Aihe: Shadowplay.
1 2
Henko
11.10.2004 10:51:55

Onko tuttu? Aloitti jo 80-luvun alkupuolella hämyisellä yökerhomusiikilla. Kandee tutustua, varsinkin Touch and Glow-levyyn.
Niin ja näyttävät soittavan jossain Halloweenkekkereissä Helsingissä.
If it's too loud, you're too old.
Feggy
11.10.2004 11:47:39

Keikka on 30. 10. muistaakseni, Helsingissä, Semifinalissa. Touch & Glowin lisäksi on olemassa kaksi muuta studiolevyä ( Eggs & Pop ja Raw powder, jotka ovat myös erittäin hyviä.

http://www.stupido.fi/twins/fin/shadowplay.shtml
Less is more.
Tellervo
13.10.2004 12:20:09
Tuttu bändi muonaiselta 80-luvulta.
Multa muutes kannattaa kysyä neuvoa. En sekoita tunteita asioista tekemiini päätöksiin laisinkaan. – JCM 900
Feggy
13.10.2004 17:40:07

Tuttu bändi muonaiselta 80-luvulta.

muonaiselta?
Less is more.
Tellervo
14.10.2004 12:46:58
muonaiselta?

Tää on John Lennonia. Tai hänen suomentajaansa Anselm Holloa. "Jo muonaisella kaskiajallas..." Loistava opus (John Lennon panee omiaan).
Multa muutes kannattaa kysyä neuvoa. En sekoita tunteita asioista tekemiini päätöksiin laisinkaan. – JCM 900
sormunen
14.10.2004 14:38:29
Tää on John Lennonia. Tai hänen suomentajaansa Anselm Holloa. "Jo muonaisella kaskiajallas..." Loistava opus (John Lennon panee omiaan).

Meikä rupes aikoinaan kirjoittaan aineita Hispanialaisen jakovainaan innoittamana. Tipahti todistuksen numero kybästä neloseen että hupsahti.

Tää oli taas tätä offtopiccia, bannia!
Mika Antero
14.10.2004 14:44:18 (muokattu 14.10.2004 14:50:14)
Aika harva diggaili suosikkirunoani äidinkielentunnilla, kun sellainen piti ääneen lukea:

"Mä olen mätä mätä mies, ihan mätä läpeensä.
Mä olen mätä mätä mies, enkä yhtään häpeä.
Mä olen mätä kiireestä ja kantapäähän asti, en tanssi en, mä kainoilen ja pelkään kauheasti."

-John Lennon, suom. Anselm Hollo-

Miten niin lukkoa ja bannia...

EDIT: Eggs & pop oli muistaakseni oikein mainio levy.
Tellervo
14.10.2004 15:27:13
Aika harva diggaili suosikkirunoani äidinkielentunnilla

Mun Lennon-suosikki on se joka meni jotenkin niin että "istuin alla puun, nöyrästi lihoin piennä". Kaiken kruunaa piirroskuva.

Lukkoa!!
saturnzreturn
29.06.2005 09:07:44
pompautetaas ylös. tyttöystävä oli kuunnellut ja tykännyt yhtyeestä. kertokaa hieman minkä tyyppistä matskua, kun poikien "kotisivut" oli hieman vajavaiset
my wallet's fat and so is my head
nenä
29.06.2005 09:29:38
kertokaa hieman minkä tyyppistä matskua

Jonkinlaista keskitien haikeaa Indie-rockia se on. Mukavan kuuloinen laulaja, ei revittele hirveästi äänijänteitään, mutta tulkitsee silti vahvasti. Lavalla soittelee pianoa laulaessaan. Piano ei nouse ykkösinstrumentiksi. Enemmänkin tavaramerkkinä on se torvisoitin, joka ainakin minua alkaa jossain vaiheessa (yleensä levyn 27 minuutilla) aina häiritsemään, vaikka alkuun onkin kovin miellyttävä.

Biisit ovat ihan kohtuullisia, varsin paljon lauluun nojaavia, peruspop-kappaleita. Sellaista perusvarmaa soittoa, josta kuitenkin huippuriffit ja -jutut puuttuvat. Tunnelma on paikoitellen hieman unenomainen ja toisaalla vimmainen.

Oma lempilevyni on "Eggs & Pop", jolta pidän erityisesti niistä vähemmän rokkaavista Dreams- ja Dirtysweet-raidoista.

Tuossa siis kotisivujen osoite, jossa on ihan hyvä historia ja joukko mp3:ia ladattavissa.
http://www.stupido.fi/shadowplay/band.htm
Minstrel
29.06.2005 09:44:08
Touch and Glow löytyy hyllystä. Hieno levy. Itseäni kiehtoo Shadowplayn poukkoileva tyyli jazzahtavista pianosikermistä riipaisevaan indiejyrinään. Touch and Glow -levyn tunnelma ehtii muuttumaan moneen otteeseen levyn aikana ilman että kokonaisuudesta tulee hajanainen. Yhtyeen Gang of Four -cover Damaged Goods on kyllä malliesimerkki siitä, kuinka coverointi tehdään oikein. Ehdottomasti yksi hienoimmista covereista, mitä maa päällään kantaa.

