Kapane 18.11.2005 15:42:46 | |
---|
Ok, vaikka kyseessä on bändi, jonka jäsenistä muutama pyörii täälläkin ja on kavereita monelle, niin toivon, että selkään taputtelut jätetään tulevat muualle, kuin tähän ketjuun. Ostin siis tuon sinkun tänään ja nyt on mennyt pari kertaa läpi. Biisinä ei Play ole minusta mitenkään kovin ihmeellinen, eikä aiheuta sellaista kohkaus tunnetta, kuin Crossword sinkku taannoin. Miellellään biisiä silti kuuntelee ja erityisen hyvin soitettuna ja laulettuna on miellyttävää kuuneltavaa. Heti piti melodiota olisin kuitenkin kaivannut niinkuin aiemmin. Kakkosraitakin oli mielestäni paree. Ehkä jopa hieman iskevämpi kuin nimiraita. Saanut nähdä, iskeekö enemmän ajan kanssa. Plussat lähtevät erittäin upeista kuorista! Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR. |
Tympee Huttunen 20.11.2005 20:59:22 | |
---|
Radiosta tuon Playn kanssa kuulin, mutta musta bändi toimi paremmin livenä. Kai siellä on panoksia vielä jäljellä. Minä Mikä sua vaivaa Mauri? Onko sulla tauti? |
jussimus 20.11.2005 22:34:46 | |
---|
Radiosta tuon Playn kanssa kuulin, mutta musta bändi toimi paremmin livenä. Kai siellä on panoksia vielä jäljellä. Panokset kovenee? |
Ossi 21.11.2005 00:27:29 | |
---|
Unohtakaa mollit ja päästäkää Rapu irti :P There`s gonna be a change of season.
Indian Summer, look around.
And it`s gone.
Why you wanna save the best for last?
We grow up so slowly and grow old so fast -R.Robertson |
Raimo 21.11.2005 12:09:26 | |
---|
Unohtakaa mollit ja päästäkää Rapu irti :P Kyl se Rapu siel Bliikissäkin satunnaisesti irtoilee... TJEU- Semin viime keikka. ;) Blah. |
Notefix 21.11.2005 12:42:11 | |
---|
Kyl se Rapu siel Bliikissäkin satunnaisesti irtoilee... TJEU- Semin viime keikka. ;) Oli kuulemma viikonloppuna irtoillu vähän enemmänkin... :) Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Cathi777 21.11.2005 15:45:58 | |
---|
Joo, minäkin olen tämän kappaleen muutamia kertoja nyt radiosta kuullut. Muuten ihan toimivaa kamaa, mutta kertosäkeistön kitarat aiheuttavat harmaita hiuksia. Aivan käsittämättömäksi puuroksi ne on miksattu eivätkä ollenkaan mene käsikädessä biisin tunnelman kanssa. Samoin ne turhat muka rankat karjahdukset kannattaa jättää pois jos ne eivät oikeasti biisiä palvele. Ihan kiva biisi, mutta jotenkin jäi sellainen fiilis, että enemmän tältä odottaisi. Ehkä sitä sitten kokopitkällä enemmän tarjoillaan. Vielä fiilis, että hehkutus ollut turhaa, toivottavasti osoitetta minun olevan väärässä. Only pop music can break my heart... |
Janne F 22.11.2005 09:33:00 (muokattu 22.11.2005 11:14:53) | |
---|
Kuulin jotain huhua et niiden kitaristi viihtyy ilman paitaa baareissa... Kuulin lauantaina Lostarissa, että niiden kitaristi omistaa Ibanezin (ja tämän kerrottuani jouduin jäähylle). Kitaristinsa myös haukkui Lapkon Maljaa siitä, että tämä soittaa SG:llä. Ainakin silloin paita pysyi päällä tällä äyriäiseksikin kutsutulla kitaristilla. Mod. huom: Seuraavasta Ibanez-provosta lähdet kahden viikon jäähylle. |
Herra Rapu 22.11.2005 11:12:23 (muokattu 22.11.2005 11:52:38) | |
---|
Kuulin lauantaina Lostarissa, että niiden kitaristi omistaa Ibanezin (ja tämän kerrottuani jouduin jäähylle). Joo mä laitoin sut jäähylle mun Nokia 3310:llä. Kitaristinsa myös haukkui Lapkon Maljaa siitä, että tämä soittaa SG:llä. Oikaisu: Sanoin että en ite tykkää soittaa SG:llä koska se on etupainoinen lankku. Heti jäbä lietsomassa sotaa täällä! Lapkosta ei oo pahaa sanaa. Ainakin silloin paita pysyi päällä tällä äyriäiseksikin kutsutulla kitaristilla. Luultavasti totta. EDIT: Ei täällä Mnetissä oikeen saa korrektia keskustelua Salakasta aikaan. Mitäs muita mietteitä sinkunteosta slipoilfan haluaa kuulla? Voin omasta puolesta valaista vaikka jotain helkutin tylsiä kitaranörttiläppiä liittyen äänityksiin. :) |
Janne F 22.11.2005 12:13:30 | |
---|
Oikaisu: Sanoin että en ite tykkää soittaa SG:llä koska se on etupainoinen lankku. Heti jäbä lietsomassa sotaa täällä! Lapkosta ei oo pahaa sanaa. Täsmennys: Käytit SG:stä sanaa "paska". Malja taas sanoi, että ei ole muita kitaroita kuin SG. |
Herra Rapu 22.11.2005 12:35:08 | |
---|
Täsmennys: Käytit SG:stä sanaa "paska". Malja taas sanoi, että ei ole muita kitaroita kuin SG. Hehe, en muuten myönnä. Muistat väärin. Ota nauhuri ens kerralla mukaan. ;) |
Kapane 22.11.2005 13:09:02 | |
