![]() 17.05.2005 22:18:41 | |
---|---|
humm. mikähän koulu se oli.. lyseon lukio. aikaa en muista. ei siitä nyt NIIN kauaa ole. hah!! juurikin tämä!! otan osaa.. Parempi Matti kukkarossa kuin Jorma vetskarin välissä -The Mentally Retarded Fuck-
Enokkio - Enotionaalinen yhtye. | |
![]() 21.05.2005 15:29:29 (muokattu 21.05.2005 15:30:22) | |
Hurriganes v. -88 Giants of Rockissa. Voin kuvitella. Oli mullekin aikamoinen pettymys kun näin Remu and the Hurriganesin viime kesänä jossain baarissa Ogelin ostarilla. Kesken keikan lähdettiin vege :+( Ja Crazy Days -konsertissa viime syksynä tuli oikein sääli Leningrad Cowboysin rumpalia, kun Remu oli pistetty kakkosrumpaliks kannujen taakse. Kenenkään en oo ennen kuullu kiihdyttävän tahtia samassa mittakaavassa ku Remu silloin. Miksei Remu paa pillejä pussiin lopullisesti ku ei kerran enää irtoo yhtään... Keskittyis suun soittoon tai johonki muuhun mikä vielä luonnistuu. Ja Remu on siis kuitenki mun mielestä merkittävin persoona suomalaisessa rock-historiassa. Ehkä juuri siksi tää pettymys. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. | |
![]() 23.05.2005 06:47:43 | |
rheinone: Voin kuvitella. Oli mullekin aikamoinen pettymys kun näin Remu and the Hurriganesin viime kesänä jossain baarissa Ogelin ostarilla. Kesken keikan lähdettiin vege :+( Uskon... mutta veikkaisin että Giantsissa oli kyllä vähän kovemmat odotukset, olihan lavalla sentään vanha kunnon "voimakolmikko" Remu, Alppu ja Cisse. ;-) Kuulemma GoR ei ollut surullisen comeback-kiertueen huonoin keikka, mitä on kyllä vaikea uskoa. | |
![]() 23.05.2005 12:25:17 | |
mutta veikkaisin että Giantsissa oli kyllä vähän kovemmat odotukset, olihan lavalla sentään vanha kunnon "voimakolmikko" Remu, Alppu ja Cisse. ;-) Ei, kyllä se oli ihan oikeasti aivan paska keikka. Ei ne Humu, Hösse ja Alppu mitään pyhiä lehmiä ole, itseasiassa tuo Giants of rock-keikka oli hirveää paskaa, mutta mulla on tossa koneella Tavastian live vm. -74, eikä sekään kovin kummallista tavaraa ole. Kellaritason bändi se siellä vetää, aika on vain kullannut muistot ja sumentanut ihmisten mielet. Esim. Hey Groupie ei kulje k.o. livellä senttiäkään, ja Albertin paljonmainostettu kitarointi on munatonta nypläämistä. Mies soitti itseasiassa paljon hienommin monissa muissa yhteyksissä, vaikka kyseessä onkin ehkä kaikkien aikojen yliarvostetuin soittaja. Kuolema tekee taiteilijan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 23.05.2005 17:40:00 | |
Ei, kyllä se oli ihan oikeasti aivan paska keikka. Ei ne Humu, Hösse ja Alppu mitään pyhiä lehmiä ole, itseasiassa tuo Giants of rock-keikka oli hirveää paskaa, mutta mulla on tossa koneella Tavastian live vm. -74, eikä sekään kovin kummallista tavaraa ole. Kellaritason bändi se siellä vetää, aika on vain kullannut muistot ja sumentanut ihmisten mielet. No aika sumussa oli Suomen kansa jo silloin tohon aikaan, kun kummasti riitti vaan jengiä keikoille. Ei ne kyllä tajunnu musiikista mitään. Olsivat mieluummin menneet himaan kuuntelemaan Piitlesiä levyltä. Meidänkin porukat oli ekoilla treffeillään Ganesin keikalla. Oli nekin tyhmiä. Olsivat menneet ennemmin oopperaan. Mustakin olis voinu tulla oikee ihminen eikä tämmönen rehju, minkä mielestä paskat soittajat on hyviä ja hyvät paskoja. ...vaikka kyseessä onkin ehkä kaikkien aikojen yliarvostetuin soittaja. Kuolema tekee taiteilijan. Tä? Sanoiko joku Walli? Hendrix? Cobain? Dimebag? Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 | |
