![]() 25.12.2004 21:46:22 | |
---|---|
Kuka muistaa? Bändi, josta piti tulla ensimmäinen suomalainen maailmantähti 1980-luvun lopulla. Sopimus PolyGramin kanssa noteerattiin TV-uutisissakin, mutta kävikö lopulta niin, että kyseinen lafka ei julkaissut yhtään ainoaa bändin tuotosta? Polygram-kuvion hiipumisen jälkeen bändi taisi siirtyä hetkeksi Atlanticinkin leipiin, mutta ei siitäkään tullut sitten valmiimpaa. Muistaakseni kuvio meni niin, että ulkomaalaiset lehdet kehuivat bändiä, mutta Suomessa poikien touhua pidettiin enemmän muniinpuhalteluna, epäaitona studiomuusikoiden virittelynä.. Juho Juntunen muistaakseni irvaili Soundin kritiikissään, että pojat ovat iltapuhteinaan tainneet väsäillä siistiä reikiä farkkuihinsa. Kieltämättä Miri Miettinen näytti silloin (kuten vieläkin) enemmän kiltiltä tietokoneohjelmoijalta kuin syvän etelän hullulta gringolta.. ja kyllä muutkin pojat taisivat olla lähempänä toivevävyosastoa. Jos tietysti olisivat käyneet ensin parturissa. Niin, tekiväthän ne musiikkiakin. Nimetön debyytti vuodelta 1987 oli levyistä paras vaikka jokin Mean Rock'n'Roller oli vain bensaa epäaitousliekkeihin, Bad Luck's Lament taisi voittaa levyraadin. Punch Drunkille ei sitten osunutkaan kuin pari huippubiisiä (Rain, Out Of Bounds) Tom Dowdista huolimatta ja Raw Dealin (1991) aikoihin ei kaupalliseen läpimurtoon ulkomailla tainnut enää uskoa se kuuluisa naapurin Erkkikään. Whatever happened to all this season's losers of the year? | |
![]() 25.12.2004 22:24:15 | |
Granfelt oli yhtä vastenmielinen olmi jo tohonkin aikaan. Eikä Locosin "musiikki" juuri kuuntelua kestä. Hyi helvetti, etten sanoisi. The road never ends for me, kid. | |
![]() 25.12.2004 23:58:50 | |
Granfelt oli yhtä vastenmielinen olmi jo tohonkin aikaan. Milläköhän perusteella? Sehän on huippukitaristi eikä kaiketi mikään kusipääkään. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 26.12.2004 01:15:01 | |
Se Bad Lucks Lament on kyllä aivan helvetin hyvä biisi!! Mitään muita hyviä niillä ei sitten meikäläisen mielestä ollutkaan... Myynnissä mm. Ibanez S540ltd. | |
![]() 26.12.2004 11:46:24 | |
Milläköhän perusteella? No, perustellaan. Granfeltin soundi on aina ollut ihan hirveä, enkä mä tykkää sen soittotyylistä vähääkään. Karmeaa miljoonan efektin läpi ajettua vinkunaa ja ujellusta. Enkä oo tyypistä saanut kovin hyvää kuvaa muutenkaan. Sehän lässyttää jossain levynsä kansiteksteissä että "let`s stay poor" ja jotain muuta paskaa, ja kehuu sitten lehtihaastattelussa miten hänellä on 20 tonnin reliikkistratoja yms. Että ei sitten mun mielestä tarttisi mainostaa olevansa köyhä, jos on varaa 20 tonnin stratoihin ja siihen, että tilailee Englin stäkkejä suoraan tehtaalta. Mua vituttaa sellanen. Meinas Riffin tilauskin loppua, kun herra Granfeltin pärstä mollotti joka lehdestä. Granfeltin suhtautuminen soittamiseen sekä hänen soittotyylinsä ovat täysin omastani poikkeavia. Se ei sinänsä haittaa mitään. Mutta erittäin snobimaisen ja tyhmänkin kuvan olen hänestä saanut paitsi lukemieni haastatteluiden, myös niiden ihmisten kertomusten perusteella jotka ovat hänet tavanneet. Itse en oo tavannut, mutta ehkä vielä tapaan. Voi olla että olenkin väärässä ja Granfeltin akan poika osoittautuukin älykkääksi ja fiksuksi kaveriksi. Sitten mä sanon sille, että jauha vähemmän paskaa ja opettele soittamaan bluesia. Ja ennenkuin joku ehtii tulla kysymään, että oletko tutustunut äijän tekemisiin kuinkakin laajasti, niin ikäväkseni voin kertoa että ns. olosuhteiden pakosta olen joutunut aika laajasti tutustumaan. Sekä Guitar Slingersiin, Leningrad Cowboysiin, Gringos Locosiin että soolojuttuihin. Kitaristihan saa olla millainen mulkvisti tahansa ja puhua niin paljon paskaa että suupieletkin ovat ruskeana, mutta pitäs sitten osata soittaa kanssa. Kyllä mä arvostan Johnny Ramonenkin erittäin korkeelle, vaikka hän olikin