Aihe: YUP - Päivä kerrallaan
1 2
Tapio79
02.10.2004 16:59:40 (muokattu 02.10.2004 18:02:00)
Niin, onkos kukaan diggari kuullut tätä uutta singlebiisiä niin paljon että voisi kommentoida?

Itse ostin tuon sinkun eilen, kokoelmaa en viitsi sentään ostaa koska sen kaikki kappaleet uusia lukuunottamatta löytyvät jo hyllystä.

Täytyy kyllä sanoa, että pahanlainen oli pettymys. Jos tämä on suunta johon YUP on menossa, niin täytyy, ihmeellistä kyllä hiukan tarkistaa kantaansa.

Kappale on yksinkertaisesti tylsähkö ja mielenkiinnoton (en olisi tätä uskonut sanovani YUP:n kappaleesta, perhana sentään). Mutta kun on niin on. Melodia sentään on ihan kohtuullista keskisarjaa, mutta YUP-asteikolla melko hengetön, niin kuin on myös Jarkon laulusuoritus. Selkeän välityön maku huokuu tästä kappaleesta.

Ja se teksti. Sehän on melkein kuin jonkun Samuli Putron kynästä. Muutama lause per säkeistö. Paitsi kertosäe, joka on kokonaisuudessaan tällainen: "Päivä kerrallaan, täällä lihaa leikataan, syitä siihen arvaillaan, mutta lihaa leikataan". Mikä helvetin YUP-teksti tämä tällainen on? On tainnut Jarkko käyttää kaikki lyyriset voimavaransa Mierolaiseen, joka onkin loistolevy.

Toivon ja uskon, ettei Suomen ja maailman paras bändi ole menossa tällaiseen suuntaan. Muussa tapauksessa kyllä tulee tippa silmään.
anttipoeka
02.10.2004 17:53:09
Kerran olen päässyt kappaleeseen tutustumaan, mutta moottoritiellä oli vauhti n.100 km/h ja Sierran 1.3-litrainen kone ulvoi siihen malliin, ettei muutenkaan paskasta mankasta kuullut mitään.

Kokoelma jää kyllä kauppaan, kuten Tapiolla ja samoista syistä, mutta onhan ne uudet biisit jostain kuultava.
Toivottavasti ei pidä paikkaansa, että Martikaisen kynä olisi tylsynyt. Mierolainen oli kyllä niin kovaa kamaa, että olen luottavainen.
Ei tässä sen kummempaa.
el Bastardo
02.10.2004 18:32:36
Tänään ostin tuon sinkun ja kyllä oon aika samoilla linjoilla; ei mitenkään järin hyvä kappale. Pitää kuunnella vielä kolmannen, neljännen ja viidennenkin kerran, mutta kahden ensimmäisen kerran jälkeen kyllä juuri mitään ei jäänyt mieleen. Tosiaan, melodia oli kohtuullisen tylsä eikä sanoituskaan mitenkään erikoisen hyvä.

Toisaalta, en kyllä usko että YUP menee milloinkaan varsinaisesti huonoksi. Diggailen lähes varauksettomasti ihan jokaisesta kappaleesta paria poikkeusta lukuunottamatta. Mierolainen oli hyvä, kuten myös Leppymättömät, eli Jarkon (ja Valtterin) sävel- ja sanoituskynän en usko tylsyneen.

Pitänee huomenna tiirailla se sinkun videomatsku.
patonki
03.10.2004 00:55:11

No siis, se Valtterin sävellys oli sellainen, että siihen ei kovinkaan pitkiä lyriikoita edes olisi pystynyt tekemään. Jarkko tuskaili tämän asian kanssa ja teki omankin sävellyksensä tuon Kukkia ja sidontaa -leffan aihepiirin tiimoilta ja siinä teksti rönsyileekin huomattavasti enemmän kuin tuossa sinkuksi valitussa kappaleessa. Kokoelmalla kuullaan kyllä se toinenkin tuota elokuvaa silmälläpitäen tehty kappale, Ei mikään vankileiri taitaa olla tuo kappale nimeltään.

