Aihe: Ruisrock 2009 3.-5.7.2009
1 2 3 4 57 8 9 10 11
carlos
17.02.2009 17:14:47
Olishan niitä parempiakin esiintyjiä voinut hankkia, mutta ei auta valittaa. Nyt on vähän siinä ja siinä, jaksaako tuonne mennä. Mewin uutta materiaalia olis toki hauska kuulla livenä, mutta tuskinpa Ruisrock on siihen ainoa mesta. The Sounds ja festarit, toimii. Mutta siihenpä nuo sitten jäävätkin uusien kiinnitysten osalta.
by the grace of God
CanYouStayStill
17.02.2009 17:28:02

Pari samaa kuin viime vuonna esim. Amorphis, joten eipä oikein kovin hyvä lista. Pari ihan katsottavaa tai mielenkiintoista, mutta jotenkin tuntuu, ettei mielikuvitusta ollut mukana tätä listaa tehdessä. Mutta eiköhän tuonne raahaudu ihan vain fiiliksen takia (muijan) ja pidä hauskaa katsoen ne ehkä 5 katsottavaa bändiä.
Artist
17.02.2009 18:07:13
Aika varman päälle taas kerran. Mieltä toki lämmittää The Wildheartsin ja Gogol Bordellon läsnäolo.

Sen sijaan muutamia ehdottomia suosikkeja (Social Distortion yms.) sai taas odottaa ihan turhaan. Tai no, voihan vielä yllätyksiä tulla, mutta tuskin.
"It's another year for me and you, another year with nothing to do"
elbowski
17.02.2009 18:40:56 (muokattu 17.02.2009 18:41:49)
Itseäni ainakin miellyttää suuresti se ettei olla jämähdetty 70- ja 80-luvuilla väsähtäneisiin "legendoihin" vaan suunnataan avoimesti uusien suuntausten mukana, tämän vuoden elektrovaikutteisen musiikin tarjonnan koen itse ainakin varsin hienoksi jutuksi. Tähän päälle vielä Mew, yksi omista alltime-suosikeistani, sekä Neurosis ja Calexico, joiden omintakeisuus tyylillisesti on varmasti jotain minkä todistaa mielellään livenä. Suomalaisista Tehosekoittimen saundi kuuluu kesäfiilikseen, ja on siksi hieno lisä kattaukseen.

Onhan tämä nyt roima parannus vuosista 07 ja 08.
I am Jack's smirking revenge.
Artist
17.02.2009 18:54:58
Itseäni ainakin miellyttää suuresti se ettei olla jämähdetty 70- ja 80-luvuilla väsähtäneisiin "legendoihin" vaan suunnataan avoimesti uusien suuntausten mukana, tämän vuoden elektrovaikutteisen musiikin tarjonnan koen itse ainakin varsin hienoksi jutuksi. Tähän päälle vielä Mew, yksi omista alltime-suosikeistani, sekä Neurosis ja Calexico, joiden omintakeisuus tyylillisesti on varmasti jotain minkä todistaa mielellään livenä. Suomalaisista Tehosekoittimen saundi kuuluu kesäfiilikseen, ja on siksi hieno lisä kattaukseen.

Toki olet ihan oikeassa, mutta kun omat all-time suosikit uupuvat, on helppo valittaa. :)

Ihan hirveästi en kyllä uusia suuntauksia tuossa esiintyjälistassa näe, en toki väitä etteikö niitä voisi olla. Onko mikään noista esiintyjistä käytännössä tällä hetkellä uransa ja suosionsa huipulla? Musta tuntuu, että ei, mutta väärässäkin voin olla.

Ruisrock varmaan saisi lähes minkä tahasa mua kiinnostavan bändin budjetillaan ja järjestelytkin ovat kai esiintyjien näkökulmasta hyvät, joten hieman jää usein harmittamaan nuo esiintyjävalinnat.
elbowski
17.02.2009 18:58:34
Eipä noita suosion huipulla olevia ehkäpä ole, paitsi mitä luultavimmin Mew taas sitten kun uusi levy ilmestyy. Itse tarkoitin uusilla suuntauksilla tätä koneellisuuden määrää, elektronisen musiikin yhdisteleminen kun juuri "punkkiin" ja indierokkiin on ollut se viimeisin juttu.
Artist
17.02.2009 19:11:45
Eipä noita suosion huipulla olevia ehkäpä ole, paitsi mitä luultavimmin Mew taas sitten kun uusi levy ilmestyy.

