Aihe: Shocking Blue
1 2
Valokaari
08.10.2006 17:20:56

Haluan tunnustaa avoimesti että olen rikollinen ja yhteiskunnan häpeäpilkku.

Jokin aika sitten teki mieli kuulla vanha hittikappale Venus. Koska en omistanut siitä mitään versiota, menin kohutulle Youtube -sivustolle. Siellä aikani Bananaraman versiota kuunneltuani mieleen juolahti kuunnella myös alkuperäisversio.

Eikä se tähän jäänyt, vaan porttiteoria toimi jälleen kerran. Kappale kuulosti niin hyvälle että etsin ja kuuntelin kaikki muutkin yhtyeen kappaleet, mitä vain sieltä löysin. Miten alas voikaan ihminen vajota, että näin törkeästi etsii netistä musiikkia jonka tekijänoikeudet ovat vähintäänkin kyseenalaisia!

Kun olin edes jotenkin palannut taas tolkkuihini ja ymmärtänyt millaisen rikoksen ihmiskuntaa vastaan olen tehnyt, marssin lähimpään levykauppaan ja ostin sieltä bändin kokoelmalevyn, Singles A´s And B´s.
Nyt minä vaan täällä istun kuuntelemassa Shocking Blueta ja odottelen haastetta oikeuteen. Mutta kylläpä tuo Mariska Veres on hyvä laulamaan, tulee vähän Jefferson Airplanen Grace Slick mieleen.

On muuten mielestäni oikein mainiota musiikkia ja on sääli että tämäkin yhtye on tainnut unohtua (päätellen siitä etten löytänyt täältä aiempaa ketjua aiheesta).
Näyttää muuten että bändin biisejä on suomennettu aikoinaan useampiakin:
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2 … aja.php?Id=Leeuwen+Robert+H.+J.+Van
Rok rok.
Loijaa
08.10.2006 18:23:22

Sellaset biisit, kun Venus, Never Marry A Railroad Man ja Send me a Postcard oon kuullut ja harmittaa, etten ole vielä laiskana hommannut mitään bändin levyä. Nuo kolme biisiä ovat ainakin erittäin hyviä.

Euroopassa taisi bändi olla pitempään pinnalla kuin jenkeissä (yllätys yllätys), jossa se oli yhden hitin ihme Venuksellaan. Ja Mariska Veres oli aikansa rockseksisymboli, muistelen kuulleeni.
"Saattaa olla, että riipasen kovan kännin tänään" - Mies MTV3:n uutisista
Rainer Frilund
08.10.2006 20:38:16

Haluan tunnustaa ...

Ok, tunnustan myös... ;-)

Ei niin hittibiisejä, muuta mieleenjääneitä:
"Roll Engine Roll" ja "Pickin' Tomatoes"
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
baron
08.10.2006 22:00:29

Mulla on älppäri "The Shocking Blue" vuodelta 1970 jossa on mm. mainitut piisit.
"Speaking about music is like dancing about architecture"
Jerry_Jones
09.10.2006 00:17:41

Mulla on älppäri "The Shocking Blue" vuodelta 1970 jossa on mm. mainitut piisit.

Mun "The Best of" vinyylialbumi on vuodelta 1986. Kovia biisejä kovalta hollantilaisbändiltä, vaikkei ihan ehkä levyhyllyn kivijalkoja. Muistan kuitenkin, että oli aika pakkohankinta, kun se levykaupassa silmiini tupsahti. Kirka, Muska ja Paula Koivuniemi johdattivat minut aikoinaan Shocking Bluen jäljille.
Se viimeksi nauraa - joka tajuaa hitaimmin
kivi
09.10.2006 00:26:04

Viitisen vuotta sitten kuunneltiin tuota levyä kovasti bändin kanssa iltaa istuessa. Hienoja biisejä, joita kaikkia ei edes tulkinnut Muska.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
jannu
09.10.2006 01:40:07 (muokattu 03.12.2006 12:51:58)
Shocking Blue on aivan mahtavaa musaa! Biisit Hello Darkness ja Long And Lonesome Road ovat erityisen mieluisia.

