Aihe: Deep Purple tietoa kaivataan
1
Risto Mustalisä
25.01.2005 09:51:57
Löysin Swampmusic.com sivuilta seuraavanlaisen Purple-liven:

DEEP PURPLE Live in California Long Beach arena 1976 2CD

Liekö tämä sama levy kuin On the wings of a russian foxbat?

Kyse on Bolinin aikaisesta livestä josta olen kuullut kehuvia arvioita ja Bolinin kitaroinnista pitävänä ko.levyn hankinta kiinnostaisi.
Born to be wild - paitsi kotona
kiss
25.01.2005 10:28:24
kuunteleppa bolinin aikanen last concerts in japan live...heh..siinä taitaa mies olla aika hukassa...ihan hauskaa kuunneltavaa mut ei soitto oikein pelaa ainakaan burnissa...tuntuu että lord hoitelee siinä kitara osuudetkin uruilla kun ei se bolin oikein tiedä missä mennään....siinä livellä on myös lähes kaikki soolot ihan kummallisia....lieneekö kaveri ollut jossain mömmöissä kyseisellä keikalla...!!!!!!!!!!heh
on se pienikin nyrkki vaikea kaivaa hampaiden välistä pois
Phil.Lyn.
25.01.2005 10:44:06
kiss miksi vastaat kun et tiedä mitään!
minullakin kiinnostaa toi kyseinen levy. Kertokaa nyt ihmeessä jos tiedätte.
everyone follows the BASS PLAYER
2541
25.01.2005 11:49:01

Lienee mitä todennäköisemmin sama levy. King Biscuit -radioaseman nauhoituksia.
Bolin on tuolla levyllä ihan kunnossa, toisin kuin Last Concert In Japanilla, mihin kiss viittasi.
Risto Mustalisä
25.01.2005 12:56:21
Lienee mitä todennäköisemmin sama levy. King Biscuit -radioaseman nauhoituksia.
Bolin on tuolla levyllä ihan kunnossa, toisin kuin Last Concert In Japanilla, mihin kiss viittasi.

Amazon.com :sta muistelen lukeneeni ,että tuo On the wings...olisi nauhoitettu juuri Long Beachilla ja en usko ,että monta liveä samasta paikasta samaan aikaan.
Crossroad
25.01.2005 17:01:49
kuunteleppa bolinin aikanen last concerts in japan live...heh..siinä taitaa mies olla aika hukassa...ihan hauskaa kuunneltavaa mut ei soitto oikein pelaa ainakaan burnissa...tuntuu että lord hoitelee siinä kitara osuudetkin uruilla kun ei se bolin oikein tiedä missä mennään....siinä livellä on myös lähes kaikki soolot ihan kummallisia....lieneekö kaveri ollut jossain mömmöissä kyseisellä keikalla...!!!!!!!!!!heh

lord mainitsi jossain haastattelussa bolinin soittaneen hyvin..silloin kun oli soittokunnossa..
jjhjelt
25.01.2005 17:38:57

Tommy Bolin sentään soitti. Katsokaapa Come Hell or High Water-DVD. Blackmore tulee soitantaan mukaan hieman jälkijunassa ja soittelee siinä ihan mitä sattuu aivan selvinpäin.
"Se joka naaman valitsee,se vähän nai." -J.Slabalowsky,Super Sika Show.
sirdickyj
25.01.2005 20:20:18
Tommy Bolin sentään soitti. Katsokaapa Come Hell or High Water-DVD. Blackmore tulee soitantaan mukaan hieman jälkijunassa ja soittelee siinä ihan mitä sattuu aivan selvinpäin.

Itse asiassa Bolin ei soittanut ihan koko aikaa, kun oli tarinan mukaan piikittänyt itseään hieman epätarkasti ja käsi ns. puutui, jolloin soitot jäi aika vähiin siinä Last concert in Japanilla, josta syystä sitten tuo koko Bolinin aikainen Purple sai huonon livebändin maineen.

Tuosta Long Beach-livestä olen ymmärtänyt, että se olisi juuri tuo "In the wings...", ja jos sellainen herkku on jossain tarjolla, niin sehän menee hankintaan. Joidenkin lähteiden mukaan kyseessä olisi parasta live-Purplea ever. Se on helppo uskoa, onhan kyseessä Come taste the bandin tehnyt kokoonpano.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Silvio Dante
25.01.2005 20:31:20
Joidenkin lähteiden mukaan kyseessä olisi parasta live-Purplea ever. Se on helppo uskoa, onhan kyseessä Come taste the bandin tehnyt kokoonpano.

