Aihe: Soundgarden - Down On The Upside: väärin ymmärretty mestariteos?
1 2 3 4
gorak
11.08.2004 14:29:51 (muokattu 16.04.2005 20:35:32)
Lukemieni arvosteluiden ja muiden kommentointien perusteella olen antanut itseni ymmärtää, että kyseistä albumia pidettäisiin Soundgardenin heikoimpana. Tästä asiasta olen täysin eri mieltä. Down On The Upsidella ei juuri ole huonoja sävellyksiä, tosin yksi tai kaksi hieman vaatimattompaa raapaisua, mutta silti pitäisin ko. levyä jopa parempana kui Superunknownia, joka kärsii lievästä dinosaurustaudista.

Olenko näine mainitsemieni mielipiteineni kanssa yksin vai onko Down On The Upside todella heikko esitys?
True sailing is dead.
jannu
11.08.2004 15:27:07 (muokattu 11.08.2004 15:27:55)
Down On The Upside on helvadun kova levy! Paljon hienoja hetkiä ja upea esimerkki siitä kuinka nyrjähtäneestä, joskin loistavasta heavybändistä voi kehittyä nyrjähtänyt, joskin loistava rockbändi.
Exhausted
11.08.2004 16:51:27

Down on the Upside on kyllä Soundgardenin toiseksi paras levy heti Superunknownin jälkeen. Siinä missä Superunknown on hittiä hitin perään alusta loppuun niin Down on the Upsidellä tulee pari hutia, ja muutenkin materiaali on kokeilevampaa ja hakevampaa ja kokonaisuus särkyy. Mutta on levy silti jotenkin raikkaamman kuuloinen kuin Superunknown. Tosin on niitäkin joiden mielestä Louder than Love on Soundgardenin paras levy...kuka mistäkin tykkää
el Bastardo
11.08.2004 19:04:15 (muokattu 11.08.2004 19:05:22)
Was, Down on the Upside on pirun kova äänitallenne! Itse pidän eritoten lätyn soundeista, jotenkin mukavan lämpivät ovat ne. Kovia biisejäkin sillä on paljon, esim. henk. koht. Soundgarden-suosikkini Dusty sekä Blow Up the Outside World. Pikkaisen ehkä olisi voinut loppupäästä tiivistää levyä, mutta kyllä se kelpaa näinkin.Tätä on tullut enemmän kuunneltua kuin edeltäjäänsä Superunknownia.
gorak
11.08.2004 20:26:50
Tosin on niitäkin joiden mielestä Louder than Love on Soundgardenin paras levy...kuka mistäkin tykkää

Ei silläkään ole yhtään huonoa biisiä.
True sailing is dead.
Lähikauppias
11.08.2004 21:51:38

Väärin ymmärretty? En ole ikinä tullut ajatelleeksikaan tuommoista. Minun mielestäni pirun kova levy. Ehkä jopa parempi kuin Superunknown. Aikaisempia tuotoksia en häpeäkseni ole koskaan kuullut.
Johnny Buzz
11.08.2004 22:28:41

Mun mielestä menee kanssa aika tasoihin Superunknownin kanssa. Eri hyvä levy kyllä. Overfloater on varmaan yks mun suosikki Soundgarden biisejä. Down on the Upsidellä ei tosiaankaan oo yhtään huonoo biisiä ja kokonaisuus toimii. Superunknownillahan on siellä lopussa pari turhaa häröbiisiä. Tuli nähtyä bändi ton Upsiden tiimoilta livenäkin ja hyvin toimi levyn biisit niinkin. Harmi vaan, et siel oli vaan pari tuhatta ihmistä sillon. Yks parhaita keikkoja, jonka oon nähny.
Mohla
11.08.2004 23:05:09

Kyllä kyseessä on ainan loistava levy. On tullut paukutettua se etu- ja takaperin vaikka kuinka monta kertaa.

Kuka on väittänyt että kysesssä on huono levy?

Ihme juttu muuten, että kun täällä oli aiemmin keskustelu Rage Against The Machinesta, niin välittömästi tuli tämä Audioslave vertaus, mutta tässä ei vieläkään...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Huevos
11.08.2004 23:33:52

en oo kuunnellu aikoihin, mutta minusta tuo on kyllä SG:n heikoin veto. SG leikkii biitlesiä...just joo.
Mohla
11.08.2004 23:38:19

en oo kuunnellu aikoihin, mutta minusta tuo on kyllä SG:n heikoin veto. SG leikkii biitlesiä...just joo.