Itse en ainakaan ole kovinkaan huolestunut YUP:n tulevaisuudesta, ainakin kaikki kolme uutta kokoelmalle äänitettyä biisiä ovat keskenään täysin erilaista materiaalia, joten tuon yhden kappaleen perusteella on aivan turha lähteä vetämään mitään johtopäätöksiä yhtyeen tulevan materiaalin suhteen.
Tapio79
03.10.2004 12:41:04
En ole lähtenytkään mitään negatiivisia johtopäätöksiä vetämään: kyllä uskon edelleen kaikkien aikojen suosikkiyhtyeeni säilyttävän tasonsa. Kauhistuin vain sitä päähäni pälkähtänyttä ajatusta, että "mitä jos..." Varmaan jotain perusnegatiivisia luonteenpiirteitä iskee esiin. =)

Eli siis vaikka Päivä kerrallaan on nyt useammankin kuuntelukerran jälkeen niitä "least favouriteja" YUP-tuotannossa, odotan silti suurella innolla mitä sen jälkeen tuleman pitää. Eihän mikään yhtye maailmassa ole varmaan sellainen, jonka joka ikinen kappale iskisi ihan yhtä kovaa toisiinsa nähden.
el Bastardo
03.10.2004 14:05:48
Eli siis vaikka Päivä kerrallaan on nyt useammankin kuuntelukerran jälkeen niitä "least favouriteja" YUP-tuotannossa, odotan silti suurella innolla mitä sen jälkeen tuleman pitää. Eihän mikään yhtye maailmassa ole varmaan sellainen, jonka joka ikinen kappale iskisi ihan yhtä kovaa toisiinsa nähden.

Totta haastat ettei miltään bändiltä jokainen kappale ole silkkaa timanttia. YUP:llä on kuitenkin hemmetin kova taso sikäli, ettei ole montaa biisiä bändin tuotannosta mistä en vähintään pidä. Suurimmasta osasta pidän valtavasti ja joistakin intoilen ihan hillittömästi.
lapio
04.10.2004 23:23:39

Harmikseni tämä ei vakuuttanut minua oikein kunnolla. Biisistä puuttui "se jokin" tietty YUP-meininki. Sinkulta löytyvä video materiaali lupasi myös hieman räväkämpää menoa.
Minuun on käytetty poltetun maan taktiikkaa... Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
patonki
12.10.2004 17:57:57

Niille, jotka eivät ole vielä asiasta tietoisia, suora lainaus YUP:n sivuilta:

YUP tekee yllätyskeikan Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä huomenna (keskiviikkona 13.10.). Kyseessä ovat perjantaina ensi-iltaan tulevan Kukkia ja sidontaa -elokuvan lanseerausbileet. "Päivä kerrallaan" on kyseisen elokuvan soundtrackillä. Rallista on tehty myös musiikkivideo, joka on nähtävissä ainakin marraskuussa julkaistavalla DVD:llä "Helppoa katseltavaa". Ilmainen tilaisuus Vanhalla alkaa yleisölle kello 22.30.
el Bastardo
12.10.2004 19:05:52 (muokattu 12.10.2004 20:46:31)

YUP tekee yllätyskeikan Vanhalla ylioppilastalolla Helsingissä huomenna (keskiviikkona 13.10.). Kyseessä ovat perjantaina ensi-iltaan tulevan Kukkia ja sidontaa -elokuvan lanseerausbileet. "Päivä kerrallaan" on kyseisen elokuvan soundtrackillä. Rallista on tehty myös musiikkivideo, joka on nähtävissä ainakin marraskuussa julkaistavalla DVD:llä "Helppoa katseltavaa". Ilmainen tilaisuus Vanhalla alkaa yleisölle kello 22.30.

Prkl. Justiinsa kun ehdin sopia huomisillaksi menoa... :P Enkä ees asu Helsingissä. Rkl.
disarm
12.10.2004 20:21:46

Paljos vanhalle on ikäraja? Pitää varmaan mennä hyvissä ajoin ovelle, jos meinaa päästä sisään..

Olisko miitin paikka?
Empty faces surrounded with hairdresses wondering around with hard thoughs in their minds
Todenpuhuja
13.10.2004 18:48:56
Paljos vanhalle on ikäraja? Pitää varmaan mennä hyvissä ajoin ovelle, jos meinaa päästä sisään..

