Aihe: Aarne Tenkanen
1
tatta
19.05.2008 21:52:15

Tuo mainio laulava ratikkakuski. Onkos kukaan sattunut viimeaikoina törmäilemään kyseiseen artistiin? Huomasin, että uutta julkaisuakin löytyy aktiivisen keikkailun lisäksi (Aarne Tenkanen & ja Tempuntekijät) ja itseasiassa löytyi ihan hauska pätkäkin herrasta itsestään, muun kuin keikkailun merkeissä..Hmm..mistä lie kyse:)
Aarne Tenkanen & Tempuntekijät dvd Näillä korteilla mennään on valmis ja ilmestyy 25.4.2008. Minusta on hienoa, että tällaisia sympaattisia ja ajattomia hahmoja on piristämässä meitä tässä musiikin-maailmassa. Jo Julkaisujensa nimetkin ovat onnistuneet herättämään hymyn kasvoille.

http://www.youtube.com/watch?v=t6nPKu3F5ok
http://www.aarnetenkanen.fi/
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
laite
20.05.2008 21:55:29
Minusta on hienoa, että tällaisia sympaattisia ja ajattomia hahmoja on piristämässä meitä tässä musiikin-maailmassa. Jo Julkaisujensa nimetkin ovat onnistuneet herättämään hymyn kasvoille.

Samaa mieltä, tosin en ole noihin göstan jälkeisiin biiseihin tutustunut vielä lainkaan. Pitäisi kyllä.

Ilahduttavaa, että tällaista musiikkia jaksetaan tehdä ja julkaista, vielä kun keikkojakin näyttää miehellä piisaavan.
Chuck Norris on läski homo.
Artist
20.05.2008 21:59:28
Mä luulin, että "Viimeinen ratikkamatka" olisi jäänyt viimeiseksi julkaisuksi, mutta taitaa olla, että viimeinen uutta tuotantoa sisältävä julkaisu kyseessä. Anyway, varsin hauskaa! Kerran juttelin baarissa tyypin kanssa, jolla oli ihan samanlainen ääni kuin Tenkasella, huvitti suunnattomasti.

Muistakaa, että tärkeintä on lähteminen, jäiden lähteminen. :)
"I'm hypocrite, I dish it out but I can't take it I know you think it's wrong and maybe you're right but this is my song"
Cimble
20.05.2008 22:05:41
Niin no, Aarne on ihan ok huumorijuttu. Ja varmaan aika pieni porukka siihen on enemmälti syventynyt kaikkine koe-eläinpuistoineen yms. Näin Tenkasen keikalla useita vuosia sitten ja aika pitkälti se keskityi muistaakseni Leevi & Leavingsin biisien coverointiin. Tulihan siellä tietty ne pakolliset Hemaisevan seksikäs pörröpää ynnä muut.

Leavingsien Rife Paananen on kommentoinut ettei diggaa yhtään Leavings-coverointia ja siksi arvosteli muistaakseni erästä bändiä. Sitä en muista tarkoittiko Leewingsejä vai mikä se coverjuttu olikaan..? Tuskin sentään kai Tenkasta, eikös se itse ole soittanut Tenkasenkin keikoilla?

Kuka tuo Tenkanen muuten todellisuudessa on? Muistan kuulleeni joskus että toimittaja Kaide Järvinen..? En tiedä Järvisestä oikeestaan mitään muuta kuin nimen perusteella tais olla Gösta Sundqvistin kamuja tai ne teki samoja proggiksia..?
Ei Venäjältä selviä hengissä...
juici
20.05.2008 22:13:55

Leavingsien Rife Paananen on kommentoinut ettei diggaa yhtään Leavings-coverointia ja siksi arvosteli muistaakseni erästä bändiä. Sitä en muista tarkoittiko Leewingsejä vai mikä se coverjuttu olikaan..? Tuskin sentään kai Tenkasta, eikös se itse ole soittanut Tenkasenkin keikoilla?

Muistaakseni LeeWingsistä nimenomaan oli kyse. Ja kyllä Paananen minunkin muistini mukaan Tenkasen keikoilla on käynyt soittamassa.
"Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make
laite
20.05.2008 22:39:40 (muokattu 20.05.2008 22:41:40)
Kuka tuo Tenkanen muuten todellisuudessa on? Muistan kuulleeni joskus että toimittaja Kaide Järvinen..? En tiedä Järvisestä oikeestaan mitään muuta kuin nimen perusteella tais olla Gösta Sundqvistin kamuja tai ne teki samoja proggiksia..?

