No perskula, muistaakseni joskus ammoisina aikoina aloitin keskustelun Butch Walkerista, mutta siihen ei tainnut tulla yhtään kirjoitusta... Walker on kyllä kova jätkä. Tykkään ihan hemmetisti miehen biisintekotyylistä; vaikka hyvin perinteisen pop-mentaliteetin pohjalta äijä kappaleita vääntääkin, niin jotenkin allekirjoittaineeseen vetoaa kovin. Ja toki tuottajan pallille mies istuu kuin nakutettu, hyvin ne radiorockit Walkerin näpeistä lähtee! Oma lemppari Butchin tuotannosta on ensimmäinen soololätty; "Left of Self-Centered", todella muotovalio pop-rock-albumi, me likey! Sitä seurannut "Letters" taas on sitten kokonaisuutena vähän liian muniin puhaltelua. 2006(?) ilmestynyt;"The Rise and the fall of Butch Walker and Let's Go Out Tonights" , "bändilevy" on sinänsä ihan hauska tapaus, mutta suurimmilta osin kuitenkin liian pastissimainen kokonaisuus. Pari täyttä timanttia kyllä tuoltakin levyltä löytyy. Ennen soolouralle siirtymistä Butch Walker oli Marvelous 3 - nimisessä yhtyeessä, joka taikoi myös muutaman todella messevän power-pop-henkisen lätyn, ehdoton suosikki on "Hey"-albumi, joka on kyllä tarttuvan ja melodisen rockin juhlaa alusta loppuun. Niiiiin...ja tuo uusi livelevy. Olen kyllä sen tuolta sivuilta ladannut, en vain ole ehtinyt syystä tai toisesta kuunnella kuin pari kertaa. Ihan kivaltahan se vaikuttaa, mutta ensinnäkään; en ole live-levyjen ystävä, ja toisekseen; kuuntelen mielummin nuokin biisit studioversioina. Vaan ihan hauskaahan se on, että ilmaiseksi sen itse kukin saa kotikoneelleensa imutettua. "I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin |
Itse tykkään myös tosi paljon Butchin musiikista, niinkuin myös hänen tuottamastaan musiikista. Esim. edellämainittu The Academy Is... bändin levy, ja myös Hot Hot Heatin uusimman levyn Butch tuotti. Molemmat levyt ovat olleet/ovat vieläkin kovassa kuuntelussa. Myös YouTube-hengaajana olen katsonut tyypin live-esiintymisiä ja melkein voi sanoa niinkun joku oli kirjoittanutkin YouTubessa kommentin, että "The man is unable to do a bad cover", mikä mielestäni kyllä pitää paikkaansa. Gnarls Barkleyn Grazy, Pomon Born To Run, Queenin Bohemian Rhapsody, ja jopa Kelly Clarksonin Since U Been Gone ovat kyllä ihan älyttömän kovia vetoja hra Walkerin toimesta. Kyllä tuon Butchin live dvd:n meinaan hommata. terrible! |