oo-p 09.02.2007 17:34:02 | |
---|
Onko kukaan kuullut? Nyt nähkääs Kuopiosta kajahtaa ja sillä meiningillä, että vetäytyy pallit kasaan kovemmaltakin rock-karjulta. Itse en kuuntele yleensä edes musiikkia jossa on nainen laulamassa, mutta nyt muuttuu mieli. Uskomatonta että tämä saundi lähtee tytöistä! Tsekatkaa bändi ja todetkaa itse: http://www.themicragirls.com/ http://www.myspace.com/micragirls Mielipiteitä? Terve, ja kiitos kaloista! |
Artist 09.02.2007 17:35:01 | |
---|
Näin kerran keikalla, viime toukokuussa Semissä. Tykkäsin kyllä, ihan mahtava meno! "Words are very unnecessary, they can only do harm" |
Folcce 09.02.2007 17:46:01 | |
---|
Joskus 2002 nähnyt livenä muistaakseni Semifinalissa. Hyvähän tuo oli ja nykykunto olisi myös mukava katsastaa. Tuntuvat kovasti olevan kuuma nimi nyt. Bisse on hyvää ja kossu |
MK73 09.02.2007 20:22:49 | |
---|
Onko kukaan kuullut? Nyt nähkääs Kuopiosta kajahtaa ja sillä meiningillä, että vetäytyy pallit kasaan kovemmaltakin rock-karjulta. Itse en kuuntele yleensä edes musiikkia jossa on nainen laulamassa, mutta nyt muuttuu mieli. Uskomatonta että tämä saundi lähtee tytöistä! Mielipiteitä? Ehdin jo innostua nähdessäni otsikon. Mutta suurena tyttöbändien ystävänä täytyy sanoa, että tämä oli pettymys. Todella ärsyttävän korvia raastavaa ränttätänttää ainakin Myspace-sivun biisien perusteella. Eivät ne kaikki mimmipumput näemmä automaattisesti hyviä olekaan. Sorry vaan The Micragirls, kyllä Tiktak on sentään hienon kuuloinen orkesteri ! |
Naama-amis 09.02.2007 20:24:58 | |
---|
Jeps, harvoin kuuntelen radioa, mutta kerran Radio Helsingistä tuli juttua Micragirlsistä. Muutama ihan groovaavaan kipaleen muistan kuunnelleeni ja nimi jäi kyllä muistiin. Rumimmat kuteet ja pisin naama |
juici 09.02.2007 20:28:23 (muokattu 09.02.2007 20:31:52) | |
---|
Kyllä, Micrat jyrää sellasella asenteella että heikompia poikabändejäkin alkaa hirvittää. Iloista ja kesäistä garagerokkia tinkimättömällä asenteella. Vanhemmat EP:t kuulostavat melkolailla siltä, että biisit on haluttu runnoa vauhdilla purkkiin. Mutta se hei ole minua haitannut yhtään. Tyttöjen uusin levy "Feeling Dizzy, Honey?" on laadultaan harppaus parempaan ja soitossa on nyt tiukkaakin tiukempi tatsi. Levyn kohokohdat ovat ehdottomasti aloitusraita "Let's Go" joka ensi tahdeistaan lähtien laittaa jalan vipattamaan, "Queen Of The Caveman" jossa särökitara murisee varsin ilkeästi, "Lone Twister" jonka kertosäe tempaisee tuppisuisimmankin mukaan hoilaamaan ja "White Devil Of The Yellowstone" jonka hiipivällä, melkein kummitusmaisella introllaan saa musiikin virtaamaan pitkin selkärankaa. Tätä kuule ensi kesänä kuunnellaan ja paljon. Ne jotka haluavat tutustua bändiin mahdollisimman helposti ja kattavasti, niin ei muuta kuin ostamaan "Felling Dizzy, Honey?" -2CD. Ekalla CD:llä on ko. uusi mini-LP ja kakkos-CD:llä kaksi edellistä vinyylinä julkaistua EP:tä. EDIT: Ja livekokemuksista sen verran, että kolmesti olen bändin nähnyt livenä ja ei ole tarvinnut pettyä. Ekan kerran 2006 Ilosaarirockin jatkoklubilla Kerubin Kuppilassa, toisen kerran syksyllä Kuopion Onni's Pubissa ja kolmannen kerran viime joulukuussa Kuopion Henry's Pubissa. Silloin paikka rokkasi kympillä ja onpa ko. keikka SUE-lehden mukaan rumpali-Kristiinan henkilökohtaisessa TOP5:ssä. "Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3
