Aihe: Bon jovi kesällä suomeen!
1 2 3 4
Izer
17.06.2008 15:43:41 (muokattu 17.06.2008 15:44:45)
Joo, hyvä veto oli. Miinusta tulee siitä, että Jon tuntui vetävän keikan vähän autopilotilla (lauloi kyllä hyvin). Liekkö Jonin fiiliksistä sitten johtunut, että settilistaan tiettävästi merkitty Dry County jätettiin soittamatta ja setti oli muutenkin vähän lyhyempi kuin joillain muilla keikoilla... Muutaman biisin jälkeen hyvin mukana ollutta yleisöä ei voi ainakaan syyttää. Miinusta myös ihan liian isosta golden circle alueesta. Nyt kentän yleisöjen väliin jäi parinkymmenen metrin "fiiliksetön" vyöhyke. Mutta muuten jees.

Itse kiinnitin myös huomiota tuollaiseen pieneen innottomuuteen. Keikka oli kyllä todella kova, encore oli ehkä paras ikuna. Todella hienoa, että Sambora lauleskeli I'll be there for youn ja vähän samalla laulatteli yleisöäkin. Ja messissä kyllä oltiin vaikka jäätiinkin sinne miksauskopin etutienoille.

Pakko mainita myös tuosta Golden Circlestä, että aivan naurettavan kokoinen. Varsinkin kun se ei tullut myyntiin samaan aikaan silloin muiden paikkojen kanssa. Söi vähän aluksi, kun savuttiin paikalle ja huomasin kuinka kauas jäätiin vaikka ihan ajoissa oltiin liikkeellä. (Normikenttälipulla)

Edit: Ai niin, aika hiljasella oli volat, kun piti ottaa korvatulpat pois ekan biisin jälkeen, että saa enemmän fiilistä mukaan (en ole koskaan vielä tehnyt noin aikaisemmin).
Ridin' with the wind!
AsdMon
17.06.2008 17:16:51
Olinkoha liian humalassa tai huumassa, mut mun mielest Jovi näytti ainaki alwaysin jälkee ku jengi huus nii saatanasti iha siltä ku diggais olla siel laval ihan vitusti. Se Bad medicinen venyttämine siihe 10-15min oli jotai aivan mahtavaa.

Jos jengi otti vaik jollai kännykameroil videoo sillee et ääni säily yhtää ni mielellää fiilistelis youtuben kaut tms. Toivottavasti tulee joskus tv:stä keikka tai vaikka dvd-julkasu! :)
teg
17.06.2008 17:25:31
Joohieno keika oli, tosin jo mainittu "circle"-homma olisi kyllä saanut jäädä toteuttamatta, oli se sen verran turha. Hyviä biisejä setti lähes pullollaan, mutta jos tuo Dry Country oli tarkoitus soittaa, niin sen pois jättäminen ahistaa näin jälkikäteen, samoin kuin These Days, jota on soiteltu muualla. Liekö kolea ilma hieman latistanut artistien intoa...
Flash
17.06.2008 19:17:37

Olinkoha liian humalassa tai huumassa, mut mun mielest Jovi näytti ainaki alwaysin jälkee ku jengi huus nii saatanasti iha siltä ku diggais olla siel laval ihan vitusti.

Joo, Jonilla näytti olevan kyllä ihan hauskaa lavalla. Se tietty vaisuus (välispiikkien vähyys, setin lyhentäminen jne.) johtui varmaan siitä, että äijällä oli kuuleman mukaan rurkku kipeänä (ja näyttihän tuo tosiaan köhivän ja juovan jotain aina biisien välillä). Jos näin, niin esim. suhteellisen vaativa Always oli kumminkin aika hyvin vedetty.
Live Music Is Better!
sirdickyj
17.06.2008 19:19:59
Soundi tosiaan oli täysin ponneton, ihan kevyesti paskin mitä Stadikalla olen kuullut. Metallica -04 oli toki melkein yhtä huonosoundinen, mutta bändikin on niin käsittämättömän paska soitannollisesti, että muuta ei voi odottaakaan.