Ai joidenkin lähteiden? Made In Japan 3cd-painos peliin ja ollaan TODELLA lähellä bändin parasta live-Purplea ever.
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
Crossroad
26.01.2005 06:15:44

joo,mutta blackiellä olikin herne nenässä..paice:n sanoin"blackmore on helpoin tai maailman hankalin tyyppi riippuen päivästä". ritchiehän käveli lavalta pois kesken setin jo 70-luvulla jos siltä tuntui..
sirdickyj
26.01.2005 08:25:43
Jumalaade, tuolla Swmpmusicissahan on Purplea sellainen kattaus, ettei oo tosikaan, tosin epäilen, ettei niitä levyjä siellä ole, vaan tilaavat niitä tarpeen mukaan. Mutta kuitenkin, olen tuotakin -76 liveä kysellyt useammastakin paikasta ja ei-oota on mulle myyty.

Mutta siis; tuo -76 live on julkaistu kahtena eri versiona, eli nimillä "In the wings of the russian foxbat (live in california)", julkaisija Connoisseur ja sama matsku hieman erilaisessa paketissa nimellä "King bisquit flower hour present Deep Purpla in concert", julkaisija KBHF Records. Noista kannattaisi kuulemma hankkia tuo ensinmainittu koska miksauksssa on pieniä eroja jälkimmäisen tappioksi. Molemmat versiot näyttäis tuolla Swampissa olevan saatavilla, itse aion päätyä tuohon "In the wings..." versioon.

Pakkaa sekoittaa tietenkin nimiltään samankaltaiset julkaisut "Deep Purple in concert", joka on vuodelta -72 ja "Live at California jam" sekä "California jamming", jotka ovat vuodelta -74 ja siis ihan samat levyt, jotka sisältävät sen legendaarisen California jam videon matskun.

Tuosta Last concert in Japanista on julkaistu myös tuplaversio, joka on nimeltään "This time around-live in Tokyö", joka on kuitenkin tupla, eli sisältänee enemmän kamaa kuin se "Last concert", tosin nauhoituspäivä on sama, eli tuo on varmaan sitten samaa paskaa eri paketissa, mutta vaan tuplana.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Risto Mustalisä
26.01.2005 08:52:29

Kyllä se Ritchiekin soitti melkoisen mukavasti aikoinaan.Tuolla viimeisellä Purple-kiertueella jonka Hesan keikkaa olin todistamassa RB vaikutti todellakin hieman "kypsyneeltä" - tosin soitti ihan hyvin.Lienee yleisessä tiedossa ettei Gillanin paluu 1993 ollut Blackmoren mieleen ja se sitten näkyi ulospäin.

Bolin taasen kiinnostaa kitaristina koska miehen soitto ja soundi on varsin persoonallisen kuuloista.Olen jo hommannut sekä soololevyn Teaser ja Billy Cobhamin Spectrumin.Come taste the band on taasen ollut omistuksessa jo pitkään.Yllättävän usein muuten tullut kuunneltua tuota levyä nimenomaan sen takia ,että se on erilainen Purple-levy.
kiss
26.01.2005 12:26:53
come hell...dvd...on loistava vaikka ritchie alussa pelleilee..sehän vetää loppu keikan kuin unelma...

ja bolinista ei ole mitään hyvää ssanottavaa mulla koska olen ainostaan kuullut sen japanin keikan joka on tosi pelottava....kai pitäs muutakin bolinin keikkoja etsiä....
on se pienikin nyrkki vaikea kaivaa hampaiden välistä pois
mapex
26.01.2005 15:15:22 (muokattu 26.01.2005 15:15:51)
come hell...dvd...on loistava vaikka ritchie alussa pelleilee..sehän vetää loppu keikan kuin unelma...

Tuo come hell videon alkuhässäkkä High way starin alussa johtui kameramiehestä. Ritchie oli sanonut, että hän ei halua nähdä yhtään kameramiestä lavalla. Yleisö katsokaas oli tullut katsomaan bändiä, ei kameramiehiä. No setti oli alkamassa, ja Ritchie kiipeämässä lavalle, ja siellähän se kameramies kuitenkin oli lavan reunalla.

Miehemme meni takaisin pukuhuoneeseen ja roudarit ajoivat kameramiehen pois stagelta ja hakivat Ritchien takaisin ja vakuuttivat että enään ei tätä ongelmaa olisi. Tässä vaiheessa High way oli jo kuitenkin päässyt hyvään vauhtiin. Kitarasoolon aikana tuo kameramies kuitenkin kiipesi taas lavanreunalle ja Ritchie päätti heittää sitä vesimukilla. Tarkoitus ei ollut osua kehenkään bändin jäseneen eikä yleisöön.

Harva kuulemma tietää, että High way starin ja Black nightin välillä Ritchie juoksi lavan takana kameramiehen perässä ja heitti sitä tuopilla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)