Biitlesiä? No, huhhuh...
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
jannu
12.08.2004 02:14:39
Biitlesiä? No, huhhuh...

Älä välitä. Se on vaan Huevos...
marke-
12.08.2004 10:05:36
Olosuhteisiin nähden levy on ns. 'vähiten hyvä'. Vanhat nyt on tietenkin kyseenalaisia, mutta kyllä niissä se asenne merkkaa niin paljo.

Musiikki ja biisit on älyttömän hienoja, mutta ei järin kekseliästä enää. Biisit on liian turvallisia. Superunknown ei sekään iskenyt niin lujaa kun monet väittävät sen tehneen. Mulle Badmotorfinger on SE levy.

Hassua, mutta 'DOTU' levystä tulee jostain syystä vähän samanlainen maku ja fiilis ku Faith No Moren Album of the yearista.
No chiefs, all indians.
Exhausted
12.08.2004 12:20:52

Hassua, mutta 'DOTU' levystä tulee jostain syystä vähän samanlainen maku ja fiilis ku Faith No Moren Album of the yearista.

aika harvinaisen osuva vertaus
2541
12.08.2004 15:01:21

Suosikki Soundgarden levyni ollut aina. Varsinkin Cameron ja Shepherd loistavat hyvien biisien tekijöinä.
Exhausted
13.08.2004 01:28:17

Cameronilla on kaksi sävellystä levyllä...tosin sitäkin parempia (Applebite ja Rhinosaur). Tuon lisäksihän loppulevy on kokonaan Cornellin ja Shepherdin käsialaa, lukuunottamatta Never The Machine Foreveria, joka on taas kokonaan Thayilin tekemä
larinparaske
13.08.2004 10:16:09 (muokattu 13.08.2004 10:39:16)

Down on the upside ei kyllä mun kirjoissa mene superunknownin tasolle, mutta hyvä levy yhtä kaikki.

Vähän siltä kuitenkin kuuluu, että miesten mielissä Soundgarden alkaa olla jo nähty, se on tunnelmaltaan aika alakuloinen, vähän siinä oli sellainen jäähyväislevyn maku jo ilmestyessään. Ja kaikessa mahtipontisuudessaan superunknownin soundimaailma toimii paremmin mulle.

Pitääpä panna Pretty noose taas pyörimään.

EDIT: Kyllä niissä joissain biiseissä on hiukan (myöhempien aikojen) Beatles-henkeä mukana, soundien ja sointuvalintojen osalta, lähinnä Cornellin tuotannossa. Samaa oli jonkun verran myös Cornellin soolossa. Mutta eipä nuo mun mielestä kuulu kuin parissa biisissä.
I want to be the king and queen of cheese
Coatl
13.08.2004 11:05:58
Ehdottomasti väärin ymmärretty. Mielestäni ei ihan Soundgardenin huippua, Huonomoottorisormi on ehdoton ykkönen mutta Superunknownia vaivaa mielestäni pienoinen epätasaisuus, siksi arvostan Down On The Upsidea enemmän. Louder Than Lovea en ole vieläkään kuullut.
Johnny Buzz
13.08.2004 11:21:27

Louder Than Lovea en ole vieläkään kuullut.

Se ei oo ihan hirvee menetys. Se on suht epätasainen levy ja Cornellin laulu ei oo siinä vielä oikein parhaimmillaan. Liikaa korkeelta vinkumista. Mut kyl Soundgarden fanin siihen kannattaa tutustua.
Lähikauppias
13.08.2004 11:47:21

Blow Up The Outside World on kyllä tietyllä tapaa hieman Beatlesin kuuloinen.
C
13.08.2004 14:52:19
Ehkä se Down On The Upsiden haukkuminen on johtunut siitä, että siltä ei löytynyt uutta Black Hole Sunia (ei se Superunknownkaan olisi ollut niin iso hitti ilman tota yhtä biisiä). Ja ylipäätään enemmän kuin usein hittilevyä seuraava levy saa kielteistä kritiikkiä osakseen, jos se ei "vastaa odotuksia".

DOTU on kieltämättä hieman liian pitkä levy (kuten mielestäni Superunknownkin), mutta kyllä mä siitä hiton paljon pidän. Täytyypä kaivaa se taas esiin ja kuunnella. "Hard headed fuck you all!" :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)