Olisko miitin paikka?

Radio Cityn sivujen mukaan ikäraja olisi 18v, mutta tiedä nyt tuosta sitten. Paikalle kuitenkin itse pyrin menemään.
meitu
13.10.2004 23:05:45

No, kertokaas mitä hyö soittivat siällä! pitkäkö oli setti vai vain leffan tunnaribiisi vai jotain noiden väliltä?
Ne jotka soittaa, ne tietää.
merix
14.10.2004 09:44:02 (muokattu 14.10.2004 09:45:35)

Soittivat noin 10 biisiä. Soittivat noin yhden kappaleen / levy
Eka biisi oli Minä olen Myyrä.

Lopuksi soittivat ton Päivä kerrallaan joka oli mulle ihan uusi biisi.

Joku muu voi varmaan kertoa koko setin mutta mä voin listata mitä muistan
Ei missään järjestyksessa (muutamia puuttuu):

Minä olen Myyrä
Rakkaus on pesti hulluuteen
Joutilas
Meitä odotellaan Mullan alla
Porvariston hillitty charmi
Murhaaja soittaa pasuunaa
Me viihdytämme teitä
Päivä kerrallaan

Paha vaatturi jäi soittamatta, mutta onhan se kuultu niin monta kertaa.
disarm
14.10.2004 21:46:29
Soittivat noin 10 biisiä. Soittivat noin yhden kappaleen / levy
Eka biisi oli Minä olen Myyrä.

Lopuksi soittivat ton Päivä kerrallaan joka oli mulle ihan uusi biisi.

Joku muu voi varmaan kertoa koko setin mutta mä voin listata mitä muistan
Ei missään järjestyksessa (muutamia puuttuu):

Minä olen Myyrä
Rakkaus on pesti hulluuteen
Joutilas
Meitä odotellaan Mullan alla
Porvariston hillitty charmi
Murhaaja soittaa pasuunaa
Me viihdytämme teitä
Päivä kerrallaan

Paha vaatturi jäi soittamatta, mutta onhan se kuultu niin monta kertaa.

Perhana nyt ketuttaa kun jäin katsomaan fudista. Kaikki biisit tossa listassa ihan huippuja. Oliko kova tunku sisään?
Empty faces surrounded with hairdresses wondering around with hard thoughs in their minds
merix
15.10.2004 10:26:18

Perhana nyt ketuttaa kun jäin katsomaan fudista. Kaikki biisit tossa listassa ihan huippuja. Oliko kova tunku sisään?

Noin 20 minuuttia jouduin jonottamaan ulkona. Syy oli lähinnä portsarissa jolla oli joku paperifiksaatio sekä alimitoitetussa narikassa.
vassago
15.10.2004 13:04:38
Niin, pormestari oli todella innokas papereiden perään.
Itse vasta 27 ja henkkareita kysellään.
YUP:n sivuilla lukee muuten että päivä kerrallaan kappaletta ei elokuvasta löydy.
el Bastardo
15.10.2004 15:36:02
YUP:n sivuilla lukee muuten että päivä kerrallaan kappaletta ei elokuvasta löydy.

Joo, vitsi mitä touhua. Lievän kiusallinen fiilis saattaa pojilla olla, varsinkin kun homma ei heitistä johdu.

On muuten aika mainioita noi kokoelman kaks uutta biisiä!
inkognito
15.10.2004 15:46:35
Joo, vitsi mitä touhua. Lievän kiusallinen fiilis saattaa pojilla olla, varsinkin kun homma ei heitistä johdu.

On muuten aika mainioita noi kokoelman kaks uutta biisiä!

Jokos tuo kokoelma löytyy kaupasta sitten?
el Bastardo
15.10.2004 15:54:45
Jokos tuo kokoelma löytyy kaupasta sitten?

Löytyypä hyvinniin, tänään ilmestynyt.
inkognito
15.10.2004 15:59:23
Sama kai se sitten on käydä ostamassa ku kerran kaikki muutkin YUP-aiheiset kokopitkät olen ostanut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)