Mahdollisesti.

Noi nimet jotka mä tuolta tunnistin ovat mielestäni huippukautensa ohittaneet. Toki tällä ei olisi mitään väliä, jos esiintyjät olisivat subjektiivisesti mun mieleen tai vaihtoehtoisesti jotain täysin spesiaalia (esim. MBV:n viime vuoden keikat; Lovelessista on aikaa, mutta mielellään olisi nähnyt), joten makuasioiksihan menee.

Itse tarkoitin uusilla suuntauksilla tätä koneellisuuden määrää, elektronisen musiikin yhdisteleminen kun juuri "punkkiin" ja indierokkiin on ollut se viimeisin juttu.

Mä näen ton taas vanhana juttuna, ihan tämä uusinkin aalto on ehkä vähän jo ohi, ja sykleinähän toikin on muutenkin kulkenut. Mutta nää trendit tuntuvat vaihtuvan nykyään niin pikaiseen, että mistäs tietäisin. Ihan hyvää kamaa kyllä tolta saralta tulee, ja jos Ruisrockiin menen niin toivon näiden vakuuttavan.

Mutta ei siinä mitään, pääasiahan on, että musa soi ja kaikille riittää jotain kiinnostavaa.
bastardo
17.02.2009 19:11:51 (muokattu 17.02.2009 19:12:15)
Mew ja tehis kiinnostaa, muuten kyllä näyttää ihan yhtä vitun säälittävältä paskalta kuin muutkin kotimaiset festarit viimeisen parin vuoden ajalta.
"If I'm crazy, then you're boring." -Henry Rollins
TepiTepi
17.02.2009 21:16:36
Metallia tai punkin eri variaatioita ei tarttis ainakaan enempää. Niitä on jo riittävästi tyydyttämään sen nälän.

Pop-rockia lisää, indie-puoleltakin.

Mew on kova kun kesäkuussa on just tullut uusi levy ja edellisestä käynnistäkin aikaa jo kolme vuotta.

Depeche Mode taitaa olla vankka huhu.
elbowski
17.02.2009 22:38:24
Depeche Mode taitaa olla vankka huhu.

Tämä kyllä räjäyttäisi pankin.
Bonham
17.02.2009 22:57:32
Vain hullu lähtisi ensi kesänä satsaamaan kalliiseen ja sitä kautta "laadukkaaseen" festariohjelmistoon... joutuu kilpailemaan mm näiden kanssa: Madonna, AC/DC, Bruce, Metallica, Tina Turner, Eagles... kyllä mä veikkaan, että varsin monelle noi satasen piletit tyhjentää pajatson ensi kesän keikkojen suhteen...

Eli varsin keskinkertaisilla kattauksilla taidetaan mennä ensi kesä festarien kanssa.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Bonham
17.02.2009 23:09:30

Joo, muakin vituttaa suunnattomasti, että olen joutunut vaivautumaan noina huonoina vuosina mm näiden takia Ruissaloon; U2, RHCP, Metallica, Iron Maiden, Pride & Glory, Living Colour, Neil Young, David Bowie, Jethro Tull, The Clash, The Jam, UB40, The Pretenders, Aswad, Georgia Satellites, Santana, Soundgarden, Midnight Oil, Hooters, Bob Dylan, Simple Minds, Bon Jovi, The Black Crowes, ZZ Top, Sting ja toki muutama muukin, joista ei ole niin lukua...

Mutta onhan tänä vuonna tosiaan toi Mew.
elbowski
17.02.2009 23:12:18 (muokattu 17.02.2009 23:13:49)
Lue toki oikein, ja ymmärrä että en puhunut 70- ja 80-lukujen Ruisrockeista, toki Ruisrockissa on esiintynyt ajallisessa kontekstissaan äärimmäisen hienoja bändejä, kuten viestisi esittääkin. Minä tarkoitin viestissäni noina vuosilukuina huippukohtansa nähneitä artisteja, joista nykypäivänä maksetaan että saadaan kuulla "ne klassikot" taas kerran.
Bonham
17.02.2009 23:14:02
Lue toki oikein, ja ymmärrä että en puhunut 70- ja 80-lukujen Ruisrockeista, vaan noina vuosilukuina huippukohtansa nähneistä artisteista, joista nykypäivänä maksetaan että saadaan kuulla "ne klassikot" taas kerran.

