![]() 02.01.2009 11:18:49 (muokattu 02.01.2009 11:38:03) | |
---|---|
Kun tykkää tarpeeksi paljon, ei lippujen hinnoilla ole suurta merkitystä. Juuri näin! Mikään ei ole kallista niinkauan kuin rahalla selviää. Suolainen hinta karsinee yleisöstä rokkareita, jotka jälkeen päin kuitenkin kiroilisivat maksettuaan parin baari-illan verran puhtaasta poppikeikasta. Ja bändin suosion ihmettelijöille; ihmiset tykkää niiden biiseistä ja tavasta jolla ne esitetään, analysoimatta asiaa sen kummemmin. :P As simple as that! Ossi | |
![]() 02.01.2009 12:10:03 | |
mutta olis se akustinen B.i.t.U.S.A silti pitänyt hiffata. Öö, muisteletko kenties 2003 eka keikkaa? Tolla viimekesän keikalla ei mitään akustista BitUSAa tullut (bändiversio kylläkin). Ja itse kans ihmettelin sitä Bon Jovin kasarihenkistä PA kattausta. Mutta ihan offtopiciahan tämä jo on... Live Music Is Better! | |
![]() 02.01.2009 15:54:09 | |
Minkäs vuoden keikkaa sinä nyt muistelet? Eikös ne jossain 90-luvun loppupuolellakin käyneet... -97, These Days-rundilla kävivät myös. Mut viime kesää muistelen. In the quiet words of the Virgin Mary... come again? | |
![]() 02.01.2009 20:05:29 | |
Juuri näin! Mikään ei ole kallista niinkauan kuin rahalla selviää. Suolainen hinta karsinee yleisöstä rokkareita, jotka jälkeen päin kuitenkin kiroilisivat maksettuaan parin baari-illan verran puhtaasta poppikeikasta. Ja bändin suosion ihmettelijöille; ihmiset tykkää niiden biiseistä ja tavasta jolla ne esitetään, analysoimatta asiaa sen kummemmin. :P As simple as that! Näinhän se on. En valittanut, ihmettelin. Jos tähän threadiin osallistumisesta oli osalleni jotain hyötyä, niin se oli se että kaivoin vanhat Eaglesin vinyylit esiin. Hieno bändi, ainakin aikanaan. Ja nyt voisin helposti luisua kirjoittamaan kriittistä tekstiä nykyisestä menosta, mutta en lähde. Mutta lähden sittenkin, on noi aivan saatanan kalliita lippuja, oli bändi mikä tahansa. | |
![]() 02.01.2009 22:42:56 | |
Öö, muisteletko kenties 2003 eka keikkaa? No tana, kävikö se muka viimekin vuonna? :) turkulainen | |
![]() 18.01.2009 00:03:27 | |
Kattoin eilen Eaglesin 2004 vuoden Dvd:n...Osaa ne pojat laulaa joo.Ja soittaakin.Jotenkin suorastaan liian kaunista stemmalaulantaa.Epäilyttävän puhdasta ja virheetöntä. snow is cold,rain is wet | |
![]() 05.06.2009 00:50:27 | |
Loistava keikka, soittivat koko rahan edestä (vaikka olihan 120e aika paljon silti). Aloittivat varmaan joskus 20.20 ja lopettivat vasta lähempänä 23.30:a, välissä oli pienehkö tauko. +Loistavaa laulua ja soittoa +Konsertti oli pitkä, mutta sen jaksoi koska soitto oli niin vahvaa +Soundit olivat pääosin tosi hyvät ja ilman tulppia sopivalla voimakkuudella +En osannut odottaa Boys of Summeria +Desperado toimii aina +Smithilla oli Boys of Summerissa telen kanssa aivan törkeän magea soundi +-Walsh soitteli aika modernilla kalustolla, oli ibanezia ja muuta. Särö oli aika riipivä välillä ja melko pinnassa miksauksessa. -Alussa äijät vaikuttivat vähän jähmeiltä, oli vähän sellainen autopilotti-olo, mutta lämpenivät sitten loppua kohden -Jälkimmäisellä puoliskolla tuli joitain minulle outoja biisejä, olivatko jotain soolomatskua? Tylsistyin hieman... -Busy Being Fabulous jäi soittamatta -Miksei se Steuart Smith voi olla "oikea jäsen" bändissä, äijällä on kuitenkin varsin iso rooli? Mikäs oli muuten se Freyn musta hevisuunnikas-Gibson, jolla soitteli yhden biisin verran? Ridin' with the wind! | |
