Aihe: Maailman paras rumpusoolo?
1 2 3 4
Pepsodent
22.05.2007 16:21:36 (muokattu 22.05.2007 16:22:27)
Olis kiva kuulla teijän muittenkin mielipiteitä maailman parhaasta rumpusoolosta. Itse antaisin tittelin Santanan biisin Soul Sacraficen rumpusoololle. Semmosta sooloa ei iha ilman soittotaitoa pysty repäsee. http://www.youtube.com/watch?v=q9FrUp0MHt8
Ou Jee!
BigPapa
22.05.2007 16:33:49 (muokattu 22.05.2007 16:34:05)

Olis kiva kuulla teijän muittenkin mielipiteitä maailman parhaasta rumpusoolosta. Itse antaisin tittelin Santanan biisin Soul Sacraficen rumpusoololle. Semmosta sooloa ei iha ilman soittotaitoa pysty repäsee. http://www.youtube.com/watch?v=q9FrUp0MHt8

No jos on ihan pakko, niin kyllähän se löytyy Deep Purplen Made In Japanilta biisistä
The Mule.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Mr T
22.05.2007 16:40:57
No jos on ihan pakko, niin kyllähän se löytyy Deep Purplen Made In Japanilta biisistä The Mule.

Minusta tuo The Mule on nimenomaan esimerkki tylsästä rumpusoolosta, vaikka Paicesta normaalisti pidänkin rumpalina.

Paras rumpusoolo, mitä olen kuullut oli parin vuoden takaisella Shadowsien Jäähallin keikalla, kun Brian Bennett paukutti loistavan kymmenminuuttisen soolon. Kappaleen nimeä en kyllä muista tähän hätään, mutta löytyy esim Shadowsien Final Tour DVD:ltä.
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
BigPapa
22.05.2007 16:46:57 (muokattu 22.05.2007 16:49:14)

Minusta tuo The Mule on nimenomaan esimerkki tylsästä rumpusoolosta, vaikka Paicesta normaalisti pidänkin rumpalina.

Paras rumpusoolo, mitä olen kuullut oli parin vuoden takaisella Shadowsien Jäähallin keikalla, kun Brian Bennett paukutti loistavan kymmenminuuttisen soolon. Kappaleen nimeä en kyllä muista tähän hätään, mutta löytyy esim Shadowsien Final Tour DVD:ltä.

No jos on tylsä niin sit on...toinen vois olla Creamin Wheel Of Fire LP:ltä Toad. Ja tylsähän sekin on. Ja sit tietenkin Led Zeppelinin Moby Dick. Kuitenkin näistä kaikista kolmesta diggaan et on hyviä.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
MK73
22.05.2007 16:47:48
Miksi näitä parhaita rumpusooloja vähän väliä kysytään? ..epäolennaisin juttu rumpujen soitossa.

No, jos jotain pitää sanoa niin Terry Bozzio on sooloilijana omaa luokkaansa. Hän voi soittaa yksin koko biisin melodioineen päivineen sillä puuhamaa -setillään.
JC
22.05.2007 16:52:01
Bill Lordan - biisi "Alethea" - levy Robin Trower Live! (1976)
slipkorn
22.05.2007 17:02:53
Miksi näitä parhaita rumpusooloja vähän väliä kysytään? ..epäolennaisin juttu rumpujen soitossa.

Kysytään täällä kitarasoolojakin.

Jethro Tullin Thick as a Brickin rumpusoolosta tykkään jostain syystä aika paljon.
texjazz
22.05.2007 17:03:09

Tietysti Ringo Starrin soolo Carry That Weight -medleyssä. Lyhyt, ytimekäs, yksinkertainen ja kikkailematon, mutta olennainen välittyy. Ja istuu biisiin kuin Elizabeth II valtaistuimellaan.
"Art is always and everywhere the secret confession, and at the same time the immortal movement of its time." Karl Marx
dipshit
22.05.2007 17:55:30
Dream Theater - Finally Free.

