Aihe: 90-luvun alternative?
1 2 3 4 5 6 7
Sunrise
04.11.2004 11:00:31
Haluaisin tietää joitakin hyviä 90-luvun (alternative) rock bändejä ja levyjä. Olen pihalla kuin lumiukko kyseisestä skenestä.
Huevos
04.11.2004 11:17:16

jane's addictionin nothing's shocking ja ritual de lo habitual

faith no moren angel dust, album of the year ja king for a day

the jesus lizardin...no kaikki.

helmet, en oikeestaan enää välitä niistä hirveesti, mutta bettyllä on jotain ookoo biisejä ja aftertastella kans.

mr bungle- kaikki

fantomasin eka levy, tosin se on enemmän metal, ku rock.

onhan näitä vielä...haluatko nimenomaan 90-l. alternativea tsekkailla, vai kelpaako 80-l. myös?
Sunrise
04.11.2004 11:37:11
Kiitos vastauksesta, lähinnä 90-luku kiinnostaa juuri nyt
Robospock
04.11.2004 12:42:27 (muokattu 04.11.2004 12:45:56)
No mulle tulee mieleen lähinnä omat suosikit
eli aluksi ne pearl jammit, soundgardenit, STP:t ja AIC:t
mut sit ehkä(huomautan et nää voi joillekkin guruille olla tuiki tuttuja)sellasia ei niin tunnettuja ehkä
Kerbdog, Handsome, Mad Season, Paw, Afghan Whighs, Shihad(2. & 3. levy), Sponge, Posies, Farside(teki myös vähemmän punkkia), Seaweed....no siinä joitakin.

En viitsinyt laittaa samoja kuin edellisessä. Siellä tuli jo ainakin Helmet ja Faith No More, mitkä on/oli pirun hyviä.

jos mun pitäis valita aikakausi ja musiikkityyli, mikä on rakkainta, niin se on juuri tää 90-luvun alternative...jokainen toki voi käsittää alternativen omalla tavallaan.
Feggy
04.11.2004 12:46:59

jos mun pitäis valita aikakausi ja musiikkityyli, mikä on rakkainta, niin se on juuri tää 90-luvun alternative...jokainen toki voi käsittää alternativen omalla tavallaan.

Niin. Mikä on -90-luvun alternative? Onko se nimenomaan jenkkirockia, jota sanotaan myös post-grungeksi ?

-90-luvun vaihtoehtoisella brittirockilla on aika vähän tekemistä edellä mainittujen bändien kanssa.
Less is more.
Heavy Metal Machine
04.11.2004 12:48:04
Hurahda > The Smashing Pumpkins
"ask me, and i'll tell you it's all a lie that's in my mind the prairies, the valleys this lonesome town we drive around, for your love, for your love for your love... "
Robospock
04.11.2004 13:11:59 (muokattu 04.11.2004 13:13:48)
Niin. Mikä on -90-luvun alternative? Onko se nimenomaan jenkkirockia, jota sanotaan myös post-grungeksi ?

-90-luvun vaihtoehtoisella brittirockilla on aika vähän tekemistä edellä mainittujen bändien kanssa.

Niin siinä on sit kysymys mihin en osaa vastata. Jos sä osaat niin kerro pois. Nää on kuitenkin makuasioita, mielipiteitä eli persereikiä. Jokaisella oma eikä muiden välttämättä kiinnosta. Totta et britti-alternativella on vähän tekemistä noiden kanssa, mut toi on vaan mun näkemys. Kerroppas niitä britti-bändejä, koska luulen et sieltäkin loistavia löytyy. Lasketko esim. Therapy?n britti-alternativeksi vai jenkkirockiksi?
MrQ
04.11.2004 13:37:11
Ja grungeakin pidetään jossain määritteissä alternativerockina.
Robospock
04.11.2004 13:40:21
Ja grungeakin pidetään jossain määritteissä alternativerockina.

Olen saanut saman kuvan...
Feggy
04.11.2004 13:42:48

Niin siinä on sit kysymys mihin en osaa vastata. Jos sä osaat niin kerro pois. Nää on kuitenkin makuasioita, mielipiteitä eli persereikiä. Jokaisella oma eikä muiden välttämättä kiinnosta. Totta et britti-alternativella on vähän tekemistä noiden kanssa, mut toi on vaan mun näkemys. Kerroppas niitä britti-bändejä, koska luulen et sieltäkin loistavia löytyy. Lasketko esim. Therapy?n britti-alternativeksi vai jenkkirockiksi?

Se on brittirockia. Itse asiassa, kun ryhdyin oikein miettimään, en tarkkaan tiedä mitä on brittialternative. Onkos se Belle & Sebastian-tyyppistä kaunopoppia, Dead Can Dance-utuilua vai sitten retrotyyppistä rockia tyyliin Blueskins ja Ocean Colour Scene? Tai ehkä sittenkin -80-luvun britti-indiehen perustavaa pop/rockia, josta tuli yllättäen vähemmän alternatiivia tyyliin Coldplay ja Radiohead? Ehkä kaikkia noita ja päälle Brixtonin Porthisheadit ja Trickyt jne. Mutta kieltämättä rajanveto -80-luvun ja -90-luvun välille on vaikeaa.