Alunperin kiinnostuin bändistä kymmenisen vuotta sitten, kun aloin etsiskelemään Nirvanan ekalta albumilta löytyvän Love Buzzin alkuperäisversiota. Alkuperäisen trippailu teki välittömästi suuren vaikutuksen.

Omistan suht suppean "Best Of Shocking Blue"-kokoelman ja olisi kovasti mukavaa kuulla lisää. Vanhemmat albumit kiinnostavat erityisesti. Mistä olisi hyvä aloittaa, tai siis jatkaa diggailua?

EDIT: Hitto, onhan mulla myös Hello Darkness/Pickin' Tomatoes -7". :)
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
fox
09.10.2006 02:02:22

Omistan suht suppean Best Of Shocking Blue-kokoelman ja olisi kovasti mukavaa kuulla lisää. Vanhemmat albumit kiinnostavat erityisesti. Mistä olisi hyvä aloittaa, tai siis jatkaa diggailua?

A´s and B´s on hyvä kokoelma, jos löytyy niin Inkpot.. Kuunneltavia biisejä (muitakin)
on sitar-biisi Acka Raga.. This America ja setti-aloitusbiisi We´re Shocking You toimii tänäkin päivänä, tuota viimeksmainittua ollaan koveroitu ei-kovin pitkää aikaa sitten..
Shocking Blue on tosiaan tsekkaamisen arvoinen bändi, kuten tuon aikakauden hollantilaiset muutenkin.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Karlsson
09.10.2006 09:35:00
A´s and B´s on hyvä kokoelma, jos löytyy niin Inkpot.. Kuunneltavia biisejä (muitakin)
on sitar-biisi Acka Raga.. This America ja setti-aloitusbiisi We´re Shocking You toimii tänäkin päivänä, tuota viimeksmainittua ollaan koveroitu ei-kovin pitkää aikaa sitten..
Shocking Blue on tosiaan tsekkaamisen arvoinen bändi, kuten tuon aikakauden hollantilaiset muutenkin.

Itse tutustuin Shocking Bluehun tuon Acka Eagan kautta. Löytyy levyltä At home.
"Mie kun teen jotain niin oon se ehdoton keskipiste jota pitää kattella. Sinä meet lavalle metästelemään narttuja taidoillas. Mikäs siinä, eri lähtökohta." -Ngli
Exhausted
09.10.2006 10:42:14

Alunperin kiinnostuin bändistä kymmenisen vuotta sitten, kun aloin etsiskelemään Nirvanan ekalta albumilta löytyvän "Love Buzzin" alkuperäisversiota. Alkuperäisen trippailu teki välittömästi suuren vaikutuksen.

Sama juttu. Alkuperäinen on kyllä aika paljon progempi :)
the Gas Fuzz
09.10.2006 19:44:11
Shockin' Blue oli makee bändi. Pienessä hönössä kun kuuntelee niiden biisejä ni ei voi ku vaan ihmetellä ja kääntää volaa lujemmalle. Hieno bändi. Hollannistahan se vielä oli. jep. röyh!
gorgonoidi
09.10.2006 20:45:10

Pirun kova bändi, jos tää on se mitä mä luulen :) Jonkun yhen tosi kovan biisin muistan kuulleeni jossain skeittileffassa ja pidin, mutta nyt ei enää muista nimeä.
Valokaari
03.12.2006 11:58:40

Shocking Bluen naisvokalisti poissa
Julkaistu: 03.12.2006

Hollannin kautta aikain ehkä tunnetuimman pop-yhtyeen Shocking Bluen naisvokalisti Mariska Veres on kuollut 59 vuoden ikäisenä.

Tummatukkainen, sensuelli ja upeaääninen Veres oli yksi 70-luvun keskeisistä naisvokalisteista, ellei suoranainen seksisymboli.

Veres syntyi unkarilaisen mustalaisviolistin perheeseen. Shocking Bluen vokalisti hänestä tuli 1967-68, koska aiempi vokalisti ei ollut yhtyeen pomon Robbie van Leeuwenin mieleen.

Shocking Bluen ikuistamista hiteistä mainittakoon Never marry a railroad man (Jos konduktöörin nait), Send me a postcard darling (Kirjoita postikorttiin) ja ennen muuta Venus, joka nousi USA:n Hot 100 -listan ykköseksi ja menestyi maailmanlaajuisesti.

Shocking Blue hajosi 70-luvun puolivälissä, mutta teki comebackin 1986. Veresilla oli 90-luvulla oma bändi The Shocking Jazz Quintet.

Lähde: http://elisa.net/uutiset/viihde/23735.shtml

Enpä olisi halunnut tällaiseen uutiseen törmätä heti aamulla. Lepää rauhassa.
Rok rok.
jannu
03.12.2006 12:53:51
...
Enpä olisi halunnut tällaiseen uutiseen törmätä heti aamulla. Lepää rauhassa.

No voi nyt...
Kepeät mullat.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
willie
03.12.2006 18:12:21
Haluan tunnustaa avoimesti..

Niin minäkin.. Kaveriporukassa oltiin viimisen päälle bluesmiehiä, kun Venus ilmestyi. Radiosta kuulin biisin ja se kolahti ! Hankin tuon singlen sitten salaa kavereiltani muistaakseni Kaisaniemen Levy-Kaisasta.

Tuolloin kun piti olla niin blues-staraa että, en voinut kertoa omistavani Shocking Bluen singleä peläten, että minut olisi erotettu porukasta ja leimattu jopa lähes homoksi !

Muutaman vuoden jälkeen tulin ulos kaapista ja tunnustin mieltymykseni kappaleesen Venus, enkä saanut osakseni edes pientäkään huomiota vittuilusta puhumattakaan.
Perusbassoa vuodesta 1972.
Loijaa
03.12.2006 21:54:28

Siinä meni kenties parhaimman kuuloinen naisrokkari. R.I.P.

Outo mäihä, kun kesällä löysin Syd Barretin musiikin, jonka jälkeen mies pian menehtyi. Ja nyt kuoli Mariska Veres juuri kun aloin hehkuttamaan Shocking Bluen musaa.
Heavy Metal Thunder
Pablo Kigero
03.12.2006 22:14:34

Siinä meni kenties parhaimman kuuloinen naisrokkari. R.I.P.

Outo mäihä, kun kesällä löysin Syd Barretin musiikin, jonka jälkeen mies pian menehtyi. Ja nyt kuoli Mariska Veres juuri kun aloin hehkuttamaan Shocking Bluen musaa.

Toivottavasti et tykkää meiän bändistä. :|

R.I.P
Now it's right, time to roll!
Marlowe
20.12.2006 17:38:57 (muokattu 20.12.2006 17:40:32)
Myöhäisherännäinen ilmoittautuu...

Kun 60-luvun musiikkiin alkoi suhtautua vähän vakavammin, nousi Shocking Bluen nimi esille sieltä sun täältä, ja hieno "Venus" oli tietysti tullut tutuksi useammilta kokoelmalevyiltä, mutta jotenkin tarkempi yhtyeeseen perehtyminen jäi ja jäi. Pidin kai sitä jotenkin yhden hitin purkkapop-ihmeenä siinä missä jotakin Vanity Fairiakin (nerokkaan tarttuva "Hitchin' Ride"). Nyt sitten Mariska Vereksen kuoltua lueskelin All Music Guidesta enemmän juttua bändistä ja ostin CDOnilta kokoelmalevyn. Ja hemmetin kovaa kamaa tämä on!

Ylempi vertaus Grace Slickiin ei ole muuten huono, mutta popimpi ääni Vereksellä on. Joku Jackie de Shannon tulee myös mieleen aikalaisista.
"Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson)
Stain
21.12.2006 13:41:52 (muokattu 21.12.2006 13:45:24)
Hehe, Love Buzz oli kieltämättä aika psykedeelinen. Kaverin isän vinyyliä kuuneltiin joskus. Takakannesta löytyi myös biisin nimi joka huvitti meitä kovasti, nimittäin Son Of A Preacher Man.
It's a bittersweet symphony, this life
jannu
11.01.2007 23:48:05
Hehe, Love Buzz oli kieltämättä aika psykedeelinen. Kaverin isän vinyyliä kuuneltiin joskus. Takakannesta löytyi myös biisin nimi joka huvitti meitä kovasti, nimittäin Son Of A Preacher Man.

Niin, tota, ööö... Mikäs siinä niin huvitti?
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)