Aihe: Alwari Tuohitorvi 1 | |
---|---|
![]() 12.11.2012 02:32:50 | |
Enpä nyt voi olla avautumatta Alwari T:n "Light Me.." -levystä kun se tuli Spotifyssä remasteroituna vastaan. http://open.spotify.com/album/2n2PakGkkFOFxjbEWNejQB Jostain syystä ostin sen C-kasettina silloin kun se alunperin ilmestyi. Toimi silloin ja toimii edelleen. Paitsi se kasetti meni jossain vaiheessa pilalle. Levyn on äänittänyt Leif Måses Marcus Music Studiolla. Ainoa vika, joka levyltä löytyy, on tankero-englanti, vaikka kovin coolilta yrittävätkin kuulostaa. Tässä levyssä on jotain hyvää, joka tulevienkin sukupolvien pitäisi ymmärtää. Minulle tämä on ehdottomasti Alwari Tuohitorven paras levy. | |
![]() 12.11.2012 08:27:07 | |
Jos nyt aloitetaan positiivisista puolista, niin Alwari T.(uohitorvi) osasi mainiosti tuon ajan purkka/jytä-biisien kirjoittamisen. Melodiat olivat todella tarttuvia ja soittokin kulki aivan brittiesikuvien mallin mukaan. Myös kahdella ensimmäisellä albumilla asian laita oli näin. Tässä taas kerran tulee ilmi se, kuinka paljon bändi hyötyy siitä, ettei sillä ole yhtä keulakuvaa ja biisintekijää, vaan useampia tasa-arvoisia laulunkirjoittajia. Taisi olla virhe, että rupesivat tuossa vaiheessa laulamaan englanniksi. Varsinkin Rautiaisen artikulaatio vetää vertoja Ahti Karjalaiselle, mutta eivät Sundqvist tai Alajokikaan mitenkään häikäise. Tänä päivänä tuollainen suoritus ei mitenkään menisi läpi. Melko pienellä budjetilla on taidettu aikoinaan käväistä Ruotsissa asti. Kyllähän sen huomaa, että raidat on saatu tasapainoisesti talletettua taattuun Marcus Music-tyyliin, mutta sitten vaikuttaa siltä, ettei levyä olisi kukaan ollutkaan erityisemmin tuottamassa ja miksaamassa. Sinkkubiisin raitoihin on satsattu hieman enemmän ja sen huomaakin välittömästi. Seuraavalla levyllä "Silver Ball" biisimateriaalikaan ei enää ollut entisen veroista. | |
![]() 13.11.2012 23:08:06 | |
Light Me -levyn tuottajakrediitti on annettu kansitiedoissa Rautiaiselle. Mun korviini tällä levyllä on paremmat saundit kuin Hurriganesin Crazy Daysillä, jota ei äänittänytkään Leif Måses vaan studion johtaja Marcus Österdahl. Silver Ball on tosiaan varsin karmea. Mitättömiä biisejä ja käsittämätön kaiku. | |
![]() 04.05.2024 23:06:59 (muokattu 05.05.2024 01:33:01) | |
Rodger: Enpä nyt voi olla avautumatta Alwari T:n "Light Me.." -levystä kun se tuli Spotifyssä remasteroituna vastaan. http://open.spotify.com/album/2n2PakGkkFOFxjbEWNejQB Jostain syystä ostin sen C-kasettina silloin kun se alunperin ilmestyi. Toimi silloin ja toimii edelleen. Paitsi se kasetti meni jossain vaiheessa pilalle. Levyn on äänittänyt Leif Måses Marcus Music Studiolla. Ainoa vika, joka levyltä löytyy, on tankero-englanti, vaikka kovin coolilta yrittävätkin kuulostaa. Tässä levyssä on jotain hyvää, joka tulevienkin sukupolvien pitäisi ymmärtää. Minulle tämä on ehdottomasti Alwari Tuohitorven paras levy. Light Me on omakin suosikkini bändiltä. Kaikki biisit ovat hyviä. Silver Ball on vaisumpi, vaikkakin siltä löytyy upea Deep Silence. Sen jälkeisistä "hootenanny"-levyistä ei varmaan tarvitse sanoa mitään. Rodger: Light Me -levyn tuottajakrediitti on annettu kansitiedoissa Rautiaiselle. Mun korviini tällä levyllä on paremmat saundit kuin Hurriganesin Crazy Daysillä, jota ei äänittänytkään Leif Måses vaan studion johtaja Marcus Österdahl. Asia on ananas -levystä on tullut mulle aina mieleen Crazy Days. Ihmekös tuo, kun molemmat levyt on äänittänyt samana vuonna Marcus Musicissa samainen Österdahl. Samanlaiset ohuet soundit. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)