MrQ 12.06.2008 09:57:56 | |
---|
sitä vaan että kun musanetti tuntuu olevan täynnä näitä studiorunkkareita joiden mielestä hyvin tehty poppi on parasta kun jengi kuuntelee sitä ja se myy ja hyvät saundit vau ja tuotetaan vähän lisää ja uuh mitkä saundit niin kliininen ja hei pilataan hevikin laittamalla siihen nää hyvät saundit risto asikainen on kuningas uuh- tyyppejä niin aattelin kysäistä että onko täällä oikeasti vähän.. orgaanisemman ja puhtaamman ilmaisun ystäviä? Niinku, että muukin kun pelkkä saundi kiinnostaa? jauhaa saa myös huoneessa: http://muusikoiden.net/huoneet/49 en nyt muista mikä linkki se oli missä voi anoa jäsenyyttä. ehkä toi on se. |
Kirjoitus virhe 12.06.2008 10:49:50 (muokattu 12.06.2008 10:50:26) | |
---|
Kyllä mulle ainakin uppoaa. Kuuntelemastani musiikista ehkä about puolet on tätä ns. orgaanisempaa ääntä. Johtuen ehkä siitä, että siellä on punkkia ja grungea melkeen se puolet, mutta mitäpä tuosta. Kyllä ruuvattu ja väännetty äänikin toimii mikäli se musiikkiin ja ilmaisuun sopii. Viitaten vaikkapa Devin Townsendin tekeleisiin. Ikävänä lieveilmiönä tietysti, että nykyään kaikki tuunataan, sopi tai ei halusimme tai joo. Kuhan kuuluu täysii!! |
Terminaattori 12.06.2008 11:16:53 | |
---|
Hyvä biisi >>>>> hyvä soundi soitellen sotaan |
Marlowe 12.06.2008 11:40:40 | |
---|
jauhaa saa myös huoneessa Jos kuitenkin jauhettaisiin mieluummin täällä yleisen keskustelun puolella, kun kerran musiikkiaiheisista jutuista on kyse ja säästettäisiin ne huoneet kaikelle muulle? "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
MrQ 12.06.2008 14:00:02 | |
---|
Jos kuitenkin jauhettaisiin mieluummin täällä yleisen keskustelun puolella, kun kerran musiikkiaiheisista jutuista on kyse ja säästettäisiin ne huoneet kaikelle muulle? joo no huone on lähinnä fanipojille tarkoitettu. pitäishän mun tietää, itse sen perustin |
Mohla 12.06.2008 17:05:19 | |
---|
Jos kuitenkin jauhettaisiin mieluummin täällä yleisen keskustelun puolella, kun kerran musiikkiaiheisista jutuista on kyse ja säästettäisiin ne huoneet kaikelle muulle? En suostu! Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
rkellu 12.06.2008 23:11:07 | |
---|
mikä tämän huoneen "pointti" siis on? se, että keskitytään yhdessä vihaamaan jotain musatyyliä tai jotain? |
Mohla 13.06.2008 00:55:12 | |
---|
mikä tämän huoneen "pointti" siis on? se, että keskitytään yhdessä vihaamaan jotain musatyyliä tai jotain? Joo. Just sitä Grunge kato on. Vihataan kaikkia muita musiikkityylejä. Tähän mennessä siellä on jo seitsemän ketjua: 1.Pop on paskaa 2.Hevi on paskaa 3.Emo on paskaa 4.Rap on paskaa 5.RnB on paskaa 6.Gallup: Kaikista paskin musiikkityyli? 7.Kannattaako ennemmin haukkua jatsia vai progea? Auttakaa aloittelijaa! Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
MrQ 13.06.2008 01:57:29 | |
---|
Joo. Just sitä Grunge kato on. Vihataan kaikkia muita musiikkityylejä. Tähän mennessä siellä on jo seitsemän ketjua: 1.Pop on paskaa 2.Hevi on paskaa 3.Emo on paskaa 4.Rap on paskaa 5.RnB on paskaa 6.Gallup: Kaikista paskin musiikkityyli? 7.Kannattaako ennemmin haukkua jatsia vai progea? Auttakaa aloittelijaa! on siellä myös elämäntyyliketjut: -mistä huumeesta kannattaa aloittaa grungen soitto -flanellipaitojen abc -haudatkaa minut seattleen -mihin huumeeseen kannattaa lopettaa grungen soitto -rock on paskaa -Gallup: Ensimmäinen itsemurhayrityksesi -Gallup: Ensimmäinen vieroitushoitosi -Paskin selvinpäin tehty grungelevy ikinä -Doc Martensit vai All-starit -Missä vireessä grungea soitetaan -Niksiklinikka värkeille Mut niihin tarttee jo vähän plussia että pääsee lukemaan niitä. |
