Aihe: Gogol Bordello 1 2 | |
---|---|
![]() 25.07.2007 12:10:49 | |
Tämä mustalaispunkin sanansaattajat vetivät hyvän keikan Ruisrockissa? Olitko paikalla? Itse en päässyt.. En normaalisti kuuntele juurikaan tän tyylin musaa, mutta vaimon innostuksen myötä olen alkanut diggaamaan bändistä!! Jotenkin laulajasta tulee mieleen Jello Biafra!!?? You Tubella nähtyjen pätkien perusteella tulevaa Tavastian keikkaa odotamme innolla!! Liput on jo hankittu! There are only two kinds of music: Rock AND roll !!! | |
![]() 25.07.2007 13:19:31 | |
Kaveri pisti IRC-Galleriaan että tsekkaas tämä, joten menin MySpaceen ja kuuntelin siellä olevat pätkät. Ei sytyttäny sitten yhtään. "Mommy, what is bukkake?" "It's when a daddy and a daddy and a daddy and a daddy and a daddy..." | |
![]() 25.07.2007 13:25:24 | |
Tämä mustalaispunkin sanansaattajat vetivät hyvän keikan Ruisrockissa? Olitko paikalla? Olin paikalla. Siis 2006, jolloin Bordello veti ainakin ihan mahtavan keikan. Tästä tämän kesän vedosta en osaa sanoa. Hyvää menoa, joskin levyllä pieni tasapaksuus vaivaa. Livenä kuitenkin ihan hillitöntä! "I wish life could be Swedish magazines." | |
![]() 25.07.2007 15:00:17 | |
Tämä mustalaispunkin sanansaattajat vetivät hyvän keikan Ruisrockissa? Olitko paikalla? Itse en päässyt.. Itse olin tänä vuonna paikalla. Aivan mieletön keikka, ainakin eturivissä ja hieman alkoholia nauttineena. Tosin vertailukohtaa ei ole. Mutta jos saisin nähdä bändin uudestaan, niin kyllä menisin. Joten suosittelen kyllä kyseistä bändiä. | |
![]() 25.07.2007 16:37:45 | |
Tavallaan ihan hauska poppoo, mutta oon kuullut samantyyppistä musiikkia paljon paremmin soitettuna (taino, parempia biisejä ja erilainen ote) muilta, ei niin tunnetuilta bändeiltä, että gogolit ei nyt jaksa kiinnostaa. Varmasti kyllä uppoo, jos ei oo ennen gipsy-henkiseen musiikkiin tutustunut. | |
![]() 25.07.2007 16:50:59 (muokattu 25.07.2007 16:51:26) | |
jos saisin nähdä bändin uudestaan, niin kyllä menisin. Joten suosittelen kyllä kyseistä bändiä. http://www.tiketti.fi/tapahtuma/1138 SO LET HIM HAVE BANANAS ON THE SIDE!
http://www.youtube.com/watch?v=tIo6kM8M5Ks | |
![]() 25.07.2007 16:57:21 (muokattu 25.07.2007 17:01:26) | |
Tavallaan ihan hauska poppoo, mutta oon kuullut samantyyppistä musiikkia paljon paremmin soitettuna (taino, parempia biisejä ja erilainen ote) muilta, ei niin tunnetuilta bändeiltä, että gogolit ei nyt jaksa kiinnostaa. Varmasti kyllä uppoo, jos ei oo ennen gipsy-henkiseen musiikkiin tutustunut. No, ei kyllä Gogol Bordello mikään kovin vakavasti otettava mustalaismusiikin edustaja ole, eikä sen kaiketi ole tarkoituksenakaan olla. Enemmänkin tuollaista monikulttuurista show:ta, jossa on paljon muista lähteistä lainattua. Ei mitään kovin korkealentoista, mutta hauskaa ja toimivaa, eikä bändin soitossa mitään vikaa ole. Helposti lähestyttävää ehkä, tai sitten vaan niin toimivaa. Tuo kirjoituksesi viimeinen virke jättää varsinkin vähän elitistisen sävyn. Mutta mitäpä näistä, varmaan ihan oikeassa olet. :) "I wish life could be Swedish magazines." | |
![]() 26.07.2007 17:51:47 (muokattu 26.07.2007 17:52:01) | |