![]() 23.05.2005 18:52:19 | |
No aika sumussa oli Suomen kansa jo silloin tohon aikaan, kun kummasti riitti vaan jengiä keikoille. Ei ne kyllä tajunnu musiikista mitään. Olsivat mieluummin menneet himaan kuuntelemaan Piitlesiä levyltä. Meidänkin porukat oli ekoilla treffeillään Ganesin keikalla. Oli nekin tyhmiä. Olsivat menneet ennemmin oopperaan. Mustakin olis voinu tulla oikee ihminen eikä tämmönen rehju, minkä mielestä paskat soittajat on hyviä ja hyvät paskoja. Niin no, oikeestaanha Ganes taisi kyllä aina tarjota kunnon shown, ja onhan siinä jotain sellaista selittämätöntä drivea siinä soitossa -74 livellä, ja varmaan usein muulloinkin. Mutta ajoin vain sitä takaa, että nykyäänkin kuulee monen ihan tolkkuihmisen sauhuavan siitä, kuinka kova Ganes ja nimenomaan Alpun aikainen Ganes oli, mutta monet paljon paremmin rokkaavat bändit saati Ilen aikainen Ganes lytätään samaan hengenvetoon. Sitten siinä käy just tällainen vastareaktio kuin meitsillä, että "mitäs vitun ihmeellistä tossa nyt on" (kun ei siinä ole yhtään mitään) vaikka herrat Aaltonen, Häkkinen ja Järvinen vain tekevät parhaansa siellä lavalla. Tä? Sanoiko joku Walli? Hendrix? Cobain? Dimebag? Walli sanon ja Dimebagin, Cobainia en edes viitsi sanoa. Henkka on pikkusen sitten mutkikkaampi tapaus. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 23.05.2005 19:43:04 | |
Kellaritason bändi se siellä vetää, aika on vain kullannut muistot ja sumentanut ihmisten mielet. Jostain syystä mä olen aika varma, että muistot eivät olleet kullanneet niitä kertoja, kun Roadrunnerin molemmin puolin näin Hurriganesit ja innostuin niin perkeleesti. | |
![]() 23.05.2005 20:42:37 (muokattu 23.05.2005 20:47:23) | |
Jostain syystä mä olen aika varma, että muistot eivät olleet kullanneet niitä kertoja, kun Roadrunnerin molemmin puolin näin Hurriganesit ja innostuin niin perkeleesti. Aivan taatusti se olikin kova juttu silloin, mun pointti on se että kun katselee noita livepätkiä niin niissä ei mun mielestä oikeesti ole mitään ihmeellistä eikä etenkään mitään, mikä oikeuttaisi nostamaan jonkun niistä äijistä jotenkin erityiselle jalustalle. Ihan ilman legendaarisuuslisää tai tietoisuutta siitä, että siinä vetää nyt Suomen monen mielestä kovin bändi kautta aikojen, täytyy sanoa että siinä esityksessä ei ole yhtään mitään. Mutta mähän en rockista tajuukkaan mitn. Niin, ja mun alkuperäinen ajatus oli se, että kun moni näki (minä itse mukaanluettuna) Ganesin ekaa kertaa tuon surullisenkuuluisan comebackin myötä, niin varmasti pettyi. Mutta munkin pettymys liittyi vähintään yhtä paljon kohtuuttomiin ja tuon livepätkän perusteella suurelta osin katteettomiin ennakko-odotuksiin. Se ei muuta tietenkään mihinkään sitä tosiasiaa, että se Ahveniston keikka oli suurinta paskaa ikinä. Ja vielä enemmän vitutuskäyrää nosti kun luki myöhemmin Remun kommentteja siitä, kuinka "ne puliukot ei ees osannu soittaa" ja mies itse oli lavan ylivoimaisesti surkein hahmo, soittotaidosta ei hajuakaan, Alppu piti homman läjässä vaikka oli kuulemma vaikeuksia pysyä tuolilla istumassa ennen keikkaa. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 24.05.2005 06:35:52 | |
