MacGyverfan 18.02.2004 15:48:48 | |
---|
Ajattelin tässä viehkaassa menossa tehdä ketjun sitten tästä levystä. Minulle White Album on paras levy, mitä ikinä kukaan teki. Jotenkin siinä loksahtaa kaikki kohdilleen. Valkoinen kansi ja vaatimaton olemus muutenkin (m/v kuvat ja teksti) antavat jo ennakkomaun laadusta ja musiikki on vertaansa vailla. Kaikki musiikki sopii siihen tunnelmaan ja kun vielä tietää vähän kyseisen levyn teosta ja taustoista jotain, niin nautinto on taattu. Onhan levyllä pari vähän huonompaakin tekelettä, mutta ne vain täydentävät sarjaa. Lisämateriaalina juliste ja kuvat olivat mahtavat. Kiva yllätys noihin aikoihin ja periaatteessa vielä nykyääkin. Ainut mitä kritisoin, on se että miksi hitossa levy piti miksata Stereona. Kyllähän se kuullostaa reteona hiton hyvältä, mutta parin Monomixin jälkeen olen mieltä, että Mono on paremman kuulloinen. Tulipa sitten ulkomailta asti kalliilla tilattua äsken Monoversiokin. Kun se tulee, niin varaan (luultavasti) perjantai-illan ja kuulokkeet sekä kahvit ja muodostan lopullisen mielipiteeni siitä, kumpi parempi. Ja niinkuin joku kirjoitti aikoinaan netissä: "Symppis kokonaisuus, inhimillisuuden osoitus" Annetaan nyt arvostelun muotoon. Täydet viisi tähteä ja paremmaksi on vaikea laittaa! Miten te muut suhtaudutte tähän levyyn? Flyygelin kun sais... |
L Angelo Misterioso 18.02.2004 17:46:41 (muokattu 18.02.2004 17:49:07) | |
---|
Onhan se hyvä levy, ei siitä mihinkään pääse, mutta epätasaisuus niin soundeissa kuin biiseissäkin hieman häiritsee. Toisaalta tämän epätasauden voi helposti kääntää monipuolisuudeksi, joka onkin tämän levyn vahvuus eräiden loistokappaleiden lisäksi. Levyn huippukohtia ovat mielestäni Back In The USSR, While My Guitar Gently Weeps, Happiness Is A Warm Gun, Yer Blues, Helter Skelter, Long Long Long ja Savoy Truffle. Revolverin, Abbey Roadin ja Rubber Soulin kaltaisen yhtenäisyyden tai tietynlainen "punaisen langan" puuttuminen estää White Albumin nousemista henkilökohtaiselle Beatlesin top 3-listalle, mutta yhtyeen parhaimmistoa se kyllä on. "Every hundred pounds we've earned, we've got hundred pounds worth of problems to balance with." -George Harrison 1969 |
Nulikka 18.02.2004 19:02:28 | |
---|
Populaarimusiikki yhdessä paketissa Jauhelihapullat on aika hyviä |
Roberto 18.02.2004 19:56:53 | |
---|
Loistolevy! Kannattaa lukea David Quantickin 'Revolution, The Making of the Beatles' White Album'. Mielenkiintoinen opus. |
kingdom 18.02.2004 20:06:36 | |
---|
Kyllä on maailman paras levy. Niin monipuolinen kun voi vaan olla, eikä homma käy tylsäks missään vaiheessa, paitsi ehkä Revolution 9:ssa. Mukana monia Beatlesin parhaita kappaleita, Blackbird, Back In The U.S.S.R., Dear Prudence, Happiness Is A Warm Gun, Helter Skelter, Revolution 1, While My Guitar Gently Weeps, jne. Loistava paketti, jota kukaan ei ole vielä pystynyt pistämään paremmaksi. You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world... Colour Revolution |
jussiohman 18.02.2004 20:39:24 | |
---|
Aijai kun alkoi himottamaan tuon levyn tilaaminen. Melko tuoreena Beatles -fanina en ole kaikkia levyjä ehtinyt koluamaan. Vielä on uusia nautintoja edessäpäin. Mistä tuon tilais? Sanokaa. "St.Anger potkaisee kuulijaansa polvella kiveksille ja vetää kunnolla turpaan. Tämän jälkeen vielä paukauttaa haulikolla lähietäisyydeltä palloon. Levyn loputtua jää ihmettelevä, mutta aggressiivinen ja hyvä fiilis" |
Bonham 18.02.2004 20:42:53 (muokattu 18.02.2004 20:43:42) | |
---|