Olin paikalla. Kova meininki. Letkajenkkaa vedettiin. Rakastuin bändiin. Ostin levyt. Kova meininki jatkuu kotonakin... :D Särky on buranan puutetta ja väsymys kahvin vajausta | |
![]() 26.07.2007 22:33:04 | |
Jotenkin konsepti toimii paremmin kuin toteutus, ainakin levyllä. Musiikki ei ole aivan tarpeeksi ekstreemiä. Tarttis lisää oikeaa mustalaisenergiaa. Laulaja on seksikäs sellaisella kivalla, Emir Kusturica -kitsch tavalla, mikä on kiva lisämauste. No Smoking Orchestra uppoaa noista balkanbändeistä silti enemmän. Bordelloa en ole vielä päässyt livenä kuuntelemaan, mut kovasti mieli tekisi. Eiköhän tuota kerkiä pian näkemään. | |
![]() 27.07.2007 12:33:47 | |
Jotenkin konsepti toimii paremmin kuin toteutus, ainakin levyllä. Sama homma! Hyvä idea, hyvä meininki ja Eugene on fiksun oloinen mies mutta ei ne levyt sitten ole koskaan iskeneet. Pitänee kyllä käydä tarkistamassa sitten Helsingissä kun ne kerran oikein syntymäpäivänäni ovat tulossa Suomeen keikalle! Luulenpa että livenä ja kuuntelijan sopivasti juopunut tuo on kyllä hyvä. Mieluummin kuuntelen kuitenkin aitoa asiaa, Balkanin mustalaisbändejä, länsimaiset vaikutteet ovat mielestäni musiikissa kuin musiikissa turha, tunnelman pilaava lisä. Toisaalta on Gogol Bordello kuitenkin ehdottomasti paras näistä amerikkalaisista Balkanin musiikin kanssa flirttailevista bändeistä. Omalla mantereellaan kuulemma kovinkin suosittu Beirut on mielestäni sietämätöntä, josta puuttuu kaikki Balkanin mustalaismusiikille ominainen kiihkeä tuli ja elämänmaku, kaiken kruunaa vielä pääjehun peri-amerikkalainen laulutapa. Jollakin Hawk and Hacksawilla on ihan mielenkiintoisia sävellyksiä ja ideoita mutta myös puuttuu se tuli, niin miksi kuunnella sitä kun maailmassa on kuitenkin olemassa vaikka Taraf de Haïdouks ja Saban Bajramovic. Toisaalta kaikki nämä tekevät tärkeää työtä balkanisoidessaan amerikkalaisen nuorison musiikkimakua. Ja Gogol Bordelloon palatakseni on bändi parhaimmillaan Tamir Muskatin kanssa tehdyllä konelevyllä ja sitten tämän kaltaisilla soittimistoltaan vaatimattomilla esityksillä, Hützin kitaransoittotapa ei lakkaa ihastuttamasta: http://www.youtube.com/watch?v=8wt_PWMnwKc Ronskisti ranttaliks vaan! | |
![]() 29.07.2007 17:41:07 | |
Sama homma! Hyvä idea, hyvä meininki ja Eugene on fiksun oloinen mies mutta ei ne levyt sitten ole koskaan iskeneet. Pitänee kyllä käydä tarkistamassa sitten Helsingissä kun ne kerran oikein syntymäpäivänäni ovat tulossa Suomeen keikalle! Luulenpa että livenä ja kuuntelijan sopivasti juopunut tuo on kyllä hyvä. Mieluummin kuuntelen kuitenkin aitoa asiaa, Balkanin mustalaisbändejä, länsimaiset vaikutteet ovat mielestäni musiikissa kuin musiikissa turha, tunnelman pilaava lisä. Toisaalta on Gogol Bordello kuitenkin ehdottomasti paras näistä amerikkalaisista Balkanin musiikin kanssa flirttailevista bändeistä. Omalla mantereellaan kuulemma kovinkin suosittu Beirut on mielestäni sietämätöntä, josta puuttuu kaikki Balkanin mustalaismusiikille ominainen kiihkeä tuli ja elämänmaku, kaiken kruunaa vielä pääjehun peri-amerikkalainen laulutapa. Jollakin Hawk and Hacksawilla on ihan mielenkiintoisia sävellyksiä ja ideoita mutta myös puuttuu se tuli, niin