Aihe: Ruisrock ja Ankkarock '05
1 2 3 4 520 21 22 23 24 25 26 27
Ada
12.07.2005 00:01:35
Ehkä vähän joo...Ite missasin sentencedin kun oli sen verran heikko olo siinä kohtaa. Hellacopters oli kova mutta riehakkaampi meno oli kyllä 2003...

Itsekin missasin bändejä, en tosin humalan takia vaan koska sairastuin lauantaina. Oli hieman heikko olo eikä jaksanut oikein riehua, sunnuntaina nukuin johonkin kolmeen-neljään asti... täytyy tosin sanoa että ensiapu toimi hyvin (ainakin omiin kokemuksiin pohjautuen), lääkkeitä sai oloa helpottamaan nopeasti ja porukka oli ystävällistä. :)

Perjantaina hienon keikan veti Children of bodom, näin bändin livenä ekaa kertaa (tai en ainakaan muista aikaisempia mikä on sinänsä ihan mahdollista) ja oli ihan positiivinen yllätys. Yleisö vaikutti olevan hyvin mukana vaikka keikan aikana satoikin "hieman" vettä. Rammstein vaikutti jotenkin kylmältä, okei oli hienot tehosteet ja kaikkea, mutta se show tuntui painottuvan vähän liikaa niihin. Se _jokin_ puuttui. Porukkaa oli myös niin helvetisti että en kovin lähelle edes päässyt katsomaan.

Lauantaina HIM veti ehdottomasti hienon keikan. Huolestutti hieman etukäteen sillä viimeisimmät näkemäni live-vedot HIMiltä ovat olleet hieman heikkoja, mutta pelko osoittautui aiheettomaksi, ei voi olla kuin tyytyväinen. Keikka olisi tosin voinut olla pidempikin, kesti 15 minuuttia vähemmän kuin aikatauluun oli merkitty. :P Muita bändejä en hieman heikosta olotilastani johtuen seurannut kuin sivusilmällä joten hieman paha arvostella.

Sunnuntaina saavuin alueelle vasta Maija Vilkkumaan esiintymisen aikoihin, sitäkään en ehtinyt nähdä kokonaan. The Arkia kuuntelin rannalta ja tuntui toimivan ihan mukavasti. Siinä bändi jonka musiikkiin on ollut tarkoitus tutustua jo jonkin aikaa mutta on aina jäänyt... Within Temptationia jaksoin seurata aikani, vaikutti turhan puuduttavalta joten siirryin Niittyavan eteen odottamaan Paradise Lostin keikkaa. Musiikki toimi mutta porukkaa oli valitettavan vähän.

Harmittaa että missasin Hanoi Rocksin ja Sentencedin, nuo kun olivat suuri syy miksi ylipäätään lähdin Ruisrockiin. No, ihan hyvät festarit kaiken kaikkiaan, miinus ne kulkuyhteydet ja se että tulin kipeäksi mutta jälkimmäinenhän ei ole festarin järjestäjien vika. :>

Yrittäkää saada selvää. Muokkaan tekstiä lukijaystävällisemmäksi ja kirjoitan lisää bändeistä kun ajatus kulkee paremmin. Juuri tällä hetkellä olen kotona kuumeessa, kurkku kipeänä, poskiontelontulehdus ja muuta mukavaa...
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Planetist
12.07.2005 00:03:33
Kuusamon muikut! Kruunasi festarin. Uskomattoman hyviä.

Heh, aina kun katsoin sitä kylttiä päähäni tuli ajatus "Kuusumun muikut" ja huvituin joka kerta.
n-oise
12.07.2005 00:38:52 (muokattu 13.07.2005 23:34:44)
The Hives ja Flogging Molly taisivat olla parhaita keikkoja tuolla. Teenage Fanclub kuulosti myös kivalta. Disco Ensemblen keikka oli hyvä, mutta tunnelma yleisössä jotenkin vaisu. Hellacopters ei kolahtanut tällä(kään) kertaa ja Teräsbetoni kuulosti lähinnä tylsältä kauheassa helteessä. Liekkiä oli kiva katsella kun kaikki oli himittämässä, niin yleisössä oli mukavan vähän ihmisiä :). Tuomari Nurmio ja Alamaailman Vasarat oli myös hieno ja Jukkapoika ja Jenkkarekka jajajjaajaja... Hanoi Rocksista pidin myös vaikka en loppuun asti nähnyt.. oli kyllä loistava sää ja hullusti ihmisiä ^^
Hate
12.07.2005 08:36:25

