Aihe: Paskin rock-konsertti
1 2 3 4 5 6 713 14 15 16 17
Columbo
25.05.2005 13:41:55
VanHalen Råsundassa 1984. Käsittämätön sekoilu, jossa piisenkin tunnistaminen oli työlästä. Sen jälkeen meni maku siihen aivottomaan mölisijään.
sirdickyj
25.05.2005 14:11:32
VanHalen Råsundassa 1984. Käsittämätön sekoilu, jossa piisenkin tunnistaminen oli työlästä. Sen jälkeen meni maku siihen aivottomaan mölisijään.

Kieltämättä tuohon nauhalta kuultuna voin yhtyä. Kaikki on huonoa, patsi biisit. Eddie ja Roth etunenässä.

Mutta; tähänkin löytyy varmasti leegio puolustjia, jotka puolustavat k.o. keikkaa samalla perusteella kuin Remua yleensä puolustellaan.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
rheinone
25.05.2005 15:05:19
VanHalen Ruåttissa 1984

Kieltämättä tuohon nauhalta kuultuna voin yhtyä. Kaikki on huonoa, patsi biisit. Eddie ja Roth etunenässä.

Oliks toi se keikka jossa AC/DC oli pääesiintyjänä?

Itse en ollut katsomassa, mutta kaverit otti jotain bootlegnauhaa Van Halenin setistä. Mä luulin että se oli huono nauhoitus, mutta kyseessä taisi olla sen lisäksi paska soitanta ;+)
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
sirdickyj
25.05.2005 16:17:46

Se.

Itse en ollut katsomassa, mutta kaverit otti jotain bootlegnauhaa Van Halenin setistä. Mä luulin että se oli huono nauhoitus, mutta kyseessä taisi olla sen lisäksi paska soitanta ;+)

Kyllä ne bootlegit, joita olen kuullut ovat tietenkin myös huonoilaatuisia äänityksiä, mutta kyllähän niistä selviää, että Roth mellastaa ihan mitä lystää ja Eddie on aivan skutsissa. U.S.Festival vm-83 on lähes yhtä surkeaa kuultavaa Rothin osalta, Eddie sentään siinä aika vedossa.
Valdemar
25.05.2005 17:07:13
Kaikki on huonoa..

Ootko koskaan ollu hyvässä konsertissa?
Tommi Tuominen, Tommi Tuominen, äitisi odottaa sinua pää ovien välissä.
sirdickyj
25.05.2005 19:35:04
Ootko koskaan ollu hyvässä konsertissa?

Olen, n. tuhannessa. Mutta tässä kysyttiin paskinta konserttia, ei parasta. Sellainen topic on erikseen, ja muistaakseni olen siihenkin osallistunut.
rheinone
26.05.2005 14:01:57 (muokattu 26.05.2005 14:15:15)
Mä taas pidän Alppua lahjakkaanan kitaristina, mutta surkeana muusikkona, jos ajatellaan kuinka hienon muusikonuran esim. hänen varjoonsa jäänyt Ile Kallio onnistui luomaan, osin varmasti Ganesissa hankkimiensa kannusten avulla.

Ei kai tässä vaan tarkoiteta, että muusikon hienouden määrittelee yhteenlaksettu tili, jonka se on koko uransa aikana tehny? :+o

Ile Kallio on ihan ok, mutta ei ole koskaan päässyt lähellekään Alpun kitaransa kautta välittämää fiilistä. ...siis mun mielestä.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Jari Nikkola
26.05.2005 21:08:23

Ile Kallio on ihan ok, mutta ei ole koskaan päässyt lähellekään Alpun kitaransa kautta välittämää fiilistä. ...siis mun mielestä.