![]() 05.06.2009 10:17:07 | |
Heittäiskö joku settilistaa | |
![]() 05.06.2009 10:56:37 (muokattu 05.06.2009 10:58:09) | |
Ei löytynyt netistä vielä settilistaa. Itse en osaa sellaista tähän laittaa, kun en kaikkia biisejä tuntenut. Jaa-a mitäs tuosta keikasta nyt sanoisi hyvä ja huono, tosi hyvä ja surkea. Puranpa ensin kaikki huonot fiilikset. Setti oli todella ihmeellinen. Miksi ihmeessä ne soittivat kaikki huonoimmat biisit peräkkäin siinä lopussa ennen encorea? Siinä tuli ainakin 5-6, ehkä 7 niin hätäistä biisiä putkeen, että huh. Taisivat olla jotain Walshin sooloskeidaa tai muuta vastaavaa. Plus sitten huonoimmat Eagles-"klassikot", kuten joku One of these nights... Kaikki nämä siis peräkkäin ja setin lopussa. Käsittämätöntä! Encoren Take It Easy oli jäykkääkin jäykempää väkisin vääntämistä ja Desperado pelasti sitten vielä pelastettavissa olleen. Joe Walshista ei noissa countrybiiseissä selvästikään ole oikein mihinkään. Peaceful Easy Feelingin "sooloon" tarvittiin kaksi kitaraa ja viulu, eikä päästy lähellekään levyversion hienoutta. Taas huomattiin, että Bernie Leadon tosiaan oli aikansa parhaita muusikoita. Ja sitten ne hyvät hetket. Ensinnäkin Lyin' Eyes oli aivan fantastinen. Ehkä koko keikan kohokohta. Lisäksi uudet biisit toimivat todella hyvin. Waiting In the Weeds on levyn kohokohtia, mutta nousi livenä aivan uusiin sfääreihin. Upeaa. Long Road Out of Edenin mahtipontinen sovitus onnistui erittäin hyvin. Siihen olisikin hyvin voinut lopettaa varsinaisen setin. Soundeiltaan eilinen oli parhaita kokemiani areenakonsertteja. Se voi tosin johtua siitä, että olin nyt sivukatsomossa, kun olen tottunut heilumaan siellä edessä. :) Kaiken kaikkiaan keikkaan pätee sama kuin Long Road Out Of Eden-levyyn. Puolet pois, niin olisi loistava. Lopun hätäiset vitsibiisit latistivat tunnelmaa melko lailla, mutta en nyt voi olla kauhean pettynyt kun en mitään keikasta maksanut. Enkä todellakaan olisi sinne lähtenyt jos olisi itse pitänyt lippu maksaa. Ihan periaatteesta olisin jättänyt tulematta. Aivan sikamaiset nuo hinnat. Sikäli oli harmillisen paljon väkeä paikalla. Olisin toivonut puolityhjää hallia! Tätä menoa kaikki nostavat hinnat pilviin (ellei sitten katso niiden olevan jo pilvissä), ja mun elämäni muuttuu paljon nykyistä tylsemmäksi... EDIT: Plussana vielä, että oli se kyllä hienosti toteutettu se valkokangas siinä taustalla. | |
![]() 05.06.2009 12:01:57 | |
Ne täytebiisit oli kyllä hirveitä. Freyn laulu oli välistä aivan kauheaa kuultavaa. Soundit oli tosi mallikkaat, ehkä parhaat mihin oon areenakeikalla törmänny. Smith varasti shown ainakin kitarismin osalta. Walsh ei oikein intoutunut soittamaan, mutta skebaa vaihteli varsin tiuhaan, ei soittanut kertaakaan samalla kitaralla kahta biisiä peräkkäin. Osin siitäkin syystä biisien väleisä oli aika paljon odottelua. Long Road Out of Eden oli todella kova veto, niinkuin myös Desperado, johon Henley onnistui kaivamaan jostain älyttömän määrän fiilistä, vaikka on takuuvarmasti todella kyllästynyt siihen. Boys of Summer oli hyvä veto myöskin. Se Freyn skeba oli Gibsonin Moderne, yllä kysyvälle tiedoksi. :P | |