Siis sanokaa nyt hyvänen aika joku, mitä te saitte irti siitä fantomasista? se sällihän vaan meni siellä pitkin lavaa ja vingutti mikkiä erinäisillä tavoilla ja rumpalilla oli enemmän hakattavaa ku skinillä helsingissä. Pitikö siitä oikeasti ymmärtää jotain?
Mä oon aina oikeessa. jos teidä mielest oon vääräs jossai asias, ni ootte käsittäny mut vääri.
Tavallinen musiikki kuullaan, heavy tunnetaan!
Hate
12.07.2005 08:39:08

ja Jukkapoika ja Jenkkarekka jajajjaajaja...

hjea! samaa mieltä. tämä oli ehkä enemmän kuin onnistunut veto, koska aurinko paistoi ja oli niiiiiiiin kesäinen ilma, et mikään ei sovi siihen paremmin kun reggae. muutenkin vetivät hyvän keikan.
Mä oon aina oikeessa. jos teidä mielest oon vääräs jossai asias, ni ootte käsittäny mut vääri.
Heissi
12.07.2005 12:14:38
Siis sanokaa nyt hyvänen aika joku, mitä te saitte irti siitä fantomasista? se sällihän vaan meni siellä pitkin lavaa ja vingutti mikkiä erinäisillä tavoilla ja rumpalilla oli enemmän hakattavaa ku skinillä helsingissä. Pitikö siitä oikeasti ymmärtää jotain?

Piti. Ajattele Fantômasia musiikiksi sovitettuna sarjakuvana niin saatat saada hommasta otetta (juuri sitähän niiden debyytti onkin).

Ps. "se sälli" sattui olemaan Mike Patton.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
Hate
12.07.2005 12:21:25

Piti. Ajattele Fantômasia musiikiksi sovitettuna sarjakuvana niin saatat saada hommasta otetta (juuri sitähän niiden debyytti onkin).

okei... ehkä mä vaan keskityn silti siihen kuunteluun.

aijjaa... ei oo mun kavereita. (kuulostaa niin liian tutulta nimeltä muuten)
Vilhelmus
12.07.2005 12:46:26 (muokattu 12.07.2005 13:22:50)

Vilhelmus ei tiedä mitä menetti.

Perse.

Kuusamon muikut! Kruunasi festarin. Uskomattoman hyviä.

Twist Twist Muikunharju!
Mikko/DE
12.07.2005 13:15:05

Mitäs järkeä tossa on, eiks tuossa tapauksessa olis vaan kannattanu julkasta sarjakuvia.

Hehheh, vois kuittailla, mutta ei kai siihen nyt mitään syytä oikeestaan oo :)
Jubi
12.07.2005 13:18:05
aijjaa... ei oo mun kavereita. (kuulostaa niin liian tutulta nimeltä muuten)

Jaahas, tutustu nyt vaikka sellaiseen bändiin kuin Faith No More.
Innostus, nuoruuden hermostollinen häiriötila, joka paranee pienillä annoksilla katumusta kokemuksen karttumisen seurauksena.
Heissi
12.07.2005 15:22:06
Mitäs järkeä tossa on, eiks tuossa tapauksessa olis vaan kannattanu julkasta sarjakuvia.

Mä luulen et ne on ihan toiset yhtyeet joiden kannattais jättää musa julkasematta ja keskittyä sarjakuviin.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
Planetist
12.07.2005 16:00:13
Jaahas, tutustu nyt vaikka sellaiseen bändiin kuin Mr. Bungle
MV
12.07.2005 16:32:41
"Se ei ole bändi, se on paska" -Hanhjelm Rotten soundista
Numbie
12.07.2005 17:35:47

Mä luulen et ne on ihan toiset yhtyeet joiden kannattais jättää musa julkasematta ja keskittyä sarjakuviin.

Eräskin niittylavalla koikkelehtinut teini-ikoni vois hiljalleen jättää ne soittohommat ja siirtyä takaisin sarjakuvapiirtäjäksi, oli sen verran väsynyttä tuo The 69 Eyesin meininki.
Poppamies #2
napander
12.07.2005 18:46:58
Eräskin niittylavalla koikkelehtinut teini-ikoni vois hiljalleen jättää ne soittohommat ja siirtyä takaisin sarjakuvapiirtäjäksi, oli sen verran väsynyttä tuo The 69 Eyesin meininki.

