Aihe: Aerosmith Hartwall Areenalle
1 2 3 4 59 10 11 12 13
weelie
28.02.2007 13:19:18 (muokattu 28.02.2007 13:21:03)
Lippuja ei ole, mutta keikalle halajaisin. Vaikka muakin kyllä hirvittää se kaikki Pumpin jälkeen (sitä edellisistä pidän kaikista, niistä vähiten ehkä permanent vacationista, sitä edeltävät DwM ja RiaHP oli parempia). Siihen astiset kaikki studiolevyt mulla onkin... vinyylinä. :) Oli mun nuoruuden kovia juttuja (olen sitä Aerosmith+RunDMC-sukupolvea, eli 80-luvun lopun teinejä).

Luen juuri bändin elämäkertaa, kun nuo keikkailmoitukset innostivat kirjan lainaamaan. Ihan hyvä opus, reilu 200 sivua olen lukenut ja vasta Toys in the atticiä väsäävät.

Hobo-levystä odotin kovaa, mutta ei. Studiossa jotenkin ahtomiksattu ja jotenkin turboahdettu tyhjiö. Joe Perryn soololevy nyt ei sen kummempi ole kuin miehen aikasemmatkaan... ihan kiva kuunnella kerran, mutta ei juuri kehumista.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Joees
28.02.2007 20:43:36
Lippuja ei ole, mutta keikalle halajaisin. Vaikka muakin kyllä hirvittää se kaikki Pumpin jälkeen (sitä edellisistä pidän kaikista, niistä vähiten ehkä permanent vacationista, sitä edeltävät DwM ja RiaHP oli parempia). Siihen astiset kaikki studiolevyt mulla onkin... vinyylinä. :) Oli mun nuoruuden kovia juttuja (olen sitä Aerosmith+RunDMC-sukupolvea, eli 80-luvun lopun teinejä).

Luen juuri bändin elämäkertaa, kun nuo keikkailmoitukset innostivat kirjan lainaamaan. Ihan hyvä opus, reilu 200 sivua olen lukenut ja vasta Toys in the atticiä väsäävät.

Hobo-levystä odotin kovaa, mutta ei. Studiossa jotenkin ahtomiksattu ja jotenkin turboahdettu tyhjiö. Joe Perryn soololevy nyt ei sen kummempi ole kuin miehen aikasemmatkaan... ihan kiva kuunnella kerran, mutta ei juuri kehumista.

No keikalle saa liput ostamalla?

Musta on erittäin hyvä jotta tekevät sitä mitä tekevät eivätkä ole jumahtaneet paikalleen. Ja vielä parempi jotta soittavat keikoilla sekä uudempaa sekä vanhempaa materiaalia. Ovat vetäneet mun tietääkseni ihan hyvinkin biisejä Toys in the Atticilta ja Rocksilta keikoilla. Ainakin tuolla lammen toisella puolella.
Kyllä mä vanhemmista enemmän diggailen, mutta uudemmatkin putoilevat ihan hyvin. Balladit sun muut, ei valittamista.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
weelie
01.03.2007 15:06:54 (muokattu 01.03.2007 15:13:03)
No keikalle saa liput ostamalla?

Niinpä, niinpä. Ostan sitten kun keikka on enää ihan kulman takana.

Juu, eipä siinä mitään, että äijät "uudistuu" ja myy miljoonia. USAssahan eka listaykköslevy oli vasta "Get a grip", ja eka listaykkössinkku oli kai "I don't wanna miss a thing", grammyt on tullu biiseistä "Janie", Livin on the edge", Crazy" ja "Pink", että hyvällä tiellä ilmeisesti ovat. Kuulemma jo ihan Suomessakin listaykköseksi päässyt. ;)

Itse en usko että bändi enää tekee yhtään biisiä, joka räjäyttäisi tajuntani. Mutta eipä siinä mitään vikaa ole. Hyvä bändihän se silti on.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Joees
05.03.2007 19:39:20
Niinpä, niinpä. Ostan sitten kun keikka on enää ihan kulman takana.

Juu, eipä siinä mitään, että äijät "uudistuu" ja myy miljoonia. USAssahan eka listaykköslevy oli vasta "Get a grip", ja eka listaykkössinkku oli kai "I don't wanna miss a thing", grammyt on tullu biiseistä "Janie", Livin on the edge", Crazy" ja "Pink", että hyvällä tiellä ilmeisesti ovat. Kuulemma jo ihan Suomessakin listaykköseksi päässyt. ;)

Itse en usko että bändi enää tekee yhtään biisiä, joka räjäyttäisi tajuntani. Mutta eipä siinä mitään vikaa ole. Hyvä bändihän se silti on.

