Aihe: Queen + Paul Rodgers
1 2 3 4 5 6
Roger
17.06.2008 22:00:42

Noniin.. Levyä pukkaa ulos syyskuun alussa, kiertue tulossa, bändi voi hyvin ja rokkaa ja itselläni on liput Latvian keikalle 19.9.

Itse ainakin odotan innolla tulevaa levyä. Mielestäni Rodgers on mainio kaveri laulamaan herrojen May ja Taylor kanssa.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Jokapaikanapina
18.06.2008 01:02:27
Uutta materiaalii on esitettykin jo, tässä C-lebrity:

http://youtube.com/watch?v=f3ovN40FwRI&feature=related

Aika pettymys toi piisi, mutta nää bändin äijjät on kyllä sen verran kovaa matskuu vetäny että kyllä uudellä levyllä on varmasti hyvääki kamaa! Innolla odottelen!
kk80
28.06.2008 13:14:12
Melkein kuin livenä katsoisi. Tuubista löytyy eilinen Mandelan synttärikeikka Hyde Parkista. One vision sisääntulokappaleena, parhautta!
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
rheinone
28.06.2008 13:23:08

Aika pettymys toi piisi, mutta nää bändin äijjät on kyllä sen verran kovaa matskuu vetäny että kyllä uudellä levyllä on varmasti hyvääki kamaa! Innolla odottelen!

Just tollasta free-koukkusta-kamaa mä noilta sälleiltä odotankin! Jees! Vaihtais vielä bändin nimeä, ni tää akti olis meikäläisen suosikki välittömästi.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Jokapaikanapina
28.06.2008 15:10:23
Oon kuunnellu jonku verran näitä uusia piisejä. En kyllä voi sanoo että kuulostais mitenkää hyvältä mun korvaan, mutta ei ainakaan silti huonolta kuulosta. Sellane neutraali.

Tässä on lisää niitä piisejä mitä nopsalla haulla on löytyny YouTubesta:

http://youtube.com/watch?v=ffAWYbE1WMk&feature=related - Warboys (A Prayer For Peace)

http://youtube.com/watch?v=t1CxWmB4BHA&feature=related - Take Love

http://youtube.com/watch?v=VYl-_uZcu64&feature=related - Say It's Not True

http://youtube.com/watch?v=z0j-fkKB9jg&feature=related - The Call

Haastattelujen mukaan kaikki noi piisit ei välttämättä tuu albumille.
Super-Jari
28.06.2008 16:11:32
Queen nimellä uusien tekeminen on vähän.. no vähän.
Vaikka koira on hyvä se ei ole yhtään parempi kuin muut.
kk80
28.06.2008 19:07:52
Queen nimellä uusien tekeminen on vähän.. no vähän.

No tosi vähän. Nimi on virallisesti Queen+ Paul Rodgers, ei siis Queen. Rodgers ei yritä olla Freddie, olisi vähän kornia jos keulukuvana kukkoilisi joku Robbie Williams mercurymäisine manöövereineen. John puolestaan on vapaaehtoisesti hommasta vetäytynyt... Kuten olen jo Queen ketjussa mainunnut niin mielestäni Brian ja Roger saavat vetää vaikka nukketeatteria Queen nimellä, heillä on täysi oikeus perustamansa yhtyeen nimeen.
Jokapaikanapina
28.06.2008 23:57:02
No tosi vähän. Nimi on virallisesti Queen+ Paul Rodgers, ei siis Queen. Rodgers ei yritä olla Freddie, olisi vähän kornia jos keulukuvana kukkoilisi joku Robbie Williams mercurymäisine manöövereineen. John puolestaan on vapaaehtoisesti hommasta vetäytynyt... Kuten olen jo Queen ketjussa mainunnut niin mielestäni Brian ja Roger saavat vetää vaikka nukketeatteria Queen nimellä, heillä on täysi oikeus perustamansa yhtyeen nimeen.