Pah ja pyh. Oli hyvä keikka ja hyvä meno.
elbowski
12.07.2005 18:48:53
Pah ja pyh. Oli hyvä keikka ja hyvä meno.

Oli vaan jotain kauheinta tuskaa kun piti Mokomaa odotellessa tuota sietää.
Bind my idle hands, they only claw at me
Drown in emptiness, my soul is left to bleed
IMIK #25
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2
stokstoks
12.07.2005 19:34:17
Ehkä paskin festari ikinä. Bändit olivat hyvä (ne mitä näki ennen kuin lähti pois).

Selvennys alkaa: Saavuimme kolmen hengen porukalla ruissaloon tunnin etsimisen jälkeen noin viideltä. Menimme leirintäalueelle, kokosimme teltan, ja sitten jonottamaan maksamaan leirintää. Pääsimme jonon ohi ja sitten maksu. Olimme varautuneet maks 15e, mutta se olikin sitten 22e. Festariesitteessä lukee, että se on 15e ja ilmainen kyyditys alueelle. Nooh, sitten seuraavaksi odottelemaan bussia. Odotus aika 45min ja Stam1nan missaus. Kaikki kolme bussia menee peräkkäin ohi, mutta vain yksi tulee takasin päin. 120 ihmistä pyrikii samaan bussiin joka ovesta, kuskina ollut ulkomaan asukki rähjää viisi minuuttia, että kaikki helvettiin bussista, no sitten se otti sinne porukkaa, mutta poloisella meni hermo ja se löi ovet kiinni ja lähti kaahaamaan pois mukanaan 15 ihmistä, onneksi olin kavereineni päässyt sisään. Tämä kuski ei halunnut päästää meitä alueelle vievän tien viereen vaan vei noin kilometrin päähän alueelle vievän tien luota. Siitä sitten kolme kilometriä kävelyä vesisateessa ja ukkosessa.

Saavumme alueelle noin seitsemältä katsomaan Turmion Kätilöitä joiden keikka oli keskeytetty ukkosen takia. No, kätilöt heittää hienon keikan ja näkyipä toinen laulaja kelleisillään.
Sitten jäimme odottamaan eturiviin Rammsteinin alkamista johon oli 3,5h, mutta eipä sitä tullut mitään menetettyä, kun muut bändit oli luokattomia tai sitäkin huonompia. Rammstein veti hienon keikan, joka kylläkin oli täysin helsingin toisinto supistettuna, mutta maistu kyllä. No sitten yöllä märkänä pois suuntaamaan.

Ei sujunut kovinkaan hyvin. Kenen helvetin lahnan idea on ollut laittaa yks ahdas portti 10000 ihmiselle, jotka pyrkii ulos yhtaikaa. No siinähän vierähti tunti, että pääsi väljempään, mutta ei silti ollut tilavaa, onneksi päätimme lähteä oikaisemaan metsän ja talojen poikki. Se oikaisi noin 2km. ja sitten venaamaan bussia tunniksi. Ei tullut, joten sitten vain kävelylle 9km:n lenkille (miks leirintäalue ei voi olla lähempänä?). Varttia vaille neljä lerillä kahden tunnin kävelyn jälkeen. Poikki, rakoilla, vittuuntuneena, mutta eipä oltu ainoita. Autossa nukuin kolme tuntia ja sitten ostamaan jotain syötävää. Maistu hyvälle, ja sitten taas odottamaan bussia. taas vierähti sellaset reilu puoltuntia, mutta suht kivuttomasti se meni. Alueelle päästiin ja siitä eteenpäin oli helmee yöhön asti...Upeita keikkoja olivat mm. Sentenced, CMX, YUP, Sir Elwoodin hiljaiset värit, Tuomari Nurmio ja 22-pistepirkko ja Mokoma. Illalla oli nestevajaus häiritsevä lisättynä voimakkaalla auringonpistoksella. Vasta Mokoman keikan aikoihin löysimme ensimmäisen ilmaisen vesipisteen, mutta silloin se oli myöhäistä.

päivän aikana ihmettelin miksi lavojen edusjärjestyksenvalvojat eivät tee millekään mitään. ihmiset kiipeilevät toistensa hartioille, crowd daivaavat ja sun muuta...ei onnistu muilla festareilla...järjestyksenvalvojilla ei ollut edes vesiletkuja ja muutenkin ne oli hirveitä pygmejä ja repoja, sellasia vanhoja hihhuleita. Hyi saatana. Turvallisuutta ei valvottu yhtään.