Jeps. Mulle kyllä kolahtaa nuo uudetkin...

Niitten yhteissoitto on kolahtanut muhun kyllä kovasti, ja sitä mä tuolta keikalta eniten odotankin. Ja muutenkin. Kyllä mä silti uskon että täälläkin tullaan kuulemaan noita vanhempiakin hittejä :-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Epämuusikko
05.03.2007 19:42:16 (muokattu 05.03.2007 19:42:47)
kuvittelenko, vai onko Aerosmith näistä "suurista nimistä" maailman vanhin alkuperäiskokoonpanolla matkaava bändi?

+ Joey Kramer on mies paikallaan!

++ sympatiapisteitä vedosta elokuvassa "Be Cool"!

+++ Miten sellaisesta variksenpelättimestä (S. Tyler) on voinut polveutua sellainen luomus (L. Tyler)?
It's sounds good! Bustard #1
sirdickyj
05.03.2007 20:38:52
kuvittelenko, vai onko Aerosmith näistä "suurista nimistä" maailman vanhin alkuperäiskokoonpanolla matkaava bändi?

Et kuvittele, näin se on. Lisäksi se on tuon aikakauden bändeistä ainoa, joka ei ratsasta pelkällä nostalgialla. Niiden viimeisin tuotos voi aina olla kovaa ja relevanttia kamaa, aina ei toki osu. Mutta "Just push play" sisälsi monta hienoa vetoa, ja "Jaded" oli ihan klassikkokamaa. Samoin "Sunshine", sitten siellä on monta semmosta hienoa, vähän erikoisempaa palaa.
Pataan! ...+alv.
Borlag
05.03.2007 20:57:25

Riippuu miten tuon "suuret nimet" määrittelee...

Eli esim ZZ Top jatkaa myöskin alkuperäis kokoonpanolla, ja päinvastoin kuin Aerosmithin kanssa, heillä se kokoonpano ei ole vaihtunut vuosien varrella kertaakaan.
sirdickyj
06.03.2007 17:24:31 (muokattu 06.03.2007 17:25:00)
Riippuu miten tuon "suuret nimet" määrittelee...

Eli esim ZZ Top jatkaa myöskin alkuperäis kokoonpanolla, ja päinvastoin kuin Aerosmithin kanssa, heillä se kokoonpano ei ole vaihtunut vuosien varrella kertaakaan.

Jep, näin on. Aerosmith teki yhden ja puoli levyä ilman Perryä ja yhden ilman Krameria, mutta se jäi julkaisematta, ja Kramer palas kehiin.

Jimmy Crespo oli kyllä hyvä soittaja Perryn paikalla. Ja se Rock and a hard place oli aika hyvä lätty. Sen sijaan Steve Ferrone oli aika erikoinen rumpali Aerosmithiin, mielestäni.
Pataan! ...+alv.
Jackie
06.03.2007 18:04:24
+++ Miten sellaisesta variksenpelättimestä (S. Tyler) on voinut polveutua sellainen luomus (L. Tyler)?

Äiti on Bebe Buell. Johtuiskohan siitä?
Sweeeeeeeeeeeeeet Emooooooooooootion
Flash
07.03.2007 11:27:49

Jep, näin on. Aerosmith teki yhden ja puoli levyä ilman Perryä ja yhden ilman Krameria, mutta se jäi julkaisematta, ja Kramer palas kehiin.

Whitford ei ollut myöskään mukana Rock In a Hard Place levyllä.

Jimmy Crespo oli kyllä hyvä soittaja Perryn paikalla. Ja se Rock and a hard place oli aika hyvä lätty. Sen sijaan Steve Ferrone oli aika erikoinen rumpali Aerosmithiin, mielestäni.

No jaa... Kyllähän se tanakka peruskomppi irtoaa Ferroneltakin ihan mukavasti. Lisäksi ukko on ehkä hiukan monipuolisempi soittaja, kuin Kramer (josta myöskin diggaan).
Live Music Is Better!
sirdickyj
07.03.2007 21:36:47
Whitford ei ollut myöskään mukana Rock In a Hard Place levyllä.

Tais se kyllä olla, eikös Rick Dufay soittanut vain keikoilla? Vai miten se olikaan?

No jaa... Kyllähän se tanakka peruskomppi irtoaa Ferroneltakin ihan mukavasti. Lisäksi ukko on ehkä hiukan monipuolisempi soittaja, kuin Kramer (josta myöskin diggaan).

