Exhausted 07.06.2006 12:43:43 | |
---|
Maj Karman uusi levy "Ukkonen" ilmestyy siis 16.8.2006. Ensimmäinen sinkku "Rukous" tulee kauppoihin jo viikon päästä, 14.6.2006. Toimitukseen oli tullut tänään tuo uusi sinkku, jonka tuossa äsken kuuntelin. En oikein tiedä mitä ajatella tuosta biisistä. Kertsi on aikamoista punk-räminää ja melankolisuudesta ei ole tietoakaan. Säkeistö taas on lähes pastissinomainen karma-runttaus. C-osassa tulee imelä hiljainen kohta, jossa on jouset, jotka jatkavat viimeisen kertosäkeen päälle. Kertosäkeessä pyydetään "armiasta taivahasta suojelemaan jokaista pientä lasta". Karma ei ole koskaan toiminut minulla ensikuulemalla, mutta pakko sanoa että en muista koskaan olleeni näin hämmentynyt kuultuani uuden biisin. Bändi on muuten kyllä hyvässä vedossa ja basisti Kimmo Kurittu on löytänyt paikkansa bändissä. Saundit ovat ehkä aavistuksen Sodankylästä Metallisydämen suuntaan, eli vähän rosoisempaa ja kirkkaampaa. |
miksu2 07.06.2006 14:14:08 | |
---|
En tiedä mitä olin ottanut, mutta kun autossa kappaleen kuulin, olin hyvinkin liikuttunut :o. Maj Karma jäänyt vähälle huomiolle mulla, ehkä uuden levyn myötä perehdyn kunnolla. |
PomppoK 07.06.2006 14:41:02 | |
---|
Ahaa, nyt selvisi radiosta kuullun merkillisen Maj Karma -kappaleen mysteeri. Hämmennys jäi todellakin käteen, ja sitä kuvaa hyvin se seikka, etten muista kappaleesta juuri mitään. Muistaakseni säkeistö oli hyvin samankaltainen kuin Sodankylän ensimmäisen sinkkulohkaisu Kyyneleen säkeistö? Muutoin en ollut ollenkaan varma, oliko kyseessä jokin viime vuosien b-puoli vai ikivanha ralli. "Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death " |
Exhausted 07.06.2006 14:50:40 | |
---|
Hämmennys jäi todellakin käteen, ja sitä kuvaa hyvin se seikka, etten muista kappaleesta juuri mitään. Muistaakseni säkeistö oli hyvin samankaltainen kuin Sodankylän ensimmäisen sinkkulohkaisu Kyyneleen säkeistö? Muutoin en ollut ollenkaan varma, oliko kyseessä jokin viime vuosien b-puoli vai ikivanha ralli. Riffi meni suunnilleen samalla poljennolla kuin Pohjolassa. Ei se Kyyneltä muistuta sen enempää kuin muitakaan Karma-biisejä |
etnopoju 07.06.2006 15:08:50 | |
---|
en ole koskaan ymmärtänyt tämän yhtyeen hehkutusta. |
Härski 07.06.2006 15:20:46 (muokattu 07.06.2006 15:22:39) | |
---|
en ole koskaan ymmärtänyt tämän yhtyeen hehkutusta. MoonTv:n aikoihin opin vihaamaan Ylppöä, saatanan linssilude. Rasittava tyyppi muutenkin kaikessa "viisaudessaan". |
slowdive 07.06.2006 15:36:43 | |
---|
MoonTv:n aikoihin opin vihaamaan Ylppöä, saatanan linssilude. Rasittava tyyppi muutenkin kaikessa "viisaudessaan". Aivan sama homma itsellä. Kylmää selkäpiitä edelleen. Ärsyttävää mulkoilua ja ihan "kreisiä" taiteellista heilumista. "One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley) |
carnation 07.06.2006 16:46:02 (muokattu 07.06.2006 16:46:41) | |
---|
en ole koskaan ymmärtänyt tämän yhtyeen hehkutusta. Enkä minä, vaikka ei Maj Karma nyt periaatteessa huonoimmasta päästä ole. Mutta kovin yksioikoista ja yksitotista metallista rokkia eikä Ylpön rasittavat laulumaneerit ainakaan paranna asiaa yhtään. Kerran näin livenä, kyllähän se ihan kivasti jytisi mutta pieni kyllästyminen iski kolmen, neljän kappaleen jälkeen. Ja yhdessä välispiikissä Ylppö lainasi The Smithsien The Queen Is Dead -kappaleen tekstissä esiintyvää vitsiä omiin tarkoituksiinsa. Tähän saakka ainakin lähes kaikki kuulemani kappaleet ovat olleet kuin samasta puusta veistettyjä. Uutta biisiä en ole kuullut, mutta eiköhän tuo jossain vaiheessa tule radioaalloilla vastaan, halusin tai en. "I gave you a chance to be a cop and you blew it!"