Sokkotestissä Kallion soittoa ei myöskään tunnistaisi kukaan. Alpun suhteen tsäänssi olisi jo huomattavasti korkeampi. Tyyli on suht persoonallinen vaikkakin aikalailla sieltä täältä lainaileva.
sirdickyj
27.05.2005 02:34:58
Ei kai tässä vaan tarkoiteta, että muusikon hienouden määrittelee yhteenlaksettu tili, jonka se on koko uransa aikana tehny? :+o

Ei, vaan tässä tarkoitetaan sitä urakokonaisuutta, jonka muusikko on elämänsä aikana luonut. Jos ajatellaan Albertin uraa, niin eihän siihen paljon loistokkuutta sisältynyt, etenkään sellaista, josta mies olisi itse osannut vastata alusta loppuun. Maijanen ja Jakoila kyllä saivat äijästä paljonkin irti. Mutta ne omat tekeleet, Bronxit sun uut..."Rock`n roll hoochie koo"...do I need to say morè?

Ile sensijaan teki Ganesillekin aikanaan nipun kovia biisejä (joista Remu myös napsi omiin nimiinsä osan) ja on jatkanut sittemmin muusikon uraansa osin mainosmusan parissa ja Kaija Kärkisen aisaparina. Okei, iskelmällisen aikuisrokin pariin mennään, mutta jos se on Ilen juttu, niin fine. Alpun juttu oli kossu ja polle. Kumpi on hienompi musiikillinen ura?

Niin, ei se Crazy Days ihan huono lätty ole, jo Chinatownin alkuriffi vakuuttaa. Mutta totta, Ilen valttina tasaisuus, Alpun ajoittainen mestarillisuus ja sit ne ojanpohjat.
Tupuna
27.05.2005 12:13:37
Joskus punk-ilta ravintola Rentukassa Jyväskylässä. Ensin soitti Kotiteollisuus-yhtyeen suosikkibändi, Haarakiila (vittuvoimaa). Kerrassaan kamalaa musiikkia. Toisena oli vuorossa troo-punkbändi Aivolävistys, joka tehosti keikkaansa sillä, että yleisöstä pomppi välillä yhtyeen jäsenien ystäviä punkhenkisesti möykkäämään kertosäkeessä mikkiin. Juu, olo kuin Sex Pistolsia katsoessa... (not). Lopuksi esiintymään saapui joku erittäin huono punkräimepaskayhtye, joka sai ihmiset huutelemaan "buu, lopettakaa! Oikeesti, lopettakaa!". Tuo oli ensimmäinen kerta, kun kuulin yleisön buuavan bändiä pois lavalta. Että ilta kokonaisuudessaan oli aika kauhea. Mutta hyvää huumoria tuosta ainakin sai irti.

Yksi "hauska" keikka löytyy myös Kauko Röyhkältä. Mies oli kiukkuinen koko keikan ajan, vittuili yleisölle ("Niin, ette te ees mun biisejä tunne perkele"), lopetti Sinä olet tähti -kappaleen kesken kaiken koska ei jaksanut vaan soittaa sitä jne. Paha mieli tuosta tuli, yleensä Kauko on jaksanut esiintyä ihan hienosti.

Vielä tuosta Chuck Berrysta... Pori Jazzin toiminnanjohtaja Katja Leppäkoski kertoi joskus, miten Chuck Berryn raiderissa oli ollut helvetin iso sänky takahuoneeseen. Noh, eivätpäs Pori Jazzin pojat sitten olleetkaan hoitaneet Berrylle ko. sänkyä, ja tästä kimmastuneena Berry uhkasi jättää keikan vetämättä. Helvetin isoa sänkyä kuulemma tarvittiin siksi, että Berry tosiaan olikin 2-metrinen mies... :(. Eipä siinä sitten mikään muu auttanut, kuin hankkia jostain helvetin iso sänky. Joku Jazzin porukasta muisti, että tavaratalo Rastilan näyteikkunassa oli helvetin iso sänky. No, ei kun vaan soittamaan tavaratalon pomolle, vartiointifirmalle (hälyt pois) ja pikapikaa hakemaan sänky bäkkärille. Kuulemma Berry ei koskenutkaan koko sänkyyn.

