Aihe: Suotta unohdettu Neil Young
1 2 3 4 57 8 9 10 11
saturnzreturn
10.04.2003 10:55:01
kuunteleeko kukaan nuoren polven (itse olen 20) soittajista neil youngia. minusta vähän tuntuu että young on suotta unohdettu kurko, enkä ymmärrä syytä. äijä on kuiteski tehny niin helkatisti pirun hyviä levyjä..johtuukohan sitten "hassusta" lauluäänestä.
vantage
10.04.2003 11:17:03
Mää oon innostunut Neilistä vasta vähän aikaa sitten, sillä on kyllä hyviä biisejä
Heavy Metal Is The Law -----------------------------
overthewall
10.04.2003 12:22:59
keep öön röking ...
Lähikauppias
10.04.2003 12:23:24

Toki. Ainakin After the Goldrush, Harvest ja Rust Never Sleeps ovat vallan loistavia levyjä. Varmasti muitakin toki on, mutta nuo niistä, jotka itse omistan. Mulla on myös Freedom ja Everybody Know This Is Nowhere, mutta ne ei oo sillä tavalla sytyttänyt kuin nuo 3.

Suositelkaapa joku muuten, että mitkä Nipan levyt kannattaa ehdottomasti vielä hankkia. Niitä kun on niin paljon, niin ei ihan haku-ammuntana viitsisi niitä sieltä kaivella.

(Eikä Neil Young kyllä mun mielestä mitenkään unohdettu ole.)
saturnzreturn
10.04.2003 12:25:50
Toki. Ainakin After the Goldrush, Harvest ja Rust Never Sleeps ovat vallan loistavia levyjä. Varmasti muitakin toki on, mutta nuo niistä, jotka itse omistan. Mulla on myös Freedom ja Everybody Know This Is Nowhere, mutta ne ei oo sillä tavalla sytyttänyt kuin nuo 3.

Suositelkaapa joku muuten, että mitkä Nipan levyt kannattaa ehdottomasti vielä hankkia. Niitä kun on niin paljon, niin ei ihan haku-ammuntana viitsisi niitä sieltä kaivella.

(Eikä Neil Young kyllä mun mielestä mitenkään unohdettu ole.)

mjaa, siltä vaan tuntuu kun kukaan muu esms. kavereista ei kuuntele.... kyllähän se zuma ja harvest moon nyt tuohon listaan on VÄHINTÄÄN lisättävä....
Mage
10.04.2003 12:28:46
Neil Young on kolahtanut allekirjoittaneelle vasta viime vuosina ensin helposti sulateltavassa Unplugged muodossa mutta viimeaikoina on tullut kuunneltua jopa kiisteltyä Trans albumia. Biisintekijänä mies on ollut aina loistava eikä taso ole laskenut uusillakaan levyillä kannattaa kuunnella ainakin Are You passionaten nimibiisiä.
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
saturnzreturn
10.04.2003 12:35:09
Neil Young on kolahtanut allekirjoittaneelle vasta viime vuosina ensin helposti sulateltavassa Unplugged muodossa mutta viimeaikoina on tullut kuunneltua jopa kiisteltyä Trans albumia. Biisintekijänä mies on ollut aina loistava eikä taso ole laskenut uusillakaan levyillä kannattaa kuunnella ainakin Are You passionaten nimibiisiä.

are you passionate taitaapi olla youngin uusin tuotos? minkälaista vastaanottoo onpi saanut tuo levy? entäpä millainen se on oikeesti?
piccolo
10.04.2003 12:41:43

are you passionate taitaapi olla youngin uusin tuotos? minkälaista vastaanottoo onpi saanut tuo levy? entäpä millainen se on oikeesti?

Melkoisen "pörisevää" kitarasoundia passionatella, ihan ok levy. Hyvä aloituslevy on varmaan tuo "decade". Like a hurricane ja keep on rockin' ovat varmaan niitä tunnetuimpia rock-biisejä Neil Youngilta, sitten perinteisemmät heart of gold ja vaikkapa tuo harvest moon.
Nakit ja Muusikoiden.net
Morgan
10.04.2003 12:43:47 (muokattu 10.04.2003 12:44:33)
Muutama vuosi sitten ostin Mirror Ballin lähinnä Pearl Jamin takia, ja vähitellen aloin innostua myös Neilistä. Kyllä mies ainakin rokata osaa =)
Forget the future don't live the past. Live for today because life goes too fast.
slowdive
10.04.2003 12:44:33 (muokattu 10.04.2003 12:45:52)
Noista vanhemmista klassikoista mm. Zuma ja Comes A Time on myös erinomaisia. Myös parin vuoden takainen Silver & Gold kolahti tosissaan ja on ehdottomasti hankkimisen arvoinen.
Are You Passionate ei ainakaan mulle taas sitten pudonnut yhtään.
www.allmusic.com on kohtuullisen asiantuntevasti niilot arvioinu, eli jos siellä 4-5 tähteä tulee niin melko varmasti ei mene rahat hukkaan.
piccolo
10.04.2003 12:47:45
Unohtui tuosta edellisestä että OSTAKAA ehdottomasti Rust newr sleep-dvd! Mielestäni erittäin hyvä keikkataltiointi ja siltä löytyy molemmat versiot heyheymaimaistakin!
Nakit ja Muusikoiden.net
1960-1980
10.04.2003 13:28:32

