JE 20.03.2006 19:04:54 | |
---|
Kovana Toto-fanina Steely Dan ei voinut livahtaa ohitse. Steely Daniin tuli tutustuttua väkisin Rosannan rumpukompin kautta Jeff Porcaron selittämänä (Steely Dan - Home At Last + Led Zeppelin - Fool in the Rain). Monia kovia biisejä on nyt tullut vastaan ja ajattelin kysyä, mistä levyistä kannattaisi aloittaa kuuntelu? Pari levyä aikoisin alkuun ostaan ja mietin toisena Steely Danin Ajaa. Ehkäpä toisena levynä uudempaa tuotantoa? Suosituksia? |
2541 20.03.2006 19:10:19 | |
---|
The Royal Scam on suosikkini, toisena ehkä Can't Buy A Thrill tai Countdown To Ecstasy. Gaucho on jo vähän turhan kliinistä tavaraa minulle. |
Mule 20.03.2006 19:45:29 | |
---|
Pretzel Logic kappaleineen hipoo täydellisyyttä mutta ei itselläni toimi kovin hyvin kokonaisuutena - hieman siis kuin tuo Valkoinen Tupla. Levyllä kun on valtavasti toisistaan täysin poikkeavia kipaleita; Rikki Don´t Lose That Number on simppeli ja loistava sinkkubiisi, Pretzel Logic on perusbluessia(muttei lähelläkään), Charlie Freak on ehkä hienoimpia kipaleita ikinä ja East St.Louis Toodle-Oo on.. no, jotain aivan muuta. Ehkä se oma suosikki on kuitenkin tuon lisäksi Countdown To Ecstasy - levyn tunnelma on aivan upea sekä kappaleet sitä dramaattista Steelyä. Aja on myös loistava ja miksei myös Royal Scam. Uusista en sitten enää välitäkkään. äh. |
Jack of Speed 20.03.2006 19:47:30 | |
---|
Uudemmasta tavarasta kannattaa tutustua Two Against Natureen, jota jonkin verran hyljeksitään. Ja onhan se studiossa loppuu asti hiottua kamaa, mutta todella tyylikästä sellaista. Omat suosikkini lienevät Aja ja Pretzel Logic. Hieno bändi. P.S. Donald Fagenilta ilmestyi juuri soololevy. Täytyypi hankkia se kuunneltavaksi ensitilassa. |
Jack of Speed 20.03.2006 19:48:39 (muokattu 20.03.2006 19:49:36) | |
---|
Pretzel Logic on tosiaan siitä jännä levy, ettei se ole minkään sortin kokonaisuus - ja silti homma toimii jostain syystä melkoisen hyvin. Charlie Freakista ylempänä kirjoitetut sanat eivät mene pahasti harhaan. |
Milkop 20.03.2006 20:01:41 | |
---|
Roayal Scam on hyvä, samoin tykkään Katy Liedista. Isällä on nuo molemmat vinyylinä, niin sitä kautta olen bändin tutustunut. Pretzel Logic voisi olla toinen hyvä, siltä löytyy tämä hitti Rikki Don't Lose That Number. En tosin mikään ekspertti ole, mutta noilla lähtisin liikkeelle itse. |
MK73 20.03.2006 20:06:37 | |
---|
Steely Dania on vaikea suositella sanomatta: Osta ne kaikki. Jos yksi pitää mainita, oma suosikkini on Katy Lied. |
Sammo 05.08.2008 09:58:07 (muokattu 05.08.2008 10:07:22) | |
---|
Vanha ketju ja muutenkin vähän apropos: Onko kukaan kuullut Walter Beckerin uutta sooloa (The Circus Money)? Ainakin paperilla ( http://en.wikipedia.org/wiki/Circus_Money) näyttää hyvältä -- ja tuottajan pallillekin on saatu SD-mielessä uutta verta (Larry Klein). |
Leevo 05.08.2008 11:46:50 | |
---|
Vanha ketju ja muutenkin vähän apropos: Onko kukaan kuullut Walter Beckerin uutta sooloa (The Circus Money)? Ainakin paperilla (http://en.wikipedia.org/wiki/Circus_Money) näyttää hyvältä -- ja tuottajan pallillekin on saatu SD-mielessä uutta verta (Larry Klein). Tuosta kun ekan kerran kuulin, aattelin että tulis melkein pakkohankinta - Dan-levyistä Everything Must Go uppoo meikäläiseen melkosen tehokkaasti ja oletin että niillä suunnilla liikuttais tälläkin lätyllä. Kuuntelin amazonista näytepätkät ja totesin valitettavasti että kuulostaa suoraan sanoen pirun tylsältä. Eihän tän musan kuulukaan aueta noista clipeistä, hiffaan kyllä sen, mut kyllä joku tunnereaktio pitäis mun mielestä niistäkin seurata. Päätinkin etten tuohon kajoa ennen kuin oon hankkinu loput Steely Dan -julkasut, jotka hyllystä uupuu. "Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy |
Sammo 30.01.2009 17:19:53 | |
---|
Sain hommattua tuon Beckerin soolon vihdoinkin (laskurin mukaan 178 päivää myöhässä) -- en osaa vielä sanoa tietenkään lopullista tuomiota kokonaisuudesta, mutta mulle ainakin on selvää että "Bob Is Not Your Uncle Anymore" on paras Becker/Fagen -duon biisi sitten kulta-aikojen ja Nightflyn. Mukava yllätys muutenkin koko levy, odotukset ei olleet ennakojen mukaan kovin korkealla. Muutenkin tuntuu että vaikka tykkäänkin Beckerin kitaransoitosta, niin mies on parhaimmillaan basson varressa. TJEU: edellisen biisin bassolinja. If the White House calls...
