Aihe: Keikoilla plektrojen heittely on mielestäni säälittävää.Sinusta?
1 2 3 4
Deathrace King
16.10.2003 13:23:57 (muokattu 16.10.2003 13:25:43)

Minusta on ainakin ihan mukavaa kun seinääni koristavat Megadethin ex-rumpali Nick Menzan rumpukapula ja Slayerin Jeff Hannemanin plektra.

Ja ei, en ole teini. Että näin.
Thrash and mosh 'til death!
Mimi
16.10.2003 17:53:20
Toi kapuloiden viskominen on oikeasti pelottavan näköstä hommaa. Tommosta vinhasti pyörivää kapulaa on vaikea saada kiinni vaikka seisoisi yksin pellolla ja odottaisi tuota nimenomaista kapulanheittoa.

Joo mutta fiksut rumpalit ei heitä sitä semmosella kirvesmurhaaja-tyylillä että se kapula lähtee pyörimään, sen voi heittää kuten tikan tikkatauluun jolloin se ei pyöri (tietysti kohta joku väittää että heittelee tikkaa niin että se pyörii)...

Onhan se tietysti arveluttavaa heitellä yleisöön mitään, kun vahinkoja tuppaa aina sattumaan... tai tietysti kaiken kovan mitä aikoo heittää vois kääriä johonkin kuplamuoviin ni sit ei satu ketään pahasti =)...
"Jos oikeutta enemmän vain nähdä saan, voin verhoutua vaikka lumenvalkeaan. Mutta jos maailma jatkaa pimeän matkan taivallusta, ylläni on surupuku, ja surupuku on musta..." per aspera ad astra
tumbi
31.10.2003 19:16:20
Se kuuluu asiaan heitetään kamaa yleisöön, ei nyt mitään päitä mut esim. just plektra. Varsinki jos soittaa näin pienellä pudjetilla kun mä ni tuntuu kivemmalta heittää plektra kun vädellä ainoa kitara ympäri seiniä ja heittää sitten kitarankaula vaikka yleisöön. (toivottavasti saan joskus heittää itte hajottamani kitaran kaula yleisöön.)
Dreameater
01.11.2003 19:11:03
Kuvitelkaa jos heittäisi esimerkiksi plektran yleisöön ja kukaan ei ottaisi sitä kiinni. Voisi ruveta nolottamaan. Ei ehkä kannata ainakaan ihan ensimmäisellä keikalla heittää yhtään mitään =P

Mutta kyllä pari plektraa saa heiteää, etenkin tunnetut artistit. Ja rumpukapulatkin voi heittää siististi lappeellaan. Ei siis mitään sairaita kierteitä, niin ei kolahda pahasti. Tai sitten käy tyrkkäämässä ne suoraan käteen.
TiMiTheShiT
03.11.2003 17:20:14
hehe joo kun satun oleen basisti niin pitäiskö mun heitellä sormia?
jos jokin menee Tarpeeksi huonosti niin se kannattaa vetää huumoriks he he heeh heh heh uuh hah hah haa
tumbi
03.11.2003 21:08:23

Hehe vitun tyhmä... taidat just olla basisti kun tulee noin huonoa juttua. :P
Deathrace King
04.11.2003 00:00:43

Justhan se kertoi olevansa basisti, itse taidat olla idiootti :o)
Thrash and mosh 'til death!
Dreameater
05.11.2003 15:08:09

Buhahaaa! =D

Aika napakasti sanottu.
k1mm0
07.11.2003 00:33:13
Children of Bodomin basisti heitti kaljapullon yleisöön Lutakossa joskus vuosia sitten, osui melkein minua päähän.
Jos paska ei haise niin se on pilaantunutta.
hörhö
09.11.2003 12:25:43

Mark Knoplfer ei voi heitellä plekuja. Eikä Rob Trujillo. Tai voi, mutta...

Jos he heittäisi sormensa yleisöön, niin saattaisivat olla aika kysyttyjä faniensa keskuudessa. Suuremmissa määrin, kuin muiden plektrat.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Fortune
09.11.2003 17:41:00

Wanha juttu:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=a53ef14f95&co=30
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
FatSam
17.11.2003 17:51:56

Mä sentään heittelin plekuja lukion Lucia-juhlassa. Pleku piti kyllä hakea aina heiton jälkeen takaisin, että pystyi seuraavassakin luokassa soittamaan.
Noniin! Imetään se hymiö pyllyyn!
Rautis
20.11.2003 13:11:26

Mä sentään heittelin plekuja lukion Lucia-juhlassa. Pleku piti kyllä hakea aina heiton jälkeen takaisin, että pystyi seuraavassakin luokassa soittamaan.

