Aihe: tabula rasa..??
1
tYÄr
11.02.2005 22:30:37
kuulin yhden biisin telkkarista.. bändin nimi oli tabula rasa..luulisin.. biisin nimi jäi kuulematta.. kerrossa kihara hiuksinen mies ulisi korkealta ja kovaa..eka säkeistön alussa lauloi jostain pienestä linnusta.. auttakaa.. biisin tuntomerkit on huonot tiedän, mutta jos joku sattuis tietään..
Paistaisipa huomenna aurinko niin tietäisin heränneeni!!!
Härski
11.02.2005 22:38:40
Tabula Rasa? Eikös Silvennoisen Heikki soittanut tuonnimisessä tai sen tapaisessa bändissä joskus 70- luvulla? Ilmeisesti ei oo kyse samasta orkasta? Eh, eipä tainnut tästä apua olla.
Aerodactev
11.02.2005 22:43:18 (muokattu 11.02.2005 22:46:21)
Tabula Rasa - Gryf , levyltä Tabula Rasa, vuodelta 1975. Kyllä, Heikki Silvennoinen soitti tässä bändissä.

Cameliin ja Jethro Tulliin päin vivahtavaa, suurimmaksi osaksi seesteistä, progehtavaa menoa (silti aika suoraviivaista omasta mielestäni).

edit: Alkaa siis:

"Lintu pien kolkuttaa
kaivaten ikkunaa
Se kai viestinsä mulle antaa..."

Suosittelen levyä kyllä. Mikko "Poppaloora" Alatalo muuten kirjoitti sanoitukset biiseihin.
Long = progressive = good
tYÄr
11.02.2005 22:48:24 (muokattu 11.02.2005 22:48:49)
se se biisin nimi oli gryf!!!

hän kiittää kauniisti.. ei ku lukkoa!!
Tsugu Way
12.02.2005 09:25:02
Joo, mahtava biisi on tuo Gryf. Upeaa kevytprogeilua, vaikken mikään proge-fani olekaan. Ittelläni on just se Tabulan ykköslevy "Tabula Rasa". Biisi on muuten levyn kolmantena, eika neljäntenä niinkuin kansilehtinen väittää (ainakin minun cd-painoksessani). Bändissähän laulaa Jukka Leppilampi (taitaapi olla sen uuden suositun näyttelijäpojan Mikko Leppilammen isä). Niin ja Vuorellaistuja on myös hieno biisi!
Meisseli
12.02.2005 13:54:30

Tuliko se "manserokin legendat" juttu taas töllöstä. Siinä ohjelmassa ainakin tuli Gryf joskus.

Siksi kysyn kun samaisessa ohjelmassa Silvennoinen veti vanhan bändinsä Catwalkin kanssa kappaleen nimeltä Woman joka oli ihan sairaan kova. Catwalkissa muuten lauloi Heikki Vihinen..
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
Jormaz
12.02.2005 16:04:29
Mactep - Intro Golgotha
uruttaja
13.02.2005 00:29:08
Tabula Rasa? Eikös Silvennoisen Heikki soittanut tuonnimisessä tai sen tapaisessa bändissä joskus 70- luvulla? Ilmeisesti ei oo kyse samasta orkasta? Eh, eipä tainnut tästä apua olla.

Oli monen 70-luvulla aloittaneen bändin esikuva. Leppilampi, Silvennoinen jne. Mutta eipäs tullut esille,että Tabula Rasa oli senaattori Mikko Alatalon taustabändinäkin. Huhhuh.

Heikki Hela lämmitteli Kummeleissa Tabula Rasan tuotantoa uudelleen henkiin.

Leppilampi oli aivan sairaan hyvä laulaja, on edelleen. mutta genre meni Jesus-osastolle jo vuosia sitten, ei iske mua.
2541
13.02.2005 05:23:11

Heikki Hela lämmitteli Kummeleissa Tabula Rasan tuotantoa uudelleen henkiin.

Tarkoitatko sitä uusioversiota klassikosta "Rakastatko vielä kun on ilta"? Helan versiosta en pidä, mutta alkuperäinen on ehkä Tabula Rasan paras kappale. Bändin viimeinen single, jolla lauloi Jukka (?) Salmela. B-puolen "Yksin" on sekin hieno.
tYÄr
13.02.2005 20:58:39
otin selvää... näin siis kaverillani tämän tabula rasa pätkän... ja se oli manserock..nauhalta...
Axelino
13.02.2005 23:14:56
Bändin ensimmäinen levy iskee kyllä mulle, mutta sillä toisella (Ekkedien tanssi taisi olla?) on yksi ärsyttävämmistä biiseistä mitä olen koskaan kuullut. En muista nimeä, mutta raskaana olevasta naisesta siinä lauletaan. Jotain tyyliin "kun korvan painan vasten sun pömppömassun, voin kuulla kuinka se potkii-hotkii!" hyi kamala
For the demon shall bear a nine-bladed sword. Nine-bladed! Not two or five or seven, but nine..
Absalom
14.02.2005 09:07:26
Bändin ensimmäinen levy iskee kyllä mulle, mutta sillä toisella (Ekkedien tanssi taisi olla?) on yksi ärsyttävämmistä biiseistä mitä olen koskaan kuullut. En muista nimeä, mutta raskaana olevasta naisesta siinä lauletaan. Jotain tyyliin "kun korvan painan vasten sun pömppömassun, voin kuulla kuinka se potkii-hotkii!" hyi kamala

Heh, taitaa olla Babyla Rasa tuo biisin nimi. Muutenkin aika kuvottavia nuo sanoitukset tuolla Ekkedien tanssi -levyllä, Mikko Alatalon kynästä taitaa olla suurin osa lähtöisin. Mutta jos niitä sanoja ei niin vakavissaan kuuntele, niin kelpo biisejähän tuokin levy on täynnä, Omantunnon rukous esimerkiksi. Ei kyllä levynä ensimmäisen veroinen.

Rakastatko vielä kun on ilta on myös mainio, sen lyriikat ovatkin jo Juicen käsialaa.
Paskimmillaankin proge on parasta...
voltasparta
14.02.2005 09:16:08
ekkedien tanssi on kova albumi!
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Meisseli
14.02.2005 10:23:07

Bändin tuotannosta lähes kaikkien biisien lyriikathan on kirjoittanut senaattori Mikko Alatalo!
(kätten taputuksia)
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)