rkellu 13.06.2008 07:28:34 | |
---|
no mä en ylipäätään tajua mitä orgaanisempi ja puhtaampi ilmaisu tässä kontekstissa tarkalleen ottaen tarkoittaa. en myöskään halua liittyä mihinkään mikä liittyy äänimäärällä valitsemiseen, joten ei kai musta tohon juttuun ole. |
MrQ 13.06.2008 08:09:16 | |
---|
|
Mohla 13.06.2008 09:28:02 (muokattu 13.06.2008 09:29:15) | |
---|
no mä en ylipäätään tajua mitä orgaanisempi ja puhtaampi ilmaisu tässä kontekstissa tarkalleen ottaen tarkoittaa. en myöskään halua liittyä mihinkään mikä liittyy äänimäärällä valitsemiseen, joten ei kai musta tohon juttuun ole. Arvon rkellu. Lue nuo mun ja Mr.Q:n kirjoitukset uudestaan, kun olet lukenut tämän: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi EDIT: Ja ota pastilli, vai miten sitä nykyään sanotaankaan. Eli nothing personal ;) Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
rkellu 13.06.2008 09:30:16 | |
---|
Arvon rkellu. Lue nuo mun ja Mr.Q:n kirjoitukset uudestaan, kun olet lukenut tämän: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi tajusin kyllä että se oli sarkasmia. en vaan tajua mikä tämän huoneen pointti on. |
heikkijarvinen 13.06.2008 09:36:55 (muokattu 13.06.2008 09:37:18) | |
---|
Itse en pidä yhtään mistään hyvin tuotetuista pop levyistä. Sen takia grunge on ainut vaihtoehto ja kuuntelen ainoastaan vasurilla soitettua ja demosaundeilla tuotettua indie levyä nimeltä Nevermind. |
Mohla 13.06.2008 09:41:13 | |
---|
tajusin kyllä että se oli sarkasmia. en vaan tajua mikä tämän huoneen pointti on. Huoneen pointti on keskustella grungesta noin yleisesti ilmiönä, lisäksi siellä on bändeistä juttua ihan kitarakamoista ja puhtaasta fanittamisesta lähtien. Eli -yllätys, yllätys- siellä keuhkotaan Grungesta. Grunge oli omalla tavallaan aika uniikki ilmiö, vähän samaan tyyliin kuin punk, joka myös syntyi vastareaktiona jollekin. Sen takia siihen liittyy niin paljon omia juttuja, että niille on ihan järkevääkin ollut perustaa huone. Ei siihen oo pakko liittyä tietenkään. Tuo sun kommentti noista äänimäärä hommista ihmetyttää, jos kerta tajusit sen olevan sarkasmia, mutta eipä siitä sen enempää. Heikki Jarvinen sen sijaan voisi melkein ansaita plussan tosta heitostaan, mutten anna kun sillä on niitä omien sanojensa mukaan jo liikaakin ;) Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
rkellu 13.06.2008 09:45:39 (muokattu 13.06.2008 09:48:21) | |
---|
Itse en pidä yhtään mistään hyvin tuotetuista pop levyistä. Sen takia grunge on ainut vaihtoehto ja kuuntelen ainoastaan vasurilla soitettua ja demosaundeilla tuotettua indie levyä nimeltä Nevermind. lol. Huoneen pointti on keskustella grungesta noin yleisesti ilmiönä, lisäksi siellä on bändeistä juttua ihan kitarakamoista ja puhtaasta fanittamisesta lähtien. Eli -yllätys, yllätys- siellä keuhkotaan Grungesta. hetkinen, tuo kuulostaa sille mitä mun kaverit on kertoneet et mitä intissä tehdään kun ei ole pitkään aikaan saatu pillua. sitä paitsi mä tykkään vittu totosta. Grunge oli omalla tavallaan aika uniikki ilmiö, vähän samaan tyyliin kuin punk, joka myös syntyi vastareaktiona jollekin. Sen takia siihen liittyy niin paljon omia juttuja, että niille on ihan järkevääkin ollut perustaa huone. Ei siihen oo pakko liittyä tietenkään. missä mielessä grunge oli sitten uniikkia? minusta vaikuttaa että kaikki musiikkityylit/-suuntaukset on aina vastareaktioita jollekin. Tuo sun kommentti noista äänimäärä hommista ihmetyttää, jos kerta tajusit sen olevan sarkasmia, mutta eipä siitä sen enempää. en ollut varma oliko se plussa- kommentti sarkasmia vai ei. |