![]() 05.06.2009 12:02:29 | |
Makkari: ... Niin ne näkemykset vaan eroaa. Mun mielestä just ne uudet biisit oli sellasta väkisin vääntämistä ja heitetty molempien settien alkuun vähän kuin pakosta, "soitetaan nyt tätä levyä kun sellanenkin on julkastu". Ei sillä, en ole uutta levyä kuunnellut mutta biisit kyllä kuulostivat varsin hyviltä joten ei siltä saralta ole valittamista. Lipun hinta oli kyllä suolainen - vaikka en siitä itse mitään maksanutkaan. Odotuksia ei keikkaa kohti juuri ollut, joten ne tuli ylitettyä. Todella hyvä keikka oli. Ei tainnut jäädä yhtään biisiä kuulematta minkä olisin halunnut kuulla. Taustascreeni oli hienosti toteutettu, mutta välillä se vei vähän liikaa huomiota itse bändistä. Soundit olivat kohdillaan ja bändi soitti hyvin. Hyvä meininki. | |
![]() 05.06.2009 12:16:01 | |
Paljonko hallissa oli väkeä? Lippuja oli tarjolla ainakin viikko pari sitten vielä reilusti. Hinta oli vaan niin älytön ettei millään kehdannut ostaa. | |
![]() 05.06.2009 12:21:15 | |
Unohdin tämän ihan täysin. Kyllä nyt harmittaa. Kova hinta jätti lipun aikanaan ostamatta, varsinkaan kun edes järkeville paikoille ei olis "karvalakkihintaankaan" (ja sekin toistasataa) päässyt. "Boys Of Summer":han on ollut jo pitkäänkin kai osa ohjelmistoa, vetäväthän ne näitä äijien soolo- ja soundtrack-biisejä sillä hienolla Farewell Tour -dvd:lläkin. Makkari: Plus sitten huonoimmat Eagles-"klassikot", kuten joku One of these nights... En tiedä mitä mies höpisee, One Of These Nights on yksi bändin upeimmista biisestä. Choruksen harmoniat saavat edelleenkin lähes kyyneliin. | |
![]() 05.06.2009 12:32:16 | |
one of these nights´han soi komeasti . .. mutta bongasiko kukaan don felderiä taustalla pyörineistä vanhemmista filminpätkistä tai valokuvista? puhevälit frey/henleyn kanssa kun kuulemma vain juristitasolla nykyisin. anyway, hienot soundit maltillisin volumein. .. ja yleisöäkin - kärjistäen - enemmän kuin jokereilla koko viime kaudella yhteensä, vrz | |
![]() 05.06.2009 12:47:12 | |
Näytti siltä että olis suurinpiirtein loppuunmyyty. Yhtään tyhjiä paikkoja en bongannut salista. Tässä settilista: How Long/I Dont Want to Hear Anymore/Guilty of the Crime/Hotel California/Peaceful Easy Feeling/I Cant tell you why/Witchy Woman/Lyin Eyes/Boys of Summer/In the City/The Long Run/ /No more walks in the wood/Waiting in the weeds/No More cloudy days/Love Will Keep Us Alive/Take It To the limit/Long Road Out of Eden/Walk Away/One of these nights/Lifes Been Good/Dirty Laundry/Funk #49/Heartache Tonight/Life in the Fast Lane/Encoret:Take it easy/Desperado Olin tyytyväinen keikkaan. Boys of summer toimi, oli sijoitettu hyvään kohtaan setissä. Highlightteja oli Long road out of eden, Waiting in the weeds ja Dirty Laundry. Videoscreenit oli tosi jees. Ainut, mikä jäi harmittamaan, oli keikan tunnelma yleisössä. Ehkä liikaa yritys-lippuja osassa areenaa. Jos kattoo amerikan vetojen youtube-klippejä, suurinpiirtein kaikki yleisössä bilettää eka biisistä ja kukaan ei istu. Suomessa oli enempi kuuntelumeininki. Joe Walshin kitara oli melko pinnassa miksauksessa, mutta nyt sen ainakin kuuli hyvin. Mielestäni basisti Timothy B. Schmit laulo parhaiten koko joukkiosta, Glenn Freyllä oli jotain vaikeuksia parissa biisissä, varsinkin No More Cloudy Days -kappaleessa. | |