---|
Mitäs muita mietteitä sinkunteosta slipoilfan haluaa kuulla? Voin omasta puolesta valaista vaikka jotain helkutin tylsiä kitaranörttiläppiä liittyen äänityksiin. :) Miten teillä on menny tuo koko prosessi tuottajien ja levy-yhtiön kanssa? Jutta Jussila päätti kohottaa julkista imagoaan ja keksi itselleen taiteilijanimen. TERNIMAITOR. |
Janne F 22.11.2005 13:13:41 | |
---|
Hehe, en muuten myönnä. Muistat väärin. Ota nauhuri ens kerralla mukaan. ;) Tapahtui jonossa juuri ulko-oven edessä, todistajien läsnäollessa. Soititkos muuten studiossa Ibanezilla? |
Exhausted 22.11.2005 13:30:42 | |
---|
En muista kaikkia mietteitä biisistä. Taisi olla ihan tylsän hyvin tuotettua meininkiä. Laulaja alkoi irroitella vasta biisin lopussa, mutta siinä vaiheessa oli jo siirrytty 2000-luvun nu-grungefiiliksistä suoraan 80-luvulle käymättä 90-luvulla ollenkaan |
Herra Rapu 22.11.2005 13:32:01 | |
---|
Miten teillä on menny tuo koko prosessi tuottajien ja levy-yhtiön kanssa? Tuotantotiimi (Tomi Malm, Mikko Raita) on peräisin Crosswordin äänityksistä lähtösin. Homma toimi jo siinä vaiheessa niin hyvin että ei meillä ollut mitään syytä harkita debyyttialbumin nauhoituksiin uutta porukkaa. Tomi on aina ollut mukana jeesaamassa biisien kanssa. Reenataan biisit johonkin muotoon asti valmiiksi ja sitten pyydetään Tomia reenikselle kuuntelemaan. Joskus sovitettavaa on enemmän ja joskus vähemmän. Play-kappale oli siitä ihmeellinen että se hioitui aika kivuttomasti lopulliseen muotoonsa jo aika aikaisessa vaiheessa. Mikon rooli korostuu luonnollisesti vasta studiossa kun päästään itse äänitysten pariin. Mikko on läskin saundin ystävä. Tomi siis vastaa enemmän tuotantopuolesta ja Mikko soundeista. Mutta kai ne aina pakostakin hyppelee toistensa reviireillä. :) Levy-yhtiön kanssa hommat on menny suht kivuttomasti. Sovitaan aikataulut kuosiin, buukataan studiot, sovitetaan/reenataan biisit ja äänitellään. Sitten kuskataan levy toimistolle ja kuunnellaan. On ne ainakin vielä tykänny materiaalista. :) Nyt on vähän venähtäny levyn äänitykset, mutta eiköhän ne ens vuoden alussa ala olemaan pikkuhiljaa purkissa. Tosin sen tässä on oppinu että aikataulut saattaa muuttua hetkessä ihan järjettömästi. |
Herra Rapu 22.11.2005 13:35:12 (muokattu 22.11.2005 13:36:20) | |
---|
Tapahtui jonossa juuri ulko-oven edessä, todistajien läsnäollessa. Soititkos muuten studiossa Ibanezilla? Joojoo. Jätkää vaan vituttaa kun et päässy samalla oven avauksella sisään. :) Studiossa ei tainnu olla Ibanezia mukana. Tämmöset merkit oli muistaakseni käytössä: ESP, Schecter, G&L ja Jarno Salo. |
ten 22.11.2005 13:44:49 | |
---|
Hmm... Crossword oli kyllä sellanen hitti, että iski suoraan turpaan. Tämä Play taasen ei ainakaan kolmen neljän kuuntelun jälkeen ole iskenyt läheskään samalla tavalla kuin edellinen. Kertsissä oli kyllä joku melodiapätkä mikä jäi päähän soimaan vartiksi, mutta ei tossa sinkussa mun mielestä ollut samanlaista fiilistä kuin Crosswordissa. Mutta miksi pitäisikään olla. Levyä odotellessa. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Janne F 22.11.2005 13:48:50 (muokattu 22.11.2005 13:49:20) | |
---|
Joojoo. Jätkää vaan vituttaa kun et päässy samalla oven avauksella sisään. :) Ei suinkaan, olihan minulla erittäin viehättävää naisseuraa, jonka kanssa viettää laatuaikaa oven ulkopuolella (en nyt tarkoita Maljaa). Mikko Raita on tuttu nimi. Mitäs se on tehnyt? Quintessencea ainakin, muistaakseni. |
Herra Rapu 22.11.2005 14:01:51 (muokattu 22.11.2005 14:03:38) | |
---|
Ei suinkaan, olihan minulla erittäin viehättävää naisseuraa, jonka kanssa viettää laatuaikaa oven ulkopuolella (en nyt tarkoita Maljaa). Ainiijoo. Sano terveisiä! Mikko Raita on tuttu nimi. Mitäs se on tehnyt? Quintessencea ainakin, muistaakseni. Joo kai se kaikennäköstä häslää. Hectoria se on kai jossain vaiheessa kanssa tehny ja Olavi Uusivirtaa. |
bedlam 22.11.2005 15:09:42 | |
---|
Crossword oli kyllä sellanen hitti, että iski suoraan turpaan. Tämä Play taasen ei ainakaan kolmen neljän kuuntelun jälkeen ole iskenyt läheskään samalla tavalla kuin edellinen. Mulla kävi päinvastoin. Ja olin aiemmilla tuotoksilla harmitellut kitaroiden latistamista taka-alalle, mutta nyt ainakin kuulemassani raakamiksauksessa särömuuri on juuri sopivan räyhäkäs suhteessa muuhun. http://www.mikseri.net/kiasma |