MK73 20.03.2009 10:23:30 (muokattu 20.03.2009 11:36:53) | |
---|
Sanotaan heti, että nimi on yksi hölmöimmistä, mutta siitä viis. Kyseessä on neljän jotakuinkin kolmekymppisen "rouvan" muodostama poppiretkue, jonka parin vuoden takainen debyyttialbumi "Koska olen hyvä rouva" osui sattumalta käsiini. Uteliaisuus voitti ja cd koneeseen. Tulee mieleen orgaanisempi ja letkeämpi painos PMMP:stä hauskoine sanoituksineen. Yhtyeen inhimillinen svengi nostattaa hymyn huulille. "Juhani hiihtää" -hitti soinut vissiin jonkin verran radiossakin. Toinen levy ilmestynee vielä tämän vuoden aikana. www.jalankulkuampari.fiwww.myspace.com/jalankulkuampari Onkos tämä kuinka monelle tuttu? Hiki ja vääntö. |
sientenystävä. 20.03.2009 13:00:17 | |
---|
Olisivatko olleet Stupidossa joskus albumin tiimoilta ja oli kyllä hyvä veto. Albumin ilmestyessä diggailin hyvinkin paljon, miksen myös vieläkin. Hyviä lyriikoita. |
Simo78 20.03.2009 14:45:22 | |
---|
Joskus 10v sitten näin gloriassa livenä. Ainakin silloin oli niin hirveetä kuraa etten ole koskaan halunnut tutustua musiikkiin toiseen kertaan... |
MK73 21.03.2009 19:23:15 (muokattu 24.03.2009 14:44:28) | |
---|
Simo78: Joskus 10v sitten näin gloriassa livenä. Ainakin silloin oli niin hirveetä kuraa etten ole koskaan halunnut tutustua musiikkiin toiseen kertaan... En epäile, etteikö ole hirveältä kuulostanut (tai enhän mä tiedä kun en ollut paikalla). Jos joku ei viitsi nettisivuilta bändin historiikkia lukea, kerron lyhyesti: Jalankulkuämpäri on alunperin perustettu 1997, ja sillä on ollut enemmän ja vähemmän aktiivisia kausia. Toiminta vakavoitui (onko vakavoitunut vieläkään? :-) vasta vähän ennen albumin levytyssessioita, jolloin rumpali Eeva Partanen liittyi bändiin tuoden meininkiin ryhtiä melkoisesti. Levy on mielestäni todellakin mainio. Viimeistään kahden päivän tehokuuntelun jälkeen toimii loistavasti, häpeilemätöntä poppia. Biisit ovat yllättävän moni-ilmeisiä, lyriikat huvittavia, nokkelia ja sopusoinnussa melodioiden kanssa. Soundit ovat nykyajan popteollisella mittapuulla kotikutoiset, mutta olennainen välittyy ja se riittää koska bändi svengaa. Uskokaa pois, tämä pesee jokaisen Idols-koneistolla tähän mennessä tuotetun artistin mennen tullen. Jälleen yksi pelimanniasenteen riemuvoitto. Hienoa, hyvät rouvat! Hiki ja vääntö. |
Hannu H. 22.03.2009 23:10:24 | |
---|
Huhhuh.. musan kuuntelu ja sivujen selailu oli lievästi psykedeelinen kokemus. Ehkä vähän turhan naivit sanotukset rouville? Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
eevatiikeri 23.03.2009 08:08:39 | |
---|
|
Simo78 23.03.2009 09:58:51 (muokattu 23.03.2009 10:00:11) | |
---|
Ei tää kyllä vieläkään toimi mulle... Uskaltauduin kuuntelemaan myspacesta. Tän tyylin musa on ei vaan yleisestikään iske, vaikka onkin tuollaista hassun hilpeää tai ehkä juuri siksi ei toimi. |
MK73 26.03.2009 16:20:45 | |
---|
Tuosta Eevan laittamasta blogilinkistä on hauska seurata uuden matskun valmistumista. Harvoin minkään bändin kohdalla pääsee lukemaan yhtä seikkaperäistä treenipäiväkirjaa. Taas oli ilmestynyt uutta juttua. Innollahan tässä jo levyä odottelee... Ei jumaliste mikä bändi ! :D Hiki ja vääntö. |
MK73 14.06.2009 12:52:49 | |
---|
Ohhoh! Jalankulkuämpärin rumpali ja kitaristi ovat vaihtuneet! Eevan ja Tuijan tilalla musisoivat nyt miespelimannit. Enää ei siis puhtaasta rouvabändistä ole kyse. Lukekaa blogista lisää. Kuultavaksi jää, miten uudet jäsenet vaikuttavat yhtyeen soundiin. Uuden albumin sessiot on kaiketi tarkoitus pitää kuluvan kesän aikana. Hiki ja vääntö. |
Sarko 14.06.2009 13:36:15 | |
---|
Oon tässä MK73 miettinyt että onkos sulla jonkinlainen fiksaatio tai tutkijamainen ote noihin 'nais'bändeihin, kun niistä niin hanakasti topikkeja perustelet? Ihan mielenkiinnosta kyselen enkä vaihteeksi ollenkaan vittuillessani. En oo 'Ämpäriä kuullut, mutta eipä tätä ole kilvan kehuttukaan. Pitää ottaa kuunteluun. I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg |
MK73 14.06.2009 14:15:26 | |
---|
Sarko: Oon tässä MK73 miettinyt että onkos sulla jonkinlainen fiksaatio tai tutkijamainen ote noihin 'nais'bändeihin, kun niistä niin hanakasti topikkeja perustelet? Ihan mielenkiinnosta kyselen enkä vaihteeksi ollenkaan vittuillessani.. Mielenkiintoinen kysymys :-) No, kuitenkin varmaan 80% siitä musiikista mitä diggailen, on edelleen miesten tekemää/soittamaa. Naismuusikot ovat rock-pop-jazz-kentällä selkeä vähemmistö, joten osittain tasa-arvonkin nimissä niistä on mukava keskustella ja haluan olla kannustava. Olen myös huomannut, että naiset soittavat (jos ylipäätään soittavat) useammin musiikkia eivätkä itsekseen tiluta jotakin soitinta. Esimerkiksi tämä Jalankulkuämpäri ei ole kovin näkyvästi ollut esillä missään, ja niiden levy osoittautui MINUN MIELESTÄ aidosti hyväksi, kun sitä ennakkoluulottomasti rohkeni kuuntelemaan. Hiki ja vääntö. |