Kuitenkin kaikitenkin, -90-luvulla USAssa oli muutakin kuin tuo enemmän tai vähemmän heavysta vaikutteita ottanut postgrunge. Niinkuin esim. New Yorkin tyypit (Sonic Youth, Jon Spencer Blues Explosion), sekopäät (Flaming Lips) ja alt-kantri-osasto (esim. Wilco). Ja ties mitä muuta vielä.
Less is more.
Juzzu
04.11.2004 13:43:21
Pearl Jam - Ten.

Mukavaa stadion-klubirokkia pienellä grunge-otteella. Hyvä levy.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Tee
04.11.2004 13:46:25 (muokattu 04.11.2004 13:46:49)
No mulle tulee mieleen lähinnä omat suosikit
eli aluksi ne pearl jammit, soundgardenit, STP:t ja AIC:t
mut sit ehkä(huomautan et nää voi joillekkin guruille olla tuiki tuttuja)sellasia ei niin tunnettuja ehkä
Kerbdog, Handsome, Mad Season, Paw, Afghan Whighs, Shihad(2. & 3. levy), Sponge, Posies, Farside(teki myös vähemmän .

omg, joku muukin tietää/tykkää Paw:sta ja Seaweedistä :)) Tuohon Spongeen pitänyt tutustua mutten ole saanut mistään käsiini. Itseppä sanoisin että Sonic Youthin Goo levy on aivan upea, kannattaa tutustua.
:K
Robospock
04.11.2004 13:47:37 (muokattu 04.11.2004 13:54:24)
Se on brittirockia. Itse asiassa, kun ryhdyin oikein miettimään, en tarkkaan tiedä mitä on brittialternative.

Jepa...nimittäin aloin itsekkin miettimään, et en mä oikeastaan britti-alternative bändejä osaa nimetä. Mut toi Therapy on mun mielestä britti-alternativea, niinkuin Kerbdogkin. Tätä juttua pitää alkaa tutkii...hyvä et tuli esille.
Robospock
04.11.2004 13:49:38
omg, joku muukin tietää/tykkää Paw:sta ja Seaweedistä :)) Tuohon Spongeen pitänyt tutustua mutten ole saanut mistään käsiini. Itseppä sanoisin että Sonic Youthin Goo levy on aivan upea, kannattaa tutustua.

Mahtavaa!!! Ne on oikeasti aliarvostettuja ja todellisia helmiä.
Robospock
04.11.2004 13:50:35
Pearl Jam - Ten.

Mukavaa stadion-klubirokkia pienellä grunge-otteella. Hyvä levy.

Täysin samaa mieltä...oma suosikki Pearl Jamilta on Vs.
JKantonen
04.11.2004 13:51:52
Dead Can Dance-utuilua

Uuh, tätä suosittelen. Etno-varauksella, loistavata. Ja samanhenkistä Rajna-bändiä myös (ei 90's enää)
Kaneli
04.11.2004 13:53:25

Hurahda > The Smashing Pumpkins

Kuuntele Heavy Metal Machinen ja minun kehotusta. Tässä parhautta.
- Si dej i reven!! - Mee ite. (Siberiankathru PolFukselle)
Robospock
04.11.2004 13:53:56
Ehkä kaikkia noita ja päälle Brixtonin Porthisheadit ja Trickyt jne. Mutta kieltämättä rajanveto -80-luvun ja -90-luvun välille on vaikeaa.

Portishead ja noi tuli Bristolista ja niiden liike lähti wild bunchin touhuista, mihin kuuluu Nellee Hooperit ja 3D:t sun muut 80-luvun puolella...enemmänkin trip-hopin pioneerejä mielestäni
Feggy
04.11.2004 13:58:11

Portishead ja noi tuli Bristolista ja niiden liike lähti wild bunchin touhuista, mihin kuuluu Nellee Hooperit ja 3D:t sun muut 80-luvun puolella...enemmänkin trip-hopin pioneerejä mielestäni

Niin tietyst, Bristolista. Niin, eiväthän ne rockia ole, ajattelin pop-musiikkia yleensä...en itse tee niin kauheata eroa sen välilä mikä on rock ja mikä ei ole rock. Ei sillä ole väliä.
Less is more.
JKantonen
04.11.2004 14:01:59
Muistan kun kaveri soitti vuonna 1993 Smashing Pumpkinsin Siamese Dreamia . Kommentti oli "ihan ok, mut liian ilosta" ;-) . Ja joku pitää sitä synkeänä musiikkina, pöh pöh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)