Osta levy |
thrashmetallisti 07.06.2006 18:34:55 | |
---|
Helvetti, kun kiinnostaisi kuulla biisi, mutta ei ole tullut radiossa vastaan! Miltä taajuudelta löytyisi helpommin? Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted |
etnopoju 07.06.2006 19:55:29 | |
---|
MoonTv:n aikoihin opin vihaamaan Ylppöä, saatanan linssilude. Rasittava tyyppi muutenkin kaikessa "viisaudessaan". mä en vihaa ketään, mutta täytyy myöntää, et mä olen kerran tehnyt niiden keikalla ehkä vähän vittumaisen tempun. mun entinen tyttöystävä oli ihan pähkinöinä MK:sta ja raahas mut sitten kerran niiden keikalle. koko mesta oli täynnä sellasia vakavia artsun näkösiä tyyppejä, jotka hiero leukaansa pohdiskelevan näköisenä ja musta koko homma vaikutti täysin poseeraukselle. ylppökin oli niiiin vakava Mr. RokkiJeesus, että. se musa ei tehny mulle yhtään mitään enkä mä tajunnu miks kaikki oli niin innoissaan, joten jonkun biisin välissä mä jostain syystä huusin ylpölle, et se näyttää ihan Frederikille. en tiedä miks edes tollanen tuli mieleen, mut joku siinä tilanteessa oli sellaista, et se ajatus huvitti. ehkä pari kolme tyyppiä jossain takana hörähti nauramaan, ylppö näytti siltä, että se alkaa kohta itkemään ja Taide- ihmiset katto mua tosi pahasti - mukaanlukien tyttöystävä, joka piti mykkäkoulua loppukeikan, koska mä "nolasin" sen. olis varmaan ollu parempi vaan lähteä pois, mutta toi oli kieltämättä hauskempi vaihtoehto. |
etnopoju 07.06.2006 19:57:38 (muokattu 07.06.2006 19:57:48) | |
---|
Enkä minä, vaikka ei Maj Karma nyt periaatteessa huonoimmasta päästä ole. Mutta kovin yksioikoista ja yksitotista metallista rokkia eikä Ylpön rasittavat laulumaneerit ainakaan paranna asiaa yhtään. Kerran näin livenä, kyllähän se ihan kivasti jytisi mutta pieni kyllästyminen iski kolmen, neljän kappaleen jälkeen. Ja yhdessä välispiikissä Ylppö lainasi The Smithsien The Queen Is Dead -kappaleen tekstissä esiintyvää vitsiä omiin tarkoituksiinsa. Tähän saakka ainakin lähes kaikki kuulemani kappaleet ovat olleet kuin samasta puusta veistettyjä. Uutta biisiä en ole kuullut, mutta eiköhän tuo jossain vaiheessa tule radioaalloilla vastaan, halusin tai en. musta se vaikuttaa niin monotonisen vakavalta ja "mukamoniselitteistä", että en saa siitä mitään kiksejä. ylipäätään lähes aina kun joku ns. rock- bändi on olla tosi "moniselitteinen", "hankala" ja "vakava", niin se ei toimi mulle. |
Heissi 07.06.2006 21:07:25 | |
---|
ylipäätään lähes aina kun joku ns. rock- bändi on olla tosi "moniselitteinen", "hankala" ja "vakava", niin se ei toimi mulle. Ei mullekkaan. Siks kuuntelenkin mielummin esim. Karmaa. Uutta en oo kuullu, toivottavasti ei jatka kovin Sodankylän linjoilla. "Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M |
Cathi777 07.06.2006 21:33:14 | |
---|
musta se vaikuttaa niin monotonisen vakavalta ja "mukamoniselitteistä", että en saa siitä mitään kiksejä. ylipäätään lähes aina kun joku ns. rock- bändi on olla tosi "moniselitteinen", "hankala" ja "vakava", niin se ei toimi mulle. Ei kuulosta kyllä yhtään siltä bändiltä, josta tässä puhutaan. Itselläni on kaikkea muuta kuin tuollainen käsitys tästä yhtyeestä. Tämä taitaakin enemmän olla se käsitys mikä ihmisillä on ja sillähän harvoin on mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Only pop music can break my heart... |
