Aihe: Moody Blues
1
inkognito
05.11.2008 16:00:04 (muokattu 05.11.2008 16:01:16)
En löytänyt (tai sitten en osaa etsiä) keskustelua tästä yhtyeestä, joten aloitetaan tämä. Mitä mieltä? Suosikkilevyt?

Itse ostin tässä taannoin legendaarisen "Days of the the Future Passed"-levyn, joka on tuttu noin 10 vuoden takaa. Ja sehän kuulosti paremmalta mitä muistelinkaan! Hieno kokonaisuus ja täynnä upeita melodioita. Muu tuotanto ei sitten olekaan sitten niin tuttua, mutta jostain levystä pitäisi kai jatkaa.
Veepee
05.11.2008 16:29:52
Mä en bändistä oikeastaan muuta tiedä, kuin että Nights In With Satin on yksi universumin hienoimmista biiseistä...!
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Lord of the strings
05.11.2008 17:52:26 (muokattu 05.11.2008 17:52:50)
En omista kuin Days of the Future Passin mutta se on yksi hyllyni soitetuimpia. Aivan loistava albumi! Pitäisi noita muitakin hankkia kun ovat nekin kovasti kehuttuja.
"Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK
inkognito
05.11.2008 21:37:59
En omista kuin Days of the Future Passin mutta se on yksi hyllyni soitetuimpia. Aivan loistava albumi! Pitäisi noita muitakin hankkia kun ovat nekin kovasti kehuttuja.

Itse olen yrittänytkin miettiä, että mitkähän olisivat ne seuraavat levyt, joista lähteä liikkeelle. Suosituksia? Eikös tämä Days of the Future Passed ole kuitenkin aika korkealle arvostettu levy ihan yleensäkin? Aivan uskomattoman hienoja sävellyksiä, melodiakulkuja, erilaisia tunnelmia ja ennenkaikkea mahtava kokonaisuus. Jos vertaa suurimpaan osaan nykymusiikkia, niin tätä voi ja pitääkin kutsua jo taiteeksi. Nights in White Satininhan jokainen varmaan tuntee, mutta silti oma suosikkibiisini levyltä on kaihoisa Dawn is a Feeling.
HaloOfFlies
05.11.2008 22:57:02

Melancholy Man on aivan upea biisi. Siinä on jotain sellaista menneitten aikojen kaihoa, mitä ei osaa kuvailla.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
jussimus
05.11.2008 23:56:53
Mulla on koneella Moody Bluesin Anthology, joka käsittää kaksi kokoelmalevyä. Tykkään pändistä kovasti, siinä on sitä vanhojen hyvien aikojen tunnelmaa.
Roberto
06.11.2008 12:07:33

7 ekaa kandee hoitaa, sit jotenki väsähti se homma, tai siis kasari tuli ja myrkytti meiningit.
Sir Henri
06.11.2008 16:21:55
7 ekaa kandee hoitaa, sit jotenki väsähti se homma, tai siis kasari tuli ja myrkytti meiningit.

Joo nämä 7 ensimmäistä on kaikki aivan loistavia, ei pysty laittamaan paremmuusjärjestykseen.
Karvakauluksinen wiskishotti on.
inkognito
06.11.2008 17:34:09
Melancholy Man on aivan upea biisi. Siinä on jotain sellaista menneitten aikojen kaihoa, mitä ei osaa kuvailla.

Aivan mahtava kappale! Täytyy tunnustaa, että en ollut ennen edes kuullut, mutta kuunneltuani sen ihastuin siihen syvästi! http://www.youtube.com/watch?v=-WiLsB-SOUY
jigsore
06.11.2008 21:53:30

To Our Children's Children's Children on ihan kivaa fiilistelyä, oli joskus lainassa kaverin äidiltä.
seikkailumielellä ja leikkimielellä
kemppma
07.11.2008 13:59:34
Vaikka MB ei mikään rokkibändi varsinaisesti olekaan niin kyllä Story in Your Eyes kulkee todella upeasti. On gruuve kohillaan ja hieno melodia. Kunpa joskus voisin bändini kanssa itsekin soittaa sen livenä.
Ou jee soo ist das leeben
kemppma
07.11.2008 14:02:16

Melancholy Man on jännä biisi. Olin ehkä nuorena, jotain 15 vee kuullut sen radiosta ja yhtäkkiä viikkoja sen jälkeen se melodia alkoi vain soida minun päässäni. Hämärästi muistin, että jonkun muun tekemä se oli, eikä oma melodia, mutta siitä tuli sitten pakkomielle hankkia koko älpee. Question of Balance.
kemppma
07.11.2008 14:03:55
Nämä ukothan kävivät äsken Suomessa. Ei kukaan sattunut olemaan paikalla. Muistaakseni hyvät kritiikit kuitenkin sai.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)