Ragged Glory ja Weld-live.
saturnzreturn
10.04.2003 14:37:09
no joo ehkä sitä ei oo unohdettu mutta vois sanoa sen kärsivän ehkä inasesta aliarvostuksesta....kai.

kummiski äijän ura kestäny yli nelkyt vuotta ja huh huh kuinka monta helmee se on pyöräyttäny.....

ehkä tyylikkäämmin ei mies enää voi vanheta
RawknRawl
10.04.2003 16:19:36
Decade -kokooma on tosiaan ehkä suositeltavin aloitussetti. Sisältää kunnon kauraa ja sitä paitsi paljon materiaalia, mikä muuten jäisi helposti hankkimatta (siis normaali levyjulkaisuja hankkiessa). Eikös Niilo muuten ollut kasaamassa toista kokoomahässäkkää uransa varrelta tässä aivan näillä minuuteilla?
Allekirjoitus on lyhyt teksti, joka näkyy jokaisen viestini lopussa keskustelussa. Se voi sisältää esim. jonkun lentävän lauseen tai jotain muuta persoonallista.
Kostello
10.04.2003 16:35:11

kuunteleeko kukaan nuoren polven (itse olen 20) soittajista neil youngia

Kuutisen vuotta on tullut Youngia kuunneltua ja levyjä kertynyt hyllyyn n. 20. Siltikin moni klassikko puuttuu, kuten eka Crazy Horsen kanssa tehty levy. Livenä pitäisi päästä näkemään, vuoden 97 provinssikeikan peruuntuminen kaihertaa vieläkin ja Hartwall-areenallekaan ei päässyt kesätöiden takia. Tuskaa helpottamaan piti hankkia Rust Never Sleeps-dvd, joka onkin mainio keikkavideo.
Uusinta Are You Passionate-levyä ei oo tullut hommattua, kun sitä ei hirveästi ole hehkutettu, muutenkin Youngin levyt tulee ostettua muutaman vuoden viiveellä.
saturnzreturn
10.04.2003 16:35:40
Decade -kokooma on tosiaan ehkä suositeltavin aloitussetti. Sisältää kunnon kauraa ja sitä paitsi paljon materiaalia, mikä muuten jäisi helposti hankkimatta (siis normaali levyjulkaisuja hankkiessa). Eikös Niilo muuten ollut kasaamassa toista kokoomahässäkkää uransa varrelta tässä aivan näillä minuuteilla?

no joo siitä on puhuttu jo jostain viime vuosikymmeneltä ku se täytti 50. niilo vaan totes ettei sillä ny niin kiirettä, ettei ihan ajatellu 50-vuotis synttäreiks sitä tuupata. tätä myöhemmin e´n moisesta oo kuullut mut jos joku muu tietää niin ois hauska ittekkin tietää
-J
10.04.2003 16:37:20
Nykyisen bändiprojektini ohjelmistoon kuuluu mm. ikivihreä "keep on rockin' in the free world" rallattelu
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
Hater
10.04.2003 16:38:32
Neil Youngilla on hyvii biisejä, mut ei se osaa laulaa. Tosi ärsyääni
"Beware...beware! Beware of the big green dragon that sits on your doorstep. He eats little boys...puppy dog tails, and big, fat snails. Beware, take care....beware!"
Kostello
10.04.2003 16:39:32

Noiden lisäksi varmaan jo mainitut Ragged Glory ja Weld, jotka ovat ehkä rankinta, mitä Young on tehnyt, ja Zuma myös Crazy Horse-levyistä. Akustisista oon ehkä eniten tykännyt melko uudesta Silver&Gold-levystä. Sleeps With Angels on myös hyvä, ja varsin monipuolinen Crazy Horsen kanssa tehdyksi levyksi.
Kostello
10.04.2003 16:42:27

no joo siitä on puhuttu jo jostain viime vuosikymmeneltä ku se täytti 50. niilo vaan totes ettei sillä ny niin kiirettä, ettei ihan ajatellu 50-vuotis synttäreiks sitä tuupata. tätä myöhemmin e´n moisesta oo kuullut mut jos joku muu tietää niin ois hauska ittekkin tietää

Taitaa olla aikamoinen ikuisuusprojekti. Soundissa oli joskus pari vuotta sitten juttua, että kyseinen Archives-paketti sisältäisi useita CD-levyjä (olisiko ollut jopa 10) ja pari DVD:tä. Mutta ilmeisesti jäi silloinkin julkaisematta, ei ole mitään kuulunut eikä vastaan tullut. Tuskinpa olisi rahaa hankkiakaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)