Niin, että ilmeisen vittumainen herra tämä Chuck Berry ;)
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
J.Hollström
27.05.2005 13:17:24 (muokattu 27.05.2005 14:05:29)
EDIT: siirsin Hurriganes-aiheen alle.
sirdickyj
27.05.2005 16:05:44
Vielä tuosta Chuck Berrysta... Pori Jazzin toiminnanjohtaja Katja Leppäkoski kertoi joskus, miten Chuck Berryn raiderissa oli ollut helvetin iso sänky takahuoneeseen. Noh, eivätpäs Pori Jazzin pojat sitten olleetkaan hoitaneet Berrylle ko. sänkyä, ja tästä kimmastuneena Berry uhkasi jättää keikan vetämättä. Helvetin isoa sänkyä kuulemma tarvittiin siksi, että Berry tosiaan olikin 2-metrinen mies... :(. Eipä siinä sitten mikään muu auttanut, kuin hankkia jostain helvetin iso sänky. Joku Jazzin porukasta muisti, että tavaratalo Rastilan näyteikkunassa oli helvetin iso sänky. No, ei kun vaan soittamaan tavaratalon pomolle, vartiointifirmalle (hälyt pois) ja pikapikaa hakemaan sänky bäkkärille. Kuulemma Berry ei koskenutkaan koko sänkyyn.

Niin, että ilmeisen vittumainen herra tämä Chuck Berry ;)

Se sänky piti kyllä tarinan mukaan roudata herra Berryn hotellihuoneeseen, johon se ei meinannut mahtua, eihän siinä sen ihmeellisempää lukenut kuin että king size-vuode pitää olla. Ja s-sarjan mersu piti olla, jolla herra Kukko Perry itse taisi ajella.

Tästä huolimatta; tod.näk. Chuck Berry Pori Jazzissa on ollut aivan paska.
Columbo
27.05.2005 16:22:46

Muutama kommentti vielä ko. keikasta, etenkin kun eilen tuli Halen dokkari, joka kertoi ihan mielenkiintoisia Halenin alkuajoista. Jotka muuten päättyivät sitten tuohon 1984 -sekä vuoteen että levyyn.

Olin kova Halen-diggari, tuo oli eka ulkomaan keikkani ja odotukset olivat kovat. Etenkin kun tiesin, kuten muuten tuossa dokkarissakin todettiin, että Halen on vielä kovempi live-bändi. Änkesin tietysti lavan eteen kastumaan. Täytyy sanoa, että en pystynyt edes pettymään vaan suorastaan äimistyin siitä paskasta mitä sitten seurasi. Lavalla heilui joku mölisijä ja tätä ääliötä selkä päin joku pitkätukkainen heppu sekoili kitaransa kanssa ihan täysin sattumanvaraista soitantaa. Jumpin alkuriffin Eddie soitti keyboardseilla sentään tunnistettavasti. Se olikin n. 20 sekuntia keikan kohokohta kunnes siirryttiin taas tutusti sekoiluun ja mölinään. Hyvin pian siirryin sieltä lavan vierestä takanurtsille levyttämään; laivalla kun oli vähän alkkomahooliakin nautittu. Ja lavalla älämölö jatkui...

Kaikesta huomasi, että Eddie ja Roth olivat LIEVÄSTI huonoissa väleissä. Olin toki kuullut, että Roth veti joskus keikat hieman ns. rennolla otteella, mutta tässä ei ollut enää järjen hiventäkään. En tiedä, oliko myös Eddie pahasti jossakin aineessa vai ajatteliko, että jos Roth niin minäkin, mutta uskomatonta, että sellainen kitaralegenda edes pystyy soittamaan niin huonosti.
moottorisaha
27.05.2005 16:38:21