Normaalisti hieman karsastan bonusbiisejä, mutta oman CD-versioni kaksi bonusbiisiä ovat kyllä todella onnistuneita valintoja, varsinkin Night Porter.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Jubi
29.06.2005 11:09:45
Ostin tuossa muutama viikko sitten Morgue-paketin, jossa on siis nuo kaikki Shadowplayn kolme levyä. Varsinkin Eggs&Pop toimii todella kovaa. KaunistaKaunista. Niin, ja irtosi hintaan 22,90e!
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Henko
30.06.2005 15:50:01

Ja oli aivan loistava keikalla. Heinäkuun olipulla muistaakseni on taas yksi keikka, kannattaa käydä tsekkaamassa, jos pystyy.
Aprillia vittu. Kaikki on aprillia.
Henko
28.10.2007 21:44:50

Huom! Olet kirjoittamassa yli 850 päivää vanhaan ketjuun!

Eilinen jokavuotinen keikka oli loistava kans.
Tämä hissi menee vain alaspäin.
Gardiner
29.10.2007 17:04:00

Loistavia pop-biisejä, ihan helmiä. Kappas kappas hei, jäipä tään vuuen keikka kahtomatta ja kuulematta, ku on toi duuni ja pitäs noit lehtii haravoia haravoimast päästyäänki, (huoh,väsyttäs jo moinen ympäristösiivoilu). Hieno bändi.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Jubi
30.10.2007 12:44:47
Eilinen jokavuotinen keikka oli loistava kans.

No ei kyllä päässy kesän 2006 6.Linjan tasolle. Aivan kauhea äänentoisto, mikä ehkä ainakin osittain johtui niistä suunnilleen 15" kokoisista PA-kaapeista. Sen lisäksi jotain ihme sekoilua biiseissä ja muutenkin vähän ponnetonta menoa. Mahtavaa musaa, mutta tuntuu ettei näihin keikkoihin hirveästi panosteta.
Innostus: Nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Feggy
31.10.2007 10:03:47 (muokattu 31.10.2007 10:04:06)

No ei kyllä päässy kesän 2006 6.Linjan tasolle. Aivan kauhea äänentoisto, mikä ehkä ainakin osittain johtui niistä suunnilleen 15" kokoisista PA-kaapeista. Sen lisäksi jotain ihme sekoilua biiseissä ja muutenkin vähän ponnetonta menoa. Mahtavaa musaa, mutta tuntuu ettei näihin keikkoihin hirveästi panosteta.

Samat fiilikset kyllä. Belly ei oikein bändikatseluun kauhean hyvin sovellu, ainakaan jos on yhtään enemmän jengiä. Keikkoihin panostamista vähentää vähän se, että laulaja asuu Ruotsissa ja rumpali vielä vähän aikaa sitten Ranskassa.
Uutta Lockmania
UNDU
02.11.2007 13:26:57
jepp, tullu nähtyy ja bailattu heppujen kanssa vaikka kuinka monta kertaa tuolloin -80 - 90 luvulla
humppa tulee hanurista
ozz3
26.05.2008 10:01:25 (muokattu 26.05.2008 10:04:52)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 205 päivää vanhaan ketjuun!

No eipä siinä mitään.

Juuri on tullut bändi löydettyä Morgue -kokooman myötä ja tullut kovasti seottua bändin soundiin. Ei hitto, miten tälläiset aina piiloutuu multa? Varsinkin kaksi ekaa albumia ovat aivan kärkijuttuja mitä tässä maassa on koskaan tehty, ihan käsittämättömän hienoa kamaa. Kingdom Gone, aijai.

Mutta asiaan. Bändi olisi siis heittämässä keikan 7.6. Nosturissa, "Bela Lugosi klubilla". Itse olen ainakin tulossa paikalle, sillä Shadowplayn keikat ovat melkoisen harvinaista herkkua ja liput vain kahdeksan euroa. Minkäslainen meininki on näiden keikoilla yleensä ollut? Kokemuksia? Kertomuksia?

On se aina ihan törkeän siistiä löytää joku "uusi" bändi tuonne levyhyllyyn itseään ihastuttamaan ja muita ihmetyttämään.
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Gardiner
26.05.2008 10:32:59

No eipä siinä mitään.

Juuri on tullut bändi löydettyä Morgue -kokooman myötä ja tullut kovasti seottua bändin soundiin. Ei hitto, miten tälläiset aina piiloutuu multa?

Touch And Glow levy myi niin huonosti aikonaan et se tais piiloutuu melkein kaikilta muiltakin. Hauskaa jos se löytyy ees myöhemmin. Se oli aika pettymys kun ei siitä ollu Suomessa juur kukaan kiinnostunu. Toivottiin et se ois vähän kelvanu ees jollekkin. Kohtuu ison työn bändi ja tuottaja teki sen soiton ja soundimaailman kanssa.Ja biisit on hienoja.
Varsinkin kaksi ekaa albumia ovat aivan kärkijuttuja mitä tässä maassa on koskaan tehty, ihan käsittämättömän hienoa kamaa. Kingdom Gone, aijai.

Mutta asiaan. Bändi olisi siis heittämässä keikan 7.6. Nosturissa, "Bela Lugosi klubilla". Itse olen ainakin tulossa paikalle, sillä Shadowplayn keikat ovat melkoisen harvinaista herkkua ja liput vain kahdeksan euroa. Minkäslainen meininki on näiden keikoilla yleensä ollut? Kokemuksia? Kertomuksia?

Vaihteleva. Joskus jopa äärimmäisen sekava. Parhaimmillaan loistava.

On se aina ihan törkeän siistiä löytää joku "uusi" bändi tuonne levyhyllyyn itseään ihastuttamaan ja muita ihmetyttämään.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)