republikaanikonservatiivi. Jätkähän hoiti oman leiviskänsä omalla tyylillään paremmin kuin kukaan. Mutta kun Granfelt on mun mielestä huono soittaja. Tiluttaa se osaa, mutta siihen se jää. Pahin esimerkki on se instrumentaalilevy. Se on oikeasti niin kauhea, että sitä ei voi kuunnella. Ne Black Sabbath -coveritkin... ei herran jumala. Miten sellasta on voitu levylle laittaa? Eihän niitä edes tunnista. Pahoittelen tätä gorillan käsivarren mittaista offaria. Mutta kun kysyttiin perusteluja, niin ajattelin perustella. Ettei jää pelkäksi huitomiseksi. Helppohan se on sanoa, että se ja se on paska. The road never ends for me, kid. | |
![]() 26.12.2004 13:02:41 | |
kyllähän gringos locosilla olisi menestymiseen mahdollisuudet ollut,mutta kyllähän sitä silloin vähän liikaa hehkutettiin..mielenkiintoisen siitä teki mielestäni kaksi täysin erityyppistä kitaristia..mannisen tyyli puri kyllä kieltämättä enemmän.... | |
![]() 26.12.2004 13:18:10 | |
tilailee Englin stäkkejä suoraan tehtaalta. Kas kun hän on k.o. vahvistimien maahantuoja, on niitä silloin pakko suoraan tehtaalta tilata. Se on hänen työnsä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 26.12.2004 13:40:10 | |
Kas kun hän on k.o. vahvistimien maahantuoja Ai yksinään vai? Ja hoitiko hän tätä virkaa jo -97? Suora lainaus Riffin numerosta 2/97 sivulta 14: "Olimme Tanskassa Puk-studiolla Slingersien kanssa ja siellä näin ensimmäisen kerran kaksi tällaista Engl-vahvistinta. Äänittäjä suostutteli pitkän aikaa minua kokeilemaan niitä, mutta sanoin jotakin sellaista, että ihan liikaa nappuloita minulle. Lopulta tämä äänittäjä kytki kitaran väkisin kiinni toiseen niistä vahvistimista ja käänsi sitten säädöt mielestään kohdalleen. Faksasin saman tien tehtaalle ja ostin kaksi stäkkiä, kertoo Ben". Eihän siinä oo mitään pahaa, että pistää rahaa menemään. Jos mulla olis fyrkkaa, niin mullahan olis kämppä täynnä Rickenbackereita ja Marshall Bluesbreakereita. Mutta en mä sitten mainostelis köyhyyttäni missään. The road never ends for me, kid. | |
![]() 26.12.2004 14:08:41 | |
Kyllä mä olen Granfeltin tekemisistä tykänny, soololevyistä varsinkin. Gringos Locos meni aikoinaan ohi, pitäisi tutustua. Niin ja Miri on soittanut opetustyön & studiokeikkojensa ohella koko ajan Granfeltin powertriossa, mikä on tietenkin vain plussaa. | |
![]() 26.12.2004 15:44:14 (muokattu 26.12.2004 22:54:54) | |
Ai yksinään vai? Jep. Ja mitä tuohon "opettelis soittamaan bluesia" tulee, niin jos ei juureva soitto häneltä sujuisi, ei olisi mies Wishbone Ashin kitaristina ollut niinkin montaa vuotta. Siinä hommassa muuten hänen seuraajansa on kaiketi Muta Manninen. Kyllä Granfelt on oikeasti taitava ja monipuolinen maailmanluokan kitaristi, mielipiteensä tietty kullakin. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 26.12.2004 22:22:21 | |
Kuka muistaa? Minä Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. | |
![]() 27.12.2004 09:49:44 | |
Kyllä Granfelt on oikeasti taitava ja monipuolinen maailmanluokan kitaristi Ai niinku joku seuraavista taitavista ja monipuolisista maailmanluokan kitaristeista: Steve Morse, Steve Vai, Eddie Van Halen, Paul Gilbert, Doug Aldrich, Ritchie Kotzen, Zakk Wylde, Steve Lukather, Joe Satriani, Nuno Bettencourt... But you've gotta admit, he was one hell of a santa | |
![]() 27.12.2004 10:03:58 (muokattu 27.12.2004 10:06:37) | |
Ei Gringos Locos NIIN huono ollut, jos semmoisesta ameriikanmallisesta menevästä hevirokin tyylisestä taidokkasta soitannosta diggaailee. Nappasin ne kaksi ekaa joku aika sitten divarista mukaan kun puoli-ilmaiseksi niitä jakelivat. Sillä ekalla on aika meneviä biisejä muistaakseni, mutta Punch Drunk oli sitten jo jotenkin liian muka-rock/kaupallinen/naurettava/jotain. Mainettaan parempi bändi kuitenkin, minun mielestäni ihan toista luokkaa kuin vaikka Guitar Slingers ja Leningrad Cowboys. Tietysti jos sitä ah niin tärkeää rock- ja katu-uskottavuutta ajattelee, niin Miri Miettinen ja Masa Maijanen ovat ehkä vähän... Miten sen nyt sanoisi... Sanotaan vaikka että liian ammattilaisia, heh heh. Mutta eihän rockrock -osasto tämmöistä musiikkia kuuntelekaan, joten so what. | |
