Aihe: Maustetytöt
1 2 3 4 513 14 15 16 17
juhokoo
01.12.2019 14:45:50 (muokattu 01.12.2019 15:55:23)
Vuoden kuumin kotimainen tulokas, debyyttialbumi Kaikki tiet vievät Peltolaan meni suoraan Suomen listaykköseksi, keikkoja riittää ja viimeisimpänä pieni kohu Emma Gaalan tiimoilta.

Näillä meriiteillä ei vielä oltu omaa ketjua kyseiselle duolle perustettu, joten tässäpä olis.

Itse pidin levystä, mutta toivotaan että seuraavalla albumilla siirryttäisin myös muiden teemojen pariin.
Unmasked
01.12.2019 15:44:19
Toivotaan todella etteivät lähde pyrkimään radiosoittoon vetämällä tuotannon tässä tapauksessa huonolla tavalla uudelle tasolle. En halua että tulevaisuudessa todetaan ekan levyn olevan kova ja loput paskaa. Luotto on kuitenkin kova ettei niin tule käymään.
Daagen
01.12.2019 16:40:09
Unmasked: Toivotaan todella etteivät lähde pyrkimään radiosoittoon vetämällä tuotannon tässä tapauksessa huonolla tavalla uudelle tasolle. En halua että tulevaisuudessa todetaan ekan levyn olevan kova ja loput paskaa. Luotto on kuitenkin kova ettei niin tule käymään.

Toinen levy ei kuitenkaan kelpaa kaikille. Joko se on liian samanlaista tai ovat sitten muuttuneet liikaa. Hyviä biisiaihioita on noilla vanhemmilla keikoilla jolloin saivat vielä soitella levyttämättömiä kappaleita eikä kaljakaan ole pääosissa, esimerkkeinä Jäähyväiset Esalle ja Jälleen kuvasi roskiksesta kaivan.
Hannubal
01.12.2019 16:52:11
Nähtäväksi jää, onko tämä vain yhden levyn ihme. Jotain muutosta on saatava mukaan, mutta liika muutos voi vieraannuttaa vanhoja faneja.
Toivottavasti pysyvät arkirealisteina ja maanläheisinä. Toisaalta liikaa ei saisi kangistua siihen mollivoittoiseen "lääkkeet, kaljaa, krapula" -ankeuteenkaan, kun ei sellaista jaksa kokonaista levyä kuunnella.
Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme.
sirdickyj
01.12.2019 17:42:17
Unmasked: Toivotaan todella etteivät lähde pyrkimään radiosoittoon vetämällä tuotannon tässä tapauksessa huonolla tavalla uudelle tasolle. En halua että tulevaisuudessa todetaan ekan levyn olevan kova ja loput paskaa. Luotto on kuitenkin kova ettei niin tule käymään.

Niin, tässä tapauksessa kyllä tämä ekakin levy on aika kamalaa, vastenmielistä muka-synkistelyä huonosti vedettynä. Aiheista jotka on jollekin todellisuutta, ja josta on kiva laulaa keltaisissa kumisaappaissa kalliolaisestetiikan kyllästämänä.

Ei voi vaan mitenkään käsittää että tästä joku viehättyy. Toki jonkun lapsiahan nämäkin gimmat on ,ja aina lopulta parempi että tehdään jotain kuin että ei tehtäisi mitään.
Unmasked
01.12.2019 20:13:04 (muokattu 01.12.2019 20:13:58)
sirdickyj: Niin, tässä tapauksessa kyllä tämä ekakin levy on aika kamalaa, vastenmielistä muka-synkistelyä huonosti vedettynä. Aiheista jotka on jollekin todellisuutta, ja josta on kiva laulaa keltaisissa kumisaappaissa kalliolaisestetiikan kyllästämänä.

Ei voi vaan mitenkään käsittää että tästä joku viehättyy. Toki jonkun lapsiahan nämäkin gimmat on ,ja aina lopulta parempi että tehdään jotain kuin että ei tehtäisi mitään.

Mun mielestä biisit ovat helvetin hyviä ihan musiikillisestikin. Lyriikoissakaan ei ole mun mielestä mitään vikaa, mulle ainakin sinänsä myöskin aivan sama mistä laulavat ja pysyykö aihe samana, ei se biisejä pilaa. Ja yllätys että se Kallio piti mainita, tämähän on myös tekotaiteellista(tavaramerkki)?
pieterska
01.12.2019 20:33:57

Ei kannata pahoittaa mieltään vielä tässä vaiheessa toisesta levystä, kun ilmeisesti se ensimmäinenkin vasta julkaistiin :)

Ihan tarttuvia ja kauniita biisejä. Ei tosin sovi ihan joka tilanteeseen, mut mikäpä sopisi :)
K
Daagen
01.12.2019 20:40:53
pieterska: Ei kannata pahoittaa mieltään vielä tässä vaiheessa toisesta levystä, kun ilmeisesti se ensimmäinenkin vasta julkaistiin :)

Ihan tarttuvia ja kauniita biisejä. Ei tosin sovi ihan joka tilanteeseen, mut mikäpä sopisi :)

Niin julkaistiin mutta biisejä kuunneltu jo vuosi :)
aivokuolio
01.12.2019 22:42:06
Hieno yhtye, hienoja biisejä ja hieno meininki.