Ihan oikein. Saat jopa plussan!
rice88
29.06.2008 02:07:18
Viimeks kun näin jonkun konsertti videon missä tuo rodgers laulo niin se meni ainaki iha mettään. En muista miksi mutta tää : http://youtube.com/watch?v=t1CxWmB4BHA&feature=related .. kuulostaa heti paremmalta.
Kyllä varmasti löydät kirjotus virheitä .
kid ego
29.06.2008 02:13:05

Tuosta riffistä tulee mieleen joku biisi Tenacious D: The Pick of Destiny -soundtrackilta. En jaksa tarkistaa mikä.
Jokapaikanapina
29.06.2008 13:45:15
Tuosta riffistä tulee mieleen joku biisi Tenacious D: The Pick of Destiny -soundtrackilta. En jaksa tarkistaa mikä.

Mun mielestä toi myös kuulostaa ihan Tenacious D:ltä. Huonossa mielessä. Toi kuulostaa piisiltä The Metal ainaki toi riffi, en tykkää yhtää kummankaa piisin riffistä. Mut toi The Metal ei kai ooo Pick Of Destinyssa, mut se kai on Guitar Herossa?
Flash
30.06.2008 10:00:32

Kuten olen jo Queen ketjussa mainunnut niin mielestäni Brian ja Roger saavat vetää vaikka nukketeatteria Queen nimellä, heillä on täysi oikeus perustamansa yhtyeen nimeen.

No kyllä. Mutta olisiko silti kannattanut miettiä kokonaan uutta nimeä bändille (tuo Queen + Paul Rodgers on aika kökkö)? Silloin olisi paremmat edellytykset ehkä uudenkin materiaalin tekemiseen. Legendaarista Queen nimeä roikotetaan mukana vain ja ainoastaan sen takia, että saataisiin myytyä enemmän konserttilippuja (ja niitä mahdollisia levytyksiä). Siihenhän näillä herroilla on tietysti täysi oikeus, eikä mun ole tietystikkään pakko mitään lippuja tai levytyksia ostaa.
Live Music Is Better!
papitsu
30.06.2008 12:14:08
Mut toi The Metal ei kai ooo Pick Of Destinyssa, mut se kai on Guitar Herossa?

Se on levyllä Pick of Destiny, mutta leffasta ei taida löytyä.

Ihan kyllä hyvältä kuulostaa tuo uusi kama, minä tykkään. Eihän tuo niin kovasti Queeniä kyllä ole, mitä Freddien aikainen tavara, mutta kukapa semmoista nyt odottikaan. Tosi jees kyllä. Innolla odotan uutta levyä.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
kk80
30.06.2008 20:12:04
No kyllä. Mutta olisiko silti kannattanut miettiä kokonaan uutta nimeä bändille (tuo Queen + Paul Rodgers on aika kökkö)? Silloin olisi paremmat edellytykset ehkä uudenkin materiaalin tekemiseen.

No ei ole tosiaan iskevä nimi. Olisihan uuden nimen voinut keksiä jo senkin takia että osapuolet ovat korostaneet että kyseessä ei ole mikään Queenin uusi kokoonpano vaan nimenomaan _tämä_ projekti.

Legendaarista Queen nimeä roikotetaan mukana vain ja ainoastaan sen takia, että saataisiin myytyä enemmän konserttilippuja (ja niitä mahdollisia levytyksiä). Siihenhän näillä herroilla on tietysti täysi oikeus, eikä mun ole tietystikkään pakko mitään lippuja tai levytyksia ostaa.

Itse mietin asiaa myös siltä kannalta että herrat ovat edustaneet Queenia koko elämänsä. Kaipa sitä yhtyekin voi muodostua omaksi ns. identiteetiksi ja tuntuisi oudolta enää kuusikymppisenä perustaa uutta yhtyettä ja aloittaa tyhjältä pöydältä. Toisaalta pöydän tyhjennys ei liene helppoa, Queen -hitit muodostavat settilistan selkärangan ja niitähän yleisökin halajaa. Vähän kiertelyä esiintyä uudella nimellä ja silti soitella samoja vanhoja biisejä. Vaikka Brian & Roger kylpevät rahoissaan niin toki comebackin realiteetit ovat pitkälti markkinavoimien sanelemia. Puntia tulee enemmän ja onhan se varmasit kivempi soitella isommalle yleisöllekin.

Oltiin Queen nimen käytöstä mitä mieltä tahansa niin uuden levyn tekeminen ainakin on pelkkää plussaa. Ensimmäinen Q+PR kiertue oli hieno comeback, toinen ilman uusia biisejä olisi ollut jo vähän nostalgialla ratsastamista jo tälläisen fanittajankin mielestä. Hienoa että kunnianhimoa riitti uuden albumin tekemiseen!
Juhani
30.06.2008 21:12:43

Niinhän se on.