Oli tossa mun tilityksessä jopa 90-lukua, hehe
carlos
17.02.2009 23:51:07
Joo, muakin vituttaa suunnattomasti, että olen joutunut vaivautumaan noina huonoina vuosina mm näiden takia Ruissaloon; U2, RHCP, Metallica, Iron Maiden, Pride & Glory, Living Colour, Neil Young, David Bowie, Jethro Tull, The Clash, The Jam, UB40, The Pretenders, Aswad, Georgia Satellites, Santana, Soundgarden, Midnight Oil, Hooters, Bob Dylan, Simple Minds, Bon Jovi, The Black Crowes, ZZ Top, Sting ja toki muutama muukin, joista ei ole niin lukua...

Joo, olishan noista the Clashin ihan mieluusti nähny, mutta siihenpä ne sitten jäävätkin.
by the grace of God
Artist
18.02.2009 08:25:05
Vain hullu lähtisi ensi kesänä satsaamaan kalliiseen ja sitä kautta "laadukkaaseen" festariohjelmistoon... joutuu kilpailemaan mm näiden kanssa: Madonna, AC/DC, Bruce, Metallica, Tina Turner, Eagles... kyllä mä veikkaan, että varsin monelle noi satasen piletit tyhjentää pajatson ensi kesän keikkojen suhteen...

Eli varsin keskinkertaisilla kattauksilla taidetaan mennä ensi kesä festarien kanssa.

No, itse lähinnä laadukkaalla kattauksella viittasin laajaa "kulttisuosiota" omaaviin yhtyeisiin enkä niinkään tämän päivän (tai eilispäivän) kalliisiin megaluokan esiintyjiin. Tai vaihtoehtoisesti ihan eri tyylin huippunimiin (Manu Chao tai vaikka Beastie Boys varmaan houkuttelisivat jengiä, jotka ei olisi pistänyt kesän keikkabudjettiaan Madonnaan tai Metallicaan).

Kohderyhmät on niin erilaiset, että luulisi enemmänkin kannattavan keskittyä vaihtoehtoisempiin esiintyjiin festarikiinnityksissä, toki tämä jonkin verran näkyykin Ruisrockin esiintyjälistassa, mutta ne ihan ässävedot mielestäni jäävät puuttumaan.
Thyvon
18.02.2009 09:11:16
tanssipunk-yhtye !!! (USA)

Tää on mun mielestä mielenkiintoisin kiinnitys.
Y3J
18.02.2009 12:59:49
Mew pelkästään ei ihan pistä mua ostamaan lippua, muut kiinnitykset eivät hirveästi kiinnosta. Tuo Volbeatikin käytännössä asuu Suomessa. Kuinka nopeaa liput ovat aiempina vuosina menneet? Kauankohan sitä uskaltaa odottaa lisäkiinnityksiä.
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen.
Carvel
18.02.2009 13:36:04
Saako ruisrockissa ravata telttaalueen ja esiintyjäalueen portin läpi niin paljon kuin haluaa? Ja saako esiintyjäalueelle ottaa omia juomia?
t0mmi
18.02.2009 13:51:29 (muokattu 18.02.2009 13:52:12)

Kuinka nopeaa liput ovat aiempina vuosina menneet? Kauankohan sitä uskaltaa odottaa lisäkiinnityksiä.

Heinäkuulle? Ei kai Ruisrockin kolmen päivän lippuja ole myyty ennakosta loppuun ikinä? Päiväliput ovat kai loppuneet lauantain kohdalta ennakkoon vuosina 2005 ja 2006 ja nämäkin vasta tapahtumaa edeltävällä viikolla.

Saako ruisrockissa ravata telttaalueen ja esiintyjäalueen portin läpi niin paljon kuin haluaa? Ja saako esiintyjäalueelle ottaa omia juomia?

Ei saa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)