![]() 27.12.2004 10:06:39 (muokattu 27.12.2004 10:08:39) | |
Ai niinku joku seuraavista taitavista ja monipuolisista maailmanluokan kitaristeista: Steve Morse, Steve Vai, Eddie Van Halen, Paul Gilbert, Doug Aldrich, Ritchie Kotzen, Zakk Wylde, Steve Lukather, Joe Satriani, Nuno Bettencourt... Juuri samoin. Ei noita nimiä kannata liikaa kumarrella, ei se Jenkkilän passi kenestäkään tee yhtään kovempaa soittajaa kuin Suomipojastakaan. Amerikan pojalla on vaan tuo itseluottamus usein niin paljon enemmän kohdallaan, että kehtaavat tehdä itseään enemmän tykö ja julkaista soololevyjä, joissa korostavat osaamistaan. Vaan mitä käy kun Ben julkaisee vastaavia? Hänet leimatan yleiseksi pelleksi ja egonnostattajaksi. Jo Gringos Locosin heydays-aikana, jolloin olivat Status Quon lämppäreinä Wembley Arenalla, soitti Andy McCoy, tuoSuomen lahja maailman ktaramusiikille, poskeaan siitä, kuinka "Suomalaisten pellejen on ihan turha tulla tänne soittamaan Train kept-a-rolling", vastasi Beni täysin asiaankuuluvasti syytökseen; "Miksei"? Paremmin he sen soittivat kuin moni ulkomaanelävä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 27.12.2004 10:53:00 | |
Off topic: Eikös Miri Miettinen muuten aikoinaan hakenut gunnareihinkin kun hakivat korvaajaa Adlerille? Olen kuullut että koesoitto olisi mennyt ihan nappiin, mutta vakanssi jäi kuulemma lookista kiinni... Myynnissä mm. Ibanez S540ltd. | |
![]() 27.12.2004 11:59:44 | |
Off topic: Eikös Miri Miettinen muuten aikoinaan hakenut gunnareihinkin kun hakivat korvaajaa Adlerille? Olen kuullut että koesoitto olisi mennyt ihan nappiin, mutta vakanssi jäi kuulemma lookista kiinni... En tiedä tarkalleen, mutta miten musta tuntuu että tuo Gunnareihin hakija olis kumminkin ollut Jussi Tegelman WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 27.12.2004 12:19:39 | |
Locos ei sen kummemmin ikinä ole jaksanut innostaa, mutta minä myös kuulun niihin jotka tykkäävät Benin soitosta.(Slingers, Lenkkarit ja varsinkin tää nykyinen soolotouhu) Ja miehen tavanneena voi jopa sanoa että ihan symppis kaveri. Ei mitään valittamista. Ja jos itselläni olisi fyrkkaa vähän enemmän laittaa musiikkivehkeisiin niin tottakai satsaisin niihin ja jos jos joku asiasta kyselisi jälkeenpäin niin en viittis turpaani kiinni pitää. ("en mä tohon kommentoi kun mä oon niin vitun rikas) Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! | |
![]() 27.12.2004 12:22:10 | |
Eihän siinä oo mitään pahaa, että pistää rahaa menemään. Jos mulla olis fyrkkaa, niin mullahan olis kämppä täynnä Rickenbackereita ja Marshall Bluesbreakereita. Mutta en mä sitten mainostelis köyhyyttäni missään. Hoho, nyt on mennyt herne pahemman kerran nenään. It's hard to be humble when you're so fucking big! | |
![]() 27.12.2004 12:27:35 | |
En tiedä tarkalleen, mutta miten musta tuntuu että tuo Gunnareihin hakija olis kumminkin ollut Jussi Tegelman Jaa, voi ollakin. Tuo mun "tieto" on toisen käden tietoa ;). Myynnissä mm. Ibanez S540ltd. | |
![]() 28.12.2004 21:53:22 (muokattu 28.12.2004 21:53:56) | |
Eihän tuota Granfelttiä jaksa kukaan kuunnella loputtomiin. Aika kaukana maailmanluokan kitaristeista,siis vitun kaukana. Miehellä ei ole minkäänlaista omaa tyyliä ja laulu kuullostaa todella karmealta. Kuuluu tähän turhaan Guitar Slingers-Cowboys-ryhmään ,jota pitäis aina digata. Beniä en tunne henkilökohtaisesti, joten persoonasta ei ole mitään negatiivista sanomista.Muta Manninen on vitun kova slide-kitaristi, mutta muuten täys runkkari. "If you don`t drive it , somebody is gonna drive it anyway." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)