Selkeää oli, mutta NIIN hiljaa, että vitutti rankasti. Kyllä konsertissa pitää rintalastassa tuntua, että ollaan keikalla eikä himassa.

Liekö Jonin uusi, inisevä ja ohut laulutyyli ollut osasyynä ohueen yleissoundiin, se laulu on kuitenkin saatava sieltä esiin. Sambora täräytti ihan toiseen malliin, kyllä. Siis laulut.
Ei kerta homoa tee!
Flash
17.06.2008 19:24:22

Soundi tosiaan oli täysin ponneton, ihan kevyesti paskin mitä Stadikalla olen kuullut.

Njaa, kyllä siinä lavan edustalla oli ihan ok saundit, mutta jos pystyy vieruskaverille suht. helposti puhumaan, niin kyllähän silloin josain vähän mättää. :)

Selkeää oli, mutta NIIN hiljaa, että vitutti rankasti. Kyllä konsertissa pitää rintalastassa tuntua, että ollaan keikalla eikä himassa.

Joo, en ihmettele jos jossain taaempana vähän nihkeää. Minua hämmästytti suuresti myös käytössä ollut "back to the 80's" tyylinen PA. Siis hirmuinen pino isoja pönttöjä, kun viime vuosien suuntaus on ollut ihan toisen näköiseen kattaukseen...

Sambora täräytti ihan toiseen malliin, kyllä. Siis laulut.

Kyllä. Sambora määräsi. Tuntui ukolla olevan myös aika hyvä soittofiilis otteista päätellen.
Live Music Is Better!
Flash
17.06.2008 20:14:23

Lava oli muuten karsittu versio ja siltä se tosiaan vähän näyttikin... Mm. muualla käytössä olleet sivuscreenit puuttuivat.
Live Music Is Better!
Vilhelmus
17.06.2008 21:24:17

Mites illan kovempi bändi, MoonMadness veti?
Jäätävä mänkkinen.
sirdickyj
17.06.2008 21:54:21
Lava oli muuten karsittu versio ja siltä se tosiaan vähän näyttikin... Mm. muualla käytössä olleet sivuscreenit puuttuivat.

Onko näin? Vittu mitä paskaa.

Myöskin keskellä nurmeä tököttänyt paitamyyntikoju oli aivan perseestä olkoonkin, että miksustorni oli sen takana. Mikä vittu se oli? Ei muillakaan mitään semmoista ole, sehän blokkasi ison osan kenttäpaikoista kelvottomaksi. Rahat takasin, saatana!
Ei kerta homoa tee!
sirdickyj
17.06.2008 21:55:03
Joo, en ihmettele jos jossain taaempana vähän nihkeää. Minua hämmästytti suuresti myös käytössä ollut "back to the 80's" tyylinen PA. Siis hirmuinen pino isoja pönttöjä, kun viime vuosien suuntaus on ollut ihan toisen näköiseen kattaukseen...

Kyllä siellä ihan moderni line array oli käytössä. Nisstä ei homma ollut kiinni.
Ei kerta homoa tee!
kupteri
17.06.2008 23:06:13

Katsomoon (D31) ainakin kuului varsin hyvin kaikki. Kuuset oli korvissa, eniten volumea lähti vieruskavereista kun lauloivat mukana (kuului se bändikin toki). En itte ainakaan moittis soundeja, mää ainakin sain irti kaiken mitä tartti.

Mutta olipa iso se kultasirkkeli ja sielläkin keulilla itänaapurin edustajia (pienistä lipuista päätellen). Tuli mieleen että ois saattanu harmittaa jonottaa pitkään että pääsee ryntäämään muurille ja sitten siinä onkin sellainen reilun rankkarialueen kokoinen "parempi" alue edessä. Nuo liputhan tuli vasta myöhemmin myyntiin. Vaan kukahan maksoi 990 € että pääsi golden circleen ja tapaamaan bändiä (+ syömään bäkkärille)? Aika suolainen hinta...
Friday Morning Waterloo @ mbnet | maihinnousu
smoju
17.06.2008 23:29:54
Kyllä siellä ihan moderni line array oli käytössä. Nisstä ei homma ollut kiinni.
riippuu vähän.. pystyikö tunnistamaan minkä laitevalmistajan kailottimet oli kyseessä..
sirdickyj
18.06.2008 07:36:45 (muokattu 18.06.2008 07:40:24)
riippuu vähän.. pystyikö tunnistamaan minkä laitevalmistajan kailottimet oli kyseessä..