Se lopussa tuleva rumpusoolo on jotain infernaalista.
Nazareth
22.05.2007 18:33:37
Bill Lordan - biisi "Alethea" - levy Robin Trower Live! (1976)

Tää on kyl ehoton.
Kyllä tällä puuta pyvältää, ku kanan kaula katkiaa.
jazzmies
22.05.2007 18:33:42
Max Roach kappaleessa 'Blue 7' Sonny Rollinsin levyltä Saxophone Colossus. Jos ei paras, niin ainakin yhtä hyvin rakennettu kuin Kansallismuseo!
Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa.
eewo
22.05.2007 18:36:45 (muokattu 22.05.2007 18:37:18)
Olenko outo jos sanon, että rumpusoolot ovat mielestäni ehkä n. maailman kolmannkesi tylsin asia? Onhan ne ekat 10-20 sekuntia ihan kivan kuulosta, mutta sitten se alkaa puuduttamaan. Parin minuutin jälkeen olen aina nukahtamispisteessä, mutta en voi nukkua, kun lavaltaa kuuluu epämääräistä PUM RÄKS RÄISKIS TSÄKÄDÄGÄ BING BONG KONG TSHIKADIKA POKS TOM TOM TRRRRTRRRR "oho, kapula katkes" KABOOM DOJOING RÄISKISSSS -älämölöä.

Ehkä kitaristina kuuntelen niitä väärästä näkövinkkelistä, joten kertokaa mikä niissä on niin hienoa? Se on askarruttanut minua jo pitkään...

E: kirjotusvihreitä
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy
biibob
22.05.2007 18:59:06
Olenko outo jos sanon, että rumpusoolot ovat mielestäni ehkä n. maailman kolmannkesi tylsin asia? Onhan ne ekat 10-20 sekuntia ihan kivan kuulosta, mutta sitten se alkaa puuduttamaan. Parin minuutin jälkeen olen aina nukahtamispisteessä, mutta en voi nukkua, kun lavaltaa kuuluu epämääräistä PUM RÄKS RÄISKIS TSÄKÄDÄGÄ BING BONG KONG TSHIKADIKA POKS TOM TOM TRRRRTRRRR "oho, kapula katkes" KABOOM DOJOING RÄISKISSSS -älämölöä.

Ehkä kitaristina kuuntelen niitä väärästä näkövinkkelistä, joten kertokaa mikä niissä on niin hienoa? Se on askarruttanut minua jo pitkään...

E: kirjotusvihreitä

Hyviä rumpusooloja jaksaa kuunnella, huonot alkavat pitkästyttää... :) Ja sama pätee kyllä soittimelle kuin soittimelle.
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Bongowing
22.05.2007 19:29:52

Onhan rumpusoolot useimmiten puuduttavia (kitarasooloista puhumattakaan) mutta välillä on virkistävää seurata kun joku hallitsee instrumenttinsa suvereenisti, tässä esimerkkinä Buddy Rich:

http://youtube.com/watch?v=WgeX9iYOFSQ&mode=related&search=
Capman
22.05.2007 19:38:04
Buddy Richillä ja Jerry Lewiksellä on myös tämä hulvaton rumpusooloskaba:

http://youtube.com/watch?v=Yv1lql03Y4U
Mr T
22.05.2007 19:42:44
'I hate your music and you hair is too long But I'll sign you up because I'd hate to be wrong'
reino
22.05.2007 19:47:59
Lasketaanko Toolin The Grudgen lopussa tulevat rymistelyt sooloksi? jos lasketaan niin se sitten.
ding-dong
leka
22.05.2007 19:54:24
Entäs tämä sitten?

http://www.youtube.com/watch?v=bpKFiUySAGo

tämä on just se paras.
juici
22.05.2007 20:36:09

The Shadowsilla on kaksi mukavaa: Little B ja Big B. Molemmat yllätys yllätys, rumpali Brian Bennetin säveltämiä.
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
Ukko
22.05.2007 20:51:17

Maaret ja Hyväkkäiden runpusoolo siinä niiden levytyksellä kahden hunpan välissä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)