Walli sanon ja Dimebagin,

Dimebag oli kyllä aivan yhtä pidetty ennen kuolemaansa. En ole paljoa nähnyt sen jälkeen mitään ylimääräistä hehkuttamista.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
luopio
27.05.2005 16:49:29
Cradle Of Filth Winter Warissa. Soundit oli aivan järkyttävän paskat, eikä ollut lavaesiintymisessäkään kehumista. Noh, onneks en ollut varsinaisesti CoFia vaan Dark Tranquillitya kattomassa.
I'll throw the first rock.
ozz3
27.05.2005 17:00:14
Cradle Of Filth Winter Warissa. Soundit oli aivan järkyttävän paskat, eikä ollut lavaesiintymisessäkään kehumista. Noh, onneks en ollut varsinaisesti CoFia vaan Dark Tranquillitya kattomassa.

Komppaan täysillä, oli aika turhauttavaa ja tylsää kuunneltavaa. Onneksi Kreator ja Dark Tranquillity oli rautaa.
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth "Melkone Sonni!"
Tupuna
27.05.2005 19:43:51
Se sänky piti kyllä tarinan mukaan roudata herra Berryn hotellihuoneeseen, johon se ei meinannut mahtua, eihän siinä sen ihmeellisempää lukenut kuin että king size-vuode pitää olla. Ja s-sarjan mersu piti olla, jolla herra Kukko Perry itse taisi ajella.

Tästä huolimatta; tod.näk. Chuck Berry Pori Jazzissa on ollut aivan paska.

Ai, minä muistelen Leppäkosken puhuneen juuri bäkkäristä. Mutta aivan sama, jos tiedät paremmin.
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
sirdickyj
27.05.2005 20:31:31
Ai, minä muistelen Leppäkosken puhuneen juuri bäkkäristä. Mutta aivan sama, jos tiedät paremmin.

En mä kyl tiedä muuta kun mitä ns. "tarina kertoo". Mutta totta; aivan sama.
luopio
27.05.2005 20:42:17
Komppaan täysillä, oli aika turhauttavaa ja tylsää kuunneltavaa. Onneksi Kreator ja Dark Tranquillity oli rautaa.

Aivan, mulla meni hermot siinä määrin, että menin katsomoon seuraamaan sitä esitystä. Mikä siinä järkyttävintä oli, oli se, että kitaroita ei ollut mahdollisuuttakaan kuulla.
I'll throw the first rock.
Columbo
27.05.2005 20:47:01
Tehdään nyt siitäkin arviointi kun toinen kitaralegenda nähtiin ihan kotimaisemissa: Berry in Pori Jazz.

Kirjurin keikkaa huonompi oli sen factory-keikka missä ei saanut olla valojakaan. Jotkut kuulemma arvuuttelivat, että onko tuo pimeällä lavalla soittava hahmo edes C.Berry. Lohdutuksena todettiin, että kyllä se on: kukaan muu ei kehtaisi soittaa näitä piisejä noin huonosti.

Ja huonohan se Kirvatsin keikka oli myös. Jotain puhtia tuntui äijäistä löytyvän siinä vaiheessa kun yleisöstä noukki muutaman mimmin danzailemaan lavalle. Se Berry on vähän säälittävän ihailtava paskiainen. Äijä on nuoruudessaan suurin piirtein keksinyt sellaisen ,aika merkittävän asian(!) kuin kitararockin (revittelysoolot+koreografia+kvinttijyrääminen/seiskat+iskevät biisit+teen-cadillac-rock-sanoitukset) eli onhan siinä yhdelle äijälle riittävästi meriittiä! Jos jokaiselta kopioitsialta saisi sinänsä oikeutetut rojaltit, Bill Gates olisi Berryyn verrattuna varakas pikkuporvari. En tiedä onko äijä täysin yksinkertainen, katkeroitunut vai pelkästään välinpitämätön, mutta tämän käsittämättömän krediittinsä hän aikoo pilata loppuelämässään pahimmalla mahdollisella tavalla.

Kamalaa, mutta VanHalenin hyper-sekoiluun verrattuna piisit sentään tunnisti ongelmitta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)