no en..olen kuvitellut et se on se asettelu.

ehkä ei sitten. vaikka kylläkin sehän se on, se asettelu.

silti, kyseessä ei ollut "back to 80's" tyyppinen kattaus, kuten tuossa viestissä, johon vastasin, sanottiin.
Ei kerta homoa tee!
Flash
18.06.2008 08:45:39

silti, kyseessä ei ollut "back to 80's" tyyppinen kattaus, kuten tuossa viestissä, johon vastasin, sanottiin.

Joo, lähinnä viittasin siihen läjän ulkonäköön. Ovat usein nykyään paljon sirompia nuo PA:t.
Live Music Is Better!
Flash
18.06.2008 08:46:55

Mites illan kovempi bändi, MoonMadness veti?

Ihan hyvin, mutta henk koht olen niin kurkkuani myöten tuon tyyppisiä bändejä, että ei enaa vain jaksa... Näitähän riittää tässä maassa. Olis muuten varmaan toiminut paremmin Maidenin lämppärinä.
Live Music Is Better!
Vilhelmus
18.06.2008 09:45:50

Ihan hyvin, mutta henk koht olen niin kurkkuani myöten tuon tyyppisiä bändejä, että ei enaa vain jaksa... Näitähän riittää tässä maassa. Olis muuten varmaan toiminut paremmin Maidenin lämppärinä.

Kummaa, itse en tiedä Suomesta varmaan ainutta toista vanhan liiton (Rainbow-Europe -lähtökohdat) hardrockbändiä naislaululla. Vaikka powertukutukubändejä riittääkin.
Jäätävä mänkkinen.
Flash
18.06.2008 14:30:56 (muokattu 18.06.2008 14:32:37)

Kummaa, itse en tiedä Suomesta varmaan ainutta toista vanhan liiton (Rainbow-Europe -lähtökohdat) hardrockbändiä naislaululla. Vaikka powertukutukubändejä riittääkin.

Nojoo... Ne Rainbow vaikutteet puskivat muuten todella voimakkaasti läpi (melkein liiaksikkin). Juu, onneksi ei ollut tukutuku-meininkiä kuitenkaan, vaan just tota wanhan liiton toimintaa ennemminkin. Niinpä setin jaksoi kuunnellakkin alusta loppuun. Ei vaan yleensäottaen enää jaksa yhtään uutta suomalaista hevibändiä. Vois sitä soittaa jotain muutakin. No, eihän mun ole mikään pakko näitä kuunnella, joten ei ole mun ongelmani. Kunhan valitan vanhuuttani...
Live Music Is Better!
Hargon
22.06.2008 19:59:03
Ihan jees keikka. Ei pettymys, mutta ei tajuntakaan räjähtänyt. These Daysiltä olisin kaivannut biisejä, mutta kai livejä on mukavampi vetää rokkibiisejä.
"Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan."
Skebaholikko
23.06.2008 14:07:42

Näin jälkikäteen todettakoon, että Ritchie Sambora on juuri niin mahtava kuin luuleekin. pumpun paras laulaja pysyy liikaa piilossa skeban takana. I'll Be There For You oli perhanan komea. Joojoo, veti se Jonkkakin hyvin, mutta Ritchie on Ritchie.

Ja elkää nyt hyvät ihmiset kiusatko, että se Dry County olis ollu setissä mutta kurkkutilanne ois saattanu jättää sen pois...kaveri kertoi jonottaessa että mm. Manchesterissa olivat sen vetäneet, joten hiemanko odotin ja oisin räjähtänyt. No eipä, oli Raise Your Handskin pirun hieno kuulla. Hittiä hitin perään.
M.A.C.H.O. # 1 Don't break radio silence until they see this strike force. "Wimpy, non-strike force person: How will I know?" Because all fucking hell is going to break loose.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)