Kassu 25.10.2005 00:40:13 (muokattu 25.10.2005 00:42:05) | |
---|
En tunne ko. bändin tuotantoa kauheasti, haluaisin tietää mitkä levyt edustavat tätä hiukan rouheampaa tyylisuuntaa, niinkuin vaikka Mescalero. |
jannu 25.10.2005 00:55:48 (muokattu 25.10.2005 00:56:51) | |
---|
Uusista ainakin XXX ja Rhythmeen. Vanhoista kovia rouhintalättyjä ovat ainakin Tres Hombres ja Deguello. No, yleensäkin ne kaikki ennen 80-lukua tehdyt levyt. 80-matskusta ei lämmitä oikeastaan allekirjoittanutta kuin "Sharp Dressed Man" ja "My Head's in Missisippi". Mitä sinäkään mistään muka tiedät, hä? |
tommijk 25.10.2005 01:16:09 | |
---|
Fandango! "Tommy The Cat is my name and I say unto thee..." |
Jani The Rock 25.10.2005 10:00:40 | |
---|
Recycler. Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
MegaMan Club #002 - Quiff Man * |
Tsugu Way 25.10.2005 10:39:45 | |
---|
Yksinkertaistaen voisi todeta että Eliminator (80-luvun alkupuolella) on jonkinlainen vedenjakaja bändin uralla. Siihen asti levyt olivat rouheampia bluesrock-levyjä, kun taas Eliminatorin jälkeen mukaan tulivat vahvasti koneet ja musiikki oli hyvin 80-luukulaista sekä pitkälle tuotettua. Eliminator toi bändille huikeasti uutta kuulijakuntaa kun biisit bääsivät kovaan radiosoittoon (ainakin täällä suomessa) ja Eliminatorin autoiluvideillahan oli kova merkitys suosiolle. Bändistä tuli siinä vaiheessa iso tuote, kun se oli vielä 70-luvulla ollut (bändin omien sanojen mukaan) pieni bluesbändi Texasista. Niin, jos siis haluaa saada kuvan rouheammasta linjasta niin kannattaa hankkia se esikoislevy First Album ja kuunnella siitä vaikkapa loistoraita Brown Sugar. Siinä "pieni bluesbändi Texasista" näyttää mistä kana kusee! Kyllähän bändi palasi joskus 90-luvun lopuillaan omien sanojensa mukaan juurilleen, mutta ne levyt ovat jotenkin tylsän oloisia.. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
Jani The Rock 25.10.2005 10:56:36 | |
---|
Mutta jos axeman hakee samankuuloisia levyjä kuin Mescalero (hiton hyvä levy muuten), niin ainakaan nuo 70-luvun levyt eivät mun käsittääkseni sellasia ole. Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
Aleksi-serkku 25.10.2005 12:07:00 | |
---|
Mutta jos axeman hakee samankuuloisia levyjä kuin Mescalero (hiton hyvä levy muuten), niin ainakaan nuo 70-luvun levyt eivät mun käsittääkseni sellasia ole. Eivät juu, mutta jos hakee muuten vaan käsittämättömän hyviä levyjä, niin ZZ:n 70-luvun tuotannon puoleen kannattaa kyllä kääntyä. "And when people are expecting a killer whale, and when they see a human, they're spooked!" |
Jani The Rock 25.10.2005 12:12:45 | |
---|
Eivät juu, mutta jos hakee muuten vaan käsittämättömän hyviä levyjä, niin ZZ:n 70-luvun tuotannon puoleen kannattaa kyllä kääntyä. Tuo on tietenkin fakta. Meitsi on bassonsoiton Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
Kassu 25.10.2005 14:27:59 | |
---|
Mutta jos axeman hakee samankuuloisia levyjä kuin Mescalero (hiton hyvä levy muuten), niin ainakaan nuo 70-luvun levyt eivät mun käsittääkseni sellasia ole. Juu, tätä rouheata etsin nimenomaan enkä vain hyviä biisejä. Esim. Waitin' For the Bus ei ole rouhea. My Head's in Mississippi alkaa jo olla. |
