Proge 06.08.2006 01:43:27 | |
---|
En tiedä meneekö nyt oikealle alueelle mutta en keksinyt parempaakaan. Siis, ostin pari kuukautta sitten Guns'n'Rosesin Use Your Illusion II, ja eilen huomasin ekan kerran että levy pätkäisee pariin otteeseen kappale nro. 11 Estrangedilla, kohdassa 2.52. Ei levyssä ole mitään naarmujakaan niin on se nyt piru vie kumma että ei toimi kunnolla, eli antakaa nyt jotain puhdistustekniikoita että saan levyn toimimaan oikein. Ei huvittaisi ostaa levyä uudelleenkaan. |
Capman 06.08.2006 03:07:33 | |
---|
Miten wanha sun cd-soitin on? Oletko kokeillut soittaa sitä jossain muissa soittimissa. Joskus wanhemmat soittimet saattaa kenkkuilla varsinkin pitkien levyjen viimeisten biisien kanssa... |
Proge 06.08.2006 08:53:16 | |
---|
Ekaksi huomasin kannettavassa walkmanissa tuon häiriön ja aattelin että vika on siinä. (Noin 4-5 vuotta vanha soitin). Sitten testasin soittaa levyä ihan noilla omilla kotistereoilla, joka sekin on jotain 5 vuotta vanha. Eli kyllä se vika siinä levyssä nyt luulisi olevan, vaikka pinta ihan puhdas onkin. |
discominister 06.08.2006 12:57:06 | |
---|
Minulla on aivan sama ongelma Illusion I:sen kanssa. Viimeinen biisi tökkää siinä seitsemännen minuutin kohtadalla ja toistaa sitä koko ajan. Laitoin Universalille mailia, jos suostuisivat vaihtamaan levyn. EMI on ainakin suostunut ennen moiseen. Itse olen naarmuisia ja likaisia levyjä pessyt hammastahnalla. En tiedä onko se vain legendaa, että juuri hammastahna auttaisi, mutta mulla on toiminut ainakin aika hyvin. |
MadMatt 06.08.2006 19:54:31 (muokattu 06.08.2006 21:50:30) | |
---|
CD-levyn helpoiten rikkoutuva alue on levyn etiketti puoli. Alapuolen naarmuja ja virheitä soittimet osaavat aika pitkälle lukea ja korjailla mutta jos päälyspuolen ohut heijaste kalvo (etiketin alla) rikkoutuu on levy pilalla. Ei tarvitse järin kovaa kolhaisua kun hajoaa. |
AtukkA 08.08.2006 11:53:46 | |
---|
No jos nyt oletetaan että vika on levyssä, niin on olemassa sellaisia Walkmanin näköisiä cd:n ¨hiojia¨. Tetissä kerran kirjastossa sain vanhoja levyjä hioa uuteen uskoon... |
kid ego 08.08.2006 12:35:03 | |
---|
Apteekista saa denaturoitua alkoholia, jolla lähtee pahimmatkin paskat levynpinnasta. Ja on maultaan niin hyvää että näkö lähtee juodessa. Mulla itselläni on niin surkea cd-soitin, että se joko ei suostu soittamaan ykkösraitoja levyistä tai sitten ei tunnista levyä ollenkaan. Siinä ei mömmöt auta. "Minä tiedän missä olen, ja minne olen menossa. Ei tämä laiva merillä ole, enkä minä ole merimies" - erään deekun aatteita 14.7.2006. |
Keppis 08.08.2006 13:37:39 | |
---|
Apteekista saa denaturoitua alkoholia, jolla lähtee pahimmatkin paskat levynpinnasta. Ja on maultaan niin hyvää että näkö lähtee juodessa. Eikö se vaan pistä oksentaan? Niin jatkakaa vaan, mutta olishan toi yleisstä aluekin ollut. Luppoaika pidentää elämää.
