Aihe: Lasten musiikkia
1 2 3
barnabas
21.10.2004 10:30:10
Typeryyden vuoksi, mitä on lasten musiikki?
Hyvin menee.
Milkop
21.10.2004 10:43:25

Tää soittolistaskeida: tiktak, Gimmel. Avaa Ylex, Kiss FM tai muu vastaava ja tadaa:Lasten musiikkia.
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
sienimies
21.10.2004 10:45:03
Eiköhän se tuo DT...HEHEHE!! No nykylapset ei enää hirveesti kuuntele lastenmusaa mitä esim. itse ja kaverini kuuntelivat (smurffit, fröpelin palikat, rölli) vaan ne kuuntelee tiktakkia ja muuta sellasta gimmeliä ja antti tuiskua...
I cut down trees. I wear high heels, Suspendies, and a bra. I wish I'd been a girlie, Just like my dear Papa...
Tellervo
21.10.2004 10:49:39
Hehe. No, kummipoikani kuuntelee klassista musiikkia (kyllä, jo ihan natiaisesta alkaen, istui kuulokkeet päässä ja kuunteli - maailman liikuttavin, suloisin, rakastettavin ja kuoliaaksihalattavin näky!), Beatlesia, Maija Vilkkumaata, Jonna Tervomaata, Rasmusta jne. jne. Että silleen. Kaipa jotain Rölliäkin jossain välissä kuunnellut, toivottavasti.
Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento.
Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ
Chemo
21.10.2004 11:16:14

Varsinaista lastenmusiikkia tehdään toki vieläkin, monenlaista sellaista. Yksi hauskimmista uudemmista on Sotta ja Pytty, joiden tekstit ovat mielestäni iskevämpiä kuin suurimmassa osassa nykyisestä aikuisillekaan suunnatusta musasta. Ja perinteisemmästä osastosta ei suomalaisesta lastenmusiikista keskusteltaessa saa unohtaa Saukkia ja Pikkuoravia.

Sittenhän on varta vasten lapsille sävellettyä klassistakin musaa, Pekka Ja Susi noin yleisenä esimerkkinä. Ja itse asiassa lapset kuuntelevat yllättävän mielellään klassista musaa muutenkin - tsekatkaapa vain Disneyn Fantasia-leffojen kipalevalintoja. Hyvää tavaraa!

Mä en ole siinä mielessä tiukkis, etteikö kaikkea saisi kuunnella, mutta lapsen musiikkimakua ei tulisi tyhmistää jättämällä häntä ainoastaan soittolistaradioiden tarjonnan varaan. Aikuisella on suuri vastuu myös tässä asiassa.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Jani The Rock
21.10.2004 11:26:09

Viimeeks lastentarhanopena ollessa kovimpia juttuja oli ainaskin Vilkkumaan Maija ja Las Ketchup, johon liittyvän ns. ketsuppitanssin ne kaikki kaljapullonkorkuiset likat tottakai osasivat ulkoa. (Minä tietysti näppäränä poikana kehitin siitä oman version eli sinappitanssin, jossa heiluttiin sinappipullon kanssa. Siitäkin tuli kova hitti). Myös Gimmel, Anssi Kela, Jore "Yäk" Marjaranta, Yö, Eppu Normaali ja Hurriganes (jee!) olivat suosiossa. Kahdelle eskari-ikäiselle gimmalle tuli kerran oikein kunnon tappelu aiheesta "Onko Yö parempi kuin Maija Vilkkumaa". Perinteinen lastenlauluosasto tuntui olevan ihan out.

Mutta täähän oli tietysti aikaa ennen Idolsia.
The road never ends for me, kid.
Tellervo
21.10.2004 11:35:32
Jore "Yäk" Marjaranta

Hehe, you're my man! :)
Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento.
Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ
aikavaikea
21.10.2004 11:51:10
Varsinaista lastenmusiikkia tehdään toki vieläkin, monenlaista sellaista...

Roots-osastolta (!) löytyy ketju, jossa käsitellään erästä kyseisen genren orkesteria. Kas tässä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=10&t=70977&o=0&co=0

Mun kupeitteni hedelmät eivät enää varsinaista lastenmusaa kuuntele. Uniklubi, Rasmus, Rammstein, AC/DC ynnä niin edelleen kelpaa kovasti. Sekä tietty nämä idolssit yms. Vuosia sitten olen ollut sikiöiden keralla Fröbelin palikoiden keikalla ja hubaa oli!
Kaikki me kuolemme pian.
Feggy
21.10.2004 12:03:27

Mä tykkään lapsettomana tosta Tohtori Orff & Herra Dalcrozesta.

Suosikkipiisini on paha imuri:

Paha imuri

Meidän mamma osti eilen uuden imurin
Se on muuten hyvä imuri
Mut se imee liikaakin
Alkupaloiksi se popsi kissanraksuja
Heti perään imaisi se pari verhoa paksua

Se on paha, paha imuri
(Eiks joku vois, hakee sitä pois)
Se on paha, paha imuri

No aamulla se lähestyi mua silmin punaisin
Sillä oli pahat mielessä sen heti ymmärsin
Mutta pakoon en päässyt mä minnekään,
Mä paikoilleni jäin
Imuri vei mun sukkani ja käänsi paidan nurinpäin

Se on paha, paha imuri
(Eiks joku vois, hakee sitä pois)
Se on paha, paha imuri

Mut onneksi naapurissa asuu täti vihreä
Hän imureita villejä iltaisin kesyttää
Nyt meidän imurikin on kiltti sekä sees
No se villakoirat imaisee mut sehän on tosi jees

Se on tosi hyvä imuri
On hyvä, imuri, ei paha, imuri, imuri, hyvä imuri
Less is more.
mr_b
21.10.2004 12:14:44 (muokattu 21.10.2004 12:15:26)

Yksi hauskimmista uudemmista on Sotta ja Pytty, joiden tekstit ovat mielestäni iskevämpiä kuin suurimmassa osassa nykyisestä aikuisillekaan suunnatusta musasta.

