Aihe: Carpark North
1
hannes_ko
18.05.2005 18:45:06

Sen verran jaksoin nettiä selailla, että totesin bändin tanskalaiseksi. MTVE pyörittää Human-videota, joka on yhtäaikaa sekä perverssein ja inhottavin, että hienoin ja mielenkiintoisin video aikoihin. Piisi toimii pääosin todella hyvin, vaikkakin käy aika lähellä plagiointia. Joku amerikanbändi lauloi jokin aika sitten "I feel so alive.. I think I can fly" tjsp., ja kertosäe meinaa lähteä sille tielle.

Joko tällä bändillä on faneja, mistä hemmetistä on kysymys, onko tämä taidepaukku ja miten näin mielenkiintoinen projekti, oli sitten paskaa tai taidetta, voi tulla Tanskasta?

Tässä on ihminen yhtä ymmällää kuin silloin, kun kuuli ekan kerran Martti Servoa.
Toveri
18.05.2005 18:53:09

Piisi toimii pääosin todella hyvin, vaikkakin käy aika lähellä plagiointia. Joku amerikanbändi lauloi jokin aika sitten "I feel so alive.. I think I can fly" tjsp., ja kertosäe meinaa lähteä sille tielle.

Jaa siis P.O.D., vai? Oon kuullu tän "Human" -biisin, aika mitäänsanomaton. Saattaa kyllä parantua ajan saatossa.
Oon vaarallinen(Pastilli?). Janoatko mua?
Antsa
18.05.2005 22:58:54
Video on hienoa ja kappalekkaan ei ole mikään huono, varsinkin kertosäkeestä pidän.
JuniperThree
18.05.2005 22:59:12
Jokunen aika sitten tais jollain pohjoismaisella listalla näkyä niiden videota enemmänkin.. Kiinnitin huomioini, mutta en sen enempää. Ihan säpsäkkää tavaraa kuitenkin. =)
vexu
18.05.2005 23:49:11

Bändin levy All Things To All People, miltä tuo Humankin löytyy, on aivan loistavaa kamaa. Elektroonista härpäkettä yhdistettynä, reippaaseen poprockiin, fiilistelyyn ja hetkittäiseen alavireriffittelyyn toimii kympillä ainakin itselle. Human ei kerro koko totuutta levystä, mutta näyttää kyllä mitä sieltä menevämmältä puolelta löytyy.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
fish
19.05.2005 01:28:50 (muokattu 19.05.2005 01:38:36)
itselleni tutumpi levy on tuo vuonna 2003 ilmestynyt bändin nimeä kantava albumi. erityisesti transparent & glasslike -kappale tykittää lujasti. taisi joku mnettiläinen muuten suositella bändiä tanskayhtyeitä käsittelevässä keskustelussa (kiitoksia vaan).

aika paljon tasollista vaihtelua kappaleiden välillä ainakin tällä 2003 vuoden levyllä mun mielestä tosin on.

tuo videobiisi on kyllä hyvä.

EDIT: kuuntelinpa levyn äsken ja totesin noiden menevämpien rallien olevan orkesterin parasta osaa. spain sekä homeland myös hyviä raitoja vanhemmalta kiekolta,
Medication
23.05.2005 17:35:18
Transparent & Glasslike on tosiaan kunkkupiisi, mutta muuten debyyttilevy on ehkä hieman vaisu. Kyseinen biisi on muuten tanskalaisen Midsommer-teinikauhuelokuvan tunnari.
Jester
18.08.2005 21:43:55 (muokattu 18.08.2005 21:45:57)

I feel so alive.. I think I can fly" tjsp., ja kertosäe meinaa lähteä sille tielle.

Hoho. Kuulin tänään ekan kerran ja tuli sama P.o.d mieleen!
ENERGY! SHIT MUSIC ONLY!
Cathi777
19.08.2005 09:34:29

Joo, kyllä Tanskassa osataan tehdä tällaista mukavaa popmusiikkia. Vois, vaikka mennä sinne, minkä bileet ne nyt olikaan, katsastamaan bändiä livenä. Minkähän mittaista settiä ne vaan saa tuollaisessa tapahtumassa vetää..?..
Only pop music can break my heart...
ten
19.08.2005 11:12:41
Joskus muutama vuosi sitten bändin video soi MTV-Nordicin Up North-ohjelmassa. Se oli helkkarin hyvä biisi.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Jester
19.08.2005 11:46:24

Eilenhän nuo olivat linnanmäellä esiintymässä Nrj-keikalla.
ENERGY! SHIT MUSIC ONLY!
Cathi777
19.08.2005 12:17:28

Eilenhän nuo olivat linnanmäellä esiintymässä Nrj-keikalla.

Ai niin se olikin just noi bileet. Noi jäi sitten näkemättä ainakin tällä erää. Eiköhän ne jossain vaiheessa tule uudestaan. Olitkos itse paikan päällä?
Only pop music can break my heart...
Jester
21.08.2005 22:08:42

Meinasin mennä...mutta laiskuus vei voiton tällä kertaa.
ENERGY! SHIT MUSIC ONLY!
memo
30.09.2005 00:59:15
olisko täällä ketään keneltä tabulatuurien teko sujuisi ilman suurempia vaikeuksia.... itseltäkin onnistuu mutta ei jaksa ku se kestää meikältä useamman vuoden....???
mutta siis... carpark northin kiss me biisin tabulatuurit pitäis löytää... oon koittanu hakee mut en oo löytäny...!!!
Jenka
19.10.2005 22:35:29

Keikka kutsuu!
kimkorho
20.01.2009 18:32:23 (muokattu 20.01.2009 18:33:24)

Onhan se perin kummallista, ettei tätä bändiä ole huomioitu pariin vuoteen... (??)

Bändin toinen albumi "All Things To All People" oli itselleni upein uusi tuttavuus vuosikausiin, eikä tuore "Grateful" jää siitä jälkeen piiruakaan. Jos musiikissa arvostaa hienoja sävellyksiä, kunnianhimoisia ja tyylikkäitä sovituksia, erinomaista soittoa ja genrerajat ylittävää rohkeutta, tämä bändi kannattaa ehdottomasti tsekata.

Vaikkapa täältä, josta löytyy kattavasti kuultavaksi bändin koko tuotanto:
www.carparknorth.dk

Vinkkeinä tutustujille ekoiksi kuunneltaviksi:

Carpark North -albumilta: 2. Transparent And Glasslike
All Things to All People: 9. The Beasts (3. Best Day, 4. Fireworks)
Grateful: 4. Leave My Place, 8. Within My Reach

Tämä on hienoa musiikkia! Ja: jos olet eri mieltä, niin olet eri mieltä!
www.theindigo.fi
ten
21.01.2009 16:17:58 (muokattu 21.01.2009 16:18:53)
Itsehän tossa just pari kolme viikkoa takaperin bongasin vahingossa juurikin tuon uuden levyn ja ostin pois. On tossa kyllä hyviä biisejä. Tämän uudelleenherännäisyyden johdosta ajattelin jopa ostaa noi pari aikaisempaa. Diggailen näitä syna-juttuja aika isosti, vaikkei perus syna-pop-rock muuten uppoakaan juurikaan!

Mutta kyllä toi More on ehdottomasti meikäläisen suosikki uudelta levyltä, vaikka laulaja kuulostaakin vähän Backstreet Boysilta! :D

E: Lisäisin vielä tohon kuunneltavien biisien listaan taannoisen videohitin Human!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)