Aihe: Yö - Rakkauden vahvistama
1
Antti1997
03.07.2004 22:19:54
Onko kukaan muu ehtinyt ostaa tätä uutta singleä? Aikalailla samanlaista tylsähköä kuin RaLumiVa:lla, lisäksi kakkosbiisin "Tulta pelkäsin" alku on lähes samanlainen kuin Se kerran kirpaisee. Taitaa olla Yö nyt valinnut tämän linjan ja luulen ettei rokkihommiin ole enää paluuta.
"Sen voi aina kowjata."
Skinwalker
05.07.2004 06:55:18 (muokattu 05.07.2004 06:55:37)
Yö:n varietee on kyllä todellista junttimusiikkia. Oikeasti mun on hieman hankala käsittää ainaista mieletöntä yön dissausta. Onhan joutsenlaulu toki aivan puhki soitettu biisi, mutta se ei poista sitä tosi seikkaa, että se on lajissaan lähes löymätön kappale. Ymmärrän myös sen, että yö on tehnyt parikymmenvuotisen uransa aikana lukuisia melko mitäänsanomattomia levyjä. Senkin ymmärrän, että rokki-uskottavuudelle sanovat monet hyvästi sen jälkeen kun laulaja täyttää 30. Ymmärrän myös sen, että monet eivät yksinkertaisesti pidä suomirokista.

Silti en oikein ymmärrä, että miksi juuri yö saa scheisseä niskaansa jatkuvalla syötöllä. Junttimaine hämmästyttää myös. Itse annan yölle pointsit siitä, että vaikka välillä on musiikillisesti kynnetty ihan pohjalla, niin se on tehty suhteellisesti ihan hyvällä tyylitajulla.

No. Yö olikin ensimmäinen bändi josta innostuin n. 10 vuotiaana joten tämä puolustusreaktio on varmaankin aika ymmärrettävä.

Pointti tässä nyt oli kai se, että jos kerran mitään fiksua ei saa sanotuksi, niin älkää sanoko mitään.

Mitä mieltä metallican uudesta biisistä?
- Metallica on paskaa ja tyypeillä on rumat amisviikset ride the lightningin sisäkannessa.

Mitä mieltä hanoi rocksin uudesta levystä?
- Hanoit on vanhoja äijiä jotka luulee olevansa nuoria.

Miltähän levyltä mahtaisi löytyä Miles Davisin autumn leaves biisi kun pitäisi opetella se soittokokeeseen?
- Hoho, sehän on jatsia!! jatsi on paskaa
Corgan: Billy Corgan, Smashing Pumpkins. Homer: Homer Simpson, smiling politely.
Rocher
06.07.2004 11:34:24
Kyseinen sinkkuhan on petri munckin tekemä...xD
I'm a fucking star
Antti1997
06.07.2004 13:36:31
Kyseinen sinkkuhan on petri munckin tekemä...xD

No ei ole. Tulevalla levyllä tosin ilmeisesti on joku Munckin biisi, mutta tämä on ihan Ollin ja Mikon tekemä. Sanat Pauli Hanhiniemi. Näin lukee sinkun läpyskässä. Ni.
"Kattoos ny poeka!" [Kyllä lähtee]
Loveman
06.07.2004 18:48:20
Just näin.

1. Mielestäni Yö on yksi kovimpia suomalaisia yhtyeitä. Mielipide on tietysti mielipide, joku toinen on varmasti eri mieltä. Bändi on pysynyt pinnalla.. kauan, eikä varmasti ilman syytä.

2. Uusi kappale on kuunneltava, muttei missään nimessä vedä vertoja suurimmalle osalle Yön vanhasta tuotannosta tai parille viimeisimmälle kipaleelle. Näin siis omasta mielestäni.

Kiitos.
Antti1997
06.07.2004 19:29:07
1. Mielestäni Yö on yksi kovimpia suomalaisia yhtyeitä. Mielipide on tietysti mielipide, joku toinen on varmasti eri mieltä. Bändi on pysynyt pinnalla.. kauan, eikä varmasti ilman syytä.