http://www.mikseri.net/fobia |
apenaattori 08.08.2006 13:48:01 | |
---|
Eikö se vaan pistä oksentaan? Niin jatkakaa vaan, mutta olishan toi yleisstä aluekin ollut. Nimenomaan. Denaturoitu tarkoittaa sitä että litku on tehty juomiskelvottomaksi. Tai kyllähän sitä juoda voi mutta ylös tulee ja varmasti on melkoisen kipeä sen jälkeen. Ja mikä oli tämän postauksen tarkoitus? Kuka tietää, harva arvaa. Voi myrkky. |
HaloOfFlies 08.08.2006 13:52:33 | |
---|
En tiedä meneekö nyt oikealle alueelle mutta en keksinyt parempaakaan. Siis, ostin pari kuukautta sitten Guns'n'Rosesin Use Your Illusion II, ja eilen huomasin ekan kerran että levy pätkäisee pariin otteeseen kappale nro. 11 Estrangedilla, kohdassa 2.52. Ei levyssä ole mitään naarmujakaan niin on se nyt piru vie kumma että ei toimi kunnolla, eli antakaa nyt jotain puhdistustekniikoita että saan levyn toimimaan oikein. Ei huvittaisi ostaa levyä uudelleenkaan. Minulla tekee tätä samaa. Kun laittaa soimaan niin ekan biisin aikana hyppii ihan pirusti. 4 vuotta vanhoilla stereoilla voi olla jotain osuutta kyllä asiaan... It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
foetor ex ore 08.08.2006 14:09:25 | |
---|
Minulla tekee tätä samaa. Kun laittaa soimaan niin ekan biisin aikana hyppii ihan pirusti. 4 vuotta vanhoilla stereoilla voi olla jotain osuutta kyllä asiaan... Mullapas onkin ens jouluna 11v. täyttävä "kannettava" JVC. :) Asiaa sivuten, gunnareiden kokoelmassa kun on se naarmuisen näköinen kansi... olin saada sydärin avatessani kotelon ekaa kertaa. "Täähän on pilalla!" |
Keppis 08.08.2006 14:25:13 | |
---|
Nimenomaan. Denaturoitu tarkoittaa sitä että litku on tehty juomiskelvottomaksi. Tai kyllähän sitä juoda voi mutta ylös tulee ja varmasti on melkoisen kipeä sen jälkeen. Ja mikä oli tämän postauksen tarkoitus? Kuka tietää, harva arvaa. Tai jos oikeen pilkkua nusastaan, niin denaturointi tarkottaa myös aineen saattamista muotoon, josta sitä ei saada enään alkuperäiseksi. Esimerkiksi paistaessasi kanan munan denaturoit sen. Luppoaika pidentää elämää.
http://www.mikseri.net/fobia |
Minä! 11.08.2006 13:26:51 | |
---|
oon joskus nähny puhdistus cd-levyjä siinä levyssä on harja joka puhdistaa soittimesta jotain osia |
willie 11.08.2006 19:36:30 | |
---|
Ne harjaCD -levyt on tarkoitettu lukupään putsaukseen, ei kannata käyttää tai ainakaan maksaa, ne on ihan huuhaata. Mutta toi CD-levyn puhdistus sormenjäljistä ja muista pikku töhryistä. Voiko käyttää mikrokuituliinaa ? Omat CDt on puhtosia, mutta kirjaston CDeet tekis mieli sipasta puhtaiksi ennen käyttöä. |
MadMatt 11.08.2006 19:55:05 | |
---|
Ne harjaCD -levyt on tarkoitettu lukupään putsaukseen, ei kannata käyttää tai ainakaan maksaa, ne on ihan huuhaata. Vähän sama juttu kun oli aikoinaan Kasetti/vhs nauhureille puhdistuskasetteja. Nehän vaan naarmutti kaikki äänipäät. Cd soittimen sisäosia ei nyt tarvitse muutenkaan mitenkään puhdistella. Pelkkää rahastusta. |
Rakkikoira 17.07.2009 06:30:47 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1070 päivää vanhaan ketjuun! Onko kenelläkään kokemusta cd-levyjen puhdistus- ja korjausvehkeistä? http://www.kauppiaitten.com/content/fi/11501/4/0/5757/63/63.html Itselläni ei naarmuista niin haittaa ole, mutta sormenjälkiä ja muuta likaa tuntuisi olevan levyissä. Ei jaksaisi kuitenkaan ihan käsipelillä alkaa kaikkia puhdistaa. |