Kassu 25.10.2005 14:28:36 | |
---|
Ja hitsi kun en eilen tajunnut tota Eliminatoria ostaa anttilasta. 6,90 euroa olisi ollut hinta. |
Jani The Rock 25.10.2005 14:42:07 | |
---|
My Head's in Mississippi alkaa jo olla. Ja sehän on justiinsa Recycleriltä. Ja osta nyt hyvä mies se Eliminator! Sehän on tolla hintaa jo käytännössä ilmanen. Meitsi on Suomen Johnny Winter. En oo yhtä kuuluisa, taitava enkä kalpea, mutta oon helvetin laiha ja mulla on ainakin NÄIN iso stetsoni. * Bella Italia #1 *
rheinone 25.10.2005 14:55:13 (muokattu 25.10.2005 14:59:18) | |
---|
Ja sehän on justiinsa Recycleriltä. Ja osta nyt hyvä mies se Eliminator! Sehän on tolla hintaa jo käytännössä ilmanen. Kato, Jani on vaihtanu aika rouhean avattaren peliin. Eliminator on ollu Anttilassa ton hintanen jo monta viikkoa. Tuskin se sieltä mihinkään päivässä oo kadonnu. Osta pois, saattaa olla just sitä huttua mitä haet. Itsekin ostaisin, jos se ei jo löytyisi omasta levyhyllystä. Ostaisin vaikka olen enemmänkin WaitingForTheBus-heeboja. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Meisseli 25.10.2005 15:30:42 | |
---|
Have mercy! Kylläpä tuo "waitin for the bus" on aika rouhea. Samoin kuin "beer drinkers and hell raisers" www.strangefruit-band.net
www.must.fi |
Bee-äf 25.10.2005 15:33:13 | |
---|
Bändistä tuli siinä vaiheessa iso tuote, kun se oli vielä 70-luvulla ollut (bändin omien sanojen mukaan) pieni bluesbändi Texasista. Oli se kyllä kotiosavaltiossaan melkoisen suosittu bändi jo ennen Eliminatoria... No varmaan kun Texasissa ollaan niin kaikki mikä ei ole maailman suurinta on pientä. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
rheinone 25.10.2005 15:59:46 (muokattu 25.10.2005 16:03:38) | |
---|
No varmaan kun Texasissa ollaan niin kaikki mikä ei ole maailman suurinta on pientä. Se mitä texasilaisia tunnen, niin vaatimattomuus ei todellakaan ole heidän hyveistään tyypillisin. Texasissa jengi on tosissaan (tai vähintään henkisesti) sitä mieltä että "Texas is bigger than Europe!" ;+) Siis jos joku asia näyttää Texasin näkökulmasta joltain, sen täytyy olla myös absoluuttisesti niin. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Kassu 25.10.2005 16:27:51 | |
---|
Have mercy! Kylläpä tuo "waitin for the bus" on aika rouhea. Samoin kuin "beer drinkers and hell raisers" On on, mut jotenkin en viiti kuunnella sellaista kun olen jossain liikkeellä. Pitäis olla uudempi versio kyllä tai live. |
Aleksi-serkku 26.10.2005 16:04:45 | |
---|
Texasissa jengi on tosissaan (tai vähintään henkisesti) sitä mieltä että "Texas is bigger than Europe!" ;+) Siis jos joku asia näyttää Texasin näkökulmasta joltain, sen täytyy olla myös absoluuttisesti niin. No mutta eikös tuo nyt ole ihan universaali totuus? "Let me tell you something! If you don't like gay marriage, don't marry someone the same sex as you!" |
rheinone 26.10.2005 16:23:08 | |
---|
No mutta eikös tuo nyt ole ihan universaali totuus? On tai ei, texasilainen asenne on se joka ratkaisee. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
JCM 26.10.2005 16:47:12 | |
---|
|
rheinone 26.10.2005 17:31:10 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |