Aihe: Emoa
1 2 3 4 511 12 13 14 15
author
21.02.2005 11:41:38
Luetelkaas EMO bändejä.
If an animal control officer is in uniform, it signifies to the public that he is an animal control officer. -City Law in Alabama
thescientist
21.02.2005 11:45:04
Coheed and Cambria ja My Chemical Romance tulee ekana mieleen.
I don't know what I want, but I know how to get it.
aivokuolio
21.02.2005 11:46:44
Eikös Negative toitottanu sillon ekan levyn aikaan, että he soittavat "Emotional Rock'n'Rollia". Aika pian tuo määritelmä kuitenkin feidattiin kun emosta tuli hyvätukkaisten, silmälasipäisten ja resuisesti pukeutuvien keskiluokkaisten "ongelmanuorten" trendimusaa.

Nojoo, näihin kyselyihin vastaan aina että hommatkaa nyt se At the Drive-inin Relationship of command, koska siitä se suuri buumi lähti liikkeelle, eikä sen parempaa levyä kukaan tulee tekemään.

ps. montako emonuorta tarvitaan vaihtamaan palanut lamppu? Ei yhtään, ne itkee mielummin pimeässä huoneessa...
mustan huoneen testi.
Dilemma
21.02.2005 15:21:38
Vois pistää Rites Of Spring:n soimaan ja mennä itkeen, vaikka sinne pimeesees huoneeseen. Voi tätä tuskaa?
"Jesus died for his own sins, not mine"
Hassusatan
21.02.2005 16:05:51
Embrace on ton rites of springin ohella kova noista vanhoista. Siinähän laulo ian mackaye...

Texas is the reason näistä uudemman tyylin omaavista
Exhausted
21.02.2005 16:35:30 (muokattu 21.02.2005 16:36:35)

Nojoo, näihin kyselyihin vastaan aina että hommatkaa nyt se At the Drive-inin Relationship of command, koska siitä se suuri buumi lähti liikkeelle, eikä sen parempaa levyä kukaan tulee tekemään.

hyvä levy se on mutta ei siitä mitään buumia lähtenyt liikkeelle :P homma alkoi jo jostain ihan muualta. Tärkeimpiä emobändejä ovat ainakin edellä mainittu Rites of Spring ja Sunny Day Real Estate

Nykyaikaisemmista emobändeistä (ns.screamo) voidaan mainita Thursday, Glassjaw, Poison the Well, The Used ja Finch, sekä kotimainen Disco Ensemble
jukepoksi
21.02.2005 19:23:14

Itselläni tulee Emosta mieleen heti Jawbreaker -yhtyeen nerokas Dear You -levy vuodelta 1996, samoin Screeching Weaselin Emo vuodelta 1999. Tuo jälkimmäinen on tosin huomattavasti rujompaa punkkimeininkiä, mutta kaippa sen voi tähän kategoriaan laskea.

Niin ja eikös ne Jimmy Eat World ja Weezerkin usein mainita kun emosta on puhe. (Tämän lauseen jälkeen on odotettavissa emopoliisien tai poliisiemojen haukut...)
"Be strong, be wrong"
Exhausted
21.02.2005 19:32:22

no kuulemma Weezer ei ainakaan ole emoa. JEW kait on. Fugazi on kanssa sellanen kiistelty yhtye. Ja jotkut laskee Dashboard Confessionalin emoksi, jotkut ei. Kaikenkaikkiaan ehkä maailman huonoin genre. Etenkin kun perusteluna on "emotional rock", koska aika monessa musiikissa on nimenomaan tunteet pelissä, aina Slipknotista Tori Amokseen
author
21.02.2005 19:55:42
Itse lisään listaan ehdottoman EMO-bändin: The Ataris.
If an animal control officer is in uniform, it signifies to the public that he is an animal control officer. -City Law in Alabama
Järvihirviö
21.02.2005 20:16:49
Itse lisään listaan ehdottoman EMO-bändin: The Ataris.

Oliskohan tuo emoa? En tiedä, selventäkää!
Mutta itse bändistä pidän mielettömästi!
jukepoksi
21.02.2005 20:47:17

Kaikenkaikkiaan ehkä maailman huonoin genre. Etenkin kun perusteluna on "emotional rock", koska aika monessa musiikissa on nimenomaan tunteet pelissä, aina Slipknotista Tori Amokseen

Juu, oon tismalleen samaa mieltä tuosta emosta genrenä, on vaikea hahmottaa missä musiikissa ei olisi tunnetta mukana. Itse oon mieltänyt emon ikäänkuin "haikeana" (punk)rock-musiikkina. Tosin enpä ole hirveästi miettinyt musiikkia kuunnellessani, että onkos tämä nyt emoa vai pop-punkkia vai...
"Be strong, be wrong"
author
21.02.2005 21:21:36
Oliskohan tuo emoa? En tiedä, selventäkää!
Mutta itse bändistä pidän mielettömästi!

No kyllä minusta joka kappaleessa sen verran tunnetta on, että sitä voisi EMO:ksi kutsua. En tosin tiedä EMO:n varsinaista määritelmää, joten voin olla väärässäkin.
ten
22.02.2005 00:14:58
EMO IS GAY!

Mutta juu, emo on kait vähän sellanen häilyvä käsite. Itse luulisin kuuntelevani muutamia emobändejä, mutta kun ovat kaikki ihan eri planeetoilta. Oikeastaan ainoa lähes yhdistävä tekijä on laulu. Angstista huutolaulua ja välillä itkunsekaista lurittelua!

KEEP IT GAY!
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
FlatOutFucked
22.02.2005 00:52:40 (muokattu 22.02.2005 00:53:24)
En ole varmaan ikinä kuullut yhtään emo-bändiä ainakaan tietoisesti. Silti ko. genre vaikuttaa tavattoman vastenmieliseltä.

On minulla pari Weezerin levyä ja yksi Fugazin. Weezer oli kova sana pari-kolme vuotta sitten mutta enää en kestä, kuin hyvin, hyvin pieninä annoksina. Fugazi kai on ihan jees, onko se (in on the kill taker) sitten "emoa". Ei se ainakaan surumieliseltä kuulosta. Blah, Minor Threat on parempi.

Täytynee kuunnella jotain"emo"-yhtyettä ja haukkua se paskaksi.
How many of you out there think the system SUCKS!? How many of you out there think anarchy is BETTER!?... You´re STUPID!! YEAH! You are STUPID!!! Anarchy is STUPID!! Anarchy is STUPID!! Anarchy is STUPID!! ...You´re stupid...
tima
22.02.2005 01:27:13
The Cure? Jenkeissa pikkutytot sita ainaki kovasti vaittaa emoks..
Exhausted
22.02.2005 02:41:27

eiköhän Cure ole ihan goottien oma bändi
etnopoju
22.02.2005 06:44:44

*yks kyynel*
Numbie
22.02.2005 10:30:30

eiköhän Cure ole ihan goottien oma bändi

No tästä vois aloittaa toisen genresodan, imo Cure ei tiettyä vaihetta lukuunottamatta mikään mustahuulien bändi ole :)
Kapane
22.02.2005 19:12:17

*yks kyynel*

Totaali repeäminen.

Emo on niin häilyvä käsite, että mutta sekkaa nämä glassjawt, usedit, AFIT, Poison the wellit, Thursdayt ja sen semmoset. Guitar world julkaisi aika kattavan punk, emo, screamo, poppunk, 77, ska ja jne. lehden viime vuonna. Yritä etsiä käsiisi!
Kapane
22.02.2005 19:13:11

No tästä vois aloittaa toisen genresodan, imo Cure ei tiettyä vaihetta lukuunottamatta mikään mustahuulien bändi ole :)

Jos pitäisi sanoa, niin Cure on jotain Darkpop/Gothpoppia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 511 12 13 14 15
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)