|
sikanaama 09.02.2007 21:11:24 (muokattu 09.02.2007 21:14:40) | |
---|
Maispeissistä kerran kuuntelin ja mielenkiinto kyllä heräsi. Oikein mainiota räntäntänttää. Pitäis levy hankkia jostai. edit. siis Ränttätänttää Sitä paisti nimi on juuri täydellinen tolle pändille ja tolle musalle. |
sirdickyj 09.02.2007 21:31:04 | |
---|
Ehdin jo innostua nähdessäni otsikon. Mutta suurena tyttöbändien ystävänä täytyy sanoa, että tämä oli pettymys. Todella ärsyttävän korvia raastavaa ränttätänttää ainakin Myspace-sivun biisien perusteella. Eivät ne kaikki mimmipumput näemmä automaattisesti hyviä olekaan. Sorry vaan The Micragirls, kyllä Tiktak on sentään hienon kuuloinen orkesteri ! Näin on, kamalan kuuloista soittoa ja laulua. Mutta mikäs tossa, selvästikkin joku nauttii. "Maailman paras tyttöbändi" on kyllä valitettavan kaukana tästä apuriryhmästä. Mutta hyvä että nauttivat tekemisistään, ja eihän se musan tarkotus kaikille ole olla kauheen toimiva tai svengaava tai edes laulaa/soittaa edes sinnepäin. Pataan!
...+alv. |
Julmettu 09.02.2007 21:40:49 | |
---|
Tämä kyllä kolahti! Toistaiseksi alkuvuoden ykköslöytö! Me likes. |
Schnowotski 09.02.2007 21:45:47 (muokattu 09.02.2007 21:48:18) | |
---|
Sirdickyjin todettua bändin musiikista, ettei se ole svengaavaa, toimivaa eikä soittotaitoisten soittamaa, innostuin: juuri sellaisesta musiikistahan minä tykkään! Ensimmäisenä MySpace-profiilistä lähti soimaan kappale nimeltä Rockin' date. Tulee mieleen Liimatan toteamus "Tutulla blueskaavalla mennään kun ei muuallekaan osata" - mutta vain positiivisessa mielessä. Tämähän on oikein hauskaa musiikkia. Nykivä soitto, riitasoinnut, huonot soundit, roiskiva soitto, kaikki edellä mainitut ominaisuudet sopivat yhteen täydellisehkösti. Sanoista en saanut selvää ja kirkuminen jäi soimaan päähän, mikä on positiivista. Enemmän niitä pieniä sekunteja, kiitos. Queen of the Cavemen -biisi ei aivan Rockin' daten tasolle yllä, sillä se on hieman tasapaksu, vaikka hajasävelikkiä onkin hapuiltu. Jollain symmetrisellä asteikolla, esimerkiksi kokosävelasteikolla, sävelletyt välisoitot olisivat sopineet viisuun mainiosti. Missä ovat kompin hajoilemiset ja tööttäilyt? Tai melodiattomat kirkumiset? My my micraboyta vaivaavat samat taudit. Date at the Gravejard -instrumentaalibiisi on hyvä lopetus ja pelastaa My my micraboyn ja Queen of the Caveman -biisien tunnelmanlatistuksen. Minimalistinen tyyli säilyy myös tässä biisissä, mutta jotain jää silti kaipaamaan. Ehkä kromaattisesti aseteltuja duuri b5 -sointuja ja riitasointista ad libitum -sooloa. Kokonaisuushuomioina esitettäköön, että tyyli on tytöillä mainio ja soundit loistavat. Hienoa, että löytyy tällaisiakin bändejä. |
leka 09.02.2007 22:04:02 | |
---|
Mahtavan sympaattista rokkimeininkiä! Varsinkin livenä. |
Stain 09.02.2007 22:11:31 | |
---|
