Aihe: Ilosaarirock 2009
1 2 3 4 5 6
miffe
02.03.2009 14:16:21
Anonyymi muusikko: Kolmas Nainen taitaa tehdä muutaman festarivedon kesällä joista osa on vielä paljastamatta. Bändihän taisi hajota vuonna 1994 ja viimeinen varsinainen keikka oli Ilosaarirockissa? Siitähän taitaisi olla sopivasti 15 vuotta aikaa.

Ja sekin veto tais katketa ukkosmyrskyn takia...
turkulainen
kyseinen
02.03.2009 17:37:55 (muokattu 02.03.2009 17:38:20)
Kolmas Nainen taitaa tehdä muutaman festarivedon kesällä joista osa on vielä paljastamatta. Bändihän taisi hajota vuonna 1994 ja viimeinen varsinainen keikka oli Ilosaarirockissa? Siitähän taitaisi olla sopivasti 15 vuotta aikaa.

Mitä tarkoittaa "varsinainen keikka"? Nehän soitti jo Provinssissa 1997 ekan kerran uudestaan yhdessä, vuonna 2004 Eppujen kanssa stadioneilla ja Tavastialla ihan itsekseen (olin katsomassa) ja sen jälkeen ja välissä ties mitä keikkoja, joita ei edes voi muistaa.
"No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope
Anonyymi muusikko
02.03.2009 19:25:00
kyseinen: Mitä tarkoittaa "varsinainen keikka"? Nehän soitti jo Provinssissa 1997 ekan kerran uudestaan yhdessä, vuonna 2004 Eppujen kanssa stadioneilla ja Tavastialla ihan itsekseen (olin katsomassa) ja sen jälkeen ja välissä ties mitä keikkoja, joita ei edes voi muistaa.

Huonosti muotoilin, mutta sitä meinasin että Ilosaarirockin keikka oli viimeinen keikka ennen bändin hajoamista, kai? Onhan nuo keikkaa sitten sen jälkeenkin tehneet.

http://www.kolmasnainen.net/index.p … ;task=view&id=138&Itemid=30

hajosi 1994
keikkoja vuoden 1994 jälkeen:
1997 Provinssirock
2003 Provinssirock
2003 Himos Festival
2004 Ratina, Tampere
2004 Tavastia
2006 Rockperry, Vaasa
2006 Kiertue
jcps
05.03.2009 01:53:12

Lag: Mitä ihmettä? Viisi metallibändiä 25:ä tähän asti julkaistusta bändistä tuskin tekee Ilosaarestaka uutta Tuskaa.

Joo mutta ainahan tuo on ollut narinan aihe. Nille jotka eivät halua nähdä metallia on rentolava joka on täynnä sitten sitä toista ääripäätä. Ilmeisesti ei riitä sekään että yksi lava on kokonaan muussa käytössä ja muut lavat suurimmaksi osaksi, vaan siitä että muilla lavoilla on viikonlopun aikana se 5 metallibändiä ja nekin yleensä teltassa, on pakko nostaa meteliä. Itse en pahemmin metallista välitä ja omasta mielestäni jokainen metalliyhtye tuolla tänä vuonna on yhtä kiinnostava kuin purkillinen herneitä, mutta suotakoon se niille jotka niistä ovat kiinnostuneet.

e: lukuunottamatta tietenkään Metelli-klubia.
Joo, tämä on asia että jos jotain harmittaa että samaan aikaan on suht kaukana koko festarialueesta erillinen klubi jossa on metallia jonne maksaa erikseen lippu ja josta ei takuuvarmasti kuulu festarialueelle niin on pakko nostaa hattua pikkusieluisuudesta :D

Omasta mielestäni Ilosaarirockin yksi suurimmista eduista on aina ollut juuri se laaja kirjo laidasta laitaan, jokaiselle jotakin ja se on toiminut aina hyvin. Jos Ilosaaresta poistaisi esim metallibändit niin festarit menettäisivät paljon sitä omalaatuisuuttaan. Sama kuin poistaisi esim rentolavan, suuri osa omalaatuisuutta katoaisi samalla tavalla. Itseäni ei yleensä kiinnosta yksikään yhtye kyseiseltä lavalta ja olen ratkaissut tämän ongelman niinkin monimutkaisesti että en ole mennyt sinne :D Sama pätee muihin lavoihin jolloin siellä ei ole kiinnostavaa musiikkia, olen silloin muualla.

Fakta on se että festarit ovat bisnestä ja bisnekseen kuuluu tavoitella seuraavaa työtä, tässä tapauksessa festaria, mahdollistavaa voittoa. Metalli on suuri sana suomessa juuri nyt, mikä tietenkin näkyy pääesiintyjissä. Mutta en usko että olisin ikinään mennyt kyseiselle festarille muutenkaan pääesiintyjien takia, vaan ne mielenkiintoisemmat ja tuoreemmat yhtyeet löytyvät yleensä sieltä pienemmästä kokoluokasta.