Ja aina plussaa siitä että katkeria setämiehiä vituttaa.
elon arska
02.12.2019 07:59:19
aivokuolio: Hieno yhtye, hienoja biisejä ja hieno meininki.

Ja aina plussaa siitä että katkeria setämiehiä vituttaa.

Juuri tätä piti sanoman.

Toivottavasti eivät päädy formaattiartistiksi neloselle.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
vvaltsu
02.12.2019 11:53:10
sirdickyj: Niin, tässä tapauksessa kyllä tämä ekakin levy on aika kamalaa, vastenmielistä muka-synkistelyä huonosti vedettynä. Aiheista jotka on jollekin todellisuutta, ja josta on kiva laulaa keltaisissa kumisaappaissa kalliolaisestetiikan kyllästämänä.

Tulin juuri tätä asiaa toteamaan tänne, ja totesin että minun ei tarvitse sitä enää toistamiseen todeta. Vastenmielistä kallioestetiikalla kalastelua, vaikka varmaan ihan toimia sävellyksiä ja biisejä. Kuin olisi suoraan oppikirjasta luettu, mitkä jutut uppoaa em. kohdeyleisöön.
Kefiiri
02.12.2019 12:56:51
Heh! En millään osaa päättää pidänkö ilmiöstä vai en. Ironian monikerroksisuus pistää pään pyörälle.
En ole musiikin asiantuntija.
aivokuolio
02.12.2019 16:58:31
vvaltsu: Kuin olisi suoraan oppikirjasta luettu, mitkä jutut uppoaa em. kohdeyleisöön.

Hevibändit laulaa aina kuolemisesta ja verestä, tukkahevarit laulaa aina nussimisesta ja viinasta, progejätkät laulaa aina avaruusasteikoista ja puhuvista puista, nuhjuset Kalliopopparit laulaa nuhjuisesta elämästä Kalliossa. En ymmärrä mikä on ongelma.
AoA
02.12.2019 17:14:15
vvaltsu: Tulin juuri tätä asiaa toteamaan tänne, ja totesin että minun ei tarvitse sitä enää toistamiseen todeta. Vastenmielistä kallioestetiikalla kalastelua, vaikka varmaan ihan toimia sävellyksiä ja biisejä. Kuin olisi suoraan oppikirjasta luettu, mitkä jutut uppoaa em. kohdeyleisöön.

Kallioestetiikka? Levynkin nimessä mainittu Peltola sijaitsee Oulussa.
Lautuma
02.12.2019 17:28:46
vvaltsu: Kuin olisi suoraan oppikirjasta luettu, mitkä jutut uppoaa em. kohdeyleisöön.

No ei, sikäli kun kaukana kalliosta asuva minä löytää lyriikoista hienoja juttuja, vaikka en kaljaa juuri juo tai ole kovinkaan masentunut. Aika vilpittömiltä noiden lyriikat tuntuvat, jos vertaa vaikkapa johonkin Wiskariin, jonka sanoituksissa kuuluu omaan korvaan ikävä laskelmointi ja välillä liika yritys. Maustetyttöjen ulosanti on huoletonta ja pistävää nuorten naisten elämää. Ihmettelisin jos siellä on istuttu pöydän ääressä miettimässä, mikä uppoaa keneenkin. Se todennäköisesti näkyisi päälle.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
shuffle
02.12.2019 19:20:17
Ei minusta tuolla levyllä mainita kaljaa useammin, kuin monella Eppujen 80-luvun levyllä:) Se vaan kuulostaa nyt normcorelta, kun siitä ei ole kukaan vähään aikaan laulanut.

Ja mä istun ja juon kunnes halkean ja vaahdossa näen kuplan valkean.
Jucciz
03.12.2019 05:02:13
Silti tykkään Epuista enempi.

Vaan myönnetään, että tiedän kyllä paljon vastenmielisempääkin musaa kuin Maustetytöt, joten antaa likkojen tehdä vaan. Ei mua ainakaan häiritse.
jukkajylli
04.12.2019 16:07:37

Osanottoni tajuamattomuudellesi.
Stidi alla.
Daagen
13.12.2019 13:30:36
Uus biisi Jos mulla ei olis sua https://www.youtube.com/watch?v=2r5_pGz3W9A
Tai eihän se uus ole mutta studiossa äänitettynä versiona on uusi.
HaloOfFlies
13.12.2019 17:05:47

Onhan tämä kyllä todella hyvää musiikkia, radiosta pari biisiä olen näiltä kuullut. Paras kotimainen rock-tulokas vuosiin.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)