Onko kukaan kuullut? Nyt nähkääs Kuopiosta kajahtaa ja sillä meiningillä, että vetäytyy pallit kasaan kovemmaltakin rock-karjulta. Joo, ekan kerran luin kotikaupungin mimmien meiningistä vissiin vuonna 2002, mutta vasta 2004 keväällä taisin kuulla itse musiikkia. Ihan sympaattiselta ja tarttuvalta musa kuulosti, mielenkiinto bändiä kohtaan kasvoi kuitenkin vasta kun luin juttuja kovasta livemeiningistä. Moni keikka jäi katsastamatta intin takia. Viime kesänä näin kuitenkin Micrat ekan kerran livenä ilosaarirockin jatkoklubilla ja kovat tanssit oli pystyssä! Mm. Viikatteen kitaristikin pisti jalalla koreasti. Parhaimpia kotimaisia keikkoja mitä ikinä olen kokenut. The Micragirls on ehdottomasti livebändi. Tytöt todella tykkäävät soittaa yhdessä ja se heijastuu myös yleisöön ja yleensä luvassa on aivan mahtavat tanssit. En minä ainakaan osaa selittää sitä sen paremmin. Pakko brassailla vielä sen verran että omistan Microjen vinyylit lukuunottamatta ekaa seiskatuumaista. Niin ja olen käynyt heidän treeniksellään! :) It's a bittersweet symphony, this life |
echo66 09.02.2007 23:17:15 | |
---|
Jep! Jep! Loistava soundi ja meininki!!! Kuulostaa hieman alkuaikojen Pistepirkoilta, kunnes sekosivat niihin hemmetin syntikoihin ja musiikki meni Ufoiluksi!! HJYVÄ!!!! Jos musiikki olis auto, niin ei ainakaan Nissan Micra!!! Surf´s Up!! |
FlatOutFucked 10.02.2007 14:14:22 | |
---|
Joulukuussa näkemäni keikka oli yksi vuoden parhaista. Suomen Shonen Knife. |
dictatorsh*t 10.02.2007 15:00:49 | |
---|
Onkin aika jytää. Hyvää jytää. |
Happening Place 10.02.2007 15:16:57 | |
---|
Mutta hyvä että nauttivat tekemisistään, ja eihän se musan tarkotus kaikille ole olla kauheen toimiva tai svengaava tai edes laulaa/soittaa edes sinnepäin. Mimmit soittaa GARAGEROCKIA hiukkasen paremmin ku "edes sinnepäin" ja laulu ja soitto toimii siinä genressä tyylin mukaisesti. Viedään jonkun pilisiihanmiehen soitto siihen viitekehykseen niin se kuulostaa todella naurettavalta. Mutku ei tajuu ni ei tajuu. Lue tää ketju ni huomaat olevas aika yksin. |
Artist 10.02.2007 15:19:23 | |
---|
Mutta hyvä että nauttivat tekemisistään, ja eihän se musan tarkotus kaikille ole olla kauheen toimiva tai svengaava tai edes laulaa/soittaa edes sinnepäin. Niin, itse ainakin olen iloinen, että pystyn nauttimaan musiikista, joka on hyvää ja jossa on hyvä ja iloinen tekemisen meininki. Vituttaisi kyllä, jos pitäisi aina kaikessa kiinnittää huomiota siihen soittaako joku "hyvin" vai ei. "Words are very unnecessary, they can only do harm" |
Happening Place 10.02.2007 15:30:17 | |
---|
Niin, itse ainakin olen iloinen, että pystyn nauttimaan musiikista, joka on hyvää ja jossa on hyvä ja iloinen tekemisen meininki. Vituttaisi kyllä, jos pitäisi aina kaikessa kiinnittää huomiota siihen soittaako joku "hyvin" vai ei. Niin ja kun pointtina on se että ne soittaa tollasta sympaattista kohkaavaa amatööri lofi-autotallirockia TYYLINMUKAISESTI ja autenttisesti eli hyvin. |
Feggy 10.02.2007 19:08:06 | |
---|
Näin on, kamalan kuuloista soittoa ja laulua. Mutta mikäs tossa, selvästikkin joku nauttii. "Maailman paras tyttöbändi" on kyllä valitettavan kaukana tästä apuriryhmästä. Mutta hyvä että nauttivat tekemisistään, ja eihän se musan tarkotus kaikille ole olla kauheen toimiva tai svengaava tai edes laulaa/soittaa edes sinnepäin. Onneksi ei. Soittamisen riemua tässä on enemmän kuin tarpeeksi ja hyvä niin! |
tigrushka 10.02.2007 19:11:36 | |
---|
Ihastuin ensikuulemalta, mahtavaa meininkiä! Teuvo
Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Oikean rytmin kiinni saan, iskelmä alkaa kiinnostaa..." |