Kaide hyvinkin. Tuolla on jotain: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kai_Järvinen
Ja tuossa hiukan arvailua Viimeisen ratikkamatkan tiimoilta: http://smackthejack.net/musiikki.phtml?id=480

Mielenkiintoista sinänsä :)
Chuck Norris on läski homo.
Sambba
21.05.2008 01:28:52
Silläkin uhalla että tulee miinusta/bannia:

Itse otan musiikin sen verran vakavasti, että hyvin, hyvin harva huumoribändi/-artisti uppoaa minuun. Mm. Aarne ja Jope Ruonansuu saavat vain v-käyrän nousemaan.

Joku aika sitten Tenkanen oli ollut naapurikunnan paikallisessa keikalla ja oli mennyt kuulemma hieman yli, mikäli hyvää ystävää, hänen veljeään avovaimoineen ja poikien isäukkoa on uskominen. Tenkanen oli mm. haukkunut pubin miehet homoiksi ja yrittänyt vokotella joka ikistä naista biisiensä välissä ja jopa niiden aikana. Jos ei tullut vastakaikua, niin olivatkin sitten huoria. Setti oli kestänyt alle tunnin ja itse "solisti" oli ollut koko sen ajan enemmänkin "holisti". Erittäin amatöörimäistä touhua mielestäni. Vaikka Tenkasen hahmoon kuuluisikin tietynlainen "sovinistisuus" niin rajansa kaikella.

En huolisi miehen levyjä vaikka ilmaiseksi annettaisi. Hemaisevan seksikäs pörröpää kun ei vaan iske ollenkaan...
Simple music for simple people, made by simple musicians...
tatta
21.05.2008 09:34:26

Mä luulin, että "Viimeinen ratikkamatka" olisi jäänyt viimeiseksi julkaisuksi, mutta taitaa olla, että viimeinen uutta tuotantoa sisältävä julkaisu kyseessä. Anyway, varsin hauskaa! Kerran juttelin baarissa tyypin kanssa, jolla oli ihan samanlainen ääni kuin Tenkasella, huvitti suunnattomasti.

Muistakaa, että tärkeintä on lähteminen, jäiden lähteminen. :)

Repeilin ihan täysin, kun luin kotisivuiltaan tarinaa, jossa Suomenlinnasta koittivat lauttaa rakentamalla pois :)

Ja tuohon viimeiseen kirjoitukseen viitaten, saahan sitä olla erikin mieltä asioista, mut ei munsta Ruonansuun tyyli ole mitään Tenkasen kaltaista. Harmi, jos tuollainen keikka kokemus jollakin on :( Itsellä kyllä ei, vaan tosi hyvä kuva jäänyt kyllä hahmosta myös toiminnassa.
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtä aikaa perillä....
Medication
21.05.2008 13:27:11
Uusi levy yllätti positiivisesti, vaikka Gösta ei enää piisejä olekaan tehnyt. Minuun nämä piisit uppoavat, mutta ehkäpä siihen on syynä vuosien KEP-fanitus.

Livenä Arska pitäisi nähdä. Erään festarin backstagella olen joskus herraan törmännyt ja nimmarikorttia suurelta idoliltani pyytäessäni mies totesi tenkasmaiseen tyyliinsä "viet tän kuitenkin systerilles" :)
aikavaikea
21.05.2008 14:04:28
Pari kertaa riemastuttavan livekeikan olen nähnyt. Iso Pitkä on mies paikallaan. Tosin kaksi tuoreinta äänitettä puuttuu hyllystä. Siinä on jotain elämää suurempaa kun Aarne kajauttaa enkelisopraanollaan "Taivas on sininen ja valkoinen" ilmoille. Hieno hahmo.

Olen muuten pannut merkille, että Kotiteollisuuden Hynynen pääsee vokalisoinnissaan useasti lähelle Tenkasen soundia, mutta ei ihan yllä mestarin tasolle.
What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument!
carnation
21.05.2008 16:42:18
Olen muuten pannut merkille, että Kotiteollisuuden Hynynen pääsee vokalisoinnissaan useasti lähelle Tenkasen soundia, mutta ei ihan yllä mestarin tasolle.

Heh, sama huomio täälläkin päin...

Mitä tulee itse musiikkiin, niin jollain oudolla tapaa se toimii vaikka normaalisti tällaista meininkiä hieman karsastankin. Tenkasen musiikin karheuden ja suorasukaisuuden alta löytyy kuitenkin se sydän! Koskettavimmillaan Tenkanen on ehdottomasti kappaleessa "Hymyilevä veitikka".

Joskus ilman onnen häivää
olo on kuin orvon linnun poikasen
Pakko painaa pitkää päivää
harva meistä onnen luokse oikaisee

Niin, hieno hahmo.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)