Tänä vuonna ei ole oikein yksikään bändi VIELÄ innostanut, viime vuotisen "noin puolet bändeistä kiinnostavia" kattauksen sijaan. Mutta jos se Faith No More sinne vielä tupsahtaa niin olen paikalla kärppänä. Jos ei, niin viime vuonna oli sen verran paljon kovia bändejä että niillä pärjää tämänkin vuoden vielä :)

Saas nyt nähdä, vielä on paljon yhtyeitä ilmoittamatta
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
t0mmi
23.03.2009 00:03:08

Lisäyksiä ohjelmaan:

ISIS (USA)
Maxïmo Park (UK)
Röyksopp (NOR)
Tragedy (USA)
Asa & Jätkätjätkät
Brother Firetribe
Delta Force 2
Melankolics
Puppa J & Punky Reggae Band
Snow White's Poison Bite
Tuomo

+ Töminään Kylmä Sota ja White Tears

Melt-Banana perui kaikki kesän Euroopan keikkansa, mukaan lukien Ilosaarirockin. Pahoittelemme.

Bändiesittelyt ja muut infot: http://www.ilosaarirock.fi/2009/
stigcarpelan
23.03.2009 19:05:46
Huh mitä lisäyksiä. Tekis mieli kusta housuun.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Tunttone
24.03.2009 15:09:31
Isis, Tragedy, Asa.

Kyllä kelpaa, kovat festit tulossa!
PIMEÄÄ ENERGIAA
L4t3
24.03.2009 17:34:09
Tragedy ja ISIS, nää löi viimeisen naulan arkkuun.
Grunge is commercial garbage
taikakameli
25.03.2009 13:39:13
eijuma huhhuh ISIS tonnehan siis on pakko taas mennä
fidZi
29.03.2009 18:16:39
Olisi pitänyt kesän leiritöitä hakiessa pyytää että jos mitenkään saisi sijoitukset muulle ajalle kuin Ilosaarelle. Mutta kun ei älynnyt. AARGH! Aina kesän paras festari valuu sivu suun (tai no kyllä viime Ilo tuli nähtyä).
Méfiez-vous, demoiselles!
SSilver
30.03.2009 23:57:03
Röyksopp sen viimeistään varmisti, I'm there!
aarghto
31.03.2009 12:24:52 (muokattu 31.03.2009 12:25:57)

There is no hell. There is only France.
lxi
31.03.2009 13:11:25
aarghto: Killing Joke nettisivujensa mukaan tulossa.

e; http://www.golfrecords.co.uk/golfwe … design/phd/KJ/killingjoke_tour.html

HUHHHUH. Ilosaari vain paranee. Ihan uskomatonta.
carnation
01.04.2009 14:47:38 (muokattu 02.04.2009 16:08:04)
Muokataan pois tämä. Aprillia, saatana :)
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Ozzyneito
01.04.2009 15:52:57 (muokattu 01.04.2009 15:56:45)

carnation: Isis ja tuo mahdollinen Killing Joke houkuttelisivat kovasti ja muutama lisäkiinnitys vielä löytyy sivuilta:

http://www.ilosaarirock.fi/2009/

Ladytron (UK)
Band of Horses (USA)
The Gutter Twins (USA)

Missä? En mä näe?

Edit. tänään olisi tosiaan Se päivä kyllä. Ja Putro ainakin Provinssikiinnityksen yhteydessä ilmoitti, että kyseessä on kesän ainoa keikka.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
Jumikuula
01.04.2009 16:03:30
Joo, kyllä Isiksen ja The Dillinger Escape Planin takia on lähdettävä. Vielä kun saatais toi Mars Volta 4 vuoden tauon jälkeen Suomeen ni olis parhautta. Niilläki näyttäs keikka kalenteris olevan tyhjää tuolloin.
TepiTepi
01.04.2009 20:00:57
Ladytron = Huoratron?
carlos
01.04.2009 20:29:48
The Gutter Twins (USA)
Magenta Skycode

Voi kulli, meinasin jo laskea alleni. Sitten muistin, mikä päivä tänään on. Nääh! Ei saa kiusata näin vakavissa asioissa! :)
by the grace of God
t0mmi
02.04.2009 00:28:43

Täytyi odottaa vuorokauden vaihtumista ettei mene aprillipilaepäilyiksi, eli ne lisäykset:

Bad Brains (USA)
Killing Joke (UK)
Conrad Lant
02.04.2009 10:57:17

t0mmi: Täytyi odottaa vuorokauden vaihtumista ettei mene aprillipilaepäilyiksi, eli ne lisäykset:

Bad Brains (USA)
Killing Joke (UK)

Vihaan festareita. Pakko silti mennä.

KJ oli syksyllä Lontoossa hunajaa ja BB, olkoon vaikka kuinka väsynyttä nykyisellään, on pakko nähdä edes kerran elämässä.
No one prayed for Sodom
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)