Tell them... 'I'm out in the field'... |
Tomtom 30.01.2009 20:50:33 (muokattu 30.01.2009 20:51:07) | |
---|
Mää kerkesin jo innostua että tää oli uus ketju.. ja sit mä heräsin. Täytyy tunnustaa että oon nin kova Steely-fani, että mä en ole löytänyt "sitä juttua" noiden soololevyistä. Ehkä en vain osaa. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Eero Laine 02.02.2009 01:48:15 | |
---|
Mää kerkesin jo innostua että tää oli uus ketju.. ja sit mä heräsin. Täytyy tunnustaa että oon nin kova Steely-fani, että mä en ole löytänyt "sitä juttua" noiden soololevyistä. Ehkä en vain osaa. Jaa, Fagenin The Nightfly on kyllä musta parempi kuin mikään Dan-levy Ajaa lukuunottamatta. Taitaa olla paras konseptialbumi Genesiksen Lambin jälkeen, jos multa kysytään. |
Sami_n 02.02.2009 20:06:59 (muokattu 02.02.2009 20:08:43) | |
---|
Itekki oon pienen ikäni Daniä kuunnellu ja lupaan, että ihan mikä tahansa Steely Danin levy on takuulaadukasta musaa. Mä ite ainakaan en osaa laittaa noita edes järjestykseen, vaikka eroavatkin toisistaan. Jätkät vaan osaa tehdä musiikkia. Kannattaa samalla tsekata Donald Fagenin ja Walter Beckerin soololevyt. Fagenin levyt ei ainakaan oo kaukana SD:stä ja viime kesänä ilmestynyttä Beckerin sooloakin suosittelen rennon musan ystäville. Edit: Ketjussa olikin juttua Waltterin soolosta. Vois lukee jatkossa ennenkun spämmää. |
Planetist 03.02.2009 12:19:12 | |
---|
Pretzel Logic on suosikkini, se on aivan huikean hieno levy. Upea bändi noin muutenkin. |
Hannu H. 03.02.2009 23:30:53 | |
---|
Tutustua tarttis ainakin siinä määrin, että Rikki don't lose that numberin ja midnite cruiserin opettelis soittamaan pianolla. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
kanisteri 06.07.2009 20:04:11 | |
---|
Vuosikymmenen kestäneen passiividiggailun jälkeen on Steely Dan nyt kolahtanut aika lailla, joten olen hankkinut muutamia noita remasteroituja levyjä. Mahtavalta kuulostaa, mutta krediittien epätarkkuus pikkiasen harmittaa. Esim kitarassa levyilläni on neroja kuten Larry Carlton, Jeff "Skunk" Baxter, Rick Derringer ja Elliot Randall. Olisi todella kiva lukea kuka on äänessä missäkin soolossa ja biisissä. Onkohan Danilla jotain sivustoa tms, jossa aiheeseen on perehdytty? |
Calliope 06.07.2009 20:35:54 | |
---|
kanisteri: Vuosikymmenen kestäneen passiividiggailun jälkeen on Steely Dan nyt kolahtanut aika lailla, joten olen hankkinut muutamia noita remasteroituja levyjä. Mahtavalta kuulostaa, mutta krediittien epätarkkuus pikkiasen harmittaa. Esim kitarassa levyilläni on neroja kuten Larry Carlton, Jeff "Skunk" Baxter, Rick Derringer ja Elliot Randall. Olisi todella kiva lukea kuka on äänessä missäkin soolossa ja biisissä. Onkohan Danilla jotain sivustoa tms, jossa aiheeseen on perehdytty? http://www.steelydan.com/citizentracks.html Tuossa on krediittejä, mutta onko tarpeeksi tarkasti sun tarpeisiisi? "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
kanisteri 06.07.2009 22:33:47 | |
---|
Calliope: http://www.steelydan.com/citizentracks.html Tuossa on krediittejä, mutta onko tarpeeksi tarkasti sun tarpeisiisi? Kiitos vaan. Mutta kuten arvaat, niin juurikin tarkempaa, eli biisikohtaista, kreditointia ajoin takaa. Eniten tää heräsi juuri kitaraosuuksien takia - levyillä on niin maukasta kaikkien aikoijen nyanssitajuisinta soitantaa siellä täällä. Olisi hauska tietää kuka kulloinkin vetää. |
Calliope 07.07.2009 12:17:01 | |
---|
kanisteri: Kiitos vaan. Mutta kuten arvaat, niin juurikin tarkempaa, eli biisikohtaista, kreditointia ajoin takaa. Eniten tää heräsi juuri kitaraosuuksien takia - levyillä on niin maukasta kaikkien aikoijen nyanssitajuisinta soitantaa siellä täällä. Olisi hauska tietää kuka kulloinkin vetää. Joo, "contact" osuudessa on myös vastauksia niille, jotka kyselevät muusikoista ym. Ymmärsin tuon vastauksen perusteella, että tämän enempää tietoa ei tähän sivulle tule, kehoitetaan guuglaamaan ja katselemaan muita Steely Dan-aiheisia sivuja. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
Sammo 05.08.2009 09:29:06 | |
---|
Heh, käsi ylös joka ei ole toivonut että Larry Carlton palaisi vielä SD:n kitarapulttiin? Anyway, tässä äijä vetää about viikko sitten Kid Charlemagnea just niiku pitääkin: http://www.youtube.com/watch?v=KpSpYoX4x-U Toivottavasti noista Classic Album (Plus) Night -sarjan konserteista tulee vähintään kymmenen DVD:n boksi (tyydyn tosin yhteenkin.) "Vilua ja nälkä on tiedossa jos haluaa hyvän soundin"
- Peter Lerche |