Illalla pääsi aika hyvin pois kun lähti ennen HIMiä...käveltiin odottelemaan bussia, ja tässä oli viimeinen pisara, odotettiin bussia 3,5 tuntia, ja se makso 3e. Päästiin leirille ja päätettiin, että helvetti kun on paskaa. Pakattiin teltta ja lähdettiin ajamaan Tampereelle. Jäi näkemättä Maj Karma ja Apulantan, mutta ne nähtiin jo Provinssissa ja Flogging Molly ja Paradise lost ja Within Temptation, mutta Flogging Mollyn olen jo nähnyt ja kaks seuraavaa oli niin myöhään, että oltais varmaan muutenkin lähdetty.

Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä. Ei enää ikinä RuisRockiin.
Älä käänny katsomaan, suomalaiset tuijottaa
Hate
12.07.2005 20:00:06 (muokattu 12.07.2005 20:07:58)

stokstoks: Ehkä paskin festari ikinä. Bändit olivat hyvä (ne mitä näki ennen kuin lähti pois).

Ei voi muuta oikein sanoa, muuta kuin että oma moka, jos ei löydä RUISROCKIN omalle festarialueelle, joka oli siellä Elyse Arenan pihassa. Sinne nimittäin maksoi 15 € ja ilmainen bussikuljetus meni 10 min. välein kumpaankin suuntaan, eikä 9 km matkasta ollut tietoakaan. Tämä on fakta. Ja kyllä minä ainakin näin järjestysmiesten suihkuttelevan vettä yleisöön ja kantavan aidan yli tulevia ihmisiä pois. Ilmaiset vesipisteet kyllä löytyivät. Ei tullut mieleen kysyä vaikka joltain järjestysmieheltä tai muulta hommissa olevalta mistä saa ilmaista vettä. Omasta tyhmyydestä ei kannata alkaa valittamaan.

Kaikesta päätellen olit Ruissalon leirintä-alueella etkä ruisrockin leirinnässä. Pahoittelen, mutta ei ole Ruisrockin vika, jos et ota ennalta selvää asioista.
stokstoks
12.07.2005 22:01:03
Selvää kyllä otettiin ja kun paikalle saavuttiin niin kysyttiin opastajalta, että missä on leirintäalue, niin se opasti meidät sinne helvetin korpeen ruissaloon. Kyllähän sitä jälkeenpäin kiroiltiin kun esitteestä luettiin, mutta esim netistä niitten sivuilta ei juuri infoa löytynyt. Oma moka joo, myönnetään, mutta ei läheskään kaikki. Yhden kerran näin että sitä vettä suihkutettiin siellä yleisöön, ja sekin tapahtui mokoman keikalla sellaseen pieneen moshpittiin lavan edessä taaempana oli kaksi kuusi kertaa isompaa jossa porukka telo itteensä.

Olin kaikkien muiden lavojen eturivissä katsomassa jonkun keikan enkä edes huomannut vesiletkuja siellä eikä ainakaan kenenkään kädessä ollut sellaista, eikä siellä lavojen reunoilla ollut ihmisiä tarkkailemassa mitä kauempana tapahtui, toisin kuin provinssissa, jossa oli, ja heti kun jotain tapahtui niin ne viestitti ylesön seassa oleville järjestysmiehille sijainnin ja se järkkäri meni sinne puuttumaan asiaan. Ja Provinssissa ne järkkärit jako eturiviin vettä niistä letkuista jos niille ei ollut muuta tarvetta ja ne vielä jako tyhjiä mukeja joihin sitä vettä kaataa.

niin joo jäi mainitsematta edellisessä, että narikan sijainti oli homo. Esitteessä luki, että mm. alkoholijuomat saa tallettaa narikkaan, mutta kun se saamarin narikka oli porttien sisäpuolella ja portin läpi ei saanut tuoda niitä juomi, eli minulta sitten siinä lensi roskiin lantrattu puollitranen koskenkorva, minulta kysymättä, että haluaisinko viedä sen narikkaan. Vitun Esat!
Älä käänny katsomaan, suomalaiset tuijottaa
leka
12.07.2005 22:02:38
et vaan osaa
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)