Aijai kun alkoi himottamaan tuon levyn tilaaminen. Melko tuoreena Beatles -fanina en ole kaikkia levyjä ehtinyt koluamaan. Vielä on uusia nautintoja edessäpäin. Mistä tuon tilais? Sanokaa. CDON:issa n. 30€ Valkoinen tupla... mutta entäs tämä: The Ultimate Collection, reilut 300€, mutta biisejäkin monta sataa... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
vanttera 18.02.2004 22:56:50 | |
---|
CDON:issa n. 30€ Valkoinen tupla... mutta entäs tämä: The Ultimate Collection, reilut 300€, mutta biisejäkin monta sataa... Joko sula on se? Lennu teki omakuvan. Tänks. |
Bonham 18.02.2004 23:00:48 | |
---|
Joko sula on se? Nääh, mulle toi piitles ei oo niin kova juttu... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
aksiom 18.02.2004 23:24:14 | |
---|
Populaarimusiikki yhdessä paketissa Tuossahan tuo oli jo hyvin sanottu. Kun mietin, niin White Album on ehdottomasti vaikein Beatlesin levy. Materiaalia on niin paljon ja laidasta laitaan. Minustakin tuo on yksi merkkiteos musiikin historiassa. Kai se on selvä, että kun pojat menivät intiaan ja elivät hmm... miten sen sanoisi "aivot vapaana" ainoita kertoja varmasti elämässään, niin tottakai siellä syntyi mestariteoksia mestariteoksien jälkeen. Kun tulivat Intiasta niin materiaalia oli ihan pirusti. Lennon levytteli vielä 70-luvulla Intiassa tehtyjä kappaleita. Jealous Guy tunnetuin esimerkki. Materiaalia oli siis todella enemmän kuin tarpeeksi. Ja kyllähän sen huomaa. Käsittämätön pakkaus aivan loistavia biisejä. En oikein keksi edes mitään sanottavaa niistä. Happiness Is A Warm Gun on suosikkiraita jos sellaista voi tältä levyltä nimetä. Jotkut biisit vaatii muuten aikaa. Esim Cry Baby Cry:n nerokkuuden huomasin vasta vähän aikaa sitten. seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. |
ville viaton 19.02.2004 09:54:48 | |
---|
Hitsi vieköön, nyt on pakko mennä ostamaan uusi neula LP-soittimeen, koska White Album mulla on vain vinyylinä. Rupesi kuitenkin himottamaan sen kuuntelu siihen malliin että huh. Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man schweigen!!! |
Kuha 19.02.2004 10:07:01 | |
---|
Loistolevy! Kannattaa lukea David Quantickin 'Revolution, The Making of the Beatles' White Album'. Mielenkiintoinen opus. Lukemistani Beatles-kirjoista tähän asti mielenkiintoisin on Ian Macdonaldin kirjoittama "Revolution in the head". Siinä käydään käydään bändin koko tuotanto biisi biisiltä läpi. Lisäksi tarkastellaan 60-luvun pop-genreä laajemminkin. Oon lukenut varmaan kolme-neljä kertaa läpi. |
leka 19.02.2004 10:20:43 | |
---|
Lukemistani Beatles-kirjoista tähän asti mielenkiintoisin on Ian Macdonaldin kirjoittama "Revolution in the head". Siinä käydään käydään bändin koko tuotanto biisi biisiltä läpi. Lisäksi tarkastellaan 60-luvun pop-genreä laajemminkin. Oon lukenut varmaan kolme-neljä kertaa läpi. Kyllä. Pitäisi ostaa tuo opus omaan kirjahyllyyn ettei tarvitsisi aina kirjastossa rampata. yleistäminen on aina väärin |
Flash 19.02.2004 10:31:29 (muokattu 19.02.2004 10:32:10) | |
---|
Populaarimusiikki yhdessä paketissa Siinäpä se on hyvin tiivistettynä yhteen lauseeseen. Kyllä minäkin pidän kovasti ko. levystä. Aluksi levyn epätasaisuus häiritsi, mutta se tosiaan kääntyi nopeasti plussan puolelle. Yleensä otan White Albumin esimerkiksi jos joku alkaa vittuilemaan Beatlesin merkittävyydestä. Beatles teki kaiken jo 60-luvulla. Beatlesin tuotannon kun kuuntelee läpi niin sen jälkeen lähes kaikki muut bändit tuntuvat tylsiltä, itseään toistavilta ja merkityksettömiltä. Beatles lienee niitä harvoja bändejä joita ei voi yliarvostaa. Rock And Roll Can Never Die |
