Aihe: Ben Granfelt Band "Notes from the road"
1 2 3 4 5 6
Ben63
05.09.2007 20:26:03

"shameless self promotion"

Nykyään kun on vaikeata saada mitään infoa ulos suurelle yleisölle niin päätin itse ilmoittaa että uusi levymme "Notes from the Road" on ilmestynyt tänään.
Levy sisältää 5 studiobiisiä ja 6 live-biisiä.

Tietenkin tehdään keikkoja taas Suomessakin ja ne löytyy tästä linkistä http://www.bengranfelt.com/index_.php?page=8

Mukana bändissä on tietenkin Miri Miettinen ja uusi basisti Joni Vihervä.
Levyllä vierailee Harri Rantanen, Anssi Nykänen, Ako Kiiski ja Kasper Mårtenson.

Jos joku on kiinostunut kitarakamoista jne. studiosessiosta niin ilmoittakaa niin voin pistää tiedot tänne.

Tervetuloa keikoille ja tulkaa moikkaamaan keikan jälkeen jos on asiaa.. me ollaan ihan tavallisia äijiä :-)

t.Beni Granfelt
sirdickyj
05.09.2007 20:39:05
"shameless self promotion"

Nykyään kun on vaikeata saada mitään infoa ulos suurelle yleisölle niin päätin itse ilmoittaa että uusi levymme "Notes from the Road" on ilmestynyt tänään.
Levy sisältää 5 studiobiisiä ja 6 live-biisiä.

Tietenkin tehdään keikkoja taas Suomessakin ja ne löytyy tästä linkistä http://www.bengranfelt.com/index_.php?page=8

Mukana bändissä on tietenkin Miri Miettinen ja uusi basisti Joni Vihervä.
Levyllä vierailee Harri Rantanen, Anssi Nykänen, Ako Kiiski ja Kasper Mårtenson.

Jos joku on kiinostunut kitarakamoista jne. studiosessiosta niin ilmoittakaa niin voin pistää tiedot tänne.

Tervetuloa keikoille ja tulkaa moikkaamaan keikan jälkeen jos on asiaa.. me ollaan ihan tavallisia äijiä :-)

t.Beni Granfelt

Kaikkihan on kiinnostunut siitä, miten lätty tehdään. Infoa peliin!

Ja; toivottavasti tota levyä saa ihan kaupastakin, eli kunnollinen jakelu.

Plösö-Joni on kova basisti.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
MK73
05.09.2007 21:23:17
Jaa jaa, Granfeltin leirissä ollaan ihmeen aktiivisia nykyään :)

Kiitos vaan tietoiskusta!

Meitsikin toivoo tuon cd:n ihan kaupasta löytävänsä..
Capman
05.09.2007 23:13:24
Minkäslaista meininkiä tällä uudella levyllä on?

Sum Of Memories oli hyvä levy! Tykkäsin kovasti.

Granfelt & Nikku Guitar Fest oli muuten kans taas ihan loistava keikka. Tsekkasin teidät toistamiseen On The Rocksissa. Aika paljon tais tosin tulla samoja biisejä kuin sillä ekallakin kiertueella.
Ossi
05.09.2007 23:50:08

Tullaan, tullaan :) Gringos Locoskin tuli muuten katsastettua aikanaan mm. Santa Monicassa. Kuppila taisi olla Madame Wong's :)
You took me to a prison and you said it's chief was me. Then you locked me deep inside you and threw away the key. -Jack Brucen ja Pete Brownin loistavaa musaa. Kuunnelkaa, jollei ole parempaa tekemistä-
kupteri
06.09.2007 00:50:32

Ouluun ei tälle syksyä tainnu tulla osumaa eli jäämme stand-by tilaan odottelemaan. Tuo helmikuu kun meni matkailun takia ohisektorille. Mutta ei se mitään, menneisyydessä oon yhden keikan nähny legendaarisessa Oulaisten Barbaarissa (huom. tämä oli keksitty kauan ennen salkkareiden versiota), silloin Ben liikkui Guitar Slingersin kanssa. Ja se keikka oli pirun hyvä, minä vielä GS-neitsyenä keikalla... ei voinu kuin tykästyä täysillä ja siitähän se sitten lähti :-)

Tsekataan levy...
Ben63
06.09.2007 09:35:19

Terve vaan kaikki,

Eli ensin... levy on Bonnier Amigon jakelussa joten pitäisi löytyä kaupoista viimeistään ensi viikolla.Jos ei löydy niin sen saa tilattua CDonista.

Studiossa oli aika sama meininki kun Sum of Memories sessioissa eli soitettiin kaikki musa osuudet livenä ja lauloin sitten päälle.

Tällä kertaa kuitenkin studio biisseissä oli väälillä muita hemmoja mukana.
Ako Kiiski soitti bassoa kolmessa bisissä. Anssi Nykänen soittaa Harri Rantasen kanssa parissa ja sitten vielä Kasper Mårtenson soitta kiippareita siellä sun täällä.

Olin just saannut uuden Tylerin (Landau model) jota käytin Going Home, can't wait another day ja Cocaine kappaleissa. Loputkaks kappaletta on taas soitettu mun 59 Historic collection LPllä. Vahvistimet oli tälläkertaa Naylor Duel38 2x12" combo ja ENGL Classic nuppi 2x10 kaapilla. Molemmat yhtä aikaa päällä. Pedalboardissa on Budda Wah, Captain Coconut)vibe,fuzz ja octavia) sekä Bossin leslie spedu.

Aika hauskaa oli vetää Anssin ja Harrin kanssa kun ne ei tiennyt mitään Can't wait another day bisistä...minä vaan huutelin sointuja ja eka otto onnistui aivan loistavasti...paitsi että loppu solossa unohdin nosta kitaran volumen kybälle. Huomasin sen vasta lopussa ja sittenhän piti soittaa vielä pari kiertoa kun korjasin virheen :-) Mutta hieno otto oli ja se jäi levylle!!

Live matsku on UKsta Wishbone Ash fan conventionista ja se oli hieno keikka kun tunnistin melkein kaikki 800 tyyppiä yleisössä! käytin ENGL Blackmore nuppia ja 2x12" ENGL kaappia, -59 Historic LPaulia ja -63 Stratoa ja samaa pedalboardia kun studiossakin. Oltiin vähän ruosteessa kun oli eka keikka pitkästä aikaa mutta hauskaa oli.

No se siitä... keikoilla nähdään.

t.Beni
J.Hollström
06.09.2007 09:44:15
-63 Stratoa

Onko toi se vihree strato mikä oli Bettina S-ohjelmassa? Onko se ihan aito asia vai kenties joku custom shopin skitta? Tosi makee peli joka tapauksessa. Jos siitä on jotain kerrottavaa niin olis kiva kuulla, historia etc.
That's it, but not shit. Paras sointu = G#majAb.
Ben63
06.09.2007 11:38:21

Se vihreä Bettina S ohjelmassa on -64 jonka ostin 2-3 vuotta sitten vaimon kanssa investointina. ihan oikea peli.
Se -63 on mun kaverin joka mun karate tuttu ja hän ei soita enään joten minä käytän sitä. Hän saa sen takaisin sitten kun hän voittaa mut painimatsissa....eli se on mun he,he.

Näitä vanhoja stratoja en oikein uskalla ottaa rundille enää, sen verran arvokkaita ovat.
Mulla on 1 ns musta relic strato jota en ole niin plajon käyttänyt mutta hyvä kitara sekin on.

t.Beni
Wrong man
06.09.2007 19:20:43
Jees, uutta levyä. Oonki ihmetelly kun ei oo kuulunu mitään uutta.
krautio
06.09.2007 19:31:12 (muokattu 07.09.2007 07:33:38)

Pitääpä kiittää Benua Engl-kuumeen tartuttamisesta. Tapauksesta on jotain kymmenisen vuotta ja olit esittelemässä Engl-vahvistimia Joensuun Fazerilla (?). Kukaan ei tainnut tietää mitään siihen aikaan kyseisestä merkistä, mutta nimi jäi mieleen. Nyt soittelen Blackmore mallilla ja seuraavaksi hommaan Invader 100:n.

t. Köpe

ps. Ainut "vika" tuossa Blackmore mallissa on se, että volume laskee ärsyttävästi jonkin verran, kun siirrytään low lead gain:sta high lead gainiin eli kolmoskanavasta neloseen. Ajattelin sellaista, että kustomoin neloskanavaan oman erillisen volumepotikan jossain pajalla.

Sori, meni vähän kitarakamojen puolelle tämä keskustelu, mutta.....

Jees, uutta levyä. Oonki ihmetelly kun ei oo kuulunu mitään uutta.
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Piepe
07.09.2007 09:00:10
Voihan itku ja tuska!! Miksi Lappeenrannan Old Cockin keikka peruuntui?
Geetar
09.09.2007 11:53:19
Moi,

Hienoa kamaa löytyy uudelta albumilta.. Siis myös nämä uudetkin biisit!=)

Eikös nyt olisi jo live DVD:n paikka?? hehe

Sitä odotellessa...

Pekka
Keep practising
Ben63
12.09.2007 08:44:38

onhan se dvd ollut suunnitelmissa jo kauan kun matskua on vaikka kuinka paljon...
Myöskahden ekan studiolevyn jälleenjulkaisu on suunniteltu mutta en halua niitä ulos ilman bonus matskua.

Tietenkin enuten kiinnostaa uuuden studiolevyn teko ensi vuonna.

t.Beni
kid ego
12.09.2007 16:29:12
onhan se dvd ollut suunnitelmissa jo kauan kun matskua on vaikka kuinka paljon...
Myöskahden ekan studiolevyn jälleenjulkaisu on suunniteltu mutta en halua niitä ulos ilman bonus matskua.

Olisi vuoden kulttuuriteko kyllä. Oon metsästänyt niitä vaikka mistä, ja ainoa vaihtoehto on vissiin pölliä kirjastosta... Liven onnistuin jostain divarista löytämään, mutta ne studiokiekot on vissiin kaikki kadonneet maan alle.

Vastaavanlaista matskua en ole kyllä kuullut Suomessa koskaan paremmin tehtävän. Ne on pirun kovia levyjä!
"Myös letaali alleeli saattaa olla olemassa heterotsygoottina, homotsygoottina se johtaa yksilön kuolemaan." -Wikipedia
MK73
12.09.2007 16:56:34
ne studiokiekot on vissiin kaikki kadonneet maan alle.

Heh, minäpä omistan The Truth -albumin. Ostin sen silloin heti julkaisun jälkeen.. ja on, on se hyvä. Radio Friendly, Live (-97) ja E.G.O. multa puuttuu. Muut löytyy, paitsi nyt pitäisi perjantaina lähteä metsästämään tätä uutta..
kid ego
12.09.2007 23:30:43
Heh, minäpä omistan The Truth -albumin. Ostin sen silloin heti julkaisun jälkeen.. ja on, on se hyvä. Radio Friendly, Live (-97) ja E.G.O. multa puuttuu. Muut löytyy, paitsi nyt pitäisi perjantaina lähteä metsästämään tätä uutta..

E.G.O. ei niin nappaa, mutta noi kaksi ekaa mä hommaan vaikka henki menisi. Ja sitten tää tuorein on tietysti ihan rautaa. Kävipä hyvä tsägä että sain vahingossa ylimääräisen kappaleen basistimme synttäripäivänä ja sitten mulla oli antaa sille hyvä lahja. Diggasi kyllä.
"Myös letaali alleeli saattaa olla olemassa heterotsygoottina, homotsygoottina se johtaa yksilön kuolemaan." -Wikipedia
Captain Farrell
13.09.2007 08:51:16
Mulla on Truth ja Radio Friendly, joista varsinkin jälkimmäinen kolahtaa tosi lujaa. Biisit mainioita ja saundit kunnossa. Omistamieni kitaralevyjen top vitosessa, ehdottomasti. Uudempiin Granfelt-levyihin en olekaan tutustunut.

Ekaa kertaa kuulin Granfelt Bandia Jyrki-ohjelmassa (vai oliko Jyrki?), oisko ollu Radio Friendlyn ilmestymisen aikoihin. Vetivät jonkun nopeen biisin sellasella energialla, että levykauppaanhan siitä oli heti lähdettävä...
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
kid ego
13.09.2007 09:04:17
Ekaa kertaa kuulin Granfelt Bandia Jyrki-ohjelmassa (vai oliko Jyrki?), oisko ollu Radio Friendlyn ilmestymisen aikoihin. Vetivät jonkun nopeen biisin sellasella energialla, että levykauppaanhan siitä oli heti lähdettävä...

Voisi olla melkein Slapshot jota soitettiin aikas paljon kun Suomessa pelattiin lätkän MM-kisat. Joskus maailmanmestaruuden jälkeen, minäs vuonna se sit oli. 90-luvun loppupuolisko.
Sammo
13.09.2007 13:27:33

t.Beni

Onko Granfelt/Nikku Guitar Fest:in suhteen uusia suunnitelmia? Levy/DVD ois kiva ...

BGB on tänään 13.9. Helsingin Henry's Pubissa soittamassa.
http://www.henryspub.net/helsinki/ohjelma.php
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)