Ei, kyllä se oli ihan oikeasti aivan paska keikka. Jep jep, "been there seen it", mä vaan tossa mietin, että mitkä on odotukset tämän päivän Hurriganes-keikalle vs. v.- 88 comeback-kiertue. | |
![]() 24.05.2005 08:34:28 | |
Jep jep, "been there seen it", mä vaan tossa mietin, että mitkä on odotukset tämän päivän Hurriganes-keikalle vs. v.- 88 comeback-kiertue. No tämäkin on kyllä täysin totta, ja samassa suhteessa on tuote huonontunut kuin tuolloinkin. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 24.05.2005 08:52:56 | |
No tämäkin on kyllä täysin totta, ja samassa suhteessa on tuote huonontunut kuin tuolloinkin. En ole nähnyt, mutta epäilen että tuskaa voisi olla nykyganesin näkeminen, vaikka Orma ja Löytty(?) varmaan parhaansa yrittää pitää hommaa paketissa. Remulla nyt vaan on tilanne karannut käsistä jo aikapäiviä sitten ja homma ei enää jekkase. Muutaman surullisen jutun olen kuullut joistain keikoista joilla herra on ollut pilaamaassa ammattimiesten soittoa niin paljon kuin ikinä on pystynyt. Tosin hyvänä päivänä saattaa jopa olla ihan kuunneltavaakin, tiedä häntä. Asenne ei ole kyllä hiipunut piiruakaan, ja jutut on samaa luokkaa, jopa kovempia mitä ennen. Samoin kolleegojen kohtelu. Kaveri kertoi tarinaa kuinka yhdellä Remu, Juice & Dave-kiertuella taustabändin kitaristi (Nipa Niilola) oli pyrkinyt Remun kanssa samaan aamiaspöytään hotellissa, niin Remu oli tokaissut siihen että "liuhuletit vittuun". No, aamiainen oli nautittu sitten eri pöydissä... | |
![]() 24.05.2005 09:50:31 | |
En ole nähnyt, mutta epäilen että tuskaa voisi olla nykyganesin näkeminen, vaikka Orma ja Löytty(?) varmaan parhaansa yrittää pitää hommaa paketissa. Kuulemma se nyt pelais paremmin kuin Merilahtien kanssa, tiedä sitten...silloin Merilahtien kanssahan se oli ajoittain niin huonoa, että noista lähiökuppiloistakin lähti jengi kävelemään, ainakin Herttoniemen Obelixista. Humu vaan huuteli "Harri, haista vittu" ja sössi minkä kerkes. Remulla nyt vaan on tilanne karannut käsistä jo aikapäiviä sitten ja homma ei enää jekkase. Muutaman surullisen jutun olen kuullut joistain keikoista joilla herra on ollut pilaamaassa ammattimiesten soittoa niin paljon kuin ikinä on pystynyt. Sitähän se on tehnyt aina, Louhivuortakin alkoi neuvomaan kuinka sooloja pitäis soittaa. "Kato metsuri vedät sit tällee diu-diud-diu" Asenne ei ole kyllä hiipunut piiruakaan, ja jutut on samaa luokkaa, jopa kovempia mitä ennen. Samoin kolleegojen kohtelu. Kaveri kertoi tarinaa kuinka yhdellä Remu, Juice & Dave-kiertuella taustabändin kitaristi (Nipa Niilola) oli pyrkinyt Remun kanssa samaan aamiaspöytään hotellissa, niin Remu oli tokaissut siihen että "liuhuletit vittuun". No, aamiainen oli nautittu sitten eri pöydissä... Remuhan on oikeasti ihan nollakerholainen, vituttaa tuommoisen lahjattoman suunpieksijän palvonta. Äijän ansiot on kieltämättä melkoiset, jos ajattelee, kuinka moni on innostunut musasta sen ansiosta, mutta arvokkuus olisi säilynyt hienommin, jos näitä rahastus-Ganeseja ei olis ikinä tullut. Edes Dingo ei ole tehnyt näin montaa comebackia, eikä edes se näin huonon kuuloisesti. Tosin yhtä moni on varmaan innostunut musasta esim. Pelle Miljoonan innoittamana, eikä sekään tuolla pyöri sössimässä vanhaa mainettaan, vaan hoitaa homman himaan paremmin kuin ikinä. Eikä varmasti tarvi egoilla nuoremmilleen. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 24.05.2005 10:12:19 | |
