Kusse 10.04.2008 03:27:12 | |
---|
Tätä mä oon ihmetelly pidemmän aikaa. Minkä takia Seattleen osui yhtenä hetkenä niin monta pirun kovaa laulajaa? Staley, Lanegan, Cornell. +Arm, Cobain, Vedder. I've sold my soul, so when my body goes cold, I'll go straight to hell. |
Kailis 10.04.2008 03:59:19 | |
---|
Manchester, Liverpool, who cares? Itse pidän kyllä Seattle-soundista. Ilmiön selittäminen saattaa osoittautua ongelmalliseksi. Olisiko ollut parin lahjakkaan tyypin ns. boost-vaikutus? (keksin juuri itse, mutta aika vakuuttavalta kuulostaa) |
Gardiner 10.04.2008 06:28:16 | |
---|
Itse pidän kyllä Seattle-soundista. Olisiko ollut parin lahjakkaan tyypin ns. boost-vaikutus? The Sonics ja Jimi Hendrix ? "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
rybk 10.04.2008 08:57:15 | |
---|
Tätä mä oon ihmetelly pidemmän aikaa. Minkä takia Seattleen osui yhtenä hetkenä niin monta pirun kovaa laulajaa? Staley, Lanegan, Cornell. +Arm, Cobain, Vedder. Vedderhän tuli Seattleen San Diegon rannoilta ja Cobain ei kai ollu Seattlesta. No, hiuksia halkomaan, mutta ehkä Seattlessa musiikin tekeminen ja oman taidon kehittäminen kiinnosti tohon aikaan enemmän kuin kuinka pöyheeks sen tukan saiskaan hiuslakan avulla... Mutta niistä soittajista, joita et maininnut, haluan mainita herrat Amentin ja Gossardin. Molemmat on itselle tuoneet kovasti inspiraatiota. On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Für ich niemals, niemals schlafe einsam. |
Frusciante 10.04.2008 13:12:29 | |
---|
Jos aihe kiinnostaa niin suosittelen lukemaan Kyle Andersonin kirjan Grunge - the end of rock n roll. Omasta mielestäni viihdyttävä ja hyvin kirjoitettu kuvaus koko grunge ilmiöstä ja myös niistä vähemmän mainetta saaneista vaikuttajista. Nirvanaa tosin ylistetään alusta loppuun... hallelujah' rock' n rollah! |
HaloOfFlies 10.04.2008 13:53:23 | |
---|
Ann Wilson anyone? "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
rybk 10.04.2008 14:20:23 | |
---|
Ann Wilson anyone? Niin, joo. Onhan Heartin Alone melkein yhtä hyvä kuin Pearl Jamin Alone. Mutta toisaalta Jammin Alone nojaa vahvasti Neil Youngin Ohioon... On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Ozzyneito 10.04.2008 14:30:55 | |
---|
Onhan nämä kaupungit sinällään ihan yleinen ilmiö. Manchester 80-luvulla. Bristol 90-luvulla. Ei Seattle ole yhtään sen kummempi. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
foetor ex ore 10.04.2008 14:54:52 | |
---|
Onhan nämä kaupungit sinällään ihan yleinen ilmiö. Manchester 80-luvulla. Bristol 90-luvulla. Ja Beatlehem 00-luvulla... |
jannu 10.04.2008 16:18:09 | |
---|
Voidaan tietysti myös kysyä, että mistä johtuu kun niistä kovista laulajista on enää jäljellä Lanegan ja Arm... "Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..." |
rybk 10.04.2008 16:25:50 | |
---|
On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
rybk 10.04.2008 16:32:59 | |
---|
On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
MaxDamage 10.04.2008 16:54:47 | |
---|
Onhan nämä kaupungit sinällään ihan yleinen ilmiö. Manchester 80-luvulla. Bristol 90-luvulla. Ja Kotkan Karhula 2000-luvulla!! ;) |
Waldemar O Toy 11.04.2008 02:35:32 (muokattu 11.04.2008 02:36:38) | |
---|
Voidaan tietysti myös kysyä, että mistä johtuu kun niistä kovista laulajista on enää jäljellä Lanegan ja Arm... Kaduttaa sitten selvinpäin, mutta... Eikös tuo Cornell ole kuitenkin ihan elävien kirjoissa? Vaikkei se soolo ihmeellinen olekaan.. Tod.näk. vaan missaan jotain grunge-huumoria tässä. Meet the ZEA. http://www.myspace.com/zea451 |
Ziggy Bubba 11.04.2008 02:47:25 | |
---|
Minkä takia Californiaan eksyi niin monta kovaa tulkitsijaa 90-luvulla; Chino Moreno, Mike Patton, Jon Davis, Fat Mike, Tim Armstrong? "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
rybk 11.04.2008 08:30:39 | |
---|
Minkä takia Californiaan eksyi niin monta kovaa tulkitsijaa 90-luvulla; Chino Moreno, Mike Patton, Jon Davis, Fat Mike, Tim Armstrong? Tai ainakin yks tosta listalta oppi tulkitseen 90-luvulla. Mike Patton, onneks, koki jonkinlaisen myöhäisen äänenmurroksen jossain Angel Dustin jälkimainingeissa. Loppu se hirvittävä määkyminen. On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Sarko 11.04.2008 08:53:29 (muokattu 11.04.2008 08:53:52) | |
---|
Tai ainakin yks tosta listalta oppi tulkitseen 90-luvulla. Mike Patton, onneks, koki jonkinlaisen myöhäisen äänenmurroksen jossain Angel Dustin jälkimainingeissa. Loppu se hirvittävä määkyminen. Osasi se laulaa ennen Angel Dustiakin, tsekkaa vaikka Mr. Bunglen varhaiset demot jos löydät netin syövereistä. Mielipidekysymyksiähän nämä, itelle uppoaa kyllä Pattoni ihan "määkinnän" kanssa ja ilmankin, Tsäpätitsäijjää |
Umpihullu 11.04.2008 11:31:22 | |
---|
Voidaan tietysti myös kysyä, että mistä johtuu kun niistä kovista laulajista on enää jäljellä Lanegan ja Arm... Geoff Tate kiekuu varsin komeasti vieläkin. Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa! |
Lesko 11.04.2008 11:55:27 | |
---|
Ei se Seattle muita kovempi välttämättä ole, se kiinnosti ehkä vaan paikkana sen hetken enemmän ja sieltä nostettiin normaalia enemmän bändejä. Yhtälailla jossakin toisessa kaupungissa on vastaavia bändejä/soittajia/laulajia, mutta he eivät saa vastaavaa mahdollisuutta... näin ajattelen, kun hyviä bändejä on kumminkin niin vitusti, mutta harva saa ansaitsemaansa nostetta. "Mitä tarkoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
rybk 11.04.2008 12:11:04 | |
---|
En tiedä onko säällä vaikutusta, mutta Seattlessahan sataa about 300 päivää vuodessa... Sillon ei niin harmita luuhata reenikämpällä. On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.