Itsellä tulee vain tosi surullinen fiilis näistä biiseistä teksteineen kun kuuntelin, siinä missä Freddien vetämissä biiseissä oli jotain selittämätöntä elinvoimaa. Se ehkä häiritsee itseäni eniten, mutta makuasia. Hienoa että bändi jatkaa matkaa.
Super-Jari
02.07.2008 18:20:34

Silti tuntuu pahalta ja itkettää :'(
Vaikka koira on hyvä se ei ole yhtään parempi kuin muut.
kk80
02.07.2008 22:25:36
Silti tuntuu pahalta ja itkettää :'(

Aika hienosti Q+PR kunnioitti viimekiertueella Freddien muistoa. Brian esitti Love of my lifen tyhjä tuoli vierellään, Bohemian Rhapsody vedettiin Freddien liidaamana jne...

Enemmän itseäni harmittaisi jos Queenin hienoa musiikkia ei soitettaisi, yhtyeen aktiiviset jäsenet tutkisivat (pelkästään)jotain avaruuspölyä ja kärräisivät soittimet kaniin. Henk.koht vähän pahalta näyttää mutta ainakin periaatteessa voi olla vielä mahdollisuus nähdä yhtye livenä...
Lonesome
02.07.2008 22:59:43
No ei ole tosiaan iskevä nimi. Olisihan uuden nimen voinut keksiä jo senkin takia että osapuolet ovat korostaneet että kyseessä ei ole mikään Queenin uusi kokoonpano vaan nimenomaan _tämä_ projekti.

Helpompi tätä on myydä, kuin jotain tuntematonta. Mayn ja Taylorin projektit on olleet eri sarjassa. Ja kun Paul Rodgersin bändeistä mikään Bad Companyn jälkeen ei ole menestynyt Freen ja BC:n tapaan, taitaa tämä kelvata myös hänelle.

Tuubista löytyvien lähinnä v. 2005 Japanin tallenteiden perusteella on Rodgersilla parempi bändi taustallaan, kuin Bad Companyn viimeiset versiot. Ovat herrat May ja Taylor varsin hyvässä soittokunnossa. Ja miehen oma äänikin ehkä parempi kuin hektisellä 70-luvulla Bad Companyssä. Siis Free/BC-matskussa.

Queenin raskaammissa biiseissä PR on aika luonteva, mutta kyllä se oudolta kuullostaa ja näyttää. Tietysti Jari Sillanpää vois vetää "tunteella" tän Show Must Go On-osaston. ;)

Mun mielestäni PR oli/on "paras valkoinen soul/blues/rock-laulaja", ainakin 60-luvun kunnossa. Toisaalta Rodgers on ilmeisen outo nimi monelle Queenin diggarille. Miehen lavamaneerit nähdään helposti FM kopiointina, mutta mies on kyllä vetänyt tuolla tyylillä jo 60-luvun lopulta lähtien...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Flash
03.07.2008 08:41:37 (muokattu 03.07.2008 08:42:08)

Helpompi tätä on myydä, kuin jotain tuntematonta.

Nimenomaan, helpompi myydä. Uuden nimen markkinointi olisi aika kallista ja aikaa vievää. Ja sitten olisi vielä fanien huolestuneet kyselyt, että "soitatteko / soitattehan myös Queen biisejä". Nyt tuo sinällään köpöinen nimi kyllä kertoo mistä on kyse. Eikä kenellekkään tule yllärinä, että myös Paul Rodgersin biisejä vedetään pari.

Miehen lavamaneerit nähdään helposti FM kopiointina, mutta mies on kyllä vetänyt tuolla tyylillä jo 60-luvun lopulta lähtien...

Juu, taitaa olla ennemminkin niin, että Freddie on ottanut vaikutteita Rodgersilta, eikä toisin päin...
Live Music Is Better!
rokiroki
04.07.2008 13:30:43
hmm....
En omista yhtään Queen-äänitettä,
mutta Free ,BC ja Firm tuotantoa mulla kyllä on.
Pitäisiköhän kiinnostua?
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)