Tokihan Ferrone on kova, mutta mulle tulee siitä aina mieleen Pettyn takakenoilut, ja Aerosmithiin taas kuuluu jyräpannut. Mielikuvia, kaiketi.
Pataan! ...+alv.
Flash
08.03.2007 09:07:26

Tais se kyllä olla, eikös Rick Dufay soittanut vain keikoilla? Vai miten se olikaan?

Allmusicin mukaan: Brad Whitford left the group in early 1980, forming the Whitsford-St. Holmes Band with former Ted Nugent guitarist Derek St. Holmes.

Ja Rock In a Hard Place ilmestyi vasta 1982. Perry ja Whitford palasivat bändiin 1984.
Live Music Is Better!
weelie
08.03.2007 09:14:47 (muokattu 08.03.2007 09:17:23)

Jack Douglas toi kaverin bändiin kun Brad erosi vuonna 1981, syyskuun New Yorkin studiosession jälkeen. Jackin mukaan Lightnin Strikes biisillä soittaa Dufay (vaikka kiertuetta vartenhan mies tuotiin). Tämä Aerosmithin elämäkerran sivuilta 377-379.

Whitford ei eronnut 1980 tehdäkseen tai tehdessään Whitsford-St. Holmes-levyn, mutta eroamispäätös kypsyi tuosta. Omine sanojensa mukaan oli Aeromisthista poissa 2,5 vuotta.
sirdickyj
09.03.2007 09:27:26 (muokattu 09.03.2007 09:27:59)
Jack Douglas toi kaverin bändiin kun Brad erosi vuonna 1981, syyskuun New Yorkin studiosession jälkeen. Jackin mukaan Lightnin Strikes biisillä soittaa Dufay (vaikka kiertuetta vartenhan mies tuotiin). Tämä Aerosmithin elämäkerran sivuilta 377-379.

Whitford ei eronnut 1980 tehdäkseen tai tehdessään Whitsford-St. Holmes-levyn, mutta eroamispäätös kypsyi tuosta. Omine sanojensa mukaan oli Aeromisthista poissa 2,5 vuotta.

Myös Draw the line-lätyllä on jotain sekaannusta kitaristien kanssa, eikös siinä ole Perry kannessa ja kumminkin Crespo soittaa levyllä jotain jo? Vai mitesse oli?

EDIT; Night in the ruts:ista on tietenkin kyse.
Pataan! ...+alv.
Flash
09.03.2007 09:46:57

Myös Draw the line-lätyllä on jotain sekaannusta kitaristien kanssa, eikös siinä ole Perry kannessa ja kumminkin Crespo soittaa levyllä jotain jo? Vai mitesse oli?

EDIT; Night in the ruts:ista on tietenkin kyse.

Ei ole taaskaan sitä kirjaa just tässä käsillä, että voisi tarkistaa, mutta kyllä Crespo taisi tosiaan jotain juttuja soitella tolle levylle.
Live Music Is Better!
Drifter
09.03.2007 14:50:38 (muokattu 09.03.2007 14:50:55)
70-luvun tuotanto iskee eniten meikäläiseen, 80-luku menettelee ja sen jälkeiset julkaisut eivät sytytä ollenkaan. Keikalle aion silti mennä, vaikka liput ovat kyllä sikamaisen kalliita.
teg
24.03.2007 18:53:48
siis onkos tämä nyt totta vai kuinka...showtime ticket services mainostaa aerosmithin kiertueen lämppäriksi sellaista tuntemattomuutta kuin MÖTLEY CRUE. katsokaahan sieltä ( laittaisin linkin jos osaisin, valitan) niin kyllä siellä tuo helsinkikin listalla roikkuu. mikäli tämä pitää kutinsa niin on vallan ihme, ettei missään ole ollut mainintaa, tai sitten olen umpikuuro tai täysin sokea. jos tuo nyt on totta niin kyllähän se on yksi kuluvan kesän kovimmista keikoista.
jos jollakin on tarkempaa tietoa niin olis hienoa varmistaa/kumota tämä. kiitos.
Regalis Apertura
24.03.2007 19:01:03
Eikös muuten Mötikät ja Aerosmith rundanneet aiemmin jenkeissä viime vuonna (siis ennen Tylerin äänihuuliongelmia/leikkausta)?
Joees
24.03.2007 19:06:13
Eikös muuten Mötikät ja Aerosmith rundanneet aiemmin jenkeissä viime vuonna (siis ennen Tylerin äänihuuliongelmia/leikkausta)?

Näin tekivät juu.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Borlag
24.03.2007 19:27:24 (muokattu 24.03.2007 19:27:42)

Saakohan ne Vince Neilin lavalle kekkuloimaan Dude (Looks Like A Lady):n aikana? ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)