Tosin yhtä moni on varmaan innostunut musasta esim. Pelle Miljoonan innoittamana, eikä sekään tuolla pyöri sössimässä vanhaa mainettaan, vaan hoitaa homman himaan paremmin kuin ikinä. Eikä varmasti tarvi egoilla nuoremmilleen. Pöllö on minustakin saanut pidettyä hommansa hanskassa, niinkuin näin ulkomusiikkillisista lähtökohdista katsoen. Keikkoja en ole nähnyt aikoihin, mutta huhujen mukaan rokit lähtee kohtuu hienosti vieläkin, kun vaan tähtimerkit on kohdillaan. | |
![]() 24.05.2005 10:25:00 (muokattu 24.05.2005 10:29:34) | |
Kuulemma se nyt pelais paremmin kuin Merilahtien kanssa, tiedä sitten...silloin Merilahtien kanssahan se oli ajoittain niin huonoa, että noista lähiökuppiloistakin lähti jengi kävelemään, ainakin Herttoniemen Obelixista. Humu vaan huuteli "Harri, haista vittu" ja sössi minkä kerkes. En nähny Merilahtien kanssa yhtään keikkaa. Aikaisemmin mainitsemani Ogelin ostarikuppilan keikka, jossa Remun lisäksi bändissä skulas Orma ja Löytty, oli heikko. Homma ei pysynyt kasassa ollenkaan, enkä usko että tätä paskemmaksi enää edes Remu voi soittoa vesittää. Lähdin siis vege kesken keikan. Remuhan on oikeasti ihan nollakerholainen, vituttaa tuommoisen lahjattoman suunpieksijän palvonta. Äijän ansiot on kieltämättä melkoiset, jos ajattelee, kuinka moni on innostunut musasta sen ansiosta, mutta arvokkuus olisi säilynyt hienommin, jos näitä rahastus-Ganeseja ei olis ikinä tullut. Edes Dingo ei ole tehnyt näin montaa comebackia, eikä edes se näin huonon kuuloisesti. Joo mutta onhan rockenroll muutakin kuin taiturimaista soittamista. Remu on Persoona, jolla on asennetta. Ja bändin kunkkuna se varmaan on ollut aika taitava. Jos funtsii Alppua ja Cisseä, niin olihan ne oikeesti aika puliukkoja. Siis niissä oli varmaan kaitsemista, herkkiä kundeja kun olivat. En tosin ehkä itse olisi halunnut olla Remun bändissä... Tosin yhtä moni on varmaan innostunut musasta esim. Pelle Miljoonan innoittamana, eikä sekään tuolla pyöri sössimässä vanhaa mainettaan, vaan hoitaa homman himaan paremmin kuin ikinä. Eikä varmasti tarvi egoilla nuoremmilleen. No kyllä se ainaki yleisölleen vittuilee ihan kybällä. Mut sehän on sen tyyli, joka on mun mielestä ihan ok. Mäkään en uskaltanu mennä diggailemaan Pelleä keikalla takariviä lähemmäksi, kun se huuteli jollekin hepulle "saatanan kaljamahaset porvarit" :+D All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. | |
![]() 24.05.2005 10:36:58 | |
Joo mutta onhan rockenroll muutakin kuin taiturimaista soittamista. Remu on Persoona, jolla on asennetta. Se ei ole mitään asennetta että vedetään ihan mitä sattuu ja puolustellaan sitä sillä, että on mukamas asennetta. Asennetta on se, että soitto on hanskassa mutta silti ei aleta mihinkään muniinpuhaltelumeininkeihin. Itse asiassa juuri Alppu Järvinen aina puolusti tuota asennetta, ja omalta osaltaan myös toteutti sitä, tosin myöhemmän soolotuotannon perusteella tuo ajatus oli hukkunut jonnekkin viinan ja kemikaalien satumaahan. No kyllä se ainaki yleisölleen vittuilee ihan kybällä. Mut sehän on sen tyyli, joka on mun mielestä ihan ok. No niin mutta Pöllö on kumminkin idealisti ja itseironian kunkku, ainakin nykyään. Ja sillä liikkuu päässä muutakin kuin sahanpuruja, tuon Remen jututhan on ihan samaa tasoa kuin kaikenmaailman kiinalaisista onnenkekseistä viisautensa hakevien kotiprofeettojen latteudet. Kunnia silti Hurriganesin loistovuosille, muistettakoon silti, että se kaikki ei ollut pelkästään Ganesin loistokkuutta vaan sille jutulle oli ns. tilaus siihen aikaan. Silti varmasti hoitivat hommansa täysillä ja oikealle asenteella. Ganes-diggailuhan on nykyään vähän kuin postimerkkien keräily; harvinaisuus ratkaisee, ei alkuperäinen käyttötarkoitus. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 25.05.2005 07:22:12 | |
Louhivuortakin alkoi neuvomaan kuinka sooloja pitäis soittaa. "Kato metsuri vedät sit tällee diu-diud-diu" Joo-o, oon nähnyt kun Remu tekee tota Ormalle ja Löytylle. Mulla palais hermokin aika nopeesti tommoseen. Siis äijä ei tiedä mitään kitaransoitosta ja käskee vuosikymmeniä soittaneita muusikoita soittamaan niin kun herra käskee. Remulla tosiaan on mennyt yli jo pitkän aikaa sitten, eikä Hurriganes enää tule takaisin missään siedettävässä muodossa. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. | |
![]() 25.05.2005 08:09:51 | |
Olikos se nyt viime vuonna kun _erehdyin_ paikalliseen raflaan kattelemaan Nykäsen keikkaa... Ei varmaan tarvitse asiasta mainita enempää. | |
![]() 25.05.2005 08:33:54 | |
Olikos se nyt viime vuonna kun _erehdyin_ paikalliseen raflaan kattelemaan Nykäsen keikkaa... Ei varmaan tarvitse asiasta mainita enempää. No, hyvinhän se Anssi yleensä on kannuttanut, kuin se nyt noin? :) I like to raise my glass. I like to praise the past. Some things go on forever. Some things never last. (Darrell Sweet, 1947-1999) | |
![]() 25.05.2005 11:55:48 (muokattu 25.05.2005 11:56:28) | |
Kunnia silti Hurriganesin loistovuosille, muistettakoon silti, että se kaikki ei ollut pelkästään Ganesin loistokkuutta vaan sille jutulle oli ns. tilaus siihen aikaan. Silti varmasti hoitivat hommansa täysillä ja oikealle asenteella. Joo. Kuuntelin tossa aamulla duuniin ajaessani Rock'n'roll All Night Long -levyn liveraitoja. On ne ihan perkeleen hyviä. Alppu ei mielestäni enää yhtä tiukkaan kitarointiin taipunut myöhemmin ilman Remua. Ja Alppua pidän lahjakkaana muusikkona, Remua ja Cisseä "vain" rokkareina. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. | |
![]() 25.05.2005 12:30:34 | |
Joo. Kuuntelin tossa aamulla duuniin ajaessani Rock'n'roll All Night Long -levyn liveraitoja. On ne ihan perkeleen hyviä. Alppu ei mielestäni enää yhtä tiukkaan kitarointiin taipunut myöhemmin ilman Remua. Ja Alppua pidän lahjakkaana muusikkona, Remua ja Cisseä "vain" rokkareina. Mä taas pidän Alppua lahjakkaanan kitaristina, mutta surkeana muusikkona, jos ajatellaan kuinka hienon muusikonuran esim. hänen varjoonsa jäänyt Ile Kallio onnistui luomaan, osin varmasti Ganesissa hankkimiensa kannusten avulla. Mutta kuten todettu, rokki on muutakin kuin briljanttia soittotaitoa, niin hyvässä kuin pahassakin. Yhtä paljon kuin Humun surkeaa nykylinjaa ja huonoja tuotoksia puolustellaan "kyllä se kuitenkin sillon -74 veti", niin voidaan edellyttää hienon ja uskottavan rokkarin uralta, että se on, jos ei nyt aivan nousujohteista, niin ainakin tasonsa suurinpiirtein säilyttävää. Ja uskottavalla muusikolla on mielestäni muutakin arvoa kuin, se kuinka hän on joskus 30 vuotta sitten osannut käskeä jotain toista soittamaan hyviä sooloja. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)