Nämä taitavat olla alunperin ruotsinkielinen Sås & Kopp, joilla on ehdottomasti eräs kaikkien aikojen ärsyttävimmistä biiseistä: Traktorn Alban. "Jag är Traktorn Alban, jag kör och rappar". Tulee usein Radio Helsingin Paskalistassa.

Levykaupassa töissä ollessani 90-luvulla huomasin, että hälyttävän paljon lastenmusiikki alkaa olla Smurffit/Hittikokoelmat/silloiset Antti Tuiskut -tasolla. Perinteisiä lastenlauluja ostettiin lähinnä ihan pikkulapsille isoäitien toimesta. Ei silti, Fröbelin Palikat oli kyllä kova nimi jonka levyjä meni silloin enemmän kuin varmaan useampia listalevyjä.

Toisaalta sitten itse 2 lapsukaisen isänä olen kyllä aika pitkälle jättänyt lastenmusiikin tarhojen ja esikoulujen tehtäväksi, lastenlaululevyjä löytyy vain parisen kappaletta. Suurena syynä tähän on myös lasten tendenssi kuunnella suosikkinsa 38 kertaa peräkkäin putkeen, aikuisen hermot alkavat jo siinä sanoa pimpom. Walkman ja kuulokkeet ovat oikein hyvä investointi. :-)

Jo seitsenvuotiaan poikani tämän hetkiset suosikkikappaleet näyttävät olevan Beastie Boysin Intergalactic, Ministryn Jesus built my hotrod ja Specialsin Gangsters. Varsinkin Ministry saa kundin pomppimaan hullun lailla ympäri huonetta. Odotan jännityksellä ja kylmällä hiellä koska kundin hevikausi alkaa...
Ddddo the Metropolitan Glide!
Jalopeura
21.10.2004 13:49:26
Näin röyhkeästi mainitsen oman projektini, Jape Valkoisen, jonka eräs kappale 'Sami-mammutin Esihistoriallinen Lohdutuslaulu' on kovasti tehonnut lapsukaisiin - veikkaisin että se on sitten lasten musiikkia?
James Mc Brown
21.10.2004 14:18:32 (muokattu 21.10.2004 14:18:55)

Näin röyhkeästi mainitsen oman projektini, Jape Valkoisen, jonka eräs kappale 'Sami-mammutin Esihistoriallinen Lohdutuslaulu' on kovasti tehonnut lapsukaisiin - veikkaisin että se on sitten lasten musiikkia?

No just olin lisäämässä jo lähes legendaarisen sami mammutin listaan. Levyn jos teette, niin kummilapselleni ostan hetkeäkään harkitsematta
Sometimes I think that the surest sign that intelligent life exists elsewere in the universe is that none of has tried to contact us.
Hohhoijaa
21.10.2004 14:35:16
FRÖBELIN PALIKAT
barnabas
21.10.2004 14:52:40
Hyvä että tuli tähän näin paljon vastauksia, vaikka meinasin aluksi koko treadin laittaa vitsin vuoksi :).
Hyvin menee.
Kapina
21.10.2004 16:45:58 (muokattu 21.10.2004 16:48:13)

Pikkuveljet löysi tuon jostain ja vallan rakastuivat... Toinen alkaa sitä paitsi olla jo ohi lapsukaisiästä.

Rölli on parasta lastenmusiikkia. Joku Fröbelin palikat taas... Eijeijei.

Pikkusisko neljä vee tosin on sitä mieltä, että "maijahii" on lasten musiikkia. Oli ollut jossain lastenkonsertissa ja kun tiedustelin, oliko kivaa, sanoi vaan että "oli se hyvä kun ne ei soittanu lasten musiikkia." Minä että miten niin, soittihan ne. "No ei kun semmosta maijahiimaijahoo, se on lastenlaulu." Niin.

EDIT: Samainen pikkusisko muuten rakastui Misfitsiin...
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
paranoid android
21.10.2004 18:49:59
No kaiken maailman Linkin parkit ja Slipknotit.
Nahkaliivit paukkuu.
Viceroy
21.10.2004 19:23:45

Nämä taitavat olla alunperin ruotsinkielinen Sås & Kopp, joilla on ehdottomasti eräs kaikkien aikojen ärsyttävimmistä biiseistä: Traktorn Alban. "Jag är Traktorn Alban, jag kör och rappar". Tulee usein Radio Helsingin Paskalistassa.

Heee-eei! Joku muukin tuntee Traktor-Albanin! Plussaahan tästä on annettava!!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
Minushuman
21.10.2004 22:33:18
Kengurumeininki anyone?
SDMF
Planetist
22.10.2004 00:12:49
8-vuotiaana suosikkibändini oli Black Sabbath. Sitä se muusikkoisä teettää.
-------------- Tämä lause on valhetta. Pastilli ei.
JMP71
22.10.2004 02:28:52
putkeen, aikuisen hermot alkavat jo siinä sanoa pimpom. Walkman ja kuulokkeet ovat oikein hyvä investointi. :-)

Walkmanilla ja niillä halppis avoimilla kuulokkeilla saa myös nopeasti aikaan kuulovaurion. Hankkii sellaset laadukkaammat suljetut.

Anteeksi kun kävin neuvomaan.
Hanki parempaa luettavaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)