2. Uusi kappale on kuunneltava, muttei missään nimessä vedä vertoja suurimmalle osalle Yön vanhasta tuotannosta tai parille viimeisimmälle kipaleelle. Näin siis omasta mielestäni.

Puhuuhan täällä joku sentään asiaakin! Olen n.99% samaa mieltä.
"Kattoos ny poeka!" [Kyllä lähtee]
yellow
06.07.2004 22:37:55
Itse olen pitkään ollut Yö-diggari. Puhun siis siitä vanhasta Yöstä jossa kitaroivat Viitanen ja Petander. Silloin bändi soitti rockia, nyt se soittaa iskelmää. Olli itse totesi, ettei pysty enää kirjoittamaan nopeita biisejä, joten nykyinen linja on pysyvä. Varietee ja Äänet ovat hienoja levyjä ,joita kelpaa edelleen kuunnella. Uutta tuotantoa ei jaksa koska olen rockihminen. Haluan, että kitarat ovat pääosassa eikä pianon pimputus.
HaloOfFlies
13.07.2004 00:52:51 (muokattu 13.07.2004 00:54:10)

Itse olen pitkään ollut Yö-diggari. Puhun siis siitä vanhasta Yöstä jossa kitaroivat Viitanen ja Petander. Silloin bändi soitti rockia, nyt se soittaa iskelmää. Olli itse totesi, ettei pysty enää kirjoittamaan nopeita biisejä, joten nykyinen linja on pysyvä. Varietee ja Äänet ovat hienoja levyjä ,joita kelpaa edelleen kuunnella. Uutta tuotantoa ei jaksa koska olen rockihminen. Haluan, että kitarat ovat pääosassa eikä pianon pimputus.

Juuri tuon takia minäkään en pysty uutta Yötä kuuntelemaan. Koska se on iskelmää ja minä pidän rockmusasta. Olisivat vaan hajonneet eivätkä vaihtaneet tyyliä.
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
Antti1997
13.07.2004 12:05:26

Minä olen samoilla linjoilla. Kyllä tätä nykyistäkin kuunnella voi, mutta mieluummin sitä Markun aikaista ja vanhempaa. Ostoslistaltani löytyy tällä hetkellä Äänet ja 13.Yö ainakin.
E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-E5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-D5-G5 D5-------E5---G5---
Fuzzball
14.07.2004 23:39:27

Olet oikeassa,Varietee ja Äänet ovat ehkä Yön parhaat levyt(vain minun mielipiteeni).Missä Olli on sanonut,ettei "osaa" tehdä nopeita biisejä?..Niin vain sitä ihminen vanhenee,ja tahti hidastuu..mikä sinällään on surullista.
Tossun alla oleva tohvelieläin.
yellow
15.07.2004 15:31:38
Missä Olli on sanonut,ettei "osaa" tehdä nopeita biisejä?..Niin vain sitä ihminen vanhenee,ja tahti hidastuu..mikä sinällään on surullista.

Taisi olla Yön omalla keskustelufoorumilla joskus viime vuodenvaihteessa. Olli kuitenkin vasta 40, ja siinä iässä ei vielä pitäisi tahdin noin paljon laantua. Verratkaapa vaikkapa Popedaan. Tai Iron Maideniin, Judas Priestiin...Se on lähinnä asennekysymys.
Tellervo
19.07.2004 17:35:22 (muokattu 19.07.2004 17:36:51)
Lajissaan, joka on "yltiöpateettiset ja umpikornit molli-iskelmät"?

Aivan (hymiö kuviteltava itse). Minusta yltiöpateettiset ja umpikornit molli-iskelmät ovat joskus aivan poikaa, samoin kuin yltiöpateettinen ja umpikorni hevanderimusiikkikin, tai vaikka ooppera. Eksyinpä vastikään jopa katsomaan telkkarista Tangomarkkinoiden finaalia, ja siinä oli pari niin yltiöpateettisen ja umpikornin upeaa suoritusta, että tuli tippa linssiin. Ymmärrän silti hyvin että kaikki eivät reagoi näin.