![]() 05.06.2009 13:03:36 | |
Luulisi, että ukot tykkäävät soitella noita uudempia biisejä ihan mielellään, vähän vaihtelua kumminkin. Voisivathan he kiertää vanhalla greatest hitsillä ja suurin osa yleisöstä ei varmaan edes huomaisi mitään. Mutta mukava, että soittelevat noita uudempia kun tuota Edeniä on tullut kuunneltua aika paljon ja siltä löytyy monia hyviä ralleja. Ridin' with the wind! | |
![]() 05.06.2009 13:23:47 (muokattu 05.06.2009 13:29:05) | |
En tiedä mitä mies höpisee, One Of These Nights on yksi bändin upeimmista biisestä. Choruksen harmoniat saavat edelleenkin lähes kyyneliin. Joo, en vaan voi sietää tuota discoeaglesia. Mutta mukava, että soittelevat noita uudempia kun tuota Edeniä on tullut kuunneltua aika paljon ja siltä löytyy monia hyviä ralleja. Juuri näin. Varsinkin kun se Take It Easy tosiaan oli niiiin väsynyt. EDIT: Saankos heittää tähän offtopic-mainoksen? ;) Jos haluaa kuulla lisää Don Henleyn ja Timothy Schmitin laulua, niin nämä miehet laulavat jotain John Fogertyn tulevalla albumilla. | |
![]() 05.06.2009 13:38:09 (muokattu 05.06.2009 14:02:22) | |
Itseltäni jäi se viimeinen tunti näkemättä, koska piti ehtiä yöjunalla takaisin pohjoiseen. Mutta olihan se kyllä loistavaa settiä kaikin puolin. En itsekään odottanut Boys Of Summeria ja olin todella positiivisesti yllättynyt kun se kajahti ilmoille. Hotel Californian ja varsinkin sen soolon aikana meni kylmät väreet selkäpiissä, aivan maagista! En tiedä onko tämä vaan minun mielipiteeni, mutta se 10 minuutin tauko hieman latisti fiilistä. Witchy Woman oli aivan tajuttoman kova vetäisy, muuten. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 05.06.2009 14:55:51 | |
danny: En tiedä onko tämä vaan minun mielipiteeni, mutta se 10 minuutin tauko hieman latisti fiilistä. Samoin minusta. Fiilis kuitenkin palasi pikku hiljaa takaisin toisen setin alettua ja nousikin paremmaksi kuin ekassa setissä lopulta. | |
![]() 05.06.2009 15:08:59 | |
danny: En tiedä onko tämä vaan minun mielipiteeni, mutta se 10 minuutin tauko hieman latisti fiilistä. Olihan se vähän harmi, mutta setti oli kuitenkin aika pitkä niin varmaan ihan tarpeellista vähän esiintyjille huiliakin, kun eivät ihan parikymppisiä enää ole. Se unohtui vielä mainita, että minusta ei ole ikinä oikein hyvä idis soittaa suurinta hittiä heti siinä setin alkupuoliskolla. Ymmärrän kyllä, miksi noin välillä tehdään, mutta kyllä joku Hotel California kuuluisi silti encoreen, saisi siihen loppuun sellaista kunnon "kaikki paukut kehiin" -meininkiä. Tuo aiemmin ehdotettu Long Road Out Of Eden olisi sopinut tosin myös encoreksi, koska se esitettiin niin komeasti ja onhan se nyt hieno biisi. Ridin' with the wind! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)