m. hööd 08.06.2006 11:51:10 | |
---|
Sodankylä on (mitä oon kuullu) ihan kamalaa. En oo varma pidänkö niistä vanhemmistakaan levyistä enää. |
thrashmetallisti 08.06.2006 12:40:37 | |
---|
Mitä olen puheista kuullut, niin Herra Ylppö on yksi huumorintajuisimpia rock-ihmisiä suomessa. Ehkä lavalla se näyttää niin vakavalta ja pateettiselta, mutta ehkä se kuuluu siihen lava-aktiin. Biiseissähän on enemmän huumoria kuin yleensä ymmärtääkään. Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted |
ydinaukio 08.06.2006 13:13:37 | |
---|
Onhan tuo Ylppö oikeasti ihan fiksu kaveri, ainakin haastattelujen perusteella. Maj karman musa ei sen sijaan vetoa minuun yhtään, tylsää keskitien rokkiahan se. |
Guitar Hero 08.06.2006 14:20:29 (muokattu 08.06.2006 14:21:02) | |
---|
Sodankylä on (mitä oon kuullu) ihan kamalaa. En oo varma pidänkö niistä vanhemmistakaan levyistä enää. Tässä bändissä hajottaa vain ihmiset, jotka luulevat olevansa bändin oikeita faneja. Enkä nyt tarkoita kirjoittajaa, jolta kyseinen lainaus on, mutta tosikarmafani, tai tarkemmin tosi MKKK fani ilmeisesti disauttaa sodankylää ja sen populäärimusiikin kanssa flirttailevaa kappalepalettia. Bändi siis myi itsensä, kun ei jatkanut alkupään levyjen uudelleen tislaamista, vaan hyppäsi kahareisin valtavirtaan juoksevan huoran selkään ja vielä onnistui siinä. Ne sanoo, "kuuntele rautasydän".. No minä en kuuntele, vaan laitan sodankylän soimaan ja nautin siitä! En välitä muusta kuin omasta kuuntelukokemuksestani. Sitäpaitsi "aaverakastajat" puhuttelee minua, niinkuin sen pitäisi puhutella suurinta osaa keikkailevista muusikoista - loistavuutta. edit: sitäpaitsi ilman maj karmaa ei olisi karmarokkia, eli propsit siitäkin Come to the dark side. We have cookies |
Exhausted 08.06.2006 15:12:56 (muokattu 09.06.2006 06:48:15) | |
---|
Omasta mielestä Maj Karma ei ole koskaan onnistunut albumikokonaisuuden kanssa niin hyvin kuin Sodankylällä. Täytemateriaalin määrä on vähäisimmillään. Näkökulmani aiempiin levyihin on tasapuolinen, sillä aloin kuunnella Karmaa vasta Sodankylän ilmestyessä. Kolme aiempaa levyä ovat melko tasavertaisia minun kirjoissani, mutta niiltä löytyvät Karman parhaat yksittäiset biisit. Ehkä Rautaneidon nostaisin kuitenkin kaikkein parhaaksi levyksi. |
carnation 08.06.2006 15:34:51 | |
---|
mä en vihaa ketään, mutta täytyy myöntää, et mä olen kerran tehnyt niiden keikalla ehkä vähän vittumaisen tempun... Heh. Mutta Maj Karman Kyynel-kappaleessa on sellaista melodista lennokkuutta jota kaipailisin lisääkin yhtyeen musiikkiin. "I gave you a chance to be a cop and you blew it!"
Osta levy |
tuomittu 08.06.2006 20:55:27 (muokattu 08.06.2006 20:56:06) | |
---|
ilmeisesti disauttaa sodankylää No kun se on paska levy. Kappaleet toki muistuttavat välillä aika paljonkin toisiaan, mutta silti pidän yhtyeestä kovin paljon. Varsinkin kahdesta ensimmäisestä levystä. Edit: Uutta kappaletta en ole kuullut, mutta hämmenyin jo Exhaustedin kuvauksesta aika paljon. Saas nähä... |