan senkin johdosta ostaa.

Varsin hyvän kuuloista soittoa ja itse diggailin erityisesti kitrasaundeista. Varmaan tuottajallekin (Jussi Jaakonaho) joutuu antamaan osan kunniasta. T. Kämäräisen soittoa taitaa olla lisäksi ainakin Emmin uudemmalla levyllä. Ja todella hyvä soittaja onkin.
Nita Nitro
27.08.2004 13:12:45
Yllätyin siitä, kuinka piristyneeltä tämä kuulostaa. Onnistunutta rentoa kitarointimeininkiä. Toisaalta, taas yksi uusi Ismo-levy muiden 10000 Ismo-levyn joukossa.

Ehkä sen ei enää tarvitse yrittää tehdä aina sitä uransa parasta plättyä. Kaikki raitistuu on kyllä urpo biisi.
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
Tellervo
13.09.2004 16:01:57
Levyraadissa kehuttiin kuorossa Ruuvaa, väännä jne. biisiä. Miksi en voinut yhtyä täysin rinnoin kuoroon? En tiedä. Ei se nyt niin mullistavan mahetsu ollut, ihan tavallinen rallatus, ja minusta kaikkea muuta kuin iloinen, mitä raatilaiset kilvan hokivat. Enemmänkin sarkastisen synkeä. Vai olenko vaan sitä itse? Anyway, jos se olisi ollut jonkun muun biisi, olisiko saanut samanlaista vastaanottoa? Tuskinpa.

Ehkä mulla on vaan kriittinen päivä. Ei sinänsä ihme - eka työpäivä loman jälkeen.
Kaukaa viisas, läheltä helvetin hyvännäköinen.
Melua
14.09.2004 13:49:54
Mä tykkään kyllä siitä levystä. Ei ehkä ihan yhtä hyvää Ismoa kuin ennen, mutta loistavaa kuitenkin! Minä ja pojat-biisi on aika loisto. :)
anttipoeka
14.09.2004 22:13:39
Hyvinhän tuo uus uppoaa. Tosin jo useasti mainittu Kaikki raitistuu ei toimi kovin hyvin, oli huomattavasti parempi kun Ismo esitti sen jossain tv-ohjelmassa (olisikohan ollut Harakka) yksin akustisen säestyksellä.
Ei tässä sen kummempaa.
M.i.k.key
14.09.2004 22:25:13

Eikös herra ole vaikuttanut myös Mikko Kuustosen levyillä?
My name is Baron, M.i.k.key Baron. Oho, melkein musiikkia!?
none
15.09.2004 17:13:09
Mun mielestä toi videobiisi on levyn paskin. Kertsistä tulee sitäpaitsi mieleen PMMP:n Rusketusraidat jostain perverssistä syystä.
Tellervo
17.09.2004 09:42:00
No nyt kuulin jo toisenkin biisin, radiosta. En tosin kokonaan, niin että hämäräksi jäi mistä biisistä oli kyse. Mutta siinä oli jo jotain säväyttävämpää.

Ehkä mulla tulee vaan joku vastarannankiiski-efekti, jos jotain Nimeä kritiikittömästi suitsutetaan (niin kuin Levyraadissa tehtiin). Heti herää epäilys, että tässä on jotain mätää, varsinkin kun itse ei voinut yhtyä kuoroon. Musta se biisi nyt vaan ei oo _niin_ hyvä, että siitä pää sekaisin menisi. Ihan hyvä kyllä. Ihan kiva. :)
Voi helekkyvä helevetin hellurei! (Jani The Rock)
Novis_3
17.09.2004 15:18:27

Täytyypä tähän lisätä, että jos joskus tulee vastaan semmonen bändi ku Beacon, niin eiku kattomaan vaan. (siis livenä) T. Kämäräisen vetämä punppu, jossa muun muassa Ismosta tuttu "Jape" bassossa. Japella muuten hauska tyyli pitää bassoa, hihna menee haarojen välistä ja oikean olan yli.. :)
"Me hävitään tää peli.."
Veikko
22.09.2004 21:55:43
Eikös herra ole vaikuttanut myös Mikko Kuustosen levyillä?

Ei kai. Ei ainakaan minun silmään ole pistänyt.
Laiska luotu laulamaan, oikosormin soittamaan. Värttinä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)