Uutta Yö-singleä en ole kuullut, joten täältä tähän. Minun puolestani soittakoot vain lällyä iskelmää, ihan hyvin sen tekevät - omassa lajissaan ja omalla tyylillään, johon kuuluu mm. lievästi epävireinen laulu.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
Metaxa
18.01.2007 18:20:11
Silti en oikein ymmärrä, että miksi juuri yö saa scheisseä niskaansa jatkuvalla syötöllä.

Vanha ketju mutta olkoon. Tuli vaan mieleen että onko Suomessa joskus ollut keikkasukseen ja levymyynnin perusteella noinkin suosittua bändiä joka ei olis saanut lokaa niskaan samalla lailla? Mitä suositumpi bändi, sitä enemmän tulee myös antipatiaa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä.
Groovelover
18.01.2007 20:39:09 (muokattu 18.01.2007 20:41:06)
Vanha ketju mutta olkoon. Tuli vaan mieleen että onko Suomessa joskus ollut keikkasukseen ja levymyynnin perusteella noinkin suosittua bändiä joka ei olis saanut lokaa niskaan samalla lailla? Mitä suositumpi bändi, sitä enemmän tulee myös antipatiaa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä.

No osa siitä antipatiasta on tietty sitä että pitää haukkua jos joku menestyy, kateus kun on tyhmyyden ohella uusiutuva luonnonvara. Mutta kyllä taustalla on useimmilla - luulisin - ihan aito mielipide ja vakaumus siitä että esim. tuo Yö on aivan hirvittävää pateettista rockiksi naamioitua junttituubaa mollissa. Jos siitä joku tykkää niin tykätköön, itse en kestä kuunnella. Makuja on monenlaisia.

EDIT: Se lisäys vielä että olin Yön musasta samaa mieltä silloinkin kun ne sieltä Porista ponkaisi listoille, mitäs se nyt oli, ööh... vuonna -83? Anyway, se ainakin on varmaa että mielipiteeni asiasta on pysynyt vakaana kaikki nämä vuodet.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
peetu
19.01.2007 23:19:04
Meistä suomalaisista kuitenkin aika merkittävä osa lukeutuu uskoakseni tuohon kategoriaan , mistä käytät juntti-sanaa.....Onhan se hyvä, että suomalaisille tehdään musaa, mistä he pitävät. Sinällään itseäkin hiukan ihmetyttää, mistä johtuu esim. Popedan ja Yön jatkuva aliarvioiminen.....Useissa kesätapahtumissa nämä kyseiset kokoonpanot on niitä pääesiintyjiä ja nostaa tunnelmaa..Mielestäni jo pelkästään se, että esim. RMJ:n pääesiintyjiksi on päässeet, kertoo urasta ja tekemisistä jo jotain....No tuleehan sitä toki itsekin välillä kritisoitua....

No osa siitä antipatiasta on tietty sitä että pitää haukkua jos joku menestyy, kateus kun on tyhmyyden ohella uusiutuva luonnonvara. Mutta kyllä taustalla on useimmilla - luulisin - ihan aito mielipide ja vakaumus siitä että esim. tuo Yö on aivan hirvittävää pateettista rockiksi naamioitua junttituubaa mollissa. Jos siitä joku tykkää niin tykätköön, itse en kestä kuunnella. Makuja on monenlaisia.

EDIT: Se lisäys vielä että olin Yön musasta samaa mieltä silloinkin kun ne sieltä Porista ponkaisi listoille, mitäs se nyt oli, ööh... vuonna -83? Anyway, se ainakin on varmaa että mielipiteeni asiasta on pysynyt vakaana kaikki nämä vuodet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)