Johnson D 17.07.2009 12:15:11 | |
---|
Heh. Ex-duunissa kävi verkon ylläpitäjä päivittelemässä koneita. Yksi datalevy oli hieman likainen, niinpä kaiffari nuoli levyä kielellään hetken aikaa ja kuivasi housun lahkeeseen. Lähti pelittämään. Kaveri haisi rankasti viinalle eikä puheestakaan tahtonut saada selvää. Se, kellä on kuollessaan eniten romua, on voittaja! |
Makkari 17.07.2009 14:47:01 (muokattu 17.07.2009 14:52:49) | |
---|
4 vuotta vanhoilla stereoilla voi olla jotain osuutta kyllä asiaan... Et kai tosissasi pidä neljä vuotta vanhoja stereoita vanhoina?!? Jo on hurjaa tää maailman meno. Itselläni ei naarmuista niin haittaa ole, mutta sormenjälkiä ja muuta likaa tuntuisi olevan levyissä. Ei jaksaisi kuitenkaan ihan käsipelillä alkaa kaikkia puhdistaa. Ei kai se iso vaiva ole puhdistaa levy aina kun tökkimistä havaitsee. Ei kaikkia tarvitse kerralla putsata. Semmoset silmälasien puhdistusliinat on hyviä. Ja kun jatkossa jaksaa laittaa ne levyt aina suoraan koteloonsa ja olla koskematta sen levyn alapuoleen (ei todellakaan iso vaiva), niin ei tommosella vehkeellä tee yhtään mitään. |
jra 18.07.2009 00:58:54 (muokattu 18.07.2009 01:01:11) | |
---|
Makkari: Et kai tosissasi pidä neljä vuotta vanhoja stereoita vanhoina?!? Jo on hurjaa tää maailman meno. Mulla on päivittäisessä käytössä tänä kesänä 20v täyttävä Pioneer ja kaksi Panasonicin 10-15v vanhaa kannettavaa cd-soitinta. Tähän mennessä ei ole ollut mitään teknisiä ongelmia, mitä nyt Pioneerilla joskus vaikeuksia soittaa ensimmäistä raitaa, mutta aina muutaman playn painalluksen jälkeen löytää uran. Kaverilla on yhä toimiva cd-levyn alkuvuosien Philips, joka soittaa sekin levyt ilman ongelmia. Uudemmat, varsinkin halvoissa ministereoissa olevat soittimet voivat olla sellaisia rakenteeltaan, että neljä vuotta on jo kuluttanut mekaniikan loppuun. Sormenjäljet ja uran suuntaiset naarmut taitavat olla ne pahimmat, sekä kuten mainittiin etikettipuolen vauriot. Poikittain alapinnalla voi olla vaikka kuinka rajua naarmua, ja soi silti. Kirjaston levyt ovat usein sellaisessa kunnossa, että ihmetyttää missä lainaajat niitä säilyttävät (auton perässä roikkumassa?). Puhdistaminen kannattaa tehdä aina sisältä ulos, kevyesti puhtaalla mikrokuituliinalla, tai vaikka sellaisella lcd-näytön puhdistamiseen tarkoitetulla alkoholittomalla nesteellä ja sopivalla sienellä/liinalla. Kovat jätkät vetää sitten 1000 vesihiomapaperilla (ja vedellä) naarmut pois ja uuden kiillon alapintaan (ja omalla vastuulla). - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Kailis 20.07.2009 14:06:56 (muokattu 20.07.2009 14:08:53) | |
---|
Keppis: Tai jos oikeen pilkkua nusastaan, niin denaturointi tarkottaa myös aineen saattamista muotoon, josta sitä ei saada enään alkuperäiseksi. Esimerkiksi paistaessasi kanan munan denaturoit sen. Tai jos oikeen... http://fi.wikipedia.org/wiki/Denaturoituminen Oliko se muuten niin että CD:n informaatio on sisäkehältä ulospäin? Siis toisinpäin kuin vinyylissä. |