leka 19.02.2004 10:41:26 | |
---|
Beatles lienee niitä harvoja bändejä joita ei voi yliarvostaa. Noh, ihmisiä ne on kuitenkin, vaikka toisaalta ovatkin suurempia kuin Jeesus. "...jonain päivänä taivas aukeaa, he astuvat alas laulaen..." (Kari Peitsamo: Uskon Beatleksiin) yleistäminen on aina väärin |
Janne19691 19.02.2004 11:40:45 | |
---|
Jees, hieno levy. Levystä huomaa kuinka monipuolinen bändi Beatlesit oli puhumattakaan silkasta musiikillisesta lahjakkuudesta. Niinkuin joku totesikin niin inhimillinen levy myös sikäli että levystä löytyy ne heikkoudetkin. Yhteistyö ei kuulemma pelannut ihan niin hyvin tuohon aikaan sikäli että kukin halusi tehdä omat biisinsä selkeästi omalla tavallaan. Se tietysti kuuluu levyllä hienoisena hajanaisuutena. Olen silti iloinen että he tekivät kaksois LP:n eikä "vain" yhtä levyä niinkuin heille ehdotettiin. Rule #1: There are no rules. |
jussiohman 19.02.2004 12:17:13 | |
---|
Juuri tilasin Please Please Men mutta seuraavana listalla on White album. By the way, minä vuonna tuo White album tuli? Oliko se Beatlesin viimeinen levy? Vaiko Abbey Road? Piru kun ei tiedä mitään bändistä, pelkkiä levyjä olen opiskellut. Minä vuonna Beatles hajosi? "St.Anger potkaisee kuulijaansa polvella kiveksille ja vetää kunnolla turpaan. Tämän jälkeen vielä paukauttaa haulikolla lähietäisyydeltä palloon. Levyn loputtua jää ihmettelevä, mutta aggressiivinen ja hyvä fiilis" |
L Angelo Misterioso 19.02.2004 14:03:35 | |
---|
Juuri tilasin Please Please Men mutta seuraavana listalla on White album. By the way, minä vuonna tuo White album tuli? Oliko se Beatlesin viimeinen levy? Vaiko Abbey Road? Piru kun ei tiedä mitään bändistä, pelkkiä levyjä olen opiskellut. Minä vuonna Beatles hajosi? White Album julkaistiin marraskuussa 1968, minkä jälkeen yhtye julkaisi vielä kaksi levyä; Abbey Road (1969) ja Let It Be (1970, nauhoitettu 1969 alussa). Let It Be-albumin julkaisun aikaan yhtye oli jo hajonnut. "Virallisena hajoamispäivänä" pidetään 10.4.1970 kun Paul ilmoitti jättävänsä yhtyeen. "Every hundred pounds we've earned, we've got hundred pounds worth of problems to balance with." -George Harrison 1969 |
jussiohman 19.02.2004 14:15:40 | |
---|
"Virallisena hajoamispäivänä" pidetään 10.4.1970 kun Paul ilmoitti jättävänsä yhtyeen. *niisk* Joo kiitti sulle. Aika kiireellä ovat pykänneet lättyä. "St.Anger potkaisee kuulijaansa polvella kiveksille ja vetää kunnolla turpaan. Tämän jälkeen vielä paukauttaa haulikolla lähietäisyydeltä palloon. Levyn loputtua jää ihmettelevä, mutta aggressiivinen ja hyvä fiilis" |
diibadaaba 19.02.2004 14:17:29 (muokattu 19.02.2004 14:18:15) | |
---|
Juuri tilasin Please Please Men mutta seuraavana listalla on White album. By the way, minä vuonna tuo White album tuli? Oliko se Beatlesin viimeinen levy? Vaiko Abbey Road? Piru kun ei tiedä mitään bändistä, pelkkiä levyjä olen opiskellut. Minä vuonna Beatles hajosi? White Album on vuodelta 1968. Sen jälkeen julkaistiin Beatlesin koossaoloaikana Yellow Submarine -elokuvan soundtrack (1968) sekä Abbey Road (1969). Beatlesin viimeisenä julkaisuna ellei kokoelmia ym. lasketa, pidetään LP:tä Let It Be (1970), joskin se äänitettiin ennen Abbey Roadia, ja jonka julkaisun hetkellä Beatles oli jo hajonnut. Hajoaminen tapahtui jo periaatteessa vuoden -69 puolella, mutta asia julkistettiin vasta seuraavan vuoden puolella. edit: niin kauan kirjoitin tätä, että joku jo ehti ensin. There will come a time when you can even take your clothes off when you dance. |