paavi 13.06.2008 10:57:21 | |
---|
Pööö. Kaikille virtuaalinen plussa - Plops! Mulle grunge on se omin musatyyli...johtuen pitkälle siitä, että se iski kriittiseen aikuistumisen elämänvaiheeseen jolloin myös ekoissa bändeissä soittelin. Jos grunge olis alkanu 10 vuotta aikasemmin/myöhemmin, mun mieltymykset olis hieman erilaiset. Noh, silti mua joku vetää aina vähän monimutkasempaan ilmasuun... Toisaalta taas pidän myös mahtailevista äänimaisemista ja gootahtavasta tunnelmoinnista ja siitä taas nää type-oot sun muut. Mulle siis seattlen musa vyöryi juuri oikeaan aikaan kun olin tavallaan menettämässä jo tiedostamattani uskoa musaan, johon vois eläytyä ja joka merkitsis jotain henkilökohtasesti. Nimittäin siinä vaiheessa kun luokkakaverit jakautui kiss/wasp-leireihin, mä kuuntelin faijan levyjä. Ei krunkee voi täysin vastakkainasetella minkään kanssa ja tilanne on niin monimutkainen, ettei sitä voi tässä edes alkaa kuvailee. Silti se täytti melkeinpä jonkunlaisen liikkeen määritelmät ja selvästi syntyi vastapainona sen hetkiselle tilanteelle. Merkit alkaa olla samanlaiset nyt kuin silloin noin 20 vuotta sitten. Pari vuosikymmentä on muutenkin yleensä sykli tietyn ikäpolven suuntauksissa. Henk.koht oon sitä mieltä, että pahinta mitä tapahtui oli nää ns. post-grunge bändit, jotka vesitti koko jutun. Tai siis tottakai muisto elää kultaisena, sitä ei mikään vesitä, mutta olis sentään kuollut edes saappaat jalassa, mutta sitten piti tulla nää vaihtoehtorockin hengityskoneet. Ei niistä sen enempää. Itse asiassa musakenttähän on aika värikäs ja laaja tällä hetkellä. Monesta tyylistä löytyy hyvää. Huolestua voi siinä vaiheessa, jos koko kenttää valtaa joku tietty tapa, josta tulee kyseenalaistamaton normi. Ja tää normi alkaa olla sliipattu tuottaminen. Joka tyylilajissa. Noh, sliipattu ei täysin kuvaa sitä, mutta ehkä paras yksittäinen adjektiivi, joka nyt tuli mieleen. * kompressoidaan tappiin (loudness war) * soittimet ei kuulosta enää itseltään * laulu ei enää kuulosta ihmisen laululta * uho on tyhjää uhoa... lyriikoissa toistetaan samoja kliseitä ja rankaksi musan tekee mahdollisimman kovaa soittaminen ja huutaminen... missä on painostava tunnelma, mikä ei välttämättä edes purkaudu? * ylläoleviin liittyen: autotune, beat detective, sämplet, copy-paste...aaaaaa.... No, nyt joku siellä sanoo, että onko pakko lähtee mukaan tähän kaikkeen. Niin, onko? Ei kai oo pakko, mutta normi on aina normi ja muuttaa koko kenttää ja sitä, miten kaikki toimii. Ja muiden ehdoilla tässä kuitenkin on aina pakko osaksi toimia. ELIKKÄS JOO -- mitä mun pitikin kertoa? En halua, että grunge tulee takaisin. Haluan vaan jotain muutosta. Haluan, että yhä useampi nuori arvostais aitoa, teeskentelemätöntö musaa ja osais nähdä sen sliipatun ulkokuoren alle... onko siellä mitään... (ja siellähän voi olla ja usein onkin, vaikka ulkokuori kiiltäisikin kovuuttaan) Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction |
MrQ 13.06.2008 11:50:06 | |
---|
Pööö. Kaikille virtuaalinen plussa - Plops! Mulle grunge on se omin musatyyli...johtuen pitkälle siitä, että se iski kriittiseen aikuistumisen elämänvaiheeseen jolloin myös ekoissa bändeissä soittelin. Jos grunge olis alkanu 10 vuotta aikasemmin/myöhemmin, mun mieltymykset olis hieman erilaiset. Noh, silti mua joku vetää aina vähän monimutkasempaan ilmasuun... Toisaalta taas pidän myös mahtailevista äänimaisemista ja gootahtavasta tunnelmoinnista ja siitä taas nää type-oot sun muut. Mulle siis seattlen musa vyöryi juuri oikeaan aikaan kun olin tavallaan menettämässä jo tiedostamattani uskoa musaan, johon vois eläytyä ja joka merkitsis jotain henkilökohtasesti. Nimittäin siinä vaiheessa kun luokkakaverit jakautui kiss/wasp-leireihin, mä kuuntelin faijan levyjä. Ei krunkee voi täysin vastakkainasetella minkään kanssa ja tilanne on niin monimutkainen, ettei sitä voi tässä edes alkaa kuvailee. Silti se täytti melkeinpä jonkunlaisen liikkeen määritelmät ja selvästi syntyi vastapainona sen hetkiselle tilanteelle. Merkit alkaa olla samanlaiset nyt kuin silloin noin 20 vuotta sitten. Pari vuosikymmentä on muutenkin yleensä sykli tietyn ikäpolven suuntauksissa. Henk.koht oon sitä mieltä, että pahinta mitä tapahtui oli nää ns. post-grunge bändit, jotka vesitti koko jutun. Tai siis tottakai muisto elää kultaisena, sitä ei mikään vesitä, mutta olis sentään kuollut edes saappaat jalassa, mutta sitten piti tulla nää vaihtoehtorockin hengityskoneet. Ei niistä sen enempää. Itse asiassa musakenttähän on aika värikäs ja laaja tällä hetkellä. Monesta tyylistä löytyy hyvää. Huolestua voi siinä vaiheessa, jos koko kenttää valtaa joku tietty tapa, josta tulee kyseenalaistamaton normi. Ja tää normi alkaa olla sliipattu tuottaminen. Joka tyylilajissa. Noh, sliipattu ei täysin kuvaa sitä, mutta ehkä paras yksittäinen adjektiivi, joka nyt tuli mieleen. * kompressoidaan tappiin (loudness war) * soittimet ei kuulosta enää itseltään * laulu ei enää kuulosta ihmisen laululta * uho on tyhjää uhoa... lyriikoissa toistetaan samoja kliseitä ja rankaksi musan tekee mahdollisimman kovaa soittaminen ja huutaminen... missä on painostava tunnelma, mikä ei välttämättä edes purkaudu? * ylläoleviin liittyen: autotune, beat detective, sämplet, copy-paste...aaaaaa.... No, nyt joku siellä sanoo, että onko pakko lähtee mukaan tähän kaikkeen. Niin, onko? Ei kai oo pakko, mutta normi on aina normi ja muuttaa koko kenttää ja sitä, miten kaikki toimii. Ja muiden ehdoilla tässä kuitenkin on aina pakko osaksi toimia. ELIKKÄS JOO -- mitä mun pitikin kertoa? En halua, että grunge tulee takaisin. Haluan vaan jotain muutosta. Haluan, että yhä useampi nuori arvostais aitoa, teeskentelemätöntö musaa ja osais nähdä sen sliipatun ulkokuoren alle... onko siellä mitään... (ja siellähän voi olla ja usein onkin, vaikka ulkokuori kiiltäisikin kovuuttaan) Kyllä kimi indie on nousussa. Näkeehän sen, pikkulevykaupat ja vinyylimesrtat yleistyvät ja listakaupat katoavat. Tää tarkoittaa musamaun erikoistuneen ja se meinaa aina muutosta. Kyllä tää Risto asikaissaundi katoo vielä... ja sen korvaa joku vielä kauheampi. |
rkellu 13.06.2008 12:32:30 | |
---|
mikä saundi on risto asikaissaundi? siis mitä bändejä/artisteja se on tuottanu? |
MrQ 13.06.2008 12:37:20 | |
---|
mikä saundi on risto asikaissaundi? siis mitä bändejä/artisteja se on tuottanu? iham paskoja |