Loistava meininki!

Itse taannoin (kun oli semmoinen messukeikka ja arvelin ettei sinne tule kuin 7-12vuotiaita muksuja katsomaan) ostin setämakeisista aidoimpia eli Fazerin Parhaat-karkkipussin ja heittelin niitä yleisöön keikan jälkeen. Ne kelpasi kyllä, rumpukapulat ei...
Angie
07.12.2003 19:11:36 (muokattu 07.12.2003 19:13:09)
Eihän se nyt missään nimessä ole säälittävää touhua, kyllä se on kivaa, jos on oikein hyvä keikka ja sitten saa siitä vielä muiston kotiinviemisiksi! Ja onhan siinä nyt tiettyä glamouria, kun pääsee soittelemaan kitarasankarinsa käyttämällä plekulla tai rummuttelemaan tuolinselkämystä lempirumpalinsa palikalla.
Mun mielestä tavaran heittely yleisöön on kiva juttu, kunhan ei heitä kovaa, eikä mitään, mitä ei välttämättä haluaisi viedä kotiin. Esimerkiksi kun Sabbathit aikoinaan heitteli lihakimpaleita yleisöön, se ei ollut kiva juttu. Ei kai kukaan veisi jotain selkäfileetä kotiin lasivitriiniin, vaikka se kuinka oliskin Ozzyn kädestä lentänyt... yök.

Joskus Ankkarockissa satuin olemaan lavan läheisyydessä, kun yhden inhokkibändini, Apulannan keikan päätteeksi rikkoivat instrumenttinsa ja heittivät kitarankaulat yleisöön. Sattui lentämään mun varpaisiin. Nostin ylös ja heitin takasin. Hitto, miten ne teini-fanit mun ympärillä suuttuivatkaan. Mun mielestä se oli hauska jäynä... hehheh.
You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard.
AoA
10.12.2003 11:50:45
Itse en vähään aikaan tämmöistä rupeaisi harrastamaan.
http://koti.mbnet.fi/tarrasqu/Melos%20-%20Arkistokuvat/
KooMikko
10.12.2003 15:32:07

Joskus Ankkarockissa satuin olemaan lavan läheisyydessä, kun yhden inhokkibändini, Apulannan keikan päätteeksi rikkoivat instrumenttinsa ja heittivät kitarankaulat yleisöön. Sattui lentämään mun varpaisiin. Nostin ylös ja heitin takasin. Hitto, miten ne teini-fanit mun ympärillä suuttuivatkaan. Mun mielestä se oli hauska jäynä... hehheh.

Hoho! Loistavaa!
Stain
11.12.2003 20:24:55
Oli kyllä aika tahditon esitys se apulannan kitaranhajoitus. Toivottavasti eivät tee sitä uudelleen. Kyllä nirvana hoitti sen homman paremmin.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
hanuristi
22.12.2003 20:42:08
tuli vaan mieleen,että pienenä piti aina saada kaikkien nimmarit... nykyään ei sitä jaksa,se on kuitenkin vaan nimi paperissa tms.
"kun on paljon pientä hälinää,syntyy yksi iso hälinä." -ystäväni Jani
Angie
26.12.2003 00:11:40 (muokattu 26.12.2003 00:13:05)
tuli vaan mieleen,että pienenä piti aina saada kaikkien nimmarit... nykyään ei sitä jaksa,se on kuitenkin vaan nimi paperissa tms.

totta. Mutta oli siitäkin hyötyä. Mä myyn niitä naapurin nuorukaisille. 5-vuotias on kivoin.
"Tämä on Flaming Sideburnsin laulajan, Eduardo Martinezin nimmari. Saat kahdella eurolla."
"Fleimin Saidbööns? Vau, mä otan sen!"
"Ja tää taas on Tehiksen Oton."
"HALUU!"
"Ja tämä..."
"HALUUHALUU!"
"6 euroa."
"TIITTI!"

hehhee. I am such a meanie...
You've got that rainbow feel but the rainbow has a beard.
rockprinsessa
29.12.2003 12:43:55
Ihan kiva.
" I see through the darkness My way back home The journey seems endless But I'll carry on "
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)