Aihe: Juhani on kaukana
1
mr_b
01.11.2005 02:17:15 (muokattu 01.11.2005 02:17:44)

Ei, ei _se_ Juhani (tai mistä minä tiedän) vaan kotimainen rap-artisti Juhani, jonka uusi levy tottelee otsikon mukaista titteliä.

Olen kuullut Juhania joskus kauan kauan sitten mp3sina ja nyt tuli vihdoin hankittua jokin levykin. Oikein mainiota meininkiä, parasta ovat ehdottomasti levyn sämpleistä kootut mainion vanhahtavat taustat. Biittiä, urkuja, viuluja, etnomeininkiä, hevikitaraakin, kaikki ilmeisesti napattu jostain kirpparilevyiltä.

Juhanin tarinointikin on oikein mukavaa, miehellä on todellinen harvinaisuus suomalaisessa hiphopissa: persoonallinen ääni. Ehkä vähän monotoonisia miehen vedot toisaalta ovat, mutta mukavaa kuunneltavaa tämä on.

http://www.monsp.com/juhani/

Triviaa: Juhani oli Finntelligensin alkuperäisjäsen ja ilmeisesti se henkilö joka alunperin ehdoitti, että ryhmä tekisi materiaalia suomeksi. Eh, älkää silti kantako kaunaa miehelle..
I'm thinkin' about my doorbell
Bilharzia
01.11.2005 07:14:38 (muokattu 01.11.2005 07:16:10)
Poljen pyörääni polkupyäränpolkemis poljentolaulu oli ihan hyvää kuultavaa. Beck Hansen assosiaatio. Mielenkiintoinen, koko evyn kuuleminen kiinnostaa.

E: evy, eikä levy
Folcce
02.11.2005 09:55:28
Beck Hansen assosiaatio.

Mulle on tullu aina sama mieleen Juhanista. Uudella levyllä vielä enemmän.
Music's my life, Moxey.
Anarkiapurilainen
02.11.2005 10:09:04

Näin Juhanin keikalla joskus keväällä 2002. Silloin tuli ensimäisenä mieleen että tässä meillä on suomihip-hopin Kari Peitsamo. En oikein tiedä miten suhtautua, tavallaan ihan sympaattista musiikkia, mutta monotonisuus ja tietty kankeus vaivaavat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)