miksi kuunnella sitä kun maailmassa on kuitenkin olemassa vaikka Taraf de Haïdouks ja Saban Bajramovic. Toisaalta kaikki nämä tekevät tärkeää työtä balkanisoidessaan amerikkalaisen nuorison musiikkimakua. Ja Gogol Bordelloon palatakseni on bändi parhaimmillaan Tamir Muskatin kanssa tehdyllä konelevyllä ja sitten tämän kaltaisilla soittimistoltaan vaatimattomilla esityksillä, Hützin kitaransoittotapa ei lakkaa ihastuttamasta: http://www.youtube.com/watch?v=8wt_PWMnwKc Itse en voisi kuvitellakaan kuuntelevani mitään perinteistä mustalaismusiikkia. Gogol viehättää just sillä riehakkuudellaan ja punk-otteellaan!! There are only two kinds of music: Rock AND roll !!! | |
![]() 29.07.2007 17:42:24 | |
Jotenkin konsepti toimii paremmin kuin toteutus, ainakin levyllä. Musiikki ei ole aivan tarpeeksi ekstreemiä. Tarttis lisää oikeaa mustalaisenergiaa. Laulaja on seksikäs sellaisella kivalla, Emir Kusturica -kitsch tavalla, mikä on kiva lisämauste. No Smoking Orchestra uppoaa noista balkanbändeistä silti enemmän. Bordelloa en ole vielä päässyt livenä kuuntelemaan, mut kovasti mieli tekisi. Eiköhän tuota kerkiä pian näkemään. sit ei muutakuin kipin kapin hankkimaan liput joulukuiselle Tavastian keikalle, kun niitä on vielä saatavilla!!! There are only two kinds of music: Rock AND roll !!! | |
![]() 11.08.2007 16:56:36 | |
Itse en voisi kuvitellakaan kuuntelevani mitään perinteistä mustalaismusiikkia. Gogol viehättää just sillä riehakkuudellaan ja punk-otteellaan!! Oli pakko nostaa vanha juttu ja vastata! Niin minun korvaan Gogol Bordello länsimaisine vaikutteineenon liian tuttua ja turvallista, kun taas Balkanin mustalaisille on minunlaiselleni miehellä sopivan riehakkaampi ja sekavampi ote! Jonkun mielestä Gogol Bordello yhdistää mustalaismenoon punkvaikutteita, mutta minun korvaan se taas suodatettu mustalaismeiningit hampaattoman ja elähtäneen länsimaisen populaarimusiikin läpi. Ja haluan kuitenkin korostaa että vaikka tässä arvostelenkin niin on minusta silti Gogol Bordello tosi kova bändi! Ronskisti ranttaliks vaan! | |
![]() 04.12.2007 21:34:06 | |
Tänäänhän kyseinen orkesteri on livenä Tavastialla ja YLE Extra taltio konsertin. YLE Extra LIVE: Gogol Bordello ti 4.12. klo 22:55. Suora lähetys Helsingin Tavastialta. | |
![]() 04.12.2007 21:36:15 | |
Tänäänhän kyseinen orkesteri on livenä Tavastialla ja YLE Extra taltio konsertin. YLE Extra LIVE: Gogol Bordello ti 4.12. klo 22:55. Suora lähetys Helsingin Tavastialta. Kas, kiitos vinkistä kun en itse pääse paikalle. Täytyneekin virittäytyä tunnelmaan kotosalla! "Being drunk is feeling sophisticated without being able to say it." | |
![]() 05.12.2007 00:31:49 (muokattu 05.12.2007 00:34:10) | |
Oli pakko nostaa vanha juttu ja vastata! Niin minun korvaan Gogol Bordello länsimaisine vaikutteineenon liian tuttua ja turvallista, kun taas Balkanin mustalaisille on minunlaiselleni miehellä sopivan riehakkaampi ja sekavampi ote! Jonkun mielestä Gogol Bordello yhdistää mustalaismenoon punkvaikutteita, mutta minun korvaan se taas suodatettu mustalaismeiningit hampaattoman ja elähtäneen länsimaisen populaarimusiikin läpi. Ja haluan kuitenkin korostaa että vaikka tässä arvostelenkin niin on minusta silti Gogol Bordello tosi kova bändi! Ditto. Mun mielestä puhdasoppinen balkanintorvimusa on oikeasti punkkiakin punkimpaa, ja oli sitä jo kauan ennen kuin rock -musiikki edes keksittiin. Nykyään on paljon liikkeellä kaikennäköistä fuusiota (Balkan Beat Box yms.), joka lähinnä vain vesittää vanhakantaisemman musan mahtavaa alkuvoimaa. Itse asiassa, molemmat ainekset, rokki mukaan lukien, usein vesittyvät, jos molempien kliseille kumarretaan ilman, että todella luodaan jotain ihan uutta (mikä taas on parasta maailmassa).Ehkä tämä tekee minusta kankean puristin, mutta oon huomannut nykyään kyllästyväni rokkiin harmillisen helposti, varsinkin, jos sitä käytetään lähinnä torvimusan kaltaisen lajin saattamiseksi radioystävälisempään muotoon. Parasta ja mielenkiintoisinta minun makuuni olisi, jos joukko punkkareita soittaisi "puhdasta" torvimusaa rokkiotteella, ikään kuin torvimusan omilla ehdoilla. Arvostan sinänsä toki kaikenlaisia yhdistelemisyrityksiä. (Itse "syyllistyn" niihin jatkuvasti.) Fuusiossa ei tässä tapauksessa vaan mennä mielestäni tarpeeksi pitkälle. Todellista, ekstaattista hybridiä ei synny. Nalkuti nalkuti. | |
![]() 05.12.2007 11:08:06 | |
Tänäänhän kyseinen orkesteri on livenä Tavastialla ja YLE Extra taltio konsertin. YLE Extra LIVE: Gogol Bordello ti 4.12. klo 22:55. Suora lähetys Helsingin Tavastialta. Ai.. s***tana.. ohjelmatiedoissa ei ainakaan ollut mainintaa ko. taltioinnissa (Iltalehden ohjelmatiedoissa)... mutta olipahan tiukka veto!! aivan tosi huikea keikka!! Rautalanka/surf-mies oli aivan myyty!! Ja eihän bändi voi olla huono, jos kitaristi vetää Jazzmasterilla sekä lavalla on kolme Fenderin Silverface-comboa.. alussa soittanut ranskalaisbändi (nimi jäi epäselväksi, koska ennakkolipussa oli vain support) oli kans aika vekkuli, vaikken ranskankielisistä sanoista ymmärtänyt mitään.. energiaa oli kuin pienessä kylässä.. mutta kyllä Gogolit potin korjasi!! Gypsy Punk rules!! There are only two kinds of music: Rock AND roll !!!....and never trust the hippies!!! | |
![]() 05.12.2007 12:54:23 (muokattu 05.12.2007 12:54:34) | |
Osuin ihan sattumalta eilen tv:n eteen juuri kun keikka alkoi. Kyllä muuten vitutti kun ei ollut rahaa lähteä, mutta samalla kyllä hymyilytti aika paljolti. Tämä bändi on ihan pakko nähdä vielä joskus livenä! Staaarrrttt weaaariiinggg puuuuurpleeeee foooooooooorrrr meeeeeeee noooooowwwww! M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 | |
![]() 06.12.2007 20:37:33 (muokattu 06.12.2007 20:38:05) | |
Kattelin tuota keikkaa telkusta. Muuten aivan h*lvetin mielenkiintoinen idea tuo mustalaispunkkihässäkkä ja hyvän kuuloista/näköistä meininkiä muuten mutta ainoa ongelma on melko tylsät ja mitäänsanomattomat biisit. Livenä varmasti menis punkun kera. Ehkä vielä pitäisi kuulla levyltä. EI PÄIHTEITÄ YLI 18-VUOTIAILLE!!!!!! | |
![]() 20.08.2008 22:07:38 | |
Olen vähän jälkijunassa jämähtänyt tähän Gogol Bordellon musiikkiin. Meininkihän on aivan tajutonta. Olen tykästynyt myös Balkan Beat Boxiin ja Taraf De Haidouksiin . Voisitteko suositella jotain vastaavia levyjä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)