Solex 25.12.2004 20:38:56 | |
---|
Olen pikkuhiljaa alkanut tutustua näihin 90'sin alussa jenkkilässä Nirvanan tapaan räyhääviin rokkareihin kuten Alice In Chains ja Pearl Jam. Mistäs levystä kannattaa jälkimmäisen suhteen aloittaa? On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! |
Exhausted 25.12.2004 20:42:45 (muokattu 25.12.2004 20:45:08) | |
---|
kyllä kannattaa Pearl Jamin levyt kronologisessa järjestyksessä kuunnella. Itsekin taisin niin tehdä. Eli Ten aluksi, siten Vs. Ne on kumpikin aika klassikoita. Sittemmin bändin tyylisuunta on hiukan kesyyntynyt. Jos siitä heti haluaa mallia niin suosittelen Yieldiä Muita suositeltavia bändejä ja levyjä: Soundgarden - Superunknown, Badmotorfinger, Down on the Upside Screaming Trees - Dust Alice in Chains - Dirt, Jar of Flies, s/t Foo Fighters - s/t, The Colour and the Shape Silverchair - Frogstomp, Freak Show Mudhoney - Super Fuzz Big Muff (itselle ei kolahtanut mutta klassikko) Stone Temple Pilots - Purple, Core Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness |
blastoff 25.12.2004 20:45:17 | |
---|
Osta Vs. "...and when I dropped the towel, there had been significant shrinkage." - George Costanza |
Tee 25.12.2004 22:12:48 (muokattu 25.12.2004 22:13:03) | |
---|
Muita suositeltavia bändejä ja levyjä: Soundgarden - Superunknown, Badmotorfinger, Down on the Upside Screaming Trees - Dust Alice in Chains - Dirt, Jar of Flies, s/t Foo Fighters - s/t, The Colour and the Shape Silverchair - Frogstomp, Freak Show Mudhoney - Super Fuzz Big Muff (itselle ei kolahtanut mutta klassikko) Stone Temple Pilots - Purple, Core Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness Gruntruck - Push, AIC tyylistä enempi Paw - Ääni aikalailla kuin Vedderillä Löysin itse edellämainitut ihan sattumalta tässä syksyn aikana, kannattaa koittaa. :K |
Exhausted 25.12.2004 23:48:59 | |
---|
En ole edes kuullut noista. Mistäpäin kotoisin, mihin aikaan vaikuttaneita? |
slowdive 26.12.2004 00:12:14 | |
---|
Olen pikkuhiljaa alkanut tutustua näihin 90'sin alussa jenkkilässä Nirvanan tapaan räyhääviin rokkareihin kuten Alice In Chains ja Pearl Jam. Mistäs levystä kannattaa jälkimmäisen suhteen aloittaa? Ten on ihan pakkohankinta, ja Vitalogy myös. Oishan niiltä ihan pätevänoloinen kokoelmakin juuri ilmestynyt. "I wanna ride. Gun in my hand. God on my side. I've tried. So far no good. More than a little misunderstood." |
Morris on acid 26.12.2004 00:48:46 | |
---|
"Ten" -kiekostahan tuo homma lähti liikkeelle eikä siinä oo pahemmin paskoja biisejä. Lienee myös helpoimmin lähestyttävä levy. |
Tsugu Way 26.12.2004 09:06:01 | |
---|
Olen Slowdiven kanssa samoilla linjoilla. Itse olen vähän myöhäsyntyinen PJ-fani. Viime keväänä innostuin ja sittemmin hankin koko tuotannon (en toki kaikkia live-levyjä). Niin, ja aloitin siis tutustumisen järjestyksessä 1. Ten 2. Vitalogy 3. Yield. Mutta kyllä tuo uus kokoelma on kyllä melkein paras "lyhyt oppimäärä" Helmihilloon. |
vanttera 26.12.2004 09:17:41 | |
---|
Vs. niistä paras on, mutta kannattaa alottaa Tenistä. Taino, ihan sama. Jommasta kummasta. Sähkö pois soittimista - takapakkia Saatanalle! |
marke- 26.12.2004 10:53:26 | |
---|
Samoilla linjoilla muiden kanssa. Ten tai Vs. Aika lailla tosin kaikki PJ:t on erittäin kuuntelukelpoisia. moi |
HaloOfFlies 26.12.2004 12:27:18 | |
---|
Alice in Chains - Dirt, Jar of Flies, s/t Kyllä AIC:n Faceliftkin kannattaa hommata. Loistava levy sekin on. Samaten Silverchairin Neon Ballroom. Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe |
zippiz 26.12.2004 16:22:49 | |
---|
Yield on hyvä levy,suosittelen... Vittu,nyt ei kyl oo kaikki kotona?!? |
Exhausted 26.12.2004 16:59:20 | |
---|
Kyllä AIC:n Faceliftkin kannattaa hommata. Loistava levy sekin on. Samaten Silverchairin Neon Ballroom. Neon Ballroom on vähän keposempaa ja Facelift enempi perusrokkia...en silti sanoisi että kumpikaan olisi huono, erityisesti Neontanssisali on varsin hyvä levy |
Coatl 26.12.2004 17:22:50 | |
---|
Vitalogy on ehkä Pearl Jamin parhaimmistoa, mutta todella kattavan ensisilmäyksen saat jos ostat State College, Pennsylvania, May 3rd 2003 triplalivelevyn. Pitäisi löytyä joka levykaupasta (siis Anttila TopTen/vst. EI ole levykauppa), eikä edes maksa kun n.20€. Suosittelen lämpimästi. |
Hammer 26.12.2004 19:38:45 | |
---|
joskus noin 5vuotta sitten olin hirmuinen Nirvana fani,joten tiesin kyllä Pearl Jamin mutta en ikinä oikein kuullu,ainakaan tietosesti. Joten yksi kesä kuulin PJn Alive radiosta ja ihmettelin et "mitä vitun paskaa tää on!! Pakko saada". sitten selvisi biisi Pearl Jamiksi ja lähin levykauppaan. Ensimmäinen levy oli Binaural ja tottakai luulin että se on komeaa grunge örvellystä mutta eipä ollu. Mutta en todellakaan pettynyt! Todella hyvä levy:) 1.Binaural 2.Ten 3.Vs 4.Yield 5.Vitalogy 6.No Code 7.Riot Act Tossa järjestyksessä ostin mutta parhaat levyt on noi 10,Vs,Vitalogy. No Code on huonoin. Mutta Pearl Jamilla ei ole huonoa levyä. Eli kaikki voi hommata,ja kyllä sen itsekkin tajuaa jos vähääkään ymmärtää tämän musiikin päälle:D |
Jackie 26.12.2004 21:10:11 | |
---|
joskus noin 5vuotta sitten olin hirmuinen Nirvana fani,joten tiesin kyllä Pearl Jamin mutta en ikinä oikein kuullu,ainakaan tietosesti. Joten yksi kesä kuulin PJn Alive radiosta ja ihmettelin et "mitä vitun paskaa tää on!! Pakko saada". sitten selvisi biisi Pearl Jamiksi ja lähin levykauppaan. Ensimmäinen levy oli Binaural ja tottakai luulin että se on komeaa grunge örvellystä mutta eipä ollu. Mutta en todellakaan pettynyt! Todella hyvä levy:) 1.Binaural 2.Ten 3.Vs 4.Yield 5.Vitalogy 6.No Code 7.Riot Act Tossa järjestyksessä ostin mutta parhaat levyt on noi 10,Vs,Vitalogy. No Code on huonoin. Mutta Pearl Jamilla ei ole huonoa levyä. Eli kaikki voi hommata,ja kyllä sen itsekkin tajuaa jos vähääkään ymmärtää tämän musiikin päälle:D Minusta No Code on paras :) Vittu siks ku mul on parempi saundi!! |
aikavaikea 26.12.2004 21:13:54 | |
---|
Turha, tyhmä ja humalainen postaus: Jätä herran tähden ne kaikki hankkimatta. Teet kaikille palveluksen! And I don't give a damn if you don't like me
Cause' I don't like you cause you're not like me |
reino 26.12.2004 21:16:58 | |
---|
No on kyllä paha kysymys, mutta ehkä Ten:istä lähtisin liikkeelle. Myös Vs., Vitalogy, No Code ja Yield (miksei muutkin) on mahtavia. w00t? |
Chaka 14.02.2005 08:11:04 | |
---|
Ten on minusta kyllä niin hieno levy että kaikkien tulisi omistaa se...... kokonaisuus on loistava..!! I´m The King, I´m The Sun x) |
Tempura 14.02.2005 10:54:20 | |
---|
Jammi on siitä mukava bändi ettei sillä ole huonoa levyä, kaikki vähän erilaisia ja näkyy olevan kaikilla eri lempilevykin. Itse ostin vaistolla joskus nuoruudessa Vitalogyn, josta sitten lähti PJ-innostus liikkeelle. Kyseinen levy on vieläkin kolmen parhaan omistamani levyn joukossa. Helppotajuisin Vitalogy ei suinkaan ole, mutta jotain siinä vaan on. Tuskin mitään väliä missä järjestyksessä levyjä hommailet, kaikki ne on hyviä. Uudempia on tullut soiteltua enemmän (Riot act, Binaural) kuin vanhempia (Ten, Vs). Keskivaiheeseen sijoittuvat (No Code, Yield) taas soivat kun ehtivät. Kaikkia